Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

I de fleste republikker vet alle at monarki ikke er et aktuelt tema, og derfor gjør man ikke meningsmålinger vedrørende dette. 

Du er vel ikke overrasket, eller betviler dette? 

Eller tror du seriøst at det finnes folk i Finland som ønsker at landet skal bli monarki, hvorfor skal dem det? 

Status quo bias er for folk flest argumentet for monarki. 

Du kan med andre ord ikke dokumentere påstanden.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

No får ein høre kongen sin tale på gallamiddagen på nyhetene nrk.

Endret av oss-to
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (4 minutter siden):

Mette Marit ser ofte veldig enkel ut, og ikke mye kongelig ut i klesstil og hårfrisyre. Men her må jeg gi henne et bonuspoeng. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/gallamiddag-pa-slottet-gjestene-strommer-til/s/5-95-2497776

Ser fantastisk ut her. Den hvite drakten og håret. Hennes datter, Ingrid Alexandra, likeså. 

Enig i at Mette Marit var flott i denne hvite/lyse kjolen.

• Liker 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (13 minutter siden):

Mette Marit ser ofte veldig enkel ut, og ikke mye kongelig ut i klesstil og hårfrisyre. Men her må jeg gi henne et bonuspoeng. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/gallamiddag-pa-slottet-gjestene-strommer-til/s/5-95-2497776

Ser fantastisk ut her. Den hvite drakten og håret. Hennes datter, Ingrid Alexandra, likeså. 

MM var stilren og fin i sin kjole, IA derimot så ut som Tante Pose. Kjerringkjole og ikke kledelig til en ung voksen som IA tross alt er, ikke tilpasset henne i verken skulderparti eller lengde foran (den er for lang i front). Dette må vel være arvegods/lånt fra andres skap, den kan ikke være kjøpt til henne så dårlig fasongtilpasset hennes kroppsfasong?

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (23 minutter siden):

Enig! Skikkelig gjennomført elegante, begge to.

Skrevet (endret)
Istapp skrev (29 minutter siden):

MM var stilren og fin i sin kjole, IA derimot så ut som Tante Pose. Kjerringkjole og ikke kledelig til en ung voksen som IA tross alt er, ikke tilpasset henne i verken skulderparti eller lengde foran (den er for lang i front). Dette må vel være arvegods/lånt fra andres skap, den kan ikke være kjøpt til henne så dårlig fasongtilpasset hennes kroppsfasong?

Den er ny iflg moteekspertisen. Men det er en modell som har vært i kontinuerlig produksjon i 10-20 år, så den kan jo i prinsippet ha hengt i noens skap. Eller ikke.

Uansett, det er ikke enkelt å kle en så ung person i grand galla uten at hele uttrykket blir litt stivt og veslevoksent, så jeg synes vi kan holde oss på matta med kritikken. Hun trenger noen  år til å vokse inn i gallastilen tenker jeg.

Jeg synes det var stilig at IA stilte på klimakonferansen i en kjedelig blå dress, akkurat som mennene. Det er andre gang på en uke hun gjør det. Interessant signal om at hun ikke har tenkt å la klærne stjele oppmerksomheten.

Endret av Daisy R
La til 2. avsnitt
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Daisy R skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det var stilig at IA stilte på klimakonferansen i en kjedelig blå dress, akkurat som mennene. Det er andre gang på en uke hun gjør det. Interessant signal om at hun ikke har tenkt å la klærne stjele oppmerksomheten.

Love that!

• Liker 5
Skrevet

Veldig langt unna tante Pose. 
Veldig! Moderne kjole og fin farge til henne. Merke: Vivienne Westwood

• Liker 7
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Smaken er som baken, den er delt! Og moderne er den vel egentlig ikke, men kan kanskje kalles litt 90-talls, da denne fasongen med poselegg i frontpartiet kom på den tiden.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (5 minutter siden):

Smaken er som baken, den er delt! Og moderne er den vel egentlig ikke, men kan kanskje kalles litt 90-talls, da denne fasongen med poselegg i frontpartiet kom på den tiden.

Ja? Har liksom ikke 90-tallet vært tilbake igjen? Kjolen selges på MYTHERESA. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (7 minutter siden):

Mnja. Vet ikke om det er helt treffende. Draperingen på skjørtet er inspirert av moten på 1800-tallet, og modellen har vært i produksjon siden 1995.  Jeg tenker ordet "tidløs" er mer nærliggende enn moderne/umoderne.

Sliter uansett litt med å se likheten med tante Pose må jeg si

image.jpeg.eec96980e30991f2c57dcab65ee531b5.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjolen har vært mye eksponert på TikTok blant annet, i hvit utgave (brukt som brudekjole). Ikonisk IT-kjole. 

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Samme designer som Carrie Bradshaw's brudekjole i den første Sex and the City filmen.

news0411_GettyImages-1244475375.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (4 timer siden):

Synes det så ut som en hvit strisekk, helt klart den dårligst kledde. IA ikke så flatterende i kjolen, så ut som hun var gravid. Så dårlig nordmennene er til å kle seg.

Endret av Margit777
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Margit777 skrev (6 timer siden):

Synes det så ut som en hvit strisekk, helt klart den dårligst kledde. IA ikke så flatterende i kjolen, så ut som hun var gravid. Så dårlig nordmennene er til å kle seg.

Sånn trenger vi ikke omtale en ung jente som skal leve hele sitt liv i offentligheten.

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes IA så helt nydelig ut i den kjolen jeg.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (13 timer siden):

Er det slik vi mistenkjer at dei har mr Verrett som konsulent😄

Endret av oss-to
Påpekt skrivefeil av meddebatantar
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...