Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Svigermor skrev (1 time siden):

"Skjære landslaget", sier prinsen av Norge på kongehusets Instagram. Selv om jeg mener at dette er en spåkendring og ikke hisser meg opp over det, må jeg si at jeg ble litt overrasket da jeg hørte det. Eller kanskje ikke.

Norsklæreren min sa allerede på slutten av 90-tallet at dette ville skje. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 minutter siden):

Norsklæreren min sa allerede på slutten av 90-tallet at dette ville skje. 

Min også, på 00-tallet. Da var det allerede godt i gang. Sverre Magnus er ikke den verste jeg har hørt. Skulle plotte inn et tlf nr en gang, men ble bare avvist. Vedkommende gjentok 77, og jeg trykka jo inn det. Neida, det var 27. 

• Liker 4
Gjest TrineTrollet
Skrevet

Er det noen som vet hva prins SM skal gjøre til høsten? Vi kan se han representere ofte for tiden, og han gjør et positivt inntrykk. 
Jeg vil tro at han har planer om å gå førstegangstjenesten slik IA gjorde. Om ikke, så må vi anta at han ønsker å studere? 

Skrevet
TrineTrollet skrev (19 timer siden):

Er det noen som vet hva prins SM skal gjøre til høsten? Vi kan se han representere ofte for tiden, og han gjør et positivt inntrykk. 
Jeg vil tro at han har planer om å gå førstegangstjenesten slik IA gjorde. Om ikke, så må vi anta at han ønsker å studere? 

Ja… men dette er en godt bevart hemmelighet… Hvordan går det med han og denne jenta de valgte å la tre frem i offentligheten i Geiranger i fjor? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (21 timer siden):

Her er planene til Sverre Magnus

Enkeltmannsforetak innen film og foto. Kult!

• Liker 3
Skrevet
Eyr skrev (3 minutter siden):

Har han utdanning innen dette feltet?

Han gikk linjen for Informasjonsteknologi og medieproduksjon på videregående.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Eyr skrev (7 minutter siden):

Har han utdanning innen dette feltet?

Var noen andre som svarte før meg.

Endret av PusheenPusheen
Endret innlegget
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Her er planene til Sverre Magnus

Enkeltmannsforetak innen film og foto. Kult!

Det er eit klokt val at Sverre Magnus tek rolla som fotograf. Sidan familien har eit restriktivt syn på pressa, kan dei halde biletetakinga innanfor eigne rekkjer. Kanskje han tek over, året med kongehuset også!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Det er eit klokt val at Sverre Magnus tek rolla som fotograf. Sidan familien har eit restriktivt syn på pressa, kan dei halde biletetakinga innanfor eigne rekkjer. Kanskje han tek over, året med kongehuset også!

Synes det er kult at han gjør det han vil og ikke er bundet fordi han er prins. 

• Liker 5
Gjest pop up bruker
Skrevet

Syns litt det er i Sonjas fotspor også? Og syns generelt det er fint at han velger noe innen kunst og kultur, og håper han tar noen utdanning også i den retningen, så han ikke bare satser på å leve av navnet sitt. 

Skrevet
pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Syns litt det er i Sonjas fotspor også? Og syns generelt det er fint at han velger noe innen kunst og kultur, og håper han tar noen utdanning også i den retningen, så han ikke bare satser på å leve av navnet sitt. 

Det navnet han har valgt på firmaet sitt tyder på at han ønsker å leve av navnet sitt, både i Norge og utenfor... Indirekte så skal altså kongelighet brukes for å selge hans tjenster og produkter også.

• Liker 11
  • Nyttig 13
Gjest pop up bruker
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Det navnet han har valgt på firmaet sitt tyder på at han ønsker å leve av navnet sitt, både i Norge og utenfor... Indirekte så skal altså kongelighet brukes for å selge hans tjenster og produkter også.

Han blir i så fall ikke den første. Alle, med unntak av HM og IA gjør jo det (med et forbehold om hva SM ender opp som). 

Håper han tar noen utannelse i den retningen. Ingen av barna til ML har gått for noe utdannelse, og det er litt merkelig med tanke på hvor vanlig det er med høyere utdanelse nå, master er jo mer eller mindre vanlig. 

Skrevet
pop up bruker skrev (11 minutter siden):

Han blir i så fall ikke den første. Alle, med unntak av HM og IA gjør jo det (med et forbehold om hva SM ender opp som). 

Håper han tar noen utannelse i den retningen. Ingen av barna til ML har gått for noe utdannelse, og det er litt merkelig med tanke på hvor vanlig det er med høyere utdanelse nå, master er jo mer eller mindre vanlig. 

Utdanning, god yrkesutøvelse og det å komme seg frem fordi man gjør en god jobb, det er visst glemt.

Istedenfor skal de selge seg inn som kongelige influenser"yrkesutøvere".

Jeg fatter ikke at Kongehuset, inkl. Kongen, synes dette er greit... med tydeligvis.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
pop up bruker skrev (6 timer siden):

Tja… vi husker vel alle at også ML startet innenfor kultur og kunst med sitt enkeltmannsforetak…

• Liker 3
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror jeg holder oddsen høyest på at han går i de fleste fotspor i denne familien. Og det er at utdannelse uteblir og at han satser bare på å leve av navnet sitt, men jeg vil tillegge; familietilknytningen som viktigste promotering. Det er jo slik barn, svigerbarn og barnebarn av Harald og Sonja driver bedriftene sine. 

Endret av Istapp
Autokorreksjonsdritt.
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Krimskrans skrev (2 timer siden):

Tja… vi husker vel alle at også ML startet innenfor kultur og kunst med sitt enkeltmannsforetak…

Englene , ja , det stemmer det !

Hun fant jo til og med engle -fjær i lommeboken , husker jeg hun sa i et TV -intervju for noen år siden

Det burde jo virkelig ha vært noe å satse på

Endret av Hekken
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg får en vond smak i munnen. Marius startet også opp med et enkeltmannsforetak. Vi så jo hvordan det endte opp for ham. Jeg hadde håpet at Sverre Magnus skulle ta seg en utdannelse. Nå er jeg redd han bare ender opp som en influenser som kusina. Hvorfor prøver ikke kronprinsparet og Märtha å få barna sine til å studere? Märtha selv har utdannelse som fysioterapeut og Haakon studerte bl.a. statsvitenskap. Ser ikke søsknene verdien av egen utdannelse?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hulderen skrev (11 minutter siden):

Jeg får en vond smak i munnen. Marius startet også opp med et enkeltmannsforetak. Vi så jo hvordan det endte opp for ham. Jeg hadde håpet at Sverre Magnus skulle ta seg en utdannelse. Nå er jeg redd han bare ender opp som en influenser som kusina. Hvorfor prøver ikke kronprinsparet og Märtha å få barna sine til å studere? Märtha selv har utdannelse som fysioterapeut og Haakon studerte bl.a. statsvitenskap. Ser ikke søsknene verdien av egen utdannelse?

Håper han innser at utdannelse er lurt når han først kommer inn i det, og møter andre med bedre erfaring og bredere kunnskap. De har det jo lettvint med å være den de er, så jeg håper selve bransjen likevel gir ham den erfaringen om at det ikke er nok.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mange unge utsetter studiestart hvis de ikke helt har funnet ut hva de vil med livet sitt. At en 19-åring ikke søker høyere utdanning, betyr virkelig ikke at hen aldri kommer til p gjøre det. 

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...