Daisy R Skrevet tirsdag kl 18:14 #4681 Skrevet tirsdag kl 18:14 (endret) Sur sitron skrev (29 minutter siden): Nå var det vel ikke sagt sånn. Mer at hun så gravid ut i den kjolen. Da er det kjolen som skjemmes - ikke hennes kropp. Det er det dere som vrir på uttalelsen som gjør, mener jeg. Kjolen var virkelig merkelig romslig foran - det kunne alle se. Når man ser kjolen på modellen noen hadde lagt ut bilde av så var den langt mer stilig - fordi den passet modellen. Det er jo det vi sier - klager over at kjolen ikke sitter som på en modell er jo per def bodyshaming. Forøvrig var ikke kjolen "merkelig romslig foran". Den hadde en drapering. Endret tirsdag kl 18:16 av Daisy R 7 2
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 18:22 #4682 Skrevet tirsdag kl 18:22 Daisy R skrev (8 minutter siden): Man skal være ytterst forsiktig med kommentarer som går på passform, for det er en hårfin grense før underteksten blir at kroppen som bærer kjolen ikke holder mål. Nemlig. Kritiser gjerne kjolen, men pass på hvordan det blir sagt. 4 1
Sur sitron Skrevet tirsdag kl 18:25 #4683 Skrevet tirsdag kl 18:25 Daisy R skrev (5 minutter siden): Det er jo det vi sier - klager over at kjolen ikke sitter som på en modell er jo per def bodyshaming. Forøvrig var ikke kjolen "merkelig romslig foran". Den hadde en drapering. Synes du. jeg synes den var merkelig romslig. IA er en veltrent ung kvinne, som ser så langt ifra gravid ut som jeg kan tenke meg. Antar at kjolen er gjenbruk (eller gammel, men ikke brukt - sånn som henger i skapet med prislappen på) og aldri blitt tilpasse IA. Det er synd for det er egentlig en flott kjole som kan passe unge kvinner - om den passer dem, vel og merke. 7 1 3
Daisy R Skrevet tirsdag kl 18:28 #4684 Skrevet tirsdag kl 18:28 (endret) Sur sitron skrev (9 minutter siden): Synes du. jeg synes den var merkelig romslig. IA er en veltrent ung kvinne, som ser så langt ifra gravid ut som jeg kan tenke meg. Antar at kjolen er gjenbruk (eller gammel, men ikke brukt - sånn som henger i skapet med prislappen på) og aldri blitt tilpasse IA. Det er synd for det er egentlig en flott kjole som kan passe unge kvinner - om den passer dem, vel og merke. Jeg "synes" ikke det er en drapering. Det ER en drapering. Den har et innebygd korsett, og en drapering som faller fra midjen: "The skirt falls from the hip in a soft slim A-line, folding and flowing delicately to create a drape reminiscent of ancient Greek statues. " https://www.viviennewestwood.com/bridal-collections-and-appointments/made-to-order/2024/nova-cocotte/Nova-Cocotte-Bridal-MTO-2024.html Endret tirsdag kl 18:34 av Daisy R 4 6
Kollontaj Skrevet tirsdag kl 18:42 #4685 Skrevet tirsdag kl 18:42 (endret) Sur sitron skrev (1 time siden): Synes du. jeg synes den var merkelig romslig. IA er en veltrent ung kvinne, som ser så langt ifra gravid ut som jeg kan tenke meg. Antar at kjolen er gjenbruk (eller gammel, men ikke brukt - sånn som henger i skapet med prislappen på) og aldri blitt tilpasse IA. Det er synd for det er egentlig en flott kjole som kan passe unge kvinner - om den passer dem, vel og merke. Dette er kommentert i tråden. Både at den er en eldre modell fra designeren og at den er hyperaktuell igjen, særlig for generasjon Z. Demi Lovato i mai. Endret tirsdag kl 19:37 av Kollontaj Bilde 2 5
Daisy R Skrevet tirsdag kl 19:47 #4686 Skrevet tirsdag kl 19:47 (endret) Fant dette bildet som viser kjolen fra en annen vinkel. Ser ikke noe feil med størrelsen. Kilde: https://www.pointdevue.fr/royal/norvege/ingrid-alexandra-de-norvege-imperiale-au-diner-detat-en-lhonneur-du-president-emmanuel-macron Endret tirsdag kl 19:51 av Daisy R 7 2
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 19:56 #4687 Skrevet tirsdag kl 19:56 Daisy R skrev (8 minutter siden): Fant dette bildet som viser kjolen fra en annen vinkel. Ser ikke noe feil med størrelsen. Kilde: https://www.pointdevue.fr/royal/norvege/ingrid-alexandra-de-norvege-imperiale-au-diner-detat-en-lhonneur-du-president-emmanuel-macron Ser ut som den passer som den skal. Synes fargen er skikkelig fin til det mørke håret. 9 1
Istapp Skrevet tirsdag kl 20:04 #4688 Skrevet tirsdag kl 20:04 Svart skjerm skrev (På 23.6.2025 den 20.55): Mette Marit ser ofte veldig enkel ut, og ikke mye kongelig ut i klesstil og hårfrisyre. Men her må jeg gi henne et bonuspoeng. https://www.nettavisen.no/kjendis/gallamiddag-pa-slottet-gjestene-strommer-til/s/5-95-2497776 Ser fantastisk ut her. Den hvite drakten og håret. Hennes datter, Ingrid Alexandra, likeså. Samme alder, mer eller mindre, men langt bedre tilpasset kjole; https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-nye-bilder/82987108 Det blir klasseforskjell når kjoler er tilpasset kroppsfasongen. 8 1 2
Hekken Skrevet tirsdag kl 20:06 #4689 Skrevet tirsdag kl 20:06 Snart ferdig med den etterhvert så trettende kjole- diskusjonen nå … ? 4 2
Daisy R Skrevet tirsdag kl 20:08 #4690 Skrevet tirsdag kl 20:08 PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Ser ut som den passer som den skal. Synes fargen er skikkelig fin til det mørke håret. Enig. Den sitter som et skudd, og fargen er fantastisk. Jeg synes hun kler rødfargen bedre enn de duse lyseblå vi har sett henne i et par ganger. Jeg synes jo det er veldig bra at hun shopper i sin mors garderobe så mye som hun gjør, men de er jo veldig ulike i fargene de to, så det er vel ikke overraskende at hun kler aller best det som er kjøpt spesifikt til henne. 8 1
Istapp Skrevet tirsdag kl 20:11 #4691 Skrevet tirsdag kl 20:11 Sur sitron skrev (2 timer siden): Nå var det vel ikke sagt sånn. Mer at hun så gravid ut i den kjolen. Da er det kjolen som skjemmes - ikke hennes kropp. Det er det dere som vrir på uttalelsen som gjør, mener jeg. Kjolen var virkelig merkelig romslig foran - det kunne alle se. Når man ser kjolen på modellen noen hadde lagt ut bilde av så var den langt mer stilig - fordi den passet modellen. Sjekk opp hvor bedre tilpasset kjolen sitter på den danske prinsessen; https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-nye-bilder/82987108 Tilpasning til kroppsfasong utgjør hele forskjellen. Sitter lekkert på kroppen og virker å være riktig størrelse og tilpasning på den danske prinsessen. Hos IA er det ikke foretatt riktige tilpasninger og kjolen blir hengende og virker for stor. 7 1 1
Kollontaj Skrevet tirsdag kl 20:13 #4692 Skrevet tirsdag kl 20:13 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/prinsesse-ingrid-alexandra-stjeler-showet/o/5-95-2498433 Er noen poenger her jeg kan nikke til. (Selv om jeg egentlig synes at arve-monarki er avlegs.) 4 1
Daisy R Skrevet tirsdag kl 20:13 #4693 Skrevet tirsdag kl 20:13 (endret) Istapp skrev (5 minutter siden): Sjekk opp hvor bedre tilpasset kjolen sitter på den danske prinsessen; https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-nye-bilder/82987108 Tilpasning til kroppsfasong utgjør hele forskjellen. Sitter lekkert på kroppen og virker å være riktig størrelse og tilpasning på den danske prinsessen. Hos IA er det ikke foretatt riktige tilpasninger og kjolen blir hengende og virker for stor. Se på bildet jeg postet rett over og fortell hvordan den er for stor? Uten å bodyshame, da. Ta også hensyn til at bildene vi har sett er tatt i bevegelse, i motsetning til modellbilder eller oppstilte portretter der det ligger en assistent bak og danderer hver fold med nåler. Endret tirsdag kl 20:16 av Daisy R 5 1 1
Istapp Skrevet tirsdag kl 20:14 #4694 Skrevet tirsdag kl 20:14 Aricia skrev (2 timer siden): Og å slenge på at en 21-åring ser ut som Tante Pose er også bare kjolens feil og ansvar da går jeg ut fra? Evt ansvaret til alle som vrenger og vrir på en fullstendig uskyldig og nøytral uttalelse? Med kjennskap til design og tilpasninger av klær, så er tante pose-kommentaren kjent på klær som er for store for kroppen. 5 1 2
velociraptor Skrevet tirsdag kl 20:20 #4695 Skrevet tirsdag kl 20:20 Daisy R skrev (7 timer siden): Jeg er helt enig i at Mary som regel er elegant. Og kjolen er pen nok den. Jeg synes bare ikke det er så veldig elegant med syrinfarget prinsessekjole på godt voksne. Den var bedre før den ble omsydd. Da er vi uenige, jeg har aldri tenkt over at det bør være aldersgrense på farger, men at man kler forskjellige farger. IA er en flott jente, jeg synes den blå drakten forleden var fin, men det var tydelig at den røde kjolen ikke satt like godt på henne som den gule på den danske prinsessen. Det er ikke kritikk av IA sin kropp, ærlig talt! Mary ser så godt som alltid smashing ut, elegant, sterk, som en ekte dronning. Aricia skrev (2 timer siden): Og å slenge på at en 21-åring ser ut som Tante Pose er også bare kjolens feil og ansvar da går jeg ut fra? Evt ansvaret til alle som vrenger og vrir på en fullstendig uskyldig og nøytral uttalelse? Kommentarer handler om at kjolen er for stor - nettopp fordi IA er slank. Så ikke bodyshaming. Istapp skrev (11 minutter siden): Samme alder, mer eller mindre, men langt bedre tilpasset kjole; https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-nye-bilder/82987108 Det blir klasseforskjell når kjoler er tilpasset kroppsfasongen. Helt enig. 9 2 1
Istapp Skrevet tirsdag kl 20:25 #4696 Skrevet tirsdag kl 20:25 Daisy R skrev (6 minutter siden): Se på bildet jeg postet rett over og fortell hvordan den er for stor? Uten å bodyshame, da. Ta også hensyn til at bildene vi har sett er tatt i bevegelse, i motsetning til modellbilder eller oppstilte portretter der det ligger en assistent bak og danderer hver fold med nåler. Korsettet er for stort, det kan du se på bildet du la til sist (kjolen sett bakfra), korsettet folder seg to plasser. Forfra ser man den samme manglende fansongtilpasningen hos IM, derfor blir den hengende i frontpartiet. Sjekk opp bildet jeg la ved av prinsessen av Danmark, mer eller mindre samme kjole, men langt bedre tilpasset. Der blir det ikke folder og poser. Du kan også se i fronten at kjolen blir slept og krøllet nede i lengde, hakket for lang. Kjolen skal hvile kant i kant med gulvet, ikke krølle seg. 4 2 6
Daisy R Skrevet tirsdag kl 20:28 #4697 Skrevet tirsdag kl 20:28 (endret) Istapp skrev (6 minutter siden): Korsettet er for stort, det kan du se på bildet du la til sist (kjolen sett bakfra), korsettet folder seg to plasser. Forfra ser man den samme manglende fansongtilpasningen hos IM, derfor blir den hengende i frontpartiet. Sjekk opp bildet jeg la ved av prinsessen av Danmark, mer eller mindre samme kjole, men langt bedre tilpasset. Der blir det ikke folder og poser. Du kan også se i fronten at kjolen blir slept og krøllet nede i lengde, hakket for lang. Kjolen skal hvile kant i kant med gulvet, ikke krølle seg. Jeg ser ingen likhet med Isabellas kjole. Den har et overskjørt som skråner utover uten draperingen rundt hoftene og uten det stive korsettet. IA beveger seg på bildene. Da vil selvsagt stoffet rynke seg. Synes du dette korsettet er for stort?: Endret tirsdag kl 20:31 av Daisy R 4 1
Istapp Skrevet tirsdag kl 20:30 #4698 Skrevet tirsdag kl 20:30 Daisy R skrev (Akkurat nå): Hun beveger seg på bildene. Da vil selvsagt stoffet rynke seg. Synes du dette korsettet er for stort?: Nei, korsettet til IM er for stort. Du ser det på bildet som viser kjolen både forfra og bakfra når den bæres av IA. 3 1
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 20:31 #4699 Skrevet tirsdag kl 20:31 Daisy R skrev (Akkurat nå): Hun beveger seg på bildene. Da vil selvsagt stoffet rynke seg. Synes du dette korsettet er for stort?: Ikke sant! Og så må vi huske på at forskjellige kroppstyper gir forskjellig passform på klær. Det betyr ikke dermed at en kjole kun kler én kroppstype, men at den vil sitte ulikt på ulike kropper. 5 1
Daisy R Skrevet tirsdag kl 20:34 #4700 Skrevet tirsdag kl 20:34 Istapp skrev (2 minutter siden): Nei, korsettet til IM er for stort. Du ser det på bildet som viser kjolen både forfra og bakfra når den bæres av IA. Jeg spurte deg om korsettet til Demi Lovato. Det rynker seg mye mer enn IAs, selv om hun står stille og i prinsippet kan være nålet fast både foran og bak. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå