PusheenPusheen Skrevet mandag kl 10:32 #5221 Skrevet mandag kl 10:32 (endret) pop up bruker skrev (6 minutter siden): Med tanke på all krtikk, med rette, som har kommet mot han basert på hvordan han har opptrådd i sosiale medier og tidligere handlinger, syns jeg også det er rart at kongen og dronningen så åpenlyst omgås han som om ikke noe skal ha skjedd. Jeg skjønner at de ikke kan nekte å møte han, for da vil vel ikke ML møte dem, men han er jo helt klart inne i varmen hos kongefamilien, og de syns det er helt ok å vise det. Det tenker jeg viser at de enten ikke bryr seg om hva han har gjort og sier, eller at de ikke skjønner hvordan det ser ut. Jeg tror jo det er så enkelt at det handler om å holde familien samlet nå, og så er Durek med på lasset fordi han er gift med prinsessa. Vet ikke om det er noe midt i mellom her, men heller enten eller. Enten viser de seg samlet eller så er Märtha utelatt pga Durek og kontroversene. Hun vil nok neppe dra på tur med dem uten Verrett. Det kan de ikke risikere nå, er allerede nok støy rundt dem. Endret mandag kl 10:32 av PusheenPusheen Tilleggssetning. 2
PusheenPusheen Skrevet mandag kl 10:33 #5222 Skrevet mandag kl 10:33 Momma skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at det viktigste der i gården, og det gjelder hele gjengen, er å glatte over og vise en vellykket fasade. Alt annet er underordnet. Yes, nemlig. 2 1 2
Isild Skrevet mandag kl 10:34 #5223 Skrevet mandag kl 10:34 pop up bruker skrev (2 minutter siden): Med tanke på all krtikk, med rette, som har kommet mot han basert på hvordan han har opptrådd i sosiale medier og tidligere handlinger, syns jeg også det er rart at kongen og dronningen så åpenlyst omgås han som om ikke noe skal ha skjedd. Jeg skjønner at de ikke kan nekte å møte han, for da vil vel ikke ML møte dem, men han er jo helt klart inne i varmen hos kongefamilien, og de syns det er helt ok å vise det. Det tenker jeg viser at de enten ikke bryr seg om hva han har gjort og sier, eller at de ikke skjønner hvordan det ser ut. Nettopp! De siste rantene hans står også uimotsagt, og det fremstår som at de ikke bryr seg. Han er ikke bare LITT kontroversiell, han snakker på vegne av kongen vår, det er så spesiellt som det får blitt: ("We in our family thinks", "De kongelige er de eneste som forstår meg her i landet", og aller værst var vel da han sa at han og kongen sammen skulle ta tak i alle som hadde utsatt DV for rasisme osv) Som deg har jeg full forståelse for at de vil ha et forhold til ML, men det begynner å bli veldig forvirrende at de ikke tar offentlig avstand fra uttalelser og påstander fra Verret. 14 1 5
Isild Skrevet mandag kl 10:39 #5224 Skrevet mandag kl 10:39 PusheenPusheen skrev (4 minutter siden): Jeg tror jo det er så enkelt at det handler om å holde familien samlet nå, og så er Durek med på lasset fordi han er gift med prinsessa. Vet ikke om det er noe midt i mellom her, men heller enten eller. Enten viser de seg samlet eller så er Märtha utelatt pga Durek og kontroversene. Hun vil nok neppe dra på tur med dem uten Verrett. Det kan de ikke risikere nå, er allerede nok støy rundt dem. Det er nok sånn. De ønsker (og trenger) å stå samlet. Jeg skulle bare så veldig gjerne ønske meg at kongen fant noen velvalgte ord om at "Alle" nordmenn er selvsagt ikke sånn og sånn, det er Durek Verrets oppfattelse. Kongen er flink til å uttrykke seg, og jeg er helt sikker på at han hadde klart å vise avstand til at DV fornærmer hele det norske folk og vår være måte - og samtidig understreke at det ikke handler om noe i det personlige forholdet til svigersønnen. Blir svigersønnen pottesur for det, så får det bare være tenker jeg. 11 1 6
pop up bruker Skrevet mandag kl 11:36 #5225 Skrevet mandag kl 11:36 (endret) Momma skrev (1 time siden): Jeg tenker at det viktigste der i gården, og det gjelder hele gjengen, er å glatte over og vise en vellykket fasade. Alt annet er underordnet. Ja, men "alle" vet jo at det er så mye grums bak denne fasaden nå, at det blir etter min mening helt merkelig å holde på den. Neste blir vel at Marius inviteres med på tur i et krampeaktig forsøk på å late som det ikke har skjedd noe som helst her. Endret mandag kl 11:36 av pop up bruker 10 1 5
Hekken Skrevet mandag kl 11:39 #5226 Skrevet mandag kl 11:39 Momma skrev (1 time siden): Jeg tenker at det viktigste der i gården, og det gjelder hele gjengen, er å glatte over og vise en vellykket fasade. Alt annet er underordnet. Som jeg skulle sagt det selv…. 6 1
Momma Skrevet mandag kl 12:56 #5227 Skrevet mandag kl 12:56 pop up bruker skrev (1 time siden): Ja, men "alle" vet jo at det er så mye grums bak denne fasaden nå, at det blir etter min mening helt merkelig å holde på den. Neste blir vel at Marius inviteres med på tur i et krampeaktig forsøk på å late som det ikke har skjedd noe som helst her. Selvsagt lurer de ingen, kun den mest iherdige fansen, på denne måten, så jeg er helt enig i at det er krampeaktig og smått pinlig. 3 2 6
TrineTrollet Skrevet mandag kl 12:57 #5228 Skrevet mandag kl 12:57 Sur sitron skrev (6 timer siden): Dette er det tåpeligste innlegget jeg har lest på lenge. Legge seg nedpå? Hun jobber når hun er frisk til det og det er ifm hennes jobb som en av landets best betalte for sin rolle som norges kronprinsesse at vi kommenterer hennes valg av klær og frisyrer - samt jobb-utførelse. Hjelpe meg - skal vi ikke kunne kommentere/kritisere/vurdere/si vår mening siden damen har dager hun er for syk til å jobbe? Hun har folk ansatt til å ta seg av utseendet sitt. Det er ikke hun som steller håret og sminker seg - det er profesjonelle ansatte som tar seg av det, Og tror du virkelig hun stiller på jobb de dagene hun er sengeliggende? Godt sagt! Noen har åpenbart lite forventninger til kongelige, selv på tross av ressurser opp og i mente. De har økonomi og hjelp til det meste, og på tross av alt dette så skyves alle mulige unnskyldninger foran alt. Utrolig. Det som er bemerkelsesverdig oppi alt er at vi har en kronprinsesse som setter en ny, og lavere, standard til representasjon. Hun har selv uttalt at hun vil gjøre ting på sin måte, og at forventninger er noe hun har problemer med. Hvor arrogant og respektløst er ikke det!? All innsats dronning Sonja har utført gjennom sin tid som både kronprinsesse og dronning gruses langt på vei av MM sin omtrentlige oppfatning og utøvelse av rollen. Er hun syk, vel så er hun det og tar seg tiden til å restituere. Men, når hun skal representere på vegne av kongehuset, og IKKE seg selv, så forplikter det ift. oppgaven hun sa ja til ved å inngå ekteskap med en kongelig. 7 1 10
Jammf Skrevet mandag kl 13:28 #5229 Skrevet mandag kl 13:28 Ble faktisk litt trist å se Durek i følge med de kongelige. Implementert, inkludert og akseptert 🙈🙉🙊 Hans totale opposisjon til det norske, enten det er språket eller folket er så tonedøvt. Lar de voksne i den familien virkelig denne rabiate sjamanen først få lov til å skjelle ut alle som ikke er enige med ham - og snakker norsk, og så blir han invitert til kongens bord? Det er ikke til å tro. De kongelige har godt betalt for å gestalte rollene som samlende symboler for at det norske. Og de har ved å utelate MBH tydeliggjort at det er ikke family first der i gården. Og takk for det! Men hva har sjarlatanen der å gjøre? De kunne ha hatt en privat feiring ute på skuta uten at jeg hadde brydd meg, men å gå i land for å la seg hylle av folket....hva er dette da? Og om kona hans blir fornærmet så får det være- han har rukket og fornærme halve/hele kongeriket på den korte tiden han har blitt lånt mikrofonen. Kaster nesten litt opp kjenner jeg 14 1 9
Isild Skrevet mandag kl 13:36 #5230 Skrevet mandag kl 13:36 Jammf skrev (Akkurat nå): Ble faktisk litt trist å se Durek i følge med de kongelige. Implementert, inkludert og akseptert 🙈🙉🙊 Hans totale opposisjon til det norske, enten det er språket eller folket er så tonedøvt. Lar de voksne i den familien virkelig denne rabiate sjamanen først få lov til å skjelle ut alle som ikke er enige med ham - og snakker norsk, og så blir han invitert til kongens bord? Det er ikke til å tro. De kongelige har godt betalt for å gestalte rollene som samlende symboler for at det norske. Og de har ved å utelate MBH tydeliggjort at det er ikke family first der i gården. Og takk for det! Men hva har sjarlatanen der å gjøre? De kunne ha hatt en privat feiring ute på skuta uten at jeg hadde brydd meg, men å gå i land for å la seg hylle av folket....hva er dette da? Og om kona hans blir fornærmet så får det være- han har rukket og fornærme halve/hele kongeriket på den korte tiden han har blitt lånt mikrofonen. Kaster nesten litt opp kjenner jeg Det var akkurat den følelen jeg fikk også. De er ikke "hvem som helst". De er våre representanter, statsoverhoder og for mange forbilder. De er "Alt for Norge" og det "norskeste" vi har/er. De har ikke uttalt en eneste kommentar til at han sier at han aldri har møtt noen som er så `håpløse` som oss. Vi er rasister og underutviklede, vi forstår hverken spiritualitet eller er åpne for drømmer eller å være ulike. Det er helt uhørt at de ikke sier noe imot dette - og bare later som ingenting. De har kutta oss ut. Hvem skal ta våre verdier i forsvar hvis ikke kongehuset gjør det? Det gjør at jeg overhodet ikke stoler på de lenger. De kan egentlig bare pakke ned flagget, låse,- og dra fra slottet. Det blir noe falskt over det hele. 16 2 9
Jammf Skrevet mandag kl 13:39 #5231 Skrevet mandag kl 13:39 Isild skrev (2 minutter siden): Det var akkurat den følelen jeg fikk også. De er ikke "hvem som helst". De er våre representanter, statsoverhoder og for mange forbilder. De er "Alt for Norge" og det "norskeste" vi har/er. De har ikke uttalt en eneste kommentar til at han sier at han aldri har møtt noen som er så `håpløse` som oss. Vi er rasister og underutviklede, vi forstår hverken spiritualitet eller er åpne for drømmer eller å være ulike. Det er helt uhørt at de ikke sier noe imot dette - og bare later som ingenting. De har kutta oss ut. Hvem skal ta våre verdier i forsvar hvis ikke kongehuset gjør det? Det gjør at jeg overhodet ikke stoler på de lenger. De kan egentlig bare pakke ned flagget, låse,- og dra fra slottet. Det blir noe falskt over det hele. Som jeg skulle sagt det selv vettu 🫶☺️ 5 1
Isild Skrevet mandag kl 13:40 #5232 Skrevet mandag kl 13:40 Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden): Hvorfor er noen så ekstremt hårsåre på vegne av kongefamilien egentlig? Noen flyr totalt i flint over helt harmløse diskusjoner om hvilke frisyrer og kjolesnitt man mener de kler og ikke kler. Det er visst slarv, det er hets, det er nedsabling osv. Det pussige er at de samme ikke legger fingrene i mellom i andre tråder, der kommenteres det heftig både på pupper og nipler og rumpe og klesstil, hårpynt, posering osv. i stor detalj! Min teori er at det handler om at de kongelige på mange måter er symboler for selve landet vårt. Når de kongelige kritiseres, så er det som om selve Norge - og til og med en selv - kritiseres. Jeg kan ikke se noen annen forklaring på at det blir tatt så veldig personlig at noen mener Mette-Marit kler oppsatt hår bedre enn løst. For meg og en del andre er de helt vanlige kjedelige dødelige som har en eneste jobb, og det er å representere. At noen ønsker å diskutere klær og stil er vel ikke så rart da. Jeg er ikke så opptatt av det selv, for meg er det mye viktigere at de tar oppgaven seriøst, enten det gjelder gamlehjem eller Obama, og dessverre mener jeg at de kan skorte litt på innsatsviljen hos de yngre generasjonene. I disse urolige tider så tenker jeg ofte på uttrykket «for konge og fedreland», som ble brukt under krigen. Vil det vekke de samme følelsene i dag? Jeg er redd at det ville klinge nesten komisk. For lojalitet går begge veier, og kongehuset virker å operere i sin egen paralelle virkelighet for tiden. Enig! Det er meningen at man skal diskutere kongelige kjoler. Det er en del av greia. Jeg må nesten spørre meg om det er greit med disse terningkastoppleggene i media jeg da - etter gallaer og show. Terningkast 1 er ofte ganske nådeløst. Men er det hat og hets? Nei! 5 1 5
Istapp Skrevet mandag kl 13:58 #5233 Skrevet mandag kl 13:58 Isild skrev (3 timer siden): Jeg blir rett og slett litt "sur" når jeg ser kongen og dronningen omgås Durek Verret jeg nå. https://www.seher.no/kjendis/pa-hemmelig-ferie-sammen/83314430 Jeg syns ikke en fyr som går rett i strupen på "alle nordmenn" gjør seg sammen med de arbeidende kongelige rett og slett. Han har fornærmet hele kongeriket. Bryr de seg ikke om det? Så lenge de aldri uttaler at de tar avstand fra noe som helst han sier, så tror jeg etterhvert at det er litt "samma for dem". Den som tier samtykker, heter ordtaket. Hele denne familien er nok samstemte om "oss mot røkla" - og den holdningen og handlingen kan de trygt og godt leve i, og det vet de godt. De er særdeles priviligerte og får til salt i maten i bøtter og spann, samt de vet "de er fredet" og uangripelige. Vi gjør som vi vil uansett! Og alle må bøye seg for oss og det vi gjør - så vi durer på! 7 1 8
TrineTrollet Skrevet mandag kl 14:08 #5234 Skrevet mandag kl 14:08 Istapp skrev (2 minutter siden): Den som tier samtykker, heter ordtaket. Hele denne familien er nok samstemte om "oss mot røkla" - og den holdningen og handlingen kan de trygt og godt leve i, og det vet de godt. De er særdeles priviligerte og får til salt i maten i bøtter og spann, samt de vet "de er fredet" og uangripelige. Vi gjør som vi vil uansett! Og alle må bøye seg for oss og det vi gjør - så vi durer på! Så vidt vi har fått med oss så har vel ikke kongen ryddet opp mht. prinsesse ML og hennes sammenblanding av tittel og business. Kongen har tatt sjarlatanen og kvakksalveri inn i varmen i kongehuset og opptrer nå sammen med også ham, i privat sammenheng. Likevel, det er aksept. Jeg tror aldri at han noen gang vil være i stand til å sette datterens omtrentlighet på plass. De opptrer også som om de er uangripelige, som om de ikke bryr seg om hva folket mener. 16 2 2
Isild Skrevet mandag kl 14:33 #5235 Skrevet mandag kl 14:33 TrineTrollet skrev (22 minutter siden): Så vidt vi har fått med oss så har vel ikke kongen ryddet opp mht. prinsesse ML og hennes sammenblanding av tittel og business. Kongen har tatt sjarlatanen og kvakksalveri inn i varmen i kongehuset og opptrer nå sammen med også ham, i privat sammenheng. Likevel, det er aksept. Jeg tror aldri at han noen gang vil være i stand til å sette datterens omtrentlighet på plass. De opptrer også som om de er uangripelige, som om de ikke bryr seg om hva folket mener. Etter gin-gate sa vel kronprinsen at "når det blir tid for det", eller "det blir en tid for det også" da han ble spurt om hvordan kongehuset ville ta tak i de ganske oppsiktsvekkende bruddene på avtalen. Jeg tror helt ærlig at de syns vi (folket) er "bare mas" jeg, og sier blabla her og der for å roe gemyttene. 15 1 5
Ginny Weasley Skrevet mandag kl 15:08 #5236 Skrevet mandag kl 15:08 Jammf skrev (1 time siden): Ble faktisk litt trist å se Durek i følge med de kongelige. Implementert, inkludert og akseptert 🙈🙉🙊 Hans totale opposisjon til det norske, enten det er språket eller folket er så tonedøvt. Lar de voksne i den familien virkelig denne rabiate sjamanen først få lov til å skjelle ut alle som ikke er enige med ham - og snakker norsk, og så blir han invitert til kongens bord? Det er ikke til å tro. De kongelige har godt betalt for å gestalte rollene som samlende symboler for at det norske. Og de har ved å utelate MBH tydeliggjort at det er ikke family first der i gården. Og takk for det! Men hva har sjarlatanen der å gjøre? De kunne ha hatt en privat feiring ute på skuta uten at jeg hadde brydd meg, men å gå i land for å la seg hylle av folket....hva er dette da? Og om kona hans blir fornærmet så får det være- han har rukket og fornærme halve/hele kongeriket på den korte tiden han har blitt lånt mikrofonen. Kaster nesten litt opp kjenner jeg Helt enig. Reagerte jeg også, synes det er skikkelig trist å se. Tenker at om kongeparet på død og liv vil ha med DV og ML på familieferie kunne de invitert dem til hytta på Mågerø. Den ligger skjermet til (på militært område?) og sannsynligvis ville verken pressen eller folk flest fått med seg at han var der. De må jo skjønne at når kongeskipet ankrer opp utenfor et lite sted i en fjord på vestlandet med kongeflagget heist i masta vil folk bli oppmerksomme på det? At folk vil ta turen til brygga i håp om å få et glimt av de kongelige skjønner de vel også? At de da velger å bli kjørt i land med sjalupp i samlet flokk for å ta mot folks hyllest på brygga er for meg uforståelig. DV skulle ikke vært i den sjaluppen mener jeg. At kongeparet velger å inkludere ham på den måten sender ikke noen signaler om at kongefamilien tar avstand fra oppførselen hans og raljeringene hans om hvor fælt alt er i Norge er og hvor fæle, rasistiske og sneversynte nordmenn er. Tvert i mot sender det et signal om at det er akseptert og at han er inkludert. Det er bare trist. Og ikke så rent lite provoserende. 16 1 11
Forumansvarlig Skrevet mandag kl 15:20 #5237 Skrevet mandag kl 15:20 Tråden er ryddet for avsporinger. Forumansvarlig
Era Vulgaris Skrevet mandag kl 16:23 #5238 Skrevet mandag kl 16:23 Ginny Weasley skrev (1 time siden): Helt enig. Reagerte jeg også, synes det er skikkelig trist å se. Tenker at om kongeparet på død og liv vil ha med DV og ML på familieferie kunne de invitert dem til hytta på Mågerø. Den ligger skjermet til (på militært område?) og sannsynligvis ville verken pressen eller folk flest fått med seg at han var der. De må jo skjønne at når kongeskipet ankrer opp utenfor et lite sted i en fjord på vestlandet med kongeflagget heist i masta vil folk bli oppmerksomme på det? At folk vil ta turen til brygga i håp om å få et glimt av de kongelige skjønner de vel også? At de da velger å bli kjørt i land med sjalupp i samlet flokk for å ta mot folks hyllest på brygga er for meg uforståelig. DV skulle ikke vært i den sjaluppen mener jeg. At kongeparet velger å inkludere ham på den måten sender ikke noen signaler om at kongefamilien tar avstand fra oppførselen hans og raljeringene hans om hvor fælt alt er i Norge er og hvor fæle, rasistiske og sneversynte nordmenn er. Tvert i mot sender det et signal om at det er akseptert og at han er inkludert. Det er bare trist. Og ikke så rent lite provoserende. «Inn med Durek, ut med Norge». 4 2 2
Avispapir Skrevet mandag kl 16:38 #5239 Skrevet mandag kl 16:38 TrineTrollet skrev (2 timer siden): Så vidt vi har fått med oss så har vel ikke kongen ryddet opp mht. prinsesse ML og hennes sammenblanding av tittel og business. Kongen har tatt sjarlatanen og kvakksalveri inn i varmen i kongehuset og opptrer nå sammen med også ham, i privat sammenheng. Likevel, det er aksept. Jeg tror aldri at han noen gang vil være i stand til å sette datterens omtrentlighet på plass. De opptrer også som om de er uangripelige, som om de ikke bryr seg om hva folket mener. Jeg tror det alltid vil være vanskelig for ham/dem å sette ned foten for ML all den tid hun faktisk er eldst, den førstefødte, men ikke får bli dronning. Tipper også at DV er flink til å minne henne på at hun er dronning, ikke bare i hans liv (🙄), men også det norske folkets dronning den dagen Harald legger inn årene. Dårlig samvittighet vil jeg tro, selv om de er veldig flinke til å snakke om disse byrdene ved å være kongelige og i rampelyset. Det ironiske er at ML har klaget på pressen SÅ MYE, men hun oppsøker dem, trenger dem og skor seg på dem etter eget ønske. 11 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå