Sur sitron Skrevet søndag kl 14:44 #5281 Skrevet søndag kl 14:44 TrineTrollet skrev (57 minutter siden): https://www.seher.no/kongelig/prinsesse-pa-egne-ben/83318504 Prinsesse IA har fått eget kontor, kan vi lese. Javel, og hvorfor det? Hun skal jo til andre siden av jordkloden for å studere i hele tre år, og vil trolig kun ha korte opphold i Norge under den tiden. Så leser vi at hun angivelig står på egne ben. Hva menes egentlig med det? Alt er finansiert av våre penger, og hele opplegget rundt henne er organisert av andre. Jeg vil ikke si at noe av dette indikerer «å stå på egne ben», men heller et opplegg som går over alle grenser hva økonomi og det å være oppsatt med privilegier som går over alle grenser. Er det vel 20 millioner gildet vil koste? Det betales ikke av «egne ben», men skrelles fra skattebetalerne hardt opptjente penger inn i statskassen. Det står seg ikke. Eget kontor og egen assisten (sekretær). Mulig sekretæren blir med "down under"? 3 1
TrineTrollet Skrevet søndag kl 15:07 #5282 Skrevet søndag kl 15:07 evahanshans skrev (58 minutter siden): Tror IA er under mye press fra mange kanter. MM uttalte jo for ikke mange år siden at hun skulle bli lege. Jeg hadde kanskje et håp om at HM ville ta til orde for en avvikling av monarkiet gjennom de korrekte prosessene i storting og regjering, men han virker å være fornøyd med tingenes tilstand. Et monarki som fungerer godt kan tjene landet på en meget god måte om vi ser til landene vi naturlig kan sammenligne oss med. Det ser imidlertid ut til at kronprinsparet ikke har satt seg som mål å virkelig arbeide for å gjøre seg relevante ift det å være forbilder på ulike arenaer. Et monarki må tjene folk og land på en måte som får folk til å anerkjenne dem for deres måte å løse deres roller i vår moderne tid. Det holder ikke å vinke hist og her og tro at små uttalelser som at ting er «veldig, veldig viktig, samt at de er imponert». Å klippe snorer og vinke fra slottsbalkongen med flosshatt og dette året med solhatt str. xxxl holder ikke. Middelmådig innsats ift. hva andre kongehus representerer holder altså ikke formå legitimere det vanvittige pengesluket de står for. Å dra på luksusferier i utland og/eller stå på surfebrett i øst og vest, og alpin hvor de måtte ønske er neppe en all inclusive ultra pakke de neppe frivillig ønsker å gi slipp på. Jeg vil karakterisere kongehuset som innholdsløst, rent bortsett fra hva vår nåværende konge og dronning bidrar med. Dessverre drar de på årene og helsen gir dem naturlig nok utfordringer. 12 3 4
evahanshans Skrevet søndag kl 15:15 #5283 Skrevet søndag kl 15:15 TrineTrollet skrev (6 minutter siden): Å dra på luksusferier i utland og/eller stå på surfebrett i øst og vest, Dette er de veldig flinke til. Bare så synd at det skorter på alt annet derfra. 12 1 3
Kollontaj Skrevet søndag kl 15:50 #5284 Skrevet søndag kl 15:50 Flere kvinnelige kongelige, dronninger, må visst begynne å tenke på korrekt hårstil. 🤭 alle bilder herfra: https://www.instagram.com/royal_fashion_news?igsh=dTZxZ3p5YnA3ZjJ4 4 1
evahanshans Skrevet søndag kl 16:43 #5288 Skrevet søndag kl 16:43 (endret) Men hvorfor trenger hun en egen sekretær når hun ikke skal jobbe som kongelig de neste tre årene? Endret mandag kl 09:59 av Forumansvarlig Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig 3 2 3
Orly Skrevet søndag kl 16:48 #5289 Skrevet søndag kl 16:48 evahanshans skrev (17 timer siden): Men hvorfor trenger hun en egen sekretær når hun ikke skal jobbe som kongelig de neste tre årene? At hun skal studere i utlandet , betyr vel ikke at hun ikke skal representere i det hele tatt 6
Sur sitron Skrevet søndag kl 16:49 #5290 Skrevet søndag kl 16:49 Orly skrev (Akkurat nå): At hun skal studere i utlandet , betyr vel ikke at hun ikke skal representere i det hele tatt Det sier nå kronprinsparet. 7 1 1
evahanshans Skrevet søndag kl 16:49 #5291 Skrevet søndag kl 16:49 Orly skrev (Akkurat nå): At hun skal studere i utlandet , betyr vel ikke at hun ikke skal representere i det hele tatt De har uttalt at hovedfokus de neste årene er studier. Mange ganger. 2 1 2
Orly Skrevet søndag kl 16:51 #5292 Skrevet søndag kl 16:51 evahanshans skrev (1 minutt siden): De har uttalt at hovedfokus de neste årene er studier. Mange ganger. Det er jo selvsagt , man kan likevel representere i ferier og når hun er hjemme. 5
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 16:51 #5293 Skrevet søndag kl 16:51 Orly skrev (2 minutter siden): At hun skal studere i utlandet , betyr vel ikke at hun ikke skal representere i det hele tatt Vil tro hun dukker opp når hun er hjemme? Australia er veldig langt vekk da, så blir sikkert ikke ofte i så fall. 2 1 1
Kollontaj Skrevet søndag kl 16:51 #5294 Skrevet søndag kl 16:51 Hva synes du om sveisen til de andre kongelige jeg la inn da @TrineTrollet? Er langt løs hår innafor som kongelig kvinne? (Selv om bildet ditt var gammelt, men de bildene jeg la ut er nye.) 5 1 3
evahanshans Skrevet søndag kl 16:51 #5295 Skrevet søndag kl 16:51 Orly skrev (Akkurat nå): Det er jo selvsagt , man kan likevel representere i ferier og når hun er hjemme. Og det trenger hun en heltidsansatt, egen sekretær for? 5 1
~ Ada ~ Skrevet søndag kl 16:52 #5296 Skrevet søndag kl 16:52 TrineTrollet skrev (3 timer siden): https://www.seher.no/kongelig/prinsesse-pa-egne-ben/83318504 Prinsesse IA har fått eget kontor, kan vi lese. Javel, og hvorfor det? Hun skal jo til andre siden av jordkloden for å studere i hele tre år, og vil trolig kun ha korte opphold i Norge under den tiden. Så leser vi at hun angivelig står på egne ben. Hva menes egentlig med det? Alt er finansiert av våre penger, og hele opplegget rundt henne er organisert av andre. Jeg vil ikke si at noe av dette indikerer «å stå på egne ben», men heller et opplegg som går over alle grenser hva økonomi og det å være oppsatt med privilegier som går over alle grenser. Er det vel 20 millioner gildet vil koste? Det betales ikke av «egne ben», men skrelles fra skattebetalerne hardt opptjente penger inn i statskassen. Det står seg ikke. Står seg veldig greit. Smiler i sommerkjole. 4
evahanshans Skrevet søndag kl 16:52 #5297 Skrevet søndag kl 16:52 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Hva synes du om sveisen til de andre kongelige jeg la inn da @TrineTrollet? Er langt løs hår innafor som kongelig kvinne? (Selv om bildet ditt var gammelt, men de bildene jeg la ut er nye.) Fotoene var fra svært avslappede anledninger. Alle disse kongelige har oppsatt hår og helt andre frisyrer når anledningen krever det. 4 3 6
Orly Skrevet søndag kl 16:53 #5298 Skrevet søndag kl 16:53 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Vil tro hun dukker opp når hun er hjemme? Australia er veldig langt vekk da, så blir sikkert ikke ofte i så fall. Ja var det jeg sa også 4
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 16:54 #5299 Skrevet søndag kl 16:54 Orly skrev (Akkurat nå): Ja var det jeg sa også Ja, rett før meg, så jeg 😄 Kommentaren min var allerede postet, så da fikk den bare stå. Tåler sikkert litt repetering 😅 2
Orly Skrevet søndag kl 16:55 #5300 Skrevet søndag kl 16:55 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Ja, rett før meg, så jeg 😄 Kommentaren min var allerede postet, så da fikk den bare stå. Tåler sikkert litt repetering 😅 Det gjør det 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå