Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Bildet som ble kritisert, var også fra en slik avslappet anledning. Ikke galla.

Og bare for å ha det på det rene, tidligere (eller senere) på dagen, ble usikker på tidslinjen her, så hadde MM satt opp håret litt for anledningen.

74040784.webp?imageId=74040784&width=196

Endret av PusheenPusheen
Bilde
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sur sitron skrev (24 minutter siden):

Ja, vi lurte på hvorfor hun får kontor og sekretær når planen er å reise til utlandet få uker senere. 

Ganske sikker på at hun fikk eget kontor og adjutant da hun fylte 18 år, og ikke få uker før hun skal reise til Australia.

evahanshans skrev (16 minutter siden):

Fotoene var fra svært avslappede anledninger. Alle disse kongelige har oppsatt hår og helt andre frisyrer når anledningen krever det.

Ikke så mange dager siden Catherine var på gallamiddag, hvor håret ikke var i en håroppsats.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Sydney skrev (1 minutt siden):

Ganske sikker på at hun fikk eget kontor og adjutant da hun fylte 18 år, og ikke få uker før hun skal reise til Australia.

Ikke så mange dager siden Catherine var på gallamiddag, hvor håret ikke var i en håroppsats.

Hun fikk kontoret da hun ble 18 år ja.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Sydney skrev (3 minutter siden):

Var det ikke nettopp en gladsak i media om nytt kontor? I Forsvarets Forum. 

• Hjerte 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Engh har fungert som Ingrid Alexandras adjutant siden 1. januar 2022, står seg i artikkelen. Så han har vært ansatt en stund.

Ja, og har stillingen (foreløpig) ut 2027.

Skrevet
evahanshans skrev (6 minutter siden):

Var det ikke nettopp en gladsak i media om nytt kontor? I Forsvarets Forum. 

Har ikke lest den artikkelen, men vet det har vært litt ekstra snakk om kontoret den siste tiden i forbindelse med at hun nylig hadde sin første audiens der. :) Selve kontoret har hun hatt i noen år nå: https://www.nrk.no/nyheter/prinsesse-ingrid-alexandra-far-kontor-1.15817055

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sydney skrev (1 minutt siden):

Har ikke lest den artikkelen, men vet det har vært litt ekstra snakk om kontoret den siste tiden i forbindelse med at hun nylig hadde sin første audiens der. :) Selve kontoret har hun hatt i noen år nå: https://www.nrk.no/nyheter/prinsesse-ingrid-alexandra-far-kontor-1.15817055

Ok, da har jeg misforstått. Takk for oppklaring. 

Lurer fremdeles på hva hun skal med heltidsansatt, egen sekretær de neste tre årene. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
evahanshans skrev (2 minutter siden):

Ok, da har jeg misforstått. Takk for oppklaring. 

Lurer fremdeles på hva hun skal med heltidsansatt, egen sekretær de neste tre årene. 

Det står at han også er hennes rådgiver, og det kan man jo trenge uansett om man studerer eller ikke, når man er prinsesse? Vet ikke, men tenker meg at rådgivning vil være en stor del av jobben hans mens hun er i Australia. Kan jo være situasjoner der hun må trenge rådgivning til?

• Liker 5
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Det står at han også er hennes rådgiver, og det kan man jo trenge uansett om man studerer eller ikke, når man er prinsesse? Vet ikke, men tenker meg at rådgivning vil være en stor del av jobben hans mens hun er i Australia. Kan jo være situasjoner der hun må trenge rådgivning til?

De har som nevnt rundt femti andre hun kan ta en telefon til om hun trenger råd, i tillegg til besteforeldre med over et halvt århundre med erfaring å henvende seg til. Og foreldre. 

Nå vet jeg ikke om denne rådgivningen fra noen i staben er verdt så mye, tatt i betraktning hvordan de har håndtert media og (tilsynelatende) rådgitt kongefamilien de siste årene. Men man kan jo håpe de har lært noe.

Endret av evahanshans
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (1 minutt siden):

De har som nevnt rundt femti andre hun kan ta en telefon til om hun trenger råd, i tillegg til besteforeldre med over et halvt århundre å henvende seg til. Og foreldre. 

Nå vet jeg ikke om denne rådgivningen fra noen i staben er verdt så mye, tatt i betraktning hvordan de har håndtert media og (tilsynelatende) rådgitt kongefamilien de siste årene. Men man kan jo håpe de har lært noe.

Joda, femti andre, men det er vel tryggest å kun ha èn å forholde seg til likevel? Og hun kan jo likevel ta en telefon til bestefar om det skulle være noe. 

Var bare en tanke og en mulig forklaring på hvorfor hun har en rådgiver, da. Om han trengs, er jo et annet spørsmål. Jeg aner ikke hva de trenger råd og ikke til.

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Joda, femti andre, men det er vel tryggest å kun ha èn å forholde seg til likevel? Og hun kan jo likevel ta en telefon til bestefar om det skulle være noe. 

Var bare en tanke og en mulig forklaring på hvorfor hun har en rådgiver, da. Om han trengs, er jo et annet spørsmål. Jeg aner ikke hva de trenger råd og ikke til.

Synes han kunne fått permisjon eller blitt satt til noe annet mens hun studerer. Er bare enda et eksempel av mange på hvor stort sløseriet er med denne familien.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Håper dette konservative, gammelmodige tøvet snart tar slutt. Besteborgelige antrekk og skikk og bruk - regler som ikke representerer vår tid en plass. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (16 minutter siden):

Hvilke kriterier setter du for innhold i et monarki - hvordan det skal tjene sitt folk og land? Dette opp mot en republikk? 

jeg mener det er utdatert. Forøvrog deler jeg ikke din indignasjon over hvordan de utøver jobben i dag. 

Og så mener jeg at frisyrene til de kvinnelige medlemmene overhodet ikke har noen som helst betydning for hvordan jobben gjøres. 

• Liker 11
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Håper dette konservative, gammelmodige tøvet snart tar slutt. Besteborgelige antrekk og skikk og bruk - regler som ikke representerer vår tid en plass. 

Helt enig. Avvikle monarkiet så fort som mulig, det er fullstendig utdatert. Så lenge de oppfører seg, kler seg og lever som resten av oss, har de null funksjon. Halvparten av dem vil være influensere, og resten ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om rollene de skal fylle. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

jeg mener det er utdatert. Forøvrog deler jeg ikke din indignasjon over hvordan de utøver jobben i dag. 

Og så mener jeg at frisyrene til de kvinnelige medlemmene overhodet ikke har noen som helst betydning for hvordan jobben gjøres. 

Kritikken av frisyrene føler jeg mer er som prikken over i-en når de kritiseres for antrekk når de representerer.

Når gjennomgangstonen i måten MM og tildels IA fremstår er ustelt, blir kontrasten ekstra stor når man ser dem sammen med Sonja. 

Men ja, er litt enig og litt uenig. MM er dessuten så flott med oppsatt hår. Jeg synes det er synd vi ikke får se det lengre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
evahanshans skrev (Akkurat nå):

Kritikken av frisyrene føler jeg mer er som prikken over i-en når de kritiseres for antrekk når de representerer.

Når gjennomgangstonen i måten MM og tildels IA fremstår er ustelt, blir kontrasten ekstra stor når man ser dem sammen med Sonja. 

Men ja, er litt enig og litt uenig. MM er dessuten så flott med oppsatt hår. Jeg synes det er synd vi ikke får se det lengre.

Jeg synes ikke de fremstår som ustelt noen av dem. Håret som er utslått, er alltid gredd og krøllet. Men hadde det blåst foran ansiktet, hadde det ikke endret min mening om monarkiet i verken den ene eller den andre rettningen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)

La oss ta et eksempel. Kate stilte på Wimbledon og så helt fantastisk ut til tross for at hun har hatt en alvorlig kreftsykdom hengende over seg i halvannet år og fremdeles sliter med ettervirkninger av kreftbehandlingen:

https://www.vg.no/rampelys/i/pPyl21/prins-george-og-prinsesse-charlotte-overrasket-paa-wimbledon-med-kate

Håret var løst - men elegant til fingerspissene. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...