Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)

Partyprinsessen fra Norge - hun er fotografert bærende på en kasse vin. 
https://www.seher.no/kjendis/omtales-som-partyprinsesse-i-sydney/83408196

En god start? Det tar seg dårlig ut. Jada, vin er lovlig og sikkert hyggelig, men jøss, hun har et forbilde, etter eget utsagn, som ble avbildet med en sixpack på butikken. Samtidig er dette muligens dette «vanlige livet» som de streber etter på Skaugum? Hun snuser visst også da det trolig er en snusboks i lommen på et par møkkete jeans. 
https://www.dailymail.co.uk/news/royals/article-14961555/Princess-Ingrid-Alexander-Norway-Sydney-university-life-carts-wine-room.html

En prinsesse med en kasse vin/alkohol under armen fremstår lite reflektert og sympatisk. Ingen god Norgesreklame. 

Endret av TrineTrollet
Videoannonse
Annonse
Gjest pop up bruker
Skrevet

Tenker det er helt vanlig fadderuke jeg, og at hun bærer all vinen er ikke det samme som hun skaø drikke alt alene. De skal sikkert ha fest og det blir det nok mye av fremover som student - det vet alle som har vært student selv, og/eller vært student i utlandet 😅

Gjest TrineTrollet
Skrevet
pop up bruker skrev (55 minutter siden):

Tenker det er helt vanlig fadderuke jeg, og at hun bærer all vinen er ikke det samme som hun skaø drikke alt alene. De skal sikkert ha fest og det blir det nok mye av fremover som student - det vet alle som har vært student selv, og/eller vært student i utlandet 😅

Spørsmålet er om det er så smart av prinsessen å selv bære kassen med vin? Selv om det er «lov» er det ikke alltid så lurt. Denne type bilder vil også ligge i bildearkiv siden hun er prinsesse. 
Vi ser jo hva som blir oppslagene i media. 

Skrevet
pop up bruker skrev (59 minutter siden):

Enig. Hun er 21 og student, og gjør akkurat det samme som enhver annen student ville gjort, og som hennes far og bestefedre før seg. Tiden kommer tidsnok der det kongelige åk i den fremtidige rollen hennes vil ligge tungt over skuldrene. Det er lenge til. La henne være ung og fri så lenge som mulig uten at hun gasses med kritikk mens hun modnes og vokser som menneske.

• Liker 8
Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (17 minutter siden):

Spørsmålet er om det er så smart av prinsessen å selv bære kassen med vin? Selv om det er «lov» er det ikke alltid så lurt. Denne type bilder vil også ligge i bildearkiv siden hun er prinsesse. 

Det ville vært værre om hun ba livvaktene bære vinen for henne.

Hjelpes hvor mye kritikk en ung kvinne skal motta "bare fordi hun er den hun er".

Endret av Rev. Revenge
skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

La henne nå få ha en så lik som mulig studieopplevelse som oss andre.

• Liker 7
Gjest pop up bruker
Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Enig. Hun er 21 og student, og gjør akkurat det samme som enhver annen student ville gjort, og som hennes far og bestefedre før seg. Tiden kommer tidsnok der det kongelige åk i den fremtidige rollen hennes vil ligge tungt over skuldrene. Det er lenge til. La henne være ung og fri så lenge som mulig uten at hun gasses med kritikk mens hun modnes og vokser som menneske.

En stor forskjell, også fra da hennes far var student, er imidetid mobiltelfoner, og sosiale medier. Det står i artikkelen at australsk presse allerede har tatt mer foto av henne enn norsk gjennom livet hennes. Dette kombinert med alle privatpersoner med kamera i lomma, gjør det også risikabelt å være ung og fri. Desverre. 

Gjest TrineTrollet
Skrevet
Rev. Revenge skrev (5 minutter siden):

Det ville vært verre om hun ba livvaktene bære vinen for henne.

Hjelpes hvor mye kritikk en ung kvinne skal motta "bare fordi hun er den hun er".

Der hvor prinsesse IA setter sin fot, uansett hvor i verden og uansett hva hun gjør, så setter hun et avtrykk av Norge. 
Husk denne familien er Norge. Les; Kongeriket Norge. 

Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (11 minutter siden):

Der hvor prinsesse IA setter sin fot, uansett hvor i verden og uansett hva hun gjør, så setter hun et avtrykk av Norge. 
Husk denne familien er Norge. Les; Kongeriket Norge. 

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at hun deltar på fadderuke eller hva det enn er, på lik linje som andre i kullet sitt. Det er sånn man blir kjent og knytter vennskap og kontakter. Synd hvis hun skulle avstå fra sånt, og ende opp med kjipe, kjedelige studieår fordi hun aldri kan være med på en fest eller tre.

Endret av PusheenPusheen
Ordfeil
  • Liker 8
Skrevet
pop up bruker skrev (5 minutter siden):

En stor forskjell, også fra da hennes far var student, er imidetid mobiltelfoner, og sosiale medier. Det står i artikkelen at australsk presse allerede har tatt mer foto av henne enn norsk gjennom livet hennes. Dette kombinert med alle privatpersoner med kamera i lomma, gjør det også risikabelt å være ung og fri. Desverre. 

Helt klart. Men nettopp fordi hun har hatt en relativt paparazzi-fri oppvekst og skolegang, er hun ikke vant til kameraer skjult i buskene og folk som kan ha andre hensikter med mobilene sine. Akkurat dét tror jeg hun lærer ganske raskt å passe på, eventuelt med rådgivning, nå som det produseres tabloidsaker i utenlandsk media.

Ved myndighetsdagen hennes inviterte hun norsk presse med på rommet, men hennes far satte heldigvis en stopper for det. Det er tre år siden. At prinsessen har fått rådgivning i løpet av den tiden, er jeg sikker på.

• Liker 7
Gjest TrineTrollet
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at hun deltar på fadderne eller hva det enn er, på lik linje som andre i kullet sitt. Det er sånn man blir kjent og knytter vennskap og kontakter. Synd hvis hun skulle avstå fra sånt, og ende opp med kjipe, kjedelige studieår fordi hun aldri kan være med på en fest eller tre.

Les kommentaren min hvor det ikke står noe om deltagelse på fadderuke og/eller samvær med andre studenter. 

Gjest pop up bruker
Skrevet
Rev. Revenge skrev (5 minutter siden):

Helt klart. Men nettopp fordi hun har hatt en relativt paparazzi-fri oppvekst og skolegang, er hun ikke vant til kameraer skjult i buskene og folk som kan ha andre hensikter med mobilene sine. Akkurat dét tror jeg hun lærer ganske raskt å passe på, eventuelt med rådgivning, nå som det produseres tabloidsaker i utenlandsk media.

Ved myndighetsdagen hennes inviterte hun norsk presse med på rommet, men hennes far satte heldigvis en stopper for det. Det er tre år siden. At prinsessen har fått rådgivning i løpet av den tiden, er jeg sikker på.

Hadde ikke fått med meg det siste, men godt at han satte en stopper for det.

Hun har med seg i hvert fall livbakter, og det kan kanskje hende at de kan gi litt veildning også hvis hun trenger det 🙏

Skrevet
TrineTrollet skrev (2 timer siden):

Partyprinsessen fra Norge - hun er fotografert bærende på en kasse vin. 
https://www.seher.no/kjendis/omtales-som-partyprinsesse-i-sydney/83408196

En god start? Det tar seg dårlig ut. Jada, vin er lovlig og sikkert hyggelig, men jøss, hun har et forbilde, etter eget utsagn, som ble avbildet med en sixpack på butikken. Samtidig er dette muligens dette «vanlige livet» som de streber etter på Skaugum? Hun snuser visst også da det trolig er en snusboks i lommen på et par møkkete jeans.
https://www.dailymail.co.uk/news/royals/article-14961555/Princess-Ingrid-Alexander-Norway-Sydney-university-life-carts-wine-room.html

En prinsesse med en kasse vin/alkohol under armen fremstår lite reflektert og sympatisk. Ingen god Norgesreklame. 

Er du seriøs nå? Har du noen gang vært student? 

Jeg vil anta IA deltar på fadderuke. Noe som er veldig vanlig for å bli kjent med andre og skaffe seg et nettverk når du er fersk student og ny i byen. Landet også for hennes del. Alkohol er normalt på slike sammenkomster. Men det igjen er ikke synonymt med flatfyll og at hun skal konsumere sixpacken med vin alene.

Jeg tviler forøvrig på at hun vandrer rundt i "møkkete jeans". Hva så om hun har snusboks i lommen? Det er en privatsak. Jeg er ganske så sikker på at du ikke får se henne representere med snusleppe.

Jeg må si det er helt utrolig at det er mulig å vri det meste til kritikk av denne unge kvinnen. Det "fremstår virkelig både lite reflektert og sympatisk". 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Miomino skrev (6 minutter siden):

Jeg vil anta IA deltar på fadderuke. Noe som er veldig vanlig for å bli kjent med andre og skaffe seg et nettverk når du er fersk student og ny i byen. Landet også for hennes del. Alkohol er normalt på slike sammenkomster. Men det igjen er ikke synonymt med flatfyll og at hun skal konsumere sixpacken med vin alene.

Jeg tviler forøvrig på at hun vandrer rundt i "møkkete jeans". Hva så om hun har snusboks i lommen? Det er en privatsak. Jeg er ganske så sikker på at du ikke får se henne representere med snusleppe.

Jeg må si det er helt utrolig at det er mulig å vri det meste til kritikk av denne unge kvinnen. Det "fremstår virkelig både lite reflektert og sympatisk". 

Helt enig.

• Liker 7
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 time siden):

Oppslagene i media? Paparazzi-sakene i sladderbladet Se og Hør mener du? Skal de få sette lista for prinsessens normale livsutfoldelse som student? De vil jo bare tjene penger og klikk, på hvilken måte som helst. Hvorfor lar du deg bruke?

• Liker 9
Skrevet
Miomino skrev (59 minutter siden):

Enig, godt skrevet. La henne få lov å være som andre studenter , ærlig talt.

• Liker 7
Gjest TrineTrollet
Skrevet
Aricia skrev (56 minutter siden):

Oppslagene i media? Paparazzi-sakene i sladderbladet Se og Hør mener du? Skal de få sette lista for prinsessens normale livsutfoldelse som student? De vil jo bare tjene penger og klikk, på hvilken måte som helst. Hvorfor lar du deg bruke?

Forhold deg til reglene og la være med å kritisere meg for mine meninger, ref. siste setningen din. 

Gjest TrineTrollet
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

La henne nå få ha en så lik som mulig studieopplevelse som oss andre.

Joda, men vi/dem som har gått på universitet i utlandet har ikke fått millioner av offentlige penger for å kunne finansiere studiene. Hun er altså prinsesse av Norge og vil derfor få oppmerksomhet av den grunn. At det tilligger henne en åpenbar forventning og ansvar om at hun vil være en god referanseperson tar jeg for gitt. Det er det norske folk som gir henne utdanning på første klasse fordi «hun er den hun er». 

Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (4 minutter siden):

Joda, men vi/dem som har gått på universitet i utlandet har ikke fått millioner av offentlige penger for å kunne finansiere studiene. Hun er altså prinsesse av Norge og vil derfor få oppmerksomhet av den grunn. At det tilligger henne en åpenbar forventning og ansvar om at hun vil være en god referanseperson tar jeg for gitt. Det er det norske folk som gir henne utdanning på første klasse fordi «hun er den hun er». 

Hvilke åpenbare forventninger snakker vi om her? Jeg forventer ikke stort mer av henne enn jeg gjør av andre 21-åringe studenter sånn sett.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun har rett på privatliv. Riktignok prinsesse, men er ikke på jobb 24 t i døgnet, antakelig vil hun jobbe lite så lenge hun er i Australia.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...