Isild Skrevet 11. oktober 2024 #381 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Så synd for deg at MM ikke fikk den alvorlige autoimmune sykdommen før hun møtte HM, da... Seriøst, det dere nå driver med i denne tråder er skammelig! Har lest om sykdommen hennes, og den er ikke noe å spøke med. Så enig med deg i akkurat det - at helsen og diagnosen hennes skal vi ikke dra i tvil. Håper det beste for henne helsemessig, og forstår at den ekstremt krevende situasjonen ikke akkurat gjør formen bedre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 11. oktober 2024 #382 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Så synd for deg at MM ikke fikk den alvorlige autoimmune sykdommen før hun møtte HM, da... Seriøst, det dere nå driver med i denne tråder er skammelig! Neida, er ikke så synd i meg. Hun fikk diagnosen etter at hun møtte HM. Det betyr ikke at hun ikke var syk før den tid, vel? Hvorfor får man ikke lov å mene at noen ikke er passende til en jobb når det viser seg at sykdom hindrer dem i å gjøre den? Jeg ville sagt det om hvem som helst som ikke kunne utføre en jobb pga helse. Og da ville jeg rådet dem til å bytte jobb til noe som tok mer hensyn til helseutfordringene. Det kan selvsagt ikke MM gjøre, og det er jo synd både for henne selv og for institusjonen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 11. oktober 2024 #383 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) I artikkelen (jf. lenka) mener Nettavisens kongehusekspert, Tove Taalesen at det er positivt at kongehuset er transparente om kronprinsessens kroniske sykdom. Hun sier vi aldri har fått denne informasjonen før, og at det er lurt av kongehuset å være transparente med alt som foregår, sitat: «Å vite at hun er under behandling gjør at vi får mye større forståelse. Vi alle kan identifisere oss med sykdom og behandling, så det er lurt av kronprinsessen å informere om det som skjer i livet hennes.» Taalesen mener at den nye pressemeldingen signaliserer at Slottet tilsynelatende har skiftet taktikk. Det er jeg ikke helt enig i. Det virker heller som om de informerer om det ufarlige og det som gagner kongehuset. Her dreier det seg, slik jeg ser det, om en mediestrategi som preges av fortsatt distanse og en smule opphøydhet. https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsessen-starter-behandling-for-sin-kroniske-lungesykdom/s/5-95-2065255 Endret 11. oktober 2024 av LivEinar 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #384 Del Skrevet 11. oktober 2024 LivEinar skrev (28 minutter siden): I artikkelen (jf. lenka) mener Nettavisens kongehusekspert, Tove Taalesen at det er positivt at kongehuset er transparente om kronprinsessens kroniske sykdom. Hun sier vi aldri har fått denne informasjonen før, og at det er lurt av kongehuset å være transparente med alt som foregår, sitat: «Å vite at hun er under behandling gjør at vi får mye større forståelse. Vi alle kan identifisere oss med sykdom og behandling, så det er lurt av kronprinsessen å informere om det som skjer i livet hennes.» Taalesen mener at den nye pressemeldingen signaliserer at Slottet tilsynelatende har skiftet taktikk. Det er jeg ikke helt enig i. Det virker heller som om de informerer om det ufarlige og det som gagner kongehuset. Her dreier det seg, slik jeg ser det, om en mediestrategi som preges av fortsatt distanse og en smule opphøydhet. https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsessen-starter-behandling-for-sin-kroniske-lungesykdom/s/5-95-2065255 Er mye annet de kunne adressert først synes jeg da. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #385 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Så synd for deg at MM ikke fikk den alvorlige autoimmune sykdommen før hun møtte HM, da... Seriøst, det dere nå driver med i denne tråder er skammelig! Hun har jobbet lite alltid. Det har vært masse fravær - og den gang hun kom for sent til fredspriskonserten var rett og slett pinlig. Det har vært noen scener oppigjennom - og lenge før hun ble syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. oktober 2024 #386 Del Skrevet 11. oktober 2024 Malmfrid skrev (31 minutter siden): Hun har jobbet lite alltid. Det har vært masse fravær - og den gang hun kom for sent til fredspriskonserten var rett og slett pinlig. Det har vært noen scener oppigjennom - og lenge før hun ble syk. Lenge før hun fikk diagnosen... sykdommen har hun tydeligvis hatt i mange år før dette, da hun og hennes lege snakket om dette. Det er langt fra uvanlig at det tar mange år før man får påvist en slik sykdom. Pinlig å komme for sent til en slik konsert? Ja, men vet du årsaken til at hun kom for sent? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #387 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Lenge før hun fikk diagnosen... sykdommen har hun tydeligvis hatt i mange år før dette, da hun og hennes lege snakket om dette. Det er langt fra uvanlig at det tar mange år før man får påvist en slik sykdom. Pinlig å komme for sent til en slik konsert? Ja, men vet du årsaken til at hun kom for sent? Det var et uhell ... uten nærmere forklaring Hvis det er sånn at hun har vært syk siden hun traff HM så er det krise at hun gifter seg med ham. Endret 11. oktober 2024 av Malmfrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. oktober 2024 #388 Del Skrevet 11. oktober 2024 Malmfrid skrev (Akkurat nå): Det var et uhell ... uten nærmere forklaring Hvis det er sånn at hun har vært syk siden hun traff HM så er det krise at hun gifter seg med ham. Ergo, vi vet ingenting om årsaken til at hun ble for sen, og du bare spekulerer i at det er hennes feil. Den siste setningen sier mye om menneskesynet ditt. Selv kongelige og andre kan bli syke. Nei, det er ikke større krise at hun er syk. Det er trist for henne og familien, det er en utfordring for Kongehuset, men noen krise er det ikke at hun må jobbe mindre. Da må de finne andre måter å jobbe på. Kong Olav og prinsesse Astrid greide det. Kong Haakon greide det etter at han ble enkemann. Hvis IA og SM skikker seg, så finner de måter å gjøre ting på. ML kunne og burde ha avlastet Kongehuset, men der har hun brent alle broer de siste fem-seks årene, så henne kan Kongehuset aldri stole på igjen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #389 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Ergo, vi vet ingenting om årsaken til at hun ble for sen, og du bare spekulerer i at det er hennes feil. Den siste setningen sier mye om menneskesynet ditt. Selv kongelige og andre kan bli syke. Nei, det er ikke større krise at hun er syk. Det er trist for henne og familien, det er en utfordring for Kongehuset, men noen krise er det ikke at hun må jobbe mindre. Da må de finne andre måter å jobbe på. Kong Olav og prinsesse Astrid greide det. Kong Haakon greide det etter at han ble enkemann. Hvis IA og SM skikker seg, så finner de måter å gjøre ting på. ML kunne og burde ha avlastet Kongehuset, men der har hun brent alle broer de siste fem-seks årene, så henne kan Kongehuset aldri stole på igjen. Hva uhellet var aner vi ikke. Jeg er langt fra kongelig - men jeg legger alltid inn god tid slik at jeg aldri kommer for sent på jobb. Her er det snakk om en kongelig - norges kronprinsesse som kommer for sent til fredspriskonserten - uten noen forklaring på hvorfor - bortsett fra at det var et uhell. Jaja - sier mye for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #390 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Ergo, vi vet ingenting om årsaken til at hun ble for sen, og du bare spekulerer i at det er hennes feil. Den siste setningen sier mye om menneskesynet ditt. Selv kongelige og andre kan bli syke. Nei, det er ikke større krise at hun er syk. Det er trist for henne og familien, det er en utfordring for Kongehuset, men noen krise er det ikke at hun må jobbe mindre. Da må de finne andre måter å jobbe på. Kong Olav og prinsesse Astrid greide det. Kong Haakon greide det etter at han ble enkemann. Hvis IA og SM skikker seg, så finner de måter å gjøre ting på. ML kunne og burde ha avlastet Kongehuset, men der har hun brent alle broer de siste fem-seks årene, så henne kan Kongehuset aldri stole på igjen. Hvorfor skal ML representere? Hun er ikke medlem av kongehuset og har sagt fra seg sin kongelige høuhet-tittel. Det er krise når ikke kongen og dronningen klarer å fote seg lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 11. oktober 2024 #391 Del Skrevet 11. oktober 2024 Eyr skrev (1 time siden): Er mye annet de kunne adressert først synes jeg da. Nemlig og helt enig! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 11. oktober 2024 #392 Del Skrevet 11. oktober 2024 Malmfrid skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal ML representere? Hun er ikke medlem av kongehuset og har sagt fra seg sin kongelige høuhet-tittel. Det er krise når ikke kongen og dronningen klarer å fote seg lenger. Enig, la oss for all slippe ML! Kommer fru Verret, vil hun drasse med seg herr Verret. Fri og bevare meg for det, han vil synes det er en strålende ide å hjelpe «mamma» og «pappa» og snike seg inn i kongelig sirkel… 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. oktober 2024 #393 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Uansett hva man mener om dem, så er det et faktum at ekstremt stress kan trigge autoimmun sykdom. En slik sykdom, det er en sykdom som forverrer seg gradivs, så tidvis behandling er å forvente. Det er kjent at stress kan forverre en autoimmun sykdom, og få den til å blusse veldig opp. Det er dessverre som forventet at dette nå skjer etter alt stresset som de står i. Å spekulere videre i hennes rolle, jobb og at hun må gjøre mindre fremover, det bør alle holde seg for gode til! Helt enig 👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #394 Del Skrevet 11. oktober 2024 LivEinar skrev (7 minutter siden): Enig, la oss for all slippe ML! Kommer fru Verret, vil hun drasse med seg herr Verret. Fri og bevare meg for det, han vil synes det er en strålende ide å hjelpe «mamma» og «pappa» og snike seg inn i kongelig sirkel… Nei, for all del. Da får de heller leie inn en vikar 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2024 #395 Del Skrevet 11. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Så synd for deg at MM ikke fikk den alvorlige autoimmune sykdommen før hun møtte HM, da... Seriøst, det dere nå driver med i denne tråder er skammelig! Kunne ikke vært mer enig. Uførehets, the royal edition. Skjønner ikke hvor dette bunnløse hatet mot Mette Marit kommer fra - men det kjenner tydeligvis ingen grenser. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #396 Del Skrevet 11. oktober 2024 Aricia skrev (3 minutter siden): Kunne ikke vært mer enig. Uførehets, the royal edition. Skjønner ikke hvor dette bunnløse hatet mot Mette Marit kommer fra - men det kjenner tydeligvis ingen grenser. Dette har jeg lest flere ganger i Marius-tråden også. HAT. Nå generaliserer du alle som kritiserer MM som hatere. Jeg er ikke en fan men jeg har også svært lite hat i meg og synes det er et enormt sterkt ord å bruke. Jeg må få lov til å kritisere MM for ting jeg mener hun gjør feil da hun er en representant for meg og mitt land. Jeg skal selvfølgelig også rose henne for ting hun gjør bra. Akkurat nå står hun i søkelyset for ting jeg mener hun håndterer feil. Jeg hater henne ikke av den grunn. 8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. oktober 2024 #397 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Det er trist at MM er syk(ere), sykdom er fælt uansett hvem vi er i samfunnet, men alt som kommer ut fra kongehuset er også strategisk. De jobber på spreng med omdømmet for tiden. Og dette gjør henne også uangripelig! Ja, jeg føler meg slem bare ved å skrive det, men det er sant. Det er vel det de trenger nå. Endret 11. oktober 2024 av parmanoia 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #398 Del Skrevet 11. oktober 2024 De har kongeparet på snart 90 - kongen er såvidt gangbar. Jeg får angst hver gang jeg ser han gå etter at han falt i København. Han burde få slappe av nå - trekke seg tilbake - men han kan ikke, for det er ingen som kan ta over. HM har en syk kone som han ikke kan regne med - som han ikke kan støtte seg på, IA har ikke enda startet utdanningen sin (min 5 år - sikkert til utlandet), SM har heller ikke startet utdanning - han skal vel først i militæret så universitet i Norge eller utlandet. Da er det ikke mange igjen å ta av. I tillegg har de en rusavhengig kriminell sønn/stesønn som de skal passe på. Det er vel derfor de ønsker å ha ham i umiddelbar nærhet. Jeg vil kalle det krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober 2024 #399 Del Skrevet 11. oktober 2024 Eyr skrev (9 minutter siden): Dette har jeg lest flere ganger i Marius-tråden også. HAT. Nå generaliserer du alle som kritiserer MM som hatere. Jeg er ikke en fan men jeg har også svært lite hat i meg og synes det er et enormt sterkt ord å bruke. Jeg må få lov til å kritisere MM for ting jeg mener hun gjør feil da hun er en representant for meg og mitt land. Jeg skal selvfølgelig også rose henne for ting hun gjør bra. Akkurat nå står hun i søkelyset for ting jeg mener hun håndterer feil. Jeg hater henne ikke av den grunn. Det er så typisk - når man ikke har flere argumenter så er det hat-kortet som trekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 11. oktober 2024 #400 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) Eyr skrev (14 minutter siden): Dette har jeg lest flere ganger i Marius-tråden også. HAT. Nå generaliserer du alle som kritiserer MM som hatere. Jeg er ikke en fan men jeg har også svært lite hat i meg og synes det er et enormt sterkt ord å bruke. Jeg må få lov til å kritisere MM for ting jeg mener hun gjør feil da hun er en representant for meg og mitt land. Jeg skal selvfølgelig også rose henne for ting hun gjør bra. Akkurat nå står hun i søkelyset for ting jeg mener hun håndterer feil. Jeg hater henne ikke av den grunn. Jeg reagerer på akkurat det samme, @Eyr. Det brukes formuleringene «et bunnløst hat» og «ingen grenser». Dette syns jeg er en form for ulv-ulv-argumentasjon, man fyrer seg voldsomt opp over det jeg opplever som begrunna kritikk. Da har man lite å gå på verbalt i virkelige kriser. Endret 11. oktober 2024 av LivEinar 10 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå