Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg syns det er godt å se de smile litt jeg. Vi kan fortsette å diskutere og debattere om de har gjort riktig eller feil i forhold til alvorlige saker, og vi kan fortsette å mene ift hva vi syns om monarkiet osv. MEN, i dag - For en fantastisk flott 88 gammel dronning vi har. Altså, wow!  Gratulerer med dagen dronning Sonja. 

https://www.seher.no/kongelig/siste-gang-vi-ser-prinsessen/83302143

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Jeg får en vond smak i munnen. Marius startet også opp med et enkeltmannsforetak. Vi så jo hvordan det endte opp for ham. Jeg hadde håpet at Sverre Magnus skulle ta seg en utdannelse. Nå er jeg redd han bare ender opp som en influenser som kusina. Hvorfor prøver ikke kronprinsparet og Märtha å få barna sine til å studere? Märtha selv har utdannelse som fysioterapeut og Haakon studerte bl.a. statsvitenskap. Ser ikke søsknene verdien av egen utdannelse?

Det er ingen av kongens barnebarn som har høyere utdanning, dessverre. Ingen av deres partnere har høyere utdanning, og ut i fra det man kunne lese i boka til Haakon om hvordan de oppdro blant annet Marius, så er det lite til overs for fagutdanning. Kan virke som de tenker at det holder med «livets harde skole». Jeg heier på Ingrid som både har unnagjort førstegangstjeneste og nå ser mot utdanning i et nytt land. Det er dobbel læring, det. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (1 time siden):

Jeg får en vond smak i munnen. Marius startet også opp med et enkeltmannsforetak. Vi så jo hvordan det endte opp for ham. Jeg hadde håpet at Sverre Magnus skulle ta seg en utdannelse. Nå er jeg redd han bare ender opp som en influenser som kusina. Hvorfor prøver ikke kronprinsparet og Märtha å få barna sine til å studere? Märtha selv har utdannelse som fysioterapeut og Haakon studerte bl.a. statsvitenskap. Ser ikke søsknene verdien av egen utdannelse?

Jeg syns også det er rart at de ikke pusher mer på for en utdannelse, for med den tittelen/navnet (herunder kontaktnettverket) + utdannelse, så kan de få VELDIG interessante jobber som mange bare kan drømme om, og utgjøre store forskjeller, både for seg selv og andre. Ikke minst kan de tjene svært godt. 

Endret av pop up bruker
Skrevet
Isild skrev (10 minutter siden):

Jeg må si at jeg syns det er godt å se de smile litt jeg. Vi kan fortsette å diskutere og debattere om de har gjort riktig eller feil i forhold til alvorlige saker, og vi kan fortsette å mene ift hva vi syns om monarkiet osv. MEN, i dag - For en fantastisk flott 88 gammel dronning vi har. Altså, wow!  Gratulerer med dagen dronning Sonja. 

Helt enig. For en staselig dame, som holder seg meget godt! En tur til Stavanger med hele familien rundt seg, høres ut som en flott feiring av en flott dronning. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Håper han innser at utdannelse er lurt når han først kommer inn i det, og møter andre med bedre erfaring og bredere kunnskap. De har det jo lettvint med å være den de er, så jeg håper selve bransjen likevel gir ham den erfaringen om at det ikke er nok.

Jeg tror og håper også det. Kan jo hende det nært forestående også. Jeg tror det ville vært skikkelig bra om en i kongefamilien tok en skikkelig utdannelse innen kunst og kultur. Det kan brukes på så mange måter, og jeg tror det ville vært givende også utover et bestemt yrke. Krysser fingrene! 

Skrevet
pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror og håper også det. Kan jo hende det nært forestående også. Jeg tror det ville vært skikkelig bra om en i kongefamilien tok en skikkelig utdannelse innen kunst og kultur. Det kan brukes på så mange måter, og jeg tror det ville vært givende også utover et bestemt yrke. Krysser fingrene! 

Ja, jeg heier på prinsen her uansett. Synes det helt ærlig er råtøft at han prøver seg. Erfaringene får han etterhvert og det er jo mange som tar utdanning/etterutdanning mens de jobber.  Kan hende dette blir god knall, det.

• Liker 4
Gjest pop up bruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg heier på prinsen her uansett. Synes det helt ærlig er råtøft at han prøver seg. Erfaringene får han etterhvert og det er jo mange som tar utdanning/etterutdanning mens de jobber.  Kan hende dette blir god knall, det.

Helt klart! Hvis han er flink kan navnet hans også ta han lagt, og det ville vært interessant med en norsk prins som var filmskaper eller spillutvikler! 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det er sant, det kan bli knallbra. Tøft å prøve seg, uansett hvordan det skulle gå. 

• Liker 1
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Det er sant, det kan bli knallbra. Tøft å prøve seg, uansett hvordan det skulle gå. 

Går det til helvete, har han i det minste prøvd. Men det kan også gå skikkelig bra. 

• Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (21 minutter siden):

Enig! For en dramatisk overskrift, da😅 

• Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Enig! For en dramatisk overskrift, da😅 

haha, tenkte jeg på også! 

Skrevet (endret)

Han har den familien han har. Han kunne jo lent seg tilbake og levd på det, men han ønsker å jobbe, og ønsker å prøve noe eget. At han har det navnet han har, er det vanskelig å rømme fra. Så lenge han ikke tar en Märtha og er ulydig ifht hvordan det brukes, bør det jo ikke være et problem sånn sett.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (3 timer siden):

Englene , ja , det stemmer det !

Hun fant jo til og med engle -fjær i lommeboken , husker jeg hun sa i et TV -intervju for noen år siden

Det burde jo virkelig ha vært noe å satse på

Det startet med eventyr… kulturformidling…

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Dronning Sonja bør feires skikkelig. Måten hun har representert Norge som Dronning har vært formidabel. Hun har vært 100% dedikert.
Ingen skandaler, ingen nykker, ingen klaging.
Hver gang jeg ser henne tenker jeg Dronning med stor D. Hun har en eleganse og et vesen som utstråler respekt og beundring. Den dagen hun går bort vil det bli landesorg. 

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Svart skjerm skrev (Akkurat nå):

Dronning Sonja bør feires skikkelig. Måten hun har representert Norge som Dronning har vært formidabel. Hun har vært 100% dedikert.
Ingen skandaler, ingen nykker, ingen klaging.
Hver gang jeg ser henne tenker jeg Dronning med stor D. Hun har en eleganse og et vesen som utstråler respekt og beundring. Den dagen hun går bort vil det bli landesorg. 

Enig. Hun er definisjonen av dronning. Hun har virkelig tatt rollen til sitt hjerte og gjort en flott jobb!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
PusheenPusheen skrev (31 minutter siden):

Enig. Han har den familien han har. Han kunne jo lent seg tilbake og levd på det, men han ønsker å jobbe, og ønsker å prøve noe eget. At han har det navnet han har, er det vanskelig å rømme fra. Så lenge han ikke tar en Märtha og er ulydig ifht hvordan det brukes, bør det jo ikke være et problem sånn sett.

Nei, han kunne vel strengt tatt ikke det. Hva skulle han leve av da? Egen apanasje? Eller "lønn" fra foreldrene? Leste et sted at han har egen bolig på Skaugum han og - så mulig han heller ikke betaler for seg, men Märtha Louise klaget alltid på at hun ikke kunne leve av de 150.000 hun fikk i apanasje. 

Skrevet
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

Nei, han kunne vel strengt tatt ikke det. Hva skulle han leve av da? Egen apanasje? Eller "lønn" fra foreldrene? Leste et sted at han har egen bolig på Skaugum han og - så mulig han heller ikke betaler for seg, men Märtha Louise klaget alltid på at hun ikke kunne leve av de 150.000 hun fikk i apanasje. 

Han kunne ha representert litt her og der, og de ville vel aldri satt han på gata hvis han over all formodning ikke ville gjøre nytte for seg, som vi jo ser gjøres med andre, så teknisk sett kunne SM ha valgt å gjøre "ingenting". Synes det er fint at han ønsker å satse på karriere. Noe som faktisk er mulig å leve fint av, og ikke som er abstrakt slik som sin tantes karriere.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Han kunne ha representert litt her og der, og de ville vel aldri satt han på gata hvis han over all formodning ikke ville gjøre nytte for seg, som vi jo ser gjøres med andre, så teknisk sett kunne SM ha valgt å gjøre "ingenting". Synes det er fint at han ønsker å satse på karriere. Noe som faktisk er mulig å leve fint av, og ikke som er abstrakt slik som sin tantes karriere.

Hun er nå utdannet fysoterapeut så utdannelse har hun selvom hun har valgt en "svevende" karriere. 

Lurer litt på hvem du mener med "andre"? Hvis du leser den vedlagte linken så ser du hvor mislykket det var da prins Edward startet eget firma innen det samme. 
Andre kongehus går bort fra apanasje til andre enn tronarvingen så der forventes at de andre tar seg utdanning og får seg jobber. 

Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (4 minutter siden):

Hun er nå utdannet fysoterapeut så utdannelse har hun selvom hun har valgt en "svevende" karriere. 

Lurer litt på hvem du mener med "andre"? Hvis du leser den vedlagte linken så ser du hvor mislykket det var da prins Edward startet eget firma innen det samme. 
Andre kongehus går bort fra apanasje til andre enn tronarvingen så der forventes at de andre tar seg utdanning og får seg jobber. 

"Andre" refereres til kronprinsessens eldste sønn som virkelig ikke gjør noe fornuftig, men likevel får bo på Skaugum. Han får ikke engang apanasje. 

Jeg håper SM får til dette. Han ønsker åpenbart å jobbe.

Edit: Selv om andre har feilet, betyr det ikke at vi må dømme SMs forsøk. Janteloven er så teit. 

Endret av PusheenPusheen
Autokorrektur
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...