Lovise78 Skrevet 7. september 2024 #21 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg er imot at det finnes folk i Norge som får fordeler som ingen andre har bare fordi de er "kongelige". Kongehuset er dessuten så utvannet nå, og kommer til å bli det videre i fremtiden, at noen ordentlig kongelighet er det snart ikke snakk om. Kun titler. Hvorfor skal skattebetaerne finansiere at en hel familie lever i luksus? 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 7. september 2024 #22 Del Skrevet 7. september 2024 Eyr skrev (På 6.9.2024 den 10.12): Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? Er det greit? 😊 Jeg tenker to ting. 1. Hyggelig. Trenger ikke være noen baktanker annet enn at hun var invitert av Märtha og derfor deltok. Eller 2. Nøye planlagt stunt. MM sendte brev til pressen da hennes sønn var 20, altså tre år eldre enn denne jenta, og ba dem roe ned ifht ham siden han ikke var offentlig. Derfor hyklersk og kynisk. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 8. september 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Lurer på om kongehuset har mistet kontakt med folkesjela jeg altså. Alltid syntes at Kong Harald har vært flink (eller sekretærene) til å si det man trenger å høre til rett tid. Men det er jo noe annet når det gjelder sine egne. 🤔 Hva synes dere er verst for omdømmet til Kongehuset. MarthaL og DurekV eller Marius-saken? Endret 8. september 2024 av Eyr 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 8. september 2024 #24 Del Skrevet 8. september 2024 Vet ikke hva som er verst mtp omdømmet, men at alt kom samtidig er jo virkelig uflaks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #25 Del Skrevet 8. september 2024 Mens Norge har arbeidssky mennesker i kongehuset - stiller Sverige med 3 generasjoner kongelige på paralympic: https://www.dagbladet.no/kjendis/forste-gang/81912570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. september 2024 #26 Del Skrevet 8. september 2024 Malmfrid skrev (8 minutter siden): Mens Norge har arbeidssky mennesker i kongehuset - stiller Sverige med 3 generasjoner kongelige på paralympic: https://www.dagbladet.no/kjendis/forste-gang/81912570 Paralympics var jo tidligere Märtha Louises ansvarsområde. Kongeparet har vært forsiktige med å dra utenlands etter operasjonen til Kongen, og Kronprinsen er allerede overarbeidet så det holder. Men de kunne godt sendt ned Ingrid Alexandra. Hun er i militæret nå, men har jo knapt nok representert i sitt liv. Sverre Magnus likeså. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #27 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (9 minutter siden): Paralympics var jo tidligere Märtha Louises ansvarsområde. Kongeparet har vært forsiktige med å dra utenlands etter operasjonen til Kongen, og Kronprinsen er allerede overarbeidet så det holder. Men de kunne godt sendt ned Ingrid Alexandra. Hun er i militæret nå, men har jo knapt nok representert i sitt liv. Sverre Magnus likeså. Og MM er vel ikke 100% ufør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 8. september 2024 #28 Del Skrevet 8. september 2024 Malmfrid skrev (Akkurat nå): Og MM er vel ikke 100% ufør? Kronprinsen har vært på Paralympics. Er vel noen dager siden jeg så det. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 8. september 2024 #29 Del Skrevet 8. september 2024 Thildamor skrev (2 minutter siden): Kronprinsen har vært på Paralympics. Er vel noen dager siden jeg så det. Ja, her er han: https://www.vg.no/sport/i/63PGyL/sagoey-revansjerte-nedturen-sikret-sin-foerste-medalje-i-paralympics 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #30 Del Skrevet 8. september 2024 Thildamor skrev (2 minutter siden): Kronprinsen har vært på Paralympics. Er vel noen dager siden jeg så det. Ok - det var bra. Viktig å støtte opp - jeg fikk ikke det med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 8. september 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (22 minutter siden): Paralympics var jo tidligere Märtha Louises ansvarsområde. Kongeparet har vært forsiktige med å dra utenlands etter operasjonen til Kongen, og Kronprinsen er allerede overarbeidet så det holder. Men de kunne godt sendt ned Ingrid Alexandra. Hun er i militæret nå, men har jo knapt nok representert i sitt liv. Sverre Magnus likeså. Beklager men jeg klarer virkelig ikke å se at Kronprinsen er overarbeidet. Til den lønna så burde man kunne forvente vesentlig innsats, og når jeg har lest meg opp på alt de har av tjenere osv så har jo ikke de i nærheten av den arbeidsbyrden som vi vanlige har. Vi jobber jo doble skift med å ta vare på hus og hjem. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. september 2024 #32 Del Skrevet 8. september 2024 Eyr skrev (1 minutt siden): Beklager men jeg klarer virkelig ikke å se at Kronprinsen er overarbeidet. Til den lønna så burde man kunne forvente vesentlig innsats, og når jeg har lest meg opp på alt de har av tjenere osv så har jo ikke de i nærheten av den arbeidsbyrden som vi vanlige har. Vi jobber jo doble skift med å ta vare på hus og hjem. Dummeste jeg har hørt. Da har du ikke sett agendaen hans. Han har tett timeplan selv og må ofte overta oppdrag fra foreldrene og kona. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #33 Del Skrevet 8. september 2024 Eyr skrev (3 minutter siden): Beklager men jeg klarer virkelig ikke å se at Kronprinsen er overarbeidet. Til den lønna så burde man kunne forvente vesentlig innsats, og når jeg har lest meg opp på alt de har av tjenere osv så har jo ikke de i nærheten av den arbeidsbyrden som vi vanlige har. Vi jobber jo doble skift med å ta vare på hus og hjem. Bra skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #34 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (1 minutt siden): Dummeste jeg har hørt. Da har du ikke sett agendaen hans. Han har tett timeplan selv og må ofte overta oppdrag fra foreldrene og kona. Javel - men hvordan har de tenkt å gjøre dette framover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. september 2024 #35 Del Skrevet 8. september 2024 Malmfrid skrev (3 minutter siden): Bra skrevet. Fullstendig kunnskapsløs 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 8. september 2024 #36 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (Akkurat nå): Fullstendig kunnskapsløs Javel - kan du vise oss hvor mange timer denne jobbingen tar? Ting kan se voldsomt ut i et program - det er ikke sikkert at alt tar så lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 8. september 2024 #37 Del Skrevet 8. september 2024 Kjetil Stensvik Østli har skrevet en bok om Haakon som kom i 2023: https://cappelendamm.no/_haakon-hkh-kronprins-haakon-kjetil-stensvik-ostli-9788202734336 I forbindelse med lanseringen hørte jeg ham snakke om ham på radio og i podcaster, og jeg fikk inntrykk av at han mente han var flittig og hardtarbeidende. Han snakker blant annet om det i denne episoden av Krisemøter: https://podcasts.apple.com/no/podcast/kjetil-s-østli/id1001912374?i=1000635119960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. september 2024 #38 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Malmfrid skrev (16 minutter siden): Javel - kan du vise oss hvor mange timer denne jobbingen tar? Ting kan se voldsomt ut i et program - det er ikke sikkert at alt tar så lang tid. Les denne artikkelen: https://www.nrk.no/norge/kong-harald-hadde-431-oppdrag-for-monarkiet-i-fjor-1.16746912 I tilegg kommer audienser, statsråd og timesvis med lesing og forberedelser samt mye reising. Ja, de slipper vel å vaske hus og klær, men de jobber likevel mye mer enn både deg og Eyr! Endret 8. september 2024 av Grüner 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 8. september 2024 Forfatter #39 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (8 minutter siden): Les denne artikkelen: https://www.nrk.no/norge/kong-harald-hadde-431-oppdrag-for-monarkiet-i-fjor-1.16746912 I tilegg kommer audienser, statsråd og timesvis med lesing og forberedelser samt mye reising. Ja, de slipper vel å vaske hus og klær, men de jobber likevel mye mer enn både deg og Eyr! Vet du at audiens på 15min teller som et oppdrag? 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 8. september 2024 Forfatter #40 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (28 minutter siden): Dummeste jeg har hørt. Da har du ikke sett agendaen hans. Han har tett timeplan selv og må ofte overta oppdrag fra foreldrene og kona. Dummeste du har hørt. Er slikt som gir godt debattklima. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå