Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Margit777 skrev (7 timer siden):

Synes det så ut som en hvit strisekk, helt klart den dårligst kledde. IA ikke så flatterende i kjolen, så ut som hun var gravid. Så dårlig nordmennene er til å kle seg.

Har du sett en striesekk før? Greit nok at man vil være kritisk til kongefamilien. Men hvis du seriøst mener MM og IA er dårlig kledd her lurer jeg på hvilken unik moteløve du måtte være..

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere som ironiserer og snakker ned utseendet til andre - er det forbeholdt kongelige, eller er det slik dere omtaler folk og spesielt unge mennesker generelt? 

(jeg synes forøvrig begge to var nydelige)

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Margit777 skrev (7 timer siden):

Synes det så ut som en hvit strisekk, helt klart den dårligst kledde. IA ikke så flatterende i kjolen, så ut som hun var gravid. Så dårlig nordmennene er til å kle seg.

Sorry, dette var unødvendig. Man trenger ikke like dem, men det er noe ekstremt barnslig med å si sånne ting. Spesielt dette med at IA ser gravid ut. Er det rart unge kvinner får problemer med kropp og mat når andre tillater seg å snakke sånn om dem... 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (16 minutter siden):

Dere som ironiserer og snakker ned utseendet til andre - er det forbeholdt kongelige, eller er det slik dere omtaler folk og spesielt unge mennesker generelt? 

(jeg synes forøvrig begge to var nydelige)

Kvifor ikkje addresere i staden for å skrive dere?  Det er vel berre ein kommentar som går på utsseende(gravid). Elles blir kjoler kommentert . Dette skjer i blader og media generelt . Eg er heilt einig vi kan ta diskusjonen på det, avdi dette er jo ein smaksak. Om det hadde vore avstemning i dag hadde eg stemt nei til terningkast og komentarer på antrekk. Men ser ho har fått gode karakterar , fargen er spot on og den er dyr. Tvilar på ho les KG.

Når det gjeld min kommentar på mr Verrett var det ein liten morsomheit i og med dei hadde valgt amerikansk design og ikkje norsk/ nordisk eller fransk.

Endret av oss-to
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
oss-to skrev (4 minutter siden):

Kvifor ikkje addresere i staden for å skrive dere?  Det er vel berre ein kommentar som går på utsseende(gravid). Elles blir kjoler kommentert . Dette skjer i blader og media generelt . Eg er heilt einig vi kan ta diskusjonen på det, avdi dette er jo ein smaksak. Om det hadde vore avstemning i dag hadde eg stemt nei til terningkast og komentarer på antrekk. Men ser ho har fått gode karakterar og fargen er spot on og den er dyr. Tvilar på ho les KG.

Når det gjeld min kommentar på mr Verrett var det ein liten morsomheit i og med dei hadde valgt amerikansk design og ikkje norsk/ nordisk eller fransk.

Jeg adresserer jo? Jeg spør de av dere som dømmer.
jeg er helt for at vi prøver å myke opp denne debatten litt med litt tøys innimellom. 

Forøvrig mener jeg fortsatt at det er skikkelig dårlig folkeskikk å sette seg til doms over andres antrekk. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (13 minutter siden):

Kvifor ikkje addresere i staden for å skrive dere?  Det er vel berre ein kommentar som går på utsseende(gravid). Elles blir kjoler kommentert . Dette skjer i blader og media generelt . Eg er heilt einig vi kan ta diskusjonen på det, avdi dette er jo ein smaksak. Om det hadde vore avstemning i dag hadde eg stemt nei til terningkast og komentarer på antrekk. Men ser ho har fått gode karakterar , fargen er spot on og den er dyr. Tvilar på ho les KG.

Amerikansk? Vivienne Westwood var britisk. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Amerikansk? Vivienne Westwood var britisk. 

Oij då vart det iallefall ikkje morosamt. Eg tek den på meg😅🙈

• Liker 4
Skrevet
oss-to skrev (4 minutter siden):

Oij då vart det iallefall ikkje morosamt. Eg tek den på meg😅🙈

Vivienne Westwood-kjolen?

(Sorry, bare en ny morsomheit).

• Liker 3
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Vivienne Westwood-kjolen?

(Sorry, bare en ny morsomheit).

IA har britisk design og MM har vel franske Dior. Nå er jo norsk kongefamilie lite kjent for å benytte norsk design... eller jo MM bruker ofte sin venninnes design Pia Tjelta.

Lært av sine danske og svenske kongelige har de ikke. Disse benytter jo hovedsakelig sitt lands designere, samt verdsetter designere til land de besøker (spesielt dronning Mary har gjort dette til sitt vennskapsnikk).

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Istapp skrev (1 time siden):

IA har britisk design og MM har vel franske Dior. Nå er jo norsk kongefamilie lite kjent for å benytte norsk design... eller jo MM bruker ofte sin venninnes design Pia Tjelta.

Lært av sine danske og svenske kongelige har de ikke. Disse benytter jo hovedsakelig sitt lands designere, samt verdsetter designere til land de besøker (spesielt dronning Mary har gjort dette til sitt vennskapsnikk).

Vel. Googlet du MM og norsk design, får du opp mye: By TiMo, Dundas, FWSS, Cala Jade, Envelope 1976 mfl, så helt rett har du vel ikke. 

Edit: danske dronninga bruker ikke bare dansk design, virkelig ikke:

https://www.instagram.com/queenmary.fashion?igsh=cnJxZjNqb2IzN28w

https://www.instagram.com/queenmarysfashionjournal?igsh=MXc3Z2Zpc3NjcDkwaA==

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (1 time siden):

Vel. Googlet du MM og norsk design, får du opp mye: By TiMo, Dundas, FWSS, Cala Jade, Envelope 1976 mfl, så helt rett har du vel ikke. 

Edit: danske dronninga bruker ikke bare dansk design, virkelig ikke:

https://www.instagram.com/queenmary.fashion?igsh=cnJxZjNqb2IzN28w

https://www.instagram.com/queenmarysfashionjournal?igsh=MXc3Z2Zpc3NjcDkwaA==

Dronning Mary er kjent for sin støtte til dansk design. Hun bruker veldig ofte dansk design ved store anledninger. 

Jeg aksepterer selvsagt at mange kaller MM sin påkledning for fin - smak og behag. Men elegant kan det vel ikke akkurat kalles? 

Endret av Sur sitron
Skrevet

Kan de som synes antrekkene IA og MM hadde på seg var mote- og/eller stilmessige fallitterklæringer, selv poste et bilde av det de mener ville ha vært et mer egnet, elegant, og sømmelig antrekk? 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Daisy R skrev (5 timer siden):

Sånn trenger vi ikke omtale en ung jente som skal leve hele sitt liv i offentligheten.

Var kjolen som gjorde det. Hun er jo slank.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Daisy R skrev (5 timer siden):

Sånn trenger vi ikke omtale en ung jente som skal leve hele sitt liv i offentligheten.

Syns det er helt innafor å kritisere et dårlig kjolevalg til kr 65.000 kjøpt for våre skattepenger. Hva hun har på seg privat er samme for oss alle, men når hun representerer Norge så må de nesten bare tåle det. T

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Sol79 skrev (10 minutter siden):

Syns det er helt innafor å kritisere et dårlig kjolevalg til kr 65.000 kjøpt for våre skattepenger. Hva hun har på seg privat er samme for oss alle, men når hun representerer Norge så må de nesten bare tåle det. T

Å kommentere kroppen til (en helt nydelig) ung jente er bare lavmål, er du ikke enig?

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Sol79 skrev (15 minutter siden):

Det var jo ikke kjolen som ble kritisert. Det var hvordan kroppen så ut. Det skal man faktisk ikke måtte tåle, uansett hvem man er. Å kommentere hvordan andres kroppen ser ut, er sånt man gjorde seg ferdig med på ungdomsskolen. Voksne folk bør holde seg for god for det.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes diskusjonen over også handler om å kjenne sin besøkelsestid. Kropp er aldri greit å diskutere, men når "noe/n står for fall" trenger man heller ikke å gyve løs på alt mulig annet også, som valg av frisyre ol.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Å bære en Vivienne Westwood-kjole, som mest er kjent for og forbindes med the Sex Pistols, butikken Sex, Sex and the City-serien og ikonisering av britisk punk og new wave krever mye. IA har ikke denne modenheten ennå som akkurat denne stilen krever, syns jeg. Men fargen er flott til henne og selve kjolen er fantastisk, de bare matcher ikke helt hverandre slik som for eksempel Helena Bonham-Carter gjør stilmessig.

Ufint er det uansett å kritisere en ungjentes kropp. Eller kropp overhodet.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 7
Gjest Sur sitron
Skrevet
Hunter7 skrev (31 minutter siden):

Kan de som synes antrekkene IA og MM hadde på seg var mote- og/eller stilmessige fallitterklæringer, selv poste et bilde av det de mener ville ha vært et mer egnet, elegant, og sømmelig antrekk? 

Snakker ikke om sømmelighet. Men det var en som beskrev MM som elegant i kledningen og det sa jeg meg uenig i. Eleganse for meg er f.eks. Dronning Mary på gallamiddag i Norge i omsydd dansk design:

Mary Donaldson

Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (22 minutter siden):

Å bære en Vivienne Westwood-kjole, som mest er kjent for og forbindes med the Sex Pistols, butikken Sex, Sex and the City-serien og ikonisering av britisk punk og new wave krever mye. IA har ikke denne modenheten ennå som akkurat denne stilen krever, syns jeg. Men fargen er flott til henne og selve kjolen er fantastisk, de bare matcher ikke helt hverandre slik som for eksempel Helena Bonham-Carter gjør stilmessig.

Ufint er det uansett å kritisere en ungjentes kropp. Eller kropp overhodet.

Kan være enig i det, men kjolen har vært mye hypet på blant annet Tik Tok siste tida, der svært unge damer (uten Bonham-Carter-stil) viser seg i den, særlig den hvite utgaven. En stor influencer f.eks. som hun her har nok også satt fart i interessen for kjolen. 

IMG_9042.jpeg

Endret av Kollontaj
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...