Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 22:11 #5421 Skrevet tirsdag kl 22:11 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Sykkelhjelm smasher den allerede ukongelige sveisen. 😳 Bare la være å ta av sykkelhjelmen, kan jo falle ut og inn av bil også, eller av stolen ved en gallamiddag... Eller velge en lav spansk hårknute, den vil tåle sykkelhjelp, og tiaraen på sykkelhjelmen er lett å sette på hodet om man blir dristig nok til å ta av sykkelhjelmen likevel. Må bare være løsningsorientert 😂 9
Kollontaj Skrevet tirsdag kl 23:10 #5422 Skrevet tirsdag kl 23:10 Ja, forståelse for hvordan man fremstår som kongelig ved kongelig representasjon er en del av det å være kongelig ved representasjon, så low key spansk hårknute kan være løsningen. 😉 6
Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 11:57 #5423 Skrevet onsdag kl 11:57 Jeg tror de forbilledlig tar sikkerhet på største alvor, og har spesialdesignede redningsvester med gasspatron skjult i tøyet for å representere med stil i den moderne tidsånden. Man trenger ikke å se ut som vandrende flytebrygger under representasjon. 7
Sur sitron Skrevet onsdag kl 11:58 #5424 Skrevet onsdag kl 11:58 Rev. Revenge skrev (Akkurat nå): Jeg tror de forbilledlig tar sikkerhet på største alvor, og har spesialdesignede redningsvester med gasspatron skjult i tøyet for å representere med stil i den moderne tidsånden. Man trenger ikke å se ut som vandrende flytebrygger under representasjon. Ja, det har vi sett på hvilke mennesker som slippes inn på Skaugum. 6 1 3
Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 12:03 #5425 Skrevet onsdag kl 12:03 Sur sitron skrev (4 minutter siden): Ja, det har vi sett på hvilke mennesker som slippes inn på Skaugum. Vi snakker om en båttur nå. 7 1
Forumansvarlig Skrevet 15 timer siden #5426 Skrevet 15 timer siden Tråden er ryddet for brukerdebatt og bilder med opphavsrett. Forumansvarlig
Sur sitron Skrevet 14 timer siden #5427 Skrevet 14 timer siden Rev. Revenge skrev (23 timer siden): Vi snakker om en båttur nå. Nei, vi snakket om noen som tar "sikkerheten" alvorlig. 1 1
Rev. Revenge Skrevet 14 timer siden #5428 Skrevet 14 timer siden Sur sitron skrev (Akkurat nå): Nei, vi snakket om noen som tar "sikkerheten" alvorlig. Niks. Det var båttur og redningsvester på en båt der det ikke er pålagt bruk. 4
Sur sitron Skrevet 14 timer siden #5429 Skrevet 14 timer siden Rev. Revenge skrev (1 minutt siden): Niks. Det var båttur og redningsvester på en båt der det ikke er pålagt bruk. Javel - jeg trodde det var sikkerhet generelt for den vet vi alle de ikke er så opptatt av.. 1 1
Rev. Revenge Skrevet 14 timer siden #5430 Skrevet 14 timer siden Sur sitron skrev (1 minutt siden): Javel - jeg trodde det var sikkerhet generelt for den vet vi alle de ikke er så opptatt av.. Vet vi alle det? Uansett, jeg skrev innlegg om bruk av redningsvester til båttur i likhet med flere samtidige her i tråden. Ikke om sikkerhet generelt. 3 1 2
velociraptor Skrevet 14 timer siden #5431 Skrevet 14 timer siden Rev. Revenge skrev (På 15.7.2025 den 10.10): Er dette tråden om Mette-Marits ustelte hår og klær gjennom årene, eller tråden om kongehuset der vi kan diskutere de kongelige med respekt, såklart? Selv om hun ikke alltid velger de mest flatterende kjolene er det vel ingen grunn til latterliggjøring av resultatet. Hun har ennå ikke vist seg i påskekylling-kjoler med ditto hønekam slik andre i familien har gjort. Og Rev. Revenge skrev (På 15.7.2025 den 13.23): Du må gjerne opprette en egen tråd for kronprinsessens hår og klesstil som kan diskuteres i negativ og latterliggjørende retning, så slipper vi det her i denne tråden der diskusjonen skal være med respekt. Hvem har bestemt at denne tråden kun er for å «diskutere med respekt»? Det er helt klart tråden for å diskutere de kongeliges hår, klær og fremtoning. TrineTrollet skrev (På 15.7.2025 den 18.51): Det er velkjent at mange drukningsulykker skjer når man tar stegene/går fra brygge og over i båt. Ulike årsaker, slik som at man kan miste balansen, at man trår feil og faller i sjøen og blir skadet slik at man kan befinne seg i livsfare. Føre var, og det å ta sikkerhet på alvor er å bruke redningsvest også før man går om bord. Dette for å sikre seg selv og kunne være i stand til å hjelpe andre. Siden du refererer til deg selv/dere så kan jeg også si litt om dette, kun at vi to åpenbart praktiserer sikkerhet forskjellig. Sikkerhet bør man ikke ta lett på, er nå min mening. Nei nå må du gi deg. Folk som presterer å drukne om man faller på sjø mens de går om bord må være enten sterkt beruset eller ikke svømmedyktige, og dessuten alene. Er ganske sikker på at MM ikke er beruset her, at hun er svømmedyktig, og det kryr av folk som ville klart å fiske henne opp om hun skulle snuble. 2
Rev. Revenge Skrevet 14 timer siden #5432 Skrevet 14 timer siden Eyr skrev (På 6.9.2024 den 9.25): Her kan vi diskutere de kongelige.👌🏼 ⬆️Ser at HI er endret til dette den 31. Mai i år. Beklager at jeg ikke har registrert denne endringen. Tidligere HI var "Her kan vi diskutere de kongelige, med respekt såklart"⬇️ velociraptor skrev (3 minutter siden): Og Hvem har bestemt at denne tråden kun er for å «diskutere med respekt»? Det er helt klart tråden for å diskutere de kongeliges hår, klær og fremtoning. --------------‐--------------------------- Nei nå må du gi deg. Folk som presterer å drukne om man faller på sjø mens de går om bord må være enten sterkt beruset eller ikke svømmedyktige, og dessuten alene. Er ganske sikker på at MM ikke er beruset her, at hun er svømmedyktig, og det kryr av folk som ville klart å fiske henne opp om hun skulle snuble. Enig med deg i dette ⬆️ 3 1
PusheenPusheen Skrevet 14 timer siden #5433 Skrevet 14 timer siden Det var vel jeg som brakte på bane dette ene skrittet fra kaia til båten, som da genererte temaet drukning. Det er sikkert ikke det lureste man gjør med sånne små båter som det jeg snakket om, men større på båter sånn som den de kongelige reiser med, og enda større yachter og skip/cruise, er det vel en landgang? Da slipper man jo dette steget til og med.
Aricia Skrevet 13 timer siden #5434 Skrevet 13 timer siden velociraptor skrev (44 minutter siden): Hvem har bestemt at denne tråden kun er for å «diskutere med respekt»? Det opprinnelige åpningsinnlegget i tråden lød: "Her kan vi diskutere de kongelige. Med respekt så klart". Men jeg ser nå at TS @Eyr fjernet setningen om respekt den 31. mai da HI ble endret, uvisst av hvilken grunn. 6
Rev. Revenge Skrevet 13 timer siden #5435 Skrevet 13 timer siden (endret) PusheenPusheen skrev (35 minutter siden): Det var vel jeg som brakte på bane dette ene skrittet fra kaia til båten, som da genererte temaet drukning. Det er sikkert ikke det lureste man gjør med sånne små båter som det jeg snakket om, men større på båter sånn som den de kongelige reiser med, og enda større yachter og skip/cruise, er det vel en landgang? Da slipper man jo dette steget til og med. Innrømmer at jeg som båtvant ikke tar på meg flytebrygge-vester før jeg er nedi båten der de oppbevares, fordi de hindrer bevegeligheten min. (Hvis jeg ikke har med egen pølsevest.) Større båter har som du sier, landgang. Redningsvester er oppbevart i kasser ute på båten. Så var det noen som syntes det ikke var forbilde nok å ikke bruke redningsvester på vei ned i en båt der det ikke er krav til redningsvester, ut fra et bilde fra 2013 som egentlig omhandlet klesstil. Endret 13 timer siden av Rev. Revenge 5
PusheenPusheen Skrevet 13 timer siden #5436 Skrevet 13 timer siden Rev. Revenge skrev (1 minutt siden): Innrømmer at jeg som båtvant ikke tar på meg flytebrygge-vester før jeg er nedi båten der de oppbevares, fordi de hindrer bevegeligheten min. (Hvis jeg ikke har med egen pølsevest.) Større båter har som du sier, landgang. Redningsvester er oppbevart i kasser ute på båten. Er det samme med meg. Har mye bedre kontroll hvis jeg går over i båten uten den redningsvesten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå