Sol79 Skrevet 27. mai #4161 Skrevet 27. mai Sinsiew skrev (37 minutter siden): Hva har dette med min kommentar å gjøre? Kjempe fint at han faktisk jobber litt for pengene han får. Det jeg kommenterer er at det er merkelig å rose noen opp i skyene fordi de klarer å smile og prate. Han er 19 år. Veldig mange 19-åringer hadde takla tilsvarende kjempedårlig, de hadde dødd av kleinhet, men har vel igjen noe for familien han er født inn i da. 15 1
Sinsiew Skrevet 27. mai #4162 Skrevet 27. mai Sol79 skrev (4 minutter siden): Han er 19 år. Veldig mange 19-åringer hadde takla tilsvarende kjempedårlig, de hadde dødd av kleinhet, men har vel igjen noe for familien han er født inn i da. En 19 åring som er normalt oppdratt i sosiale sammenkomster klarer slikt helt fint. Trenger ikke å være kongelig.. 7 1 11
Hekken Skrevet 28. mai #4163 Skrevet 28. mai Det er så mye prat om at SM må ta videre utdanning etc…. Nå er det vel ikke sånn at det bare er å ta mer utdanning for alle. Det kan vel være at han ikke har gode nok karakterer til å komme inn på videre studier 5
TigerK Skrevet onsdag kl 05:25 #4164 Skrevet onsdag kl 05:25 Svigermor skrev (9 timer siden): Har virker jovial, chill og ikke så veldig ambisiøs. Jeg tror han hadde passet bra som konge. Faktisk, ja. La Magnus ta over skuta. Omorganiser deretter kongehuset slik at det drives som sin egen uavhengige organisasjon/stiftelse, så kan de tjene så mye penger de vil på alskens rusk og rask, ha sitt eget budsjett, betale skatt og være økonomisk ansvarlige slik som alle andre i landet. Samtidig får de lov til å fortsette å flotte seg på ball, klippe snorer, gråte på sykehus, holde nyttårstale og vinke fra balkongen på 17. mai. (Trenger ikke båt, penger og biler….) 5 1
Daisy R Skrevet onsdag kl 05:54 #4165 Skrevet onsdag kl 05:54 Sinsiew skrev (7 timer siden): En 19 åring som er normalt oppdratt i sosiale sammenkomster klarer slikt helt fint. Trenger ikke å være kongelig.. Ja, alle 19-åringer som er normalt oppdratt i sosiale sammenkomster har jo helt lik personlighet. Alle sammen er utadvendte og gode på smalltalk. Oppdragelse er alt. 13 3
Wiews Skrevet onsdag kl 07:47 #4166 Skrevet onsdag kl 07:47 Hekken skrev (2 timer siden): Det er så mye prat om at SM må ta videre utdanning etc…. Nå er det vel ikke sånn at det bare er å ta mer utdanning for alle. Det kan vel være at han ikke har gode nok karakterer til å komme inn på videre studier Siden Sverre Magnus er medlem av kongefamilien, så vil han nok få studieplass uansett hva han ønsker. Han trenger sikkert ikke å søke på vanlig måte. 7 2
Daisy R Skrevet onsdag kl 08:05 #4167 Skrevet onsdag kl 08:05 (endret) Wiews skrev (19 minutter siden): Siden Sverre Magnus er medlem av kongefamilien, så vil han nok få studieplass uansett hva han ønsker. Han trenger sikkert ikke å søke på vanlig måte. Spekulasjon som ikke støttes av kjente fakta. De pleier å presisere at de kommer inn på normale vilkår hver gang det er noe. Eneste unntaket er den gangen MM kom inn på et eller annet med en litt merkelig begrunnelse. Men det er heller ikke noe man ikke gjør for vanlige folk, dvs mekker til studiekompetanse av realkompetanse. Endret onsdag kl 08:08 av Daisy R 8
Eyr Skrevet onsdag kl 08:28 Forfatter #4168 Skrevet onsdag kl 08:28 Daisy R skrev (22 minutter siden): Spekulasjon som ikke støttes av kjente fakta. De pleier å presisere at de kommer inn på normale vilkår hver gang det er noe. Eneste unntaket er den gangen MM kom inn på et eller annet med en litt merkelig begrunnelse. Men det er heller ikke noe man ikke gjør for vanlige folk, dvs mekker til studiekompetanse av realkompetanse. Fikk hun ikke hjelp til å fullføre den også? 13 1 3
Wiews Skrevet onsdag kl 08:34 #4169 Skrevet onsdag kl 08:34 (endret) Daisy R skrev (35 minutter siden): Spekulasjon som ikke støttes av kjente fakta. De pleier å presisere at de kommer inn på normale vilkår hver gang det er noe. Eneste unntaket er den gangen MM kom inn på et eller annet med en litt merkelig begrunnelse. Men det er heller ikke noe man ikke gjør for vanlige folk, dvs mekker til studiekompetanse av realkompetanse. Hva de sier er en nå ting, men hvordan vet du at det tilfellet med MM er det eneste unntaket? Endret onsdag kl 08:41 av Wiews E 8 1
Daisy R Skrevet onsdag kl 10:14 #4170 Skrevet onsdag kl 10:14 Wiews skrev (1 time siden): Hva de sier er en nå ting, men hvordan vet du at det tilfellet med MM er det eneste unntaket? Jeg vet at det er bekreftet at IA kom inn på ordinære vilkår på studiet i Australia, og det samme vet jeg ble bekreftet for både IA og SM da de kom inn på Elvebakken. Det var ikke bare slottet som bekreftet, men rektor og utdanningsetaten i tillegg, så jeg tenker det har høy troverdighet. 5 3
Forumansvarlig Skrevet onsdag kl 11:15 #4171 Skrevet onsdag kl 11:15 Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner og opphavsrett. Forumansvarlig
Londonjenta Skrevet onsdag kl 12:00 #4172 Skrevet onsdag kl 12:00 Eyr skrev (3 timer siden): Fikk hun ikke hjelp til å fullføre den også? Hun fullførte vel aldri masterutdanningen? 4 1 1
Forumansvarlig Skrevet onsdag kl 18:46 #4173 Skrevet onsdag kl 18:46 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Forumansvarlig 1
Justlooking Skrevet onsdag kl 23:53 #4174 Skrevet onsdag kl 23:53 Her står det litt mer om studiene i Sydney og hva det koster for staten. Det blir selvsagt en enorm kostnad for pst som betaler for den kongelige eskorten https://www.nettavisen.no/kjendis/sa-mye-vil-studieoppholdet-til-prinsesse-ingrid-alexandra-i-australia-koste/s/5-95-2453418 Ser de faktisk har 70 personer i den kongelige eskorten som i utgangspunktet har godt betalt og har tillegg for overtid, diett, utenlandstillegg osv osv. Det koster enormt for pst men det er selvsagt på et eget budsjett … 70 personer for å passe på noen få kongelige høres voldsomt ut .. 10 1 4
Snipa Skrevet torsdag kl 05:14 #4175 Skrevet torsdag kl 05:14 Hvor mange av de sytti er på jobb samtidig i døgnkontinuerlig tjeneste, tror du? Jeg tror de har i utgangspunktet middels lønn (er de ikke ganske unge, de fleste), men tjener en del på tillegg - pluss at det er langt mer spennende tjeneste enn å ha vanlig politijobb. 4
Fremmed fugl Skrevet torsdag kl 05:32 #4176 Skrevet torsdag kl 05:32 Daisy R skrev (19 timer siden): Jeg vet at det er bekreftet at IA kom inn på ordinære vilkår på studiet i Australia, og det samme vet jeg ble bekreftet for både IA og SM da de kom inn på Elvebakken. Det var ikke bare slottet som bekreftet, men rektor og utdanningsetaten i tillegg, så jeg tenker det har høy troverdighet. Ordinære vilkår for internasjonale studenter i samfunnsfag inkluderer motivasjonsbrev. Universitetet hadde vært klin kokos hvis dem takket nei til en internasjonal student med hennes bakgrunn og fremtiden rolle som statssjef. Jeg vet ikke hvilken ATAK score hun har, og ser ikke at vi kan vite mer om det fordi at hun har kommet inn på det universitetet på ordinære vilkår. Hadde vært annorledes hvis hun hadde vært fra landet og hatt vidergående opplæring der. 8 1
oss-to Skrevet torsdag kl 07:11 #4177 Skrevet torsdag kl 07:11 Hekken skrev (På 28.5.2025 den 7.02): Det er så mye prat om at SM må ta videre utdanning etc…. Nå er det vel ikke sånn at det bare er å ta mer utdanning for alle. Det kan vel være at han ikke har gode nok karakterer til å komme inn på videre studier Evtuelt om han er skulelei kan han finne andre alternativ. Det å steppe inn i søsteras fravær vil gi god kompetanse, arbeidserfaring og kanskje vinn vinn for kongefamilien. 4
Olsen Skrevet torsdag kl 08:33 #4178 Skrevet torsdag kl 08:33 Prinsesse Ingrid Alexandra, Australia | Så mye vil studieoppholdet til prinsesse Ingrid Alexandra i Australia koste Bare å legge sammen alle beløpene. Det jeg blir opprørt over er at svært lite av utgifter til studiet skal dekkes av kronprinsparets apanasje. Her velges det etter eget ønske, og regningen sendes Norge AS. 8 1 8
Hallepalle2 Skrevet torsdag kl 12:00 #4179 Skrevet torsdag kl 12:00 Olsen skrev (3 timer siden): Prinsesse Ingrid Alexandra, Australia | Så mye vil studieoppholdet til prinsesse Ingrid Alexandra i Australia koste Bare å legge sammen alle beløpene. Det jeg blir opprørt over er at svært lite av utgifter til studiet skal dekkes av kronprinsparets apanasje. Her velges det etter eget ønske, og regningen sendes Norge AS. Selvsagt tar AS Norge regningen for utdannelsen til vårt kommende statsoverhode. 10
TigerK Skrevet torsdag kl 14:29 #4180 Skrevet torsdag kl 14:29 Hva bruker kronprinsparet denne apanasjen på når alt blir betalt for dem av andre budsjett? Lørdagsgodt, cola og potetgull? 8 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå