Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
velociraptor skrev (35 minutter siden):

Vi er flere som skulle ønske at våre kongelige kunne hatt litt mer stil og eleganse ala Kate og Mary. Men jeg tror alle i tråden har fått med seg nå at du synes MM er en fantastisk kvinne, et godt forbilde og et moteikon, og det har du selvsagt lov å mene - og andre av oss har lov å være fullstendig uenige.

Stilmessig har det stort sett stått til stryk i alle år (med visse hederlige unnatak), og det fremstår dessverre som hun er mer bekymret over at han er blitt tatt, enn over handlingene hans.

Jeg har aldri sagt noe av det du hevder jeg mener om MM. 

hva sønnen hennes har gjort, skal omtales i tråden om det, ikke her. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Hva synes du om sveisen til de andre kongelige jeg la inn da @TrineTrollet? Er langt løs hår innafor som kongelig kvinne? (Selv om bildet ditt var gammelt, men de bildene jeg la ut er nye.) 

Nå er det ikke meg du spør, men slik som jeg har forstått kritikken mot hår/bekledning til hun MM dreier det seg hovedsakelig om et ønske om at hun kan kle seg mer passende i høytidelige anledninger enn hva hun gjør. Dvs at i galla bør det være oppsatt hår med diadem og ditto gallakjole, ikke utslått hår med en lokk og en lang blomstrete kjole. At kongelige kvinner beveger seg rundt i samfunnet med en nedtonet stil har selvfølgelig alle forståelse for, men det dreier seg jo da om å lese anledninga og situasjonen en er i på en bedre måte enn MM gjør i en god del tilfeller. 
Tror jeg da. Bryr meg ikke så voldsomt om det egentlig 😅 
Peace out.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Håper dette konservative, gammelmodige tøvet snart tar slutt. Besteborgelige antrekk og skikk og bruk - regler som ikke representerer vår tid en plass. 

Veldig enig. Vekk med monarkiet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (51 minutter siden):

Her dukker jo essensen i det hele opp. Hennes rolle tilsier at man må legge vekk alt annet, ta på seg den kongelige «hatten» og representere, uansett. Det spiller ingen rolle om det stormer på privaten, jobben må gjøres. Er hun for syk til å stille på jobb, må hun sykemeldes. Man kan virkelig ikke sammenligne dette med seg selv og hva man ville/kunne gjort. 

Det var litt fleip det om stilen, for jeg har ingen mening om den utover at den virker helt grei og fin ut, spør du meg. Jeg er ikke interessert i en diskusjon om at hun ikke kan kle seg og te seg, og har en lettvint jobb. Jeg har andre interesser.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Nå er det ikke meg du spør, men slik som jeg har forstått kritikken mot hår/bekledning til hun MM dreier det seg hovedsakelig om et ønske om at hun kan kle seg mer passende i høytidelige anledninger enn hva hun gjør. Dvs at i galla bør det være oppsatt hår med diadem og ditto gallakjole, ikke utslått hår med en lokk og en lang blomstrete kjole. At kongelige kvinner beveger seg rundt i samfunnet med en nedtonet stil har selvfølgelig alle forståelse for, men det dreier seg jo da om å lese anledninga og situasjonen en er i på en bedre måte enn MM gjør i en god del tilfeller. 
Tror jeg da. Bryr meg ikke så voldsomt om det egentlig 😅 
Peace out.

Poenget mitt er at veldig mange andre kongelige kvinner gjør akkurat det samme når de representerer. Jeg adresserte kritikken av sveisen på et bilde som ble lagt i tråden i sted. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Poenget mitt er at veldig mange andre kongelige kvinner gjør akkurat det samme når de representerer. Jeg adresserte kritikken av sveisen på et bilde som ble lagt i tråden i sted. 

Ok. Nå «representerer» jo de kongelige kvinner så og si hele tiden når de er ute og beveger seg rundt der det blir tatt bilder av dem og arrangementet står oppført i den kongelige kalender. Jeg tror ikke noen mener at MM på død og liv må sette opp håret og gå med diadem og ordensbånd når hun besøker et skolekorps eller norske redningshunder, men at hun kunne steppa opp gamet liiitttt når det er høytidelige banketter, mottakelser, galla, osv. Det er en forståelig kritikk, mener jeg. 
Så kan valg av frisyre og bekledning ha noe med sykdom å gjøre og, at hun må hvile liggende helt frem til de siste fem minuttene før hun skal ut og representere, og dermed ikke kan ha håret oppsatt. Eller så kan det være at hun ikke bryr seg så veldig om kutyme. Vet ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Det var litt fleip det om stilen, for jeg har ingen mening om den utover at den virker helt grei og fin ut, spør du meg. Jeg er ikke interessert i en diskusjon om at hun ikke kan kle seg og te seg, og har en lettvint jobb. Jeg har andre interesser.

Nå står det ingenting om de tingene i innlegget mitt heller, så poenget gikk muligens hus forbi. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (2 timer siden):

La oss se ett eksempel - for nye lesere, som du påpeker. 
7b2d703014a5bef8f91277b2799c390b?accessT

Ojsann, er det fra Kaptein Sabeltann?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (3 timer siden):

La oss se ett eksempel - for nye lesere, som du påpeker. 
7b2d703014a5bef8f91277b2799c390b?accessT

Hun elsker virkelig de der kjolene fra Pia Tjelta. Litt rart at hun ikke finner noen flere norske designere å kle seg opp i. Er ikke Pia Tjelta i omgangskretsen til kronprinsparet, forresten? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (23 minutter siden):

Hun elsker virkelig de der kjolene fra Pia Tjelta. Litt rart at hun ikke finner noen flere norske designere å kle seg opp i. Er ikke Pia Tjelta i omgangskretsen til kronprinsparet, forresten? 

Jo, Pia er i MM innerste krets og følgelig også derfor MM fronter kopikjolene til Pia (kopi etter ByTimo eller da Pia hadde samarbeid/gjestedesigner rolle hos ByTimo). Det norske kongehuset er elendige til å fronte norske designere sett i forhold til hva den danske og svenske kongefamilien presterer for sine lands designere.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
evahanshans skrev (59 minutter siden):

Visste ikke at Tjelta designet for Ganni i 2017? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Åja, er det en Ganni-kjole? Den så klisslik ut alle de Tjelta-kjolene, så hun har en distinkt smak.

Men flott at du klargjør, takk skal du ha. Som regel er disse blomsterkjolene hennes Tjelta-kjoler.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (3 minutter siden):

Åja, er det en Ganni-kjole? Den så klisslik ut alle de Tjelta-kjolene, så hun har en distinkt smak.

Men flott at du klargjør, takk skal du ha. Som regel er disse blomsterkjolene hennes Tjelta-kjoler.

Vel, det er hjerter på denne, ikke blomster. 

• Liker 6
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Vel, det er hjerter på denne, ikke blomster. 

Næmmen, da er den jo TOTALT ulik 😀

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Pia Tjelta har sitt eget merke, og det er ikke sååå ulikt i stil og form av flere av plaggene du finner hos blant annet Gianni. 

https://piatjeltastudio.com/?cmp_id=22693192225&adg_id=179863358823&kwd=pia+tjelta&device=t&gad_source=1&gad_campaignid=22693192225&gbraid=0AAAAApFZD66YgvP9TyITz7cE7pAUl-sOM&gclid=Cj0KCQjwss3DBhC3ARIsALdgYxOSDVpx58UImIuBNp387im218hAb2665v5sVRnURCZ9Z508YLS4Fx4aAph_EALw_wcB

• Liker 2
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
evahanshans skrev (6 minutter siden):

Næmmen, da er den jo TOTALT ulik 😀

Ja, hjerter og blomster er to ulike mønstre. Skjønner ikke hvorfor det plutselig dras frem en kjole fra 2017 som man navngir feil designer på eller legger ut et bilde (annen bruker) fra flere år siden og sier det er fra i sommer. Kildehenvisningene er totalt manglende. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Du må gjerne bli matt, men rett skal være rett, riktig info er viktig. Ellers regner jeg vel med at MM velger kjoler hun synes er fine, om de er fra ByTiMo, Tjelta eller Ganni. 

Og jeg sa takk for klargjøring og beklaget meg for å ha skrevet feil.

Er ikke det tilstrekkelig? 

Jeg tror vel heller ikke MM velger slike kjoler fordi hun synes de er stygge. Jeg har full rett til å synes at de ikke alltid er det beste valget for henne.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg var der da hun trådte ut av bilen i denne flotte kjolen. Så lekker hun var da! Skulle ønske hun valgte slike kjoler litt oftere.

77cf813b-2772-42df-b4e2-9ec8517407af.thumb.jpeg.2da74d5c8d2263917a8a7b840ff4325f.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (7 timer siden):

Jeg var der da hun trådte ut av bilen i denne flotte kjolen. Så lekker hun var da! Skulle ønske hun valgte slike kjoler litt oftere.

77cf813b-2772-42df-b4e2-9ec8517407af.thumb.jpeg.2da74d5c8d2263917a8a7b840ff4325f.jpeg

Men dette er vel et gammelt bilde, eller tar jeg feil?

Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Men dette er vel et gammelt bilde, eller tar jeg feil?

Man har ikke lov til å like kjolen fordi det er lenge siden hun brukte den?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...