Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Er kongefamilien ansatte? For å vise frem klær? 🧐 Har kongefamilien et ansettelsesforhold? 

Ja, ja og ja

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (10 minutter siden):

Ja, ja og ja

Spennende! Dette må du forklare nærmere. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (32 minutter siden):

Er kongefamilien ansatte? For å vise frem klær? 🧐 Har kongefamilien et ansettelsesforhold? 

Attehvaforno?! Hva slags påstander er dette?

Jaja, ingenting i denne tråden forundrer lengre.

• Liker 7
Skrevet
Rev. Revenge skrev (17 minutter siden):

Attehvaforno?! Hva slags påstander er dette?

Jaja, ingenting i denne tråden forundrer lengre.

Ja, jeg synes også denne påstanden var særs interessant. Fant ikke noe utlysing på Finn iallefall. Men hvis det faktisk stemmer, så bør det jo være en smal sak å komme med stillingsbeskrivelsen. 

• Liker 6
Skrevet
Hunter7 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg synes også denne påstanden var særs interessant. Fant ikke noe utlysing på Finn iallefall. Men hvis det faktisk stemmer, så bør det jo være en smal sak å komme med stillingsbeskrivelsen. 

Blir artig å se hvor i Grunnloven dette omtales, spesielt det med klær. 😅

• Liker 5
Skrevet
Hunter7 skrev (9 timer siden):

Burde det? Hvor er stillingsbeskrivelsen for å være kronprinsesse eller prins da, siden det er så lett å finne dem? Det må tross alt være like lett om den er en annen enn å vise frem klær? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger om andre enn Kongehuset's medlemmer. 

Forumansvarlig

Skrevet
velociraptor skrev (2 timer siden):

Burde det? Hvor er stillingsbeskrivelsen for å være kronprinsesse eller prins da, siden det er så lett å finne dem? Det må tross alt være like lett om den er en annen enn å vise frem klær? 

Jøye! 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de tre generasjonene i kongehuset skal melde avbud, spare skattepenger og holde seg hjemme og tause der, istedenfor å komme med "Ingen kommentar" og ta hele glansen bort fra det egentlige oppdraget de har i forbindelse med jubileumet til Stavanger? Dette med tanke på de tidligere flaue statsbesøkene i Norge, som er blitt helt stilt i skyggen av MMs sønn.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og hvor er våre folkevalgte politikere i denne krisen for Norge as? Skjemmes ikke de av hvilken oppdragelse og hvem som inngår i vår såkalte opphøyede familie huser? Er det ingen voksne hjemme verken i kongehuset eller regjeringen?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (4 timer siden):

Vel, ifølge en tråddeltager så har visstnok «vi» (hvem nå enn «vi» er) ansatt hele Kongehuset, så spørsmålet ditt burde stilles vedkommende som kom med påstanden. 
Jeg påpekte bare at hvis det faktusk var slik at «vi» har ansatt disse personene, så burde det strengt tatt være en smal og enkel sak å vise til stillingsbeskrivelsen. 

• Liker 6
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Vel, ifølge en tråddeltager så har visstnok «vi» (hvem nå enn «vi» er) ansatt hele Kongehuset, så spørsmålet ditt burde stilles vedkommende som kom med påstanden. 
Jeg påpekte bare at hvis det faktusk var slik at «vi» har ansatt disse personene, så burde det strengt tatt være en smal og enkel sak å vise til stillingsbeskrivelsen. 

Det var ikke sånn det ble formulert, men at hvis de var ansatt for å vise frem klær, burde det være lett å vise til stillingsbeskrivelsen. Hvis de ikke er ansatt for å vise frem klær, burde det jo være en smal sak å vise til den faktiske stillingsbeskrivelsen, som i følge deg sier noe annet enn å vise frem klær ( = spissformulering for være representanter, gallionsfigurer)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Det var ikke sånn det ble formulert, men at hvis de var ansatt for å vise frem klær, burde det være lett å vise til stillingsbeskrivelsen. Hvis de ikke er ansatt for å vise frem klær, burde det jo være en smal sak å vise til den faktiske stillingsbeskrivelsen, som i følge deg sier noe annet enn å vise frem klær ( = spissformulering for være representanter, gallionsfigurer)

Du finner kongens plikter og rettigheter i Grunnloven. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest TrineTrollet
Skrevet
Istapp skrev (4 timer siden):

Og hvor er våre folkevalgte politikere i denne krisen for Norge as? Skjemmes ikke de av hvilken oppdragelse og hvem som inngår i vår såkalte opphøyede familie huser? Er det ingen voksne hjemme verken i kongehuset eller regjeringen?

Hvor er republikanerne på Stortinget? Tiden er inne for at de tar på seg den prinsippielle ryggraden og løfter debatten om kongehusets fremtid. Det første spørsmålet er om HM og MM har de nødvendige forutsetninger og kvalifikasjoner til å være statsoverhode, konge og dronning? 
De de «presterer» gjennom liv og lagnad er etter min mening ikke av en slik kvalitet at de to er egnet til oppgaven. 

Skrevet
TrineTrollet skrev (7 minutter siden):

Hvor er republikanerne på Stortinget? Tiden er inne for at de tar på seg den prinsippielle ryggraden og løfter debatten om kongehusets fremtid. Det første spørsmålet er om HM og MM har de nødvendige forutsetninger og kvalifikasjoner til å være statsoverhode, konge og dronning? 
De de «presterer» gjennom liv og lagnad er etter min mening ikke av en slik kvalitet at de to er egnet til oppgaven. 

Det er Rødt, V og SV. De er sikkert interesserte i innspill om saken fra sine velgere.  

• Liker 3
Gjest Daisy R
Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (37 minutter siden):

De finner du vel i Rødt, SV og Venstre og de fremmer forslag om republikk på hvert eneste storting så vidt jeg har forstått. Det er bare å stemme på dem.

Endret av Daisy R
Skrevet
Sur sitron skrev (8 minutter siden):

Her ser du hvem som ønsket et skifte sist:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/disse-stortingspolitikerne-vil-avsette-kong-harald/10379236/

Tipper at den fløyen vokser etterhvert. 

Rødt har jo vokst seg til det 5. største partiet på meningsmålingene, rett bak SV. Så de som ønsker at kongefamilien endelig skal slippes fri fra sitt privilegerte gullbur, har virkelig muligheten nå til høsten. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Rødt har jo vokst seg til det 5. største partiet på meningsmålingene, rett bak SV. Så de som ønsker at kongefamilien endelig skal slippes fri fra sitt privilegerte gullbur, har virkelig muligheten nå til høsten. 

Ja, så linken min var noen år gammel. Men det er flere motstandere av monarkiet på Stortinget fra mange partier og jeg tipper at den andelen vil øke på etterhvert. Spennende og se ved valget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...