Sur sitron Skrevet onsdag kl 07:40 #4721 Skrevet onsdag kl 07:40 Isild skrev (34 minutter siden): Jeg gikk også glipp av å se at noen har diskutert kropp. Fikk bare med meg at noen syns det var ugreit å si at kjolen(e) ikke var fin(e). Og jeg mener at hele "gallionsfigurer-sirkuset" handler jo om å vise frem penga, pynten, pompet og praktet - for at undersåttene skal dåne og diskutere. Hvis noen har kritisert kropp, så er ikke det greit. Sirkus er rette ordet. Det har ikke noe med utseende å gjøre - alt koker ned til å vise at man har penger nok til å kjøpe disse spinndyre kreasjonene. Ikke mange kongelige er så flotte i seg selv - klær skaper folk, sies det og det er jo sant. Det hele er en forestilling - sirkusforestilling om du vil 😅 11 1
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 08:08 #4722 Skrevet onsdag kl 08:08 Hvis dette er starten på hva som venter henne resten av livet fram til grava, synes jeg oppriktig synd på henne. En ekstravagant, nydelig kjole - etter noens mening bittelitt for stor. Ikke en oppsiktsvekkende kjole på noen måte, men likevel kommentert i stykker. 4 6
Cookie123 Skrevet onsdag kl 08:13 #4723 Skrevet onsdag kl 08:13 Jeg synes IA var nydelig i kjolen! Dronningen også. Men MM, hvorfor må hun alltid ha lange ermer og høy hals på kjolene?? Hadde vært mye finere med kortere ermer og litt utringning. Og så bruker hun ofte så kjedelige farger. Hadde vært fint å se henne i noe sprekere. 4 2
Istapp Skrevet onsdag kl 08:34 #4724 Skrevet onsdag kl 08:34 PusheenPusheen skrev (13 minutter siden): Jeg elsker lange ermer og høy hals personlig, synes det er noe elegant over det! Googlet litt for å se hvilke farger hun ellers har gått i. Er mye rosa, lys blått, hvitt og en gul, en, som kom opp. Pastell-pallett stort sett. Så fant jeg et bilde av henne i en mørkere grønn, den var det en veldig fin farge på. Edit: Bilder fra ulike aldre. Stilen og smaken forandrer seg jo, men her er et knippe bilder av kjoler og man får en ide av hva hun liker MM kledde seg og kledde langt bedre sine gallakjoler ved hennes inntog i kongefamilien. Nå kan det virke som det er designer, eksklusivitet som går foran passform og kledelighet. Hennes endrede kroppsfasong og eldre utgave av seg selv, virker det ikke som har fulgt med inn i garderobeinnkjøpene. 11 2 2
Svigermor Skrevet onsdag kl 08:35 #4725 Skrevet onsdag kl 08:35 ~ Ada ~ skrev (23 minutter siden): Hvis dette er starten på hva som venter henne resten av livet fram til grava, synes jeg oppriktig synd på henne. En ekstravagant, nydelig kjole - etter noens mening bittelitt for stor. Ikke en oppsiktsvekkende kjole på noen måte, men likevel kommentert i stykker. Dette vet da alle kjendiser, inkludert IA, hvis hun har blitt godt nok forberedt på rollen sin. Når man stiller opp i offisielle oppdrag, blir klær, hår og sminke diskutert. 6 4
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 08:35 #4726 Skrevet onsdag kl 08:35 Sur sitron skrev (20 timer siden): Snakker ikke om sømmelighet. Men det var en som beskrev MM som elegant i kledningen og det sa jeg meg uenig i. Eleganse for meg er f.eks. Dronning Mary på gallamiddag i Norge i omsydd dansk design: Jeg er så inderlig enig med deg. Hun tar sin rolle ubetinget seriøst og oppfyller kriteriene for kutyme og rolleforståelse. https://www.seher.no/kongelig/mary-er-motedronningen/83056697 Jeg mener at MM har en lang vei å gå, men når det er sagt så har hun selv uttalt at hun er dårlig på forventninger. Kjolen hun bar til galla var tett i halsen, formløs og sedat. Den er også langermet i samme tette silkestoff som selve kjolen, og ikke engang hensyntatt at det er sommer. Håret var med midtskill, som vanlig, og frisert lett bak skuldrene. Hvorfor er det så utfordrende å sette opp håret til galla! 7 3
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 08:37 #4727 Skrevet onsdag kl 08:37 Svigermor skrev (1 minutt siden): Dette vet da alle kjendiser, inkludert IA, hvis hun har blitt godt nok forberedt på rollen sin. Når man stiller opp i offisielle oppdrag, blir klær, hår og sminke diskutert. Korrekt. De blir sågar mer enn godt betalt for jobben de gjør. 4 1 4
Istapp Skrevet onsdag kl 08:40 #4728 Skrevet onsdag kl 08:40 Svigermor skrev (1 minutt siden): Dette vet da alle kjendiser, inkludert IA, hvis hun har blitt godt nok forberedt på rollen sin. Når man stiller opp i offisielle oppdrag, blir klær, hår og sminke diskutert. Riktig, helt enig! Og derfor forbereder man seg også godt i forkant av en galla og gjør tilpasningene som er nødvendige for at kjoler, hår og sminke skal være på sitt beste. Nettopp fordi man vet, at presse er tilstede, at dette blir sett og diskutert. Igjen se til de danske, svenske og også andre kongehus - det norske er det dårligste til å tilpasse klærne og gallakjoler. De burde ha lært av Sonja, som treffer langt bedre gang på gang enn MM og her IA. 5 2 3
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 08:41 #4729 Skrevet onsdag kl 08:41 Istapp skrev (3 minutter siden): MM kledde seg og kledde langt bedre sine gallakjoler ved hennes inntog i kongefamilien. Nå kan det virke som det er designer, eksklusivitet som går foran passform og kledelighet. Hennes endrede kroppsfasong og eldre utgave av seg selv, virker det ikke som har fulgt med inn i garderobeinnkjøpene. Absolutt enig! Kjolen hun valgte var sedat, rett og slett. En endret kroppsfasong umuliggjør ikke flotte kjoler som tilpasses den enkelte. 6 1
Daisy R Skrevet onsdag kl 08:44 #4730 Skrevet onsdag kl 08:44 (endret) TrineTrollet skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det så utfordrende å sette opp håret til galla! Muligens fordi de hadde et veldig tett program denne dagen, med lite tid før middagen? Endret onsdag kl 08:44 av Daisy R 3
PusheenPusheen Skrevet onsdag kl 08:47 #4731 Skrevet onsdag kl 08:47 Istapp skrev (11 minutter siden): MM kledde seg og kledde langt bedre sine gallakjoler ved hennes inntog i kongefamilien. Nå kan det virke som det er designer, eksklusivitet som går foran passform og kledelighet. Hennes endrede kroppsfasong og eldre utgave av seg selv, virker det ikke som har fulgt med inn i garderobeinnkjøpene. Likte også de tidligste gallakjolene best, men nå og da stiller hun fortsatt opp i kjoler jeg synes er pene. Men er litt hit or miss, hvertfall i følge min egen smak. 3
Istapp Skrevet onsdag kl 08:53 #4732 Skrevet onsdag kl 08:53 Får håpe kongen også snart kan legge føringer for sin datter og hennes mann. I podcasten kommer det tydelig frem hvordan føringer blir gitt fra kongehuset og at det vi får svar på er kun det kongefamilien vil gi svar på. 4 1
Isild Skrevet onsdag kl 08:59 #4733 Skrevet onsdag kl 08:59 Sur sitron skrev (1 time siden): Sirkus er rette ordet. Det har ikke noe med utseende å gjøre - alt koker ned til å vise at man har penger nok til å kjøpe disse spinndyre kreasjonene. Ikke mange kongelige er så flotte i seg selv - klær skaper folk, sies det og det er jo sant. Det hele er en forestilling - sirkusforestilling om du vil 😅 Nettopp! Det er på et vis en teaterforestilling det hele, og media elsker det! Det blir slått stort opp når det er gallamiddager med tiara og bånd i de aller fleste medier - over maaaange sider med kjoler og bling - og prislappen. Det er jo det som er hele greia spør man meg. Vise frem pynten og fjaset. Det er jo ikke til så mye annet. 10 2 2
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 09:00 #4734 Skrevet onsdag kl 09:00 Daisy R skrev (10 minutter siden): Muligens fordi de hadde et veldig tett program denne dagen, med lite tid før middagen? Muligens. Likevel heller jeg til å anta at frisyrevalget var etter hennes eget ønske. Hun har for vane å bære håret løst, så og si alltid. Til galla bæres det kjoler som uttrykker den høyeste grad av formell anledning, og det vil således være korrekt å frisere hår som passer dertil. At hun bar håret relativt løst medførte også at hun «kastet på hodet/håret» flere ganger for å legge det bak skuldrene igjen. Jeg vil ikke si at det er klasse over å slenge hodet, og håret, på den måten. 8 3 1
PusheenPusheen Skrevet onsdag kl 09:02 #4735 Skrevet onsdag kl 09:02 Isild skrev (2 minutter siden): Nettopp! Det er på et vis en teaterforestilling det hele, og media elsker det! Det blir slått stort opp når det er gallamiddager med tiara og bånd i de aller fleste medier - over maaaange sider med kjoler og bling - og prislappen. Det er jo det som er hele greia spør man meg. Vise frem pynten og fjaset. Det er jo ikke til så mye annet. Følger kun med på vårt eget kongehus - er det like mye fokus på dette i andre lands kongehus?
Sur sitron Skrevet onsdag kl 09:06 #4736 Skrevet onsdag kl 09:06 TrineTrollet skrev (5 minutter siden): Muligens. Likevel heller jeg til å anta at frisyrevalget var etter hennes eget ønske. Hun har for vane å bære håret løst, så og si alltid. Til galla bæres det kjoler som uttrykker den høyeste grad av formell anledning, og det vil således være korrekt å frisere hår som passer dertil. At hun bar håret relativt løst medførte også at hun «kastet på hodet/håret» flere ganger for å legge det bak skuldrene igjen. Jeg vil ikke si at det er klasse over å slenge hodet, og håret, på den måten. Enig. Tett program - javel - det er vel derfor de har så mange ansatte til å hjelpe seg. De står ikke der selv med krølltang og hårbørste. 11 1
Daisy R Skrevet onsdag kl 09:08 #4737 Skrevet onsdag kl 09:08 (endret) TrineTrollet skrev (11 minutter siden): Muligens. Likevel heller jeg til å anta at frisyrevalget var etter hennes eget ønske. Hun har for vane å bære håret løst, så og si alltid. Til galla bæres det kjoler som uttrykker den høyeste grad av formell anledning, og det vil således være korrekt å frisere hår som passer dertil. At hun bar håret relativt løst medførte også at hun «kastet på hodet/håret» flere ganger for å legge det bak skuldrene igjen. Jeg vil ikke si at det er klasse over å slenge hodet, og håret, på den måten. Joda, men det gjelder virkelig ikke bare henne. Er jo blitt helt vanlig blant kongelige damer. (I den grad men kan bruke ordet "vanlig" om tiarafrisyrer 😉) Endret onsdag kl 09:11 av Daisy R 2 2
Daisy R Skrevet onsdag kl 09:09 #4738 Skrevet onsdag kl 09:09 Sur sitron skrev (2 minutter siden): Enig. Tett program - javel - det er vel derfor de har så mange ansatte til å hjelpe seg. De står ikke der selv med krølltang og hårbørste. Det tar jo fremdeles tid, da, uansett hvem som gjør det. 4 1
TrineTrollet Skrevet onsdag kl 09:10 #4739 Skrevet onsdag kl 09:10 Istapp skrev (8 minutter siden): Får håpe kongen også snart kan legge føringer for sin datter og hennes mann. I podcasten kommer det tydelig frem hvordan føringer blir gitt fra kongehuset og at det vi får svar på er kun det kongefamilien vil gi svar på. Det er i så fall på høy tid. Vi kan nemlig ikke se hvilke føringer som eventuelt er lagt, det være seg valg av livspartnere og opplæring i det å representere for landet på en forbilledlig og korrekt måte. IA brøt kongelig etikette har vi fått se, og vite, både med egne øyne og gjennom media. Hun knikset der hvor hun ikke skulle, altså en manglende opplæring i møte med statsledere og gjester. Vi kunne også registrere at hun klappet Kongen på skulderen under gallamiddagen!! I galla opptrer man formelt og absolutt korrekt, hvilket hun åpenbart ikke har lært eller forstått? Det er i så fall trist for hennes egen del, fordi det påhviler de voksne å lære de opp på den beste måte. Hvorfor er jeg ikke spesielt overrasket! 5 2 3
Isild Skrevet onsdag kl 09:13 #4740 Skrevet onsdag kl 09:13 PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Følger kun med på vårt eget kongehus - er det like mye fokus på dette i andre lands kongehus? Følger ikke så mye med på det jeg heller, men jeg har inntrykk av at iallefall det Britiske kongehuset får veldig mye oppmerksomhet og at det er mye fokus på nettopp kjoler osv. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå