Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Håper dette konservative, gammelmodige tøvet snart tar slutt. Besteborgelige antrekk og skikk og bruk - regler som ikke representerer vår tid en plass. 

Helt enig. Avvikle monarkiet så fort som mulig, det er fullstendig utdatert. Så lenge de oppfører seg, kler seg og lever som resten av oss, har de null funksjon. Halvparten av dem vil være influensere, og resten ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om rollene de skal fylle. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

jeg mener det er utdatert. Forøvrog deler jeg ikke din indignasjon over hvordan de utøver jobben i dag. 

Og så mener jeg at frisyrene til de kvinnelige medlemmene overhodet ikke har noen som helst betydning for hvordan jobben gjøres. 

Kritikken av frisyrene føler jeg mer er som prikken over i-en når de kritiseres for antrekk når de representerer.

Når gjennomgangstonen i måten MM og tildels IA fremstår er ustelt, blir kontrasten ekstra stor når man ser dem sammen med Sonja. 

Men ja, er litt enig og litt uenig. MM er dessuten så flott med oppsatt hår. Jeg synes det er synd vi ikke får se det lengre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (Akkurat nå):

Kritikken av frisyrene føler jeg mer er som prikken over i-en når de kritiseres for antrekk når de representerer.

Når gjennomgangstonen i måten MM og tildels IA fremstår er ustelt, blir kontrasten ekstra stor når man ser dem sammen med Sonja. 

Men ja, er litt enig og litt uenig. MM er dessuten så flott med oppsatt hår. Jeg synes det er synd vi ikke får se det lengre.

Jeg synes ikke de fremstår som ustelt noen av dem. Håret som er utslått, er alltid gredd og krøllet. Men hadde det blåst foran ansiktet, hadde det ikke endret min mening om monarkiet i verken den ene eller den andre rettningen.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

La oss ta et eksempel. Kate stilte på Wimbledon og så helt fantastisk ut til tross for at hun har hatt en alvorlig kreftsykdom hengende over seg i halvannet år og fremdeles sliter med ettervirkninger av kreftbehandlingen:

https://www.vg.no/rampelys/i/pPyl21/prins-george-og-prinsesse-charlotte-overrasket-paa-wimbledon-med-kate

Håret var løst - men elegant til fingerspissene. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

La oss ta et eksempel. Kate stilte på Wimbledon og så helt fantastisk ut til tross for at hun har hatt en alvorlig kreftsykdom hengende over seg i halvannet år og fremdeles sliter med ettervirkninger av kreftbehandlingen:

https://www.vg.no/rampelys/i/pPyl21/prins-george-og-prinsesse-charlotte-overrasket-paa-wimbledon-med-kate

jeg tror alle i denne tråden har fått med seg at du synes dronning Mary og prinsesse kate er fantstisk flotte og at MM ikke er det. Men takk for at du gjentar det til glede for evt nye lesere. :blomst:

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke de fremstår som ustelt noen av dem. Håret som er utslått, er alltid gredd og krøllet. Men hadde det blåst foran ansiktet, hadde det ikke endret min mening om monarkiet i verken den ene eller den andre rettningen.

Nei, DU synes ikke det, men du må faktisk akseptere at andre synes det. Og som nevnt, når de er sammen med Sonja blir kontrasten større.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

jeg tror alle i denne tråden har fått med seg at du synes dronning Mary og prinsesse kate er fantstisk flotte og at MM ikke er det. Men takk for at du gjentar det til glede for evt nye lesere. :blomst:

Du forstår ikke dette? 

Men ja - mye mulig at jeg ikke hadde vært så negativ til monarkiet om vi hadde hatt etterfølgere som de har i Sverige og Danmark. Og jeg synes at Kate er en fantastisk kvinne som jeg tror mange briter ser opp til. Det å se opp til en representant for kongehuset er avgjørende for monarkiets framtid. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

La oss se ett eksempel - for nye lesere, som du påpeker. 
7b2d703014a5bef8f91277b2799c390b?accessT

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
evahanshans skrev (2 minutter siden):

Nei, DU synes ikke det, men du må faktisk akseptere at andre synes det. Og som nevnt, når de er sammen med Sonja blir kontrasten større.

Jeg synes MM klarer seg meget godt stilmessig til tross for sykdom og et helvetes år (som bare kommer til å bli verre) ifm.sønnens handlinger. Vet ikke om jeg hadde orket å gre håret engang (eller ha folk oppi meg som gjør det), eller kommet meg ut av senga overhodet, og fått søvn. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Jeg synes MM klarer seg meget godt stilmessig til tross for sykdom og et helvetes år (som bare kommer til å bli verre) ifm.sønnens handlinger. Vet ikke om jeg hadde orket å gre håret engang (eller ha folk oppi meg som gjør det), eller kommet meg ut av senga overhodet, og fått søvn. 

Hun er i praksis ufør selv om det ikke sies rett ut. 

Jeg synes ikke hun klarer seg så bra. Hun har misbrukt de anledningene hun har hatt til å uttale noe spiselig rundt sakene rundt MBH. Hadde nok hjulpet litt om hun i det minste ikke var helt avvisende rundt temaet.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
evahanshans skrev (1 minutt siden):

Hun er i praksis ufør selv om det ikke sies rett ut. 

Jeg synes ikke hun klarer seg så bra. Hun har misbrukt de anledningene hun har hatt til å uttale noe spiselig rundt sakene rundt MBH. Hadde nok hjulpet litt om hun i det minste ikke var helt avvisende rundt temaet.

Nei, hun jobber gradert.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Nei, hun jobber gradert.

"Jobben" består i å dukke opp, si tre ord om hvor flott det er, grine litt og så spise lunsj/middag.

I praksis er hun ufør og jobber ikke gradert. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Vi er flere som skulle ønske at våre kongelige kunne hatt litt mer stil og eleganse ala Kate og Mary. Men jeg tror alle i tråden har fått med seg nå at du synes MM er en fantastisk kvinne, et godt forbilde og et moteikon, og det har du selvsagt lov å mene - og andre av oss har lov å være fullstendig uenige.

~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Stilmessig har det stort sett stått til stryk i alle år (med visse hederlige unnatak), og det fremstår dessverre som hun er mer bekymret over at han er blitt tatt, enn over handlingene hans.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sur sitron skrev (15 minutter siden):

Hvorfor sammenligner du prinsesse Kates kreftdiagnose med kronprinsesse Mette Marits sykdom?

Der Kate er i bedring og tilsynelatende har gode utsikter (til tross for at hun fremdeles brått må avlyse avtaler pga. ettervirkninger av behandlingen), så har MM en sykdom som hun vet blir bare verre, og som påvirker det meste med hennes liv.

Kate har vært syk/i behandling i halvannet år. MM har vært syk i mange år allerede av en sykdom som bare blir verre.

Begge deler er tøffe på hver sine vis, men å sammenligne disse tos sykdomsforløp har virkelig ingen hensikt... det er bare ufint og usaklig. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sammenligner du prinsesse Kates kreftdiagnose med kronprinsesse Mette Marits sykdom?

Der Kate er i bedring og tilsynelatende har gode utsikter (til tross for at hun fremdeles brått må avlyse avtaler pga. ettervirkninger av behandlingen), så har MM en sykdom som hun vet blir bare verre, og som påvirker det meste med hennes liv.

Kate har vært syk/i behandling i halvannet år. MM har vært syk i mange år allerede av en sykdom som bare blir verre.

Begge deler er tøffe på hver sine vis, men å sammenligne disse tos sykdomsforløp har virkelig ingen hensikt... det er bare ufint og usaklig. 

Sammenligningen gikk på at Kate likevel klarer å være elegant. Mener du MM ikke kan la være å bleke håret som en glamourmodell fra milenniumsskiftet og ikke kan velge seg kledelige elegante kjoler på grunn av at diagnosen hennes er mer langvarig enn Kate sin?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
evahanshans skrev (4 minutter siden):

"Jobben" består i å dukke opp, si tre ord om hvor flott det er, grine litt og så spise lunsj/middag.

I praksis er hun ufør og jobber ikke gradert. 

Nei.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Nei, hun jobber gradert.

Eller gradert ufør. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Nei.

Hun stiller ikke engang opp på en brøkdel av det som er på programmet og avlyser når hun må/vil.

Hvilken prosent mener du hennes innsats tilsvarer? 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Mottar MM gradert apanasje når hun arbeider gradert?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Her dukker jo essensen i det hele opp. Hennes rolle tilsier at man må legge vekk alt annet, ta på seg den kongelige «hatten» og representere, uansett. Det spiller ingen rolle om det stormer på privaten, jobben må gjøres. Er hun for syk til å stille på jobb, må hun sykemeldes. Man kan virkelig ikke sammenligne dette med seg selv og hva man ville/kunne gjort. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...