Daisy R Skrevet 23. april #3461 Skrevet 23. april Aricia skrev (10 minutter siden): Akkurat - så å kritisere valg av antrekk ER faktisk å rakke ned på bæreren av antrekket? Da vet vi det. Ja, det er interessant. Det får vi ta med oss videre. 4 2
Sur sitron Skrevet 23. april #3462 Skrevet 23. april Daisy R skrev (Akkurat nå): Ja, det er interessant. Det får vi ta med oss videre. Dronning Sonja er utdannet innen kjole- og draktsøm fra Norge og Sveits. Og det viser igjen når hun velger klær. Sterke farger og fine snitt er noe som går igjen. Denne kreasjonen hun hadde på seg på et statsbesøk til Brasil synes jeg er et godt eksempel på hennes stil: 6 10
Aricia Skrevet 23. april #3463 Skrevet 23. april Sur sitron skrev (35 minutter siden): Kommer neppe oppimot denne: Denne synes jeg var både kul og kledelig, med accessoirer og frisyre som passet godt til. Dessuten ser den behagelig ut å ha på. Og i hvert fall langt å foretrekke foran den gule kjolen til Sonja, hvis vi nå skal sammenlikne to kreasjoner som har ca null til felles. Men nå er jeg nærmere Mette Marit enn Sonja i alder, så førstnevntes stil appellerer nok mer til meg. 6 3
Sur sitron Skrevet 23. april #3464 Skrevet 23. april Aricia skrev (Akkurat nå): Denne synes jeg var både kul og kledelig, med accessoirer og frisyre som passet godt til. Dessuten ser den behagelig ut å ha på. Og i hvert fall langt å foretrekke foran den gule kjolen til Sonja, hvis vi nå skal sammenlikne to kreasjoner som har ca null til felles. Men nå er jeg nærmere Mette Marit enn Sonja i alder, så førstnevntes stil appellerer nok mer til meg. Det er over 30 år mellom de to, allikevel synes jeg Sonja har hatt en langt bedre stil helt opp til 80-årene. I det siste ser hun eldre ut, har minsket litt i høyde - som er naturlig. Allikevel er hun elegant som regel. Har sett at flere likte den kjolen. Jeg for min del syntes ikke noe om den. Og at prisen er oppimot 150.000 kroner er ikke annet enn sjokkerende. 15 6
Rev. Revenge Skrevet 23. april #3465 Skrevet 23. april TrineTrollet skrev (3 timer siden): Her kan vi se Norges prinsesse ved den offentlige feiringen av kronprinsparets 50 års dag, i slottets bakgård. Jeg vil påstå at det er absolutt ingenting kongelig over hennes representasjon ved anledningen. Igjen: Det var en uformell bakgårdsfest. Alle var kledt uformelt og løs i snippen. 5 2
Rev. Revenge Skrevet 23. april #3466 Skrevet 23. april Sur sitron skrev (1 time siden): Dronning Sonja er utdannet innen kjole- og draktsøm fra Norge og Sveits. Og det viser igjen når hun velger klær. Sterke farger og fine snitt er noe som går igjen. Denne kreasjonen hun hadde på seg på et statsbesøk til Brasil synes jeg er et godt eksempel på hennes stil: Helt feil solbrille både til ansikt og bekledning. Utdannelsen tok hun vel før hun ble gift, så det begynner å bli noen år siden. 2 1
Rev. Revenge Skrevet 23. april #3467 Skrevet 23. april Sur sitron skrev (2 timer siden): Paven sin gravferd er ikke akkurat som tante Olga sin. Nei, som katolsk overhode blir det rene bygdefesten med dueslipp, gravøl, musikk fremført av Zucchero, mange herlige taler under det tre timer lange varieté-showet for å minnes Frans, polsk salmesang, pizzaservering og flate sko når HM byr MM opp til dans under begravelsen. 5 1
Sur sitron Skrevet 23. april #3468 Skrevet 23. april Rev. Revenge skrev (22 minutter siden): Nei, som katolsk overhode blir det rene bygdefesten med dueslipp, gravøl, musikk fremført av Zucchero, mange herlige taler under det tre timer lange varieté-showet for å minnes Frans, polsk salmesang, pizzaservering og flate sko når HM byr MM opp til dans under begravelsen. Se og bli sett. Hele verdens statsoverhoder møter. 7 4
Sur sitron Skrevet 23. april #3469 Skrevet 23. april Rev. Revenge skrev (31 minutter siden): Helt feil solbrille både til ansikt og bekledning. Utdannelsen tok hun vel før hun ble gift, så det begynner å bli noen år siden. Hva rolle spiller det? Det gir en innsikt i faget som man ikke kan tilegne seg selv. 6 7
Rev. Revenge Skrevet 23. april #3470 Skrevet 23. april Sur sitron skrev (13 minutter siden): Hva rolle spiller det? Det gir en innsikt i faget som man ikke kan tilegne seg selv. Idag har vi Internett, Instagram og YouTube, samt bøker, kurs og motivasjon. Så jo, det er fullt mulig å tilegne seg både innsikt og kunnskap på egenhånd. Utdanningen Sonja tok er nok oppdatert og modernisert siden dengang, så jeg tipper de nevnte kanalene over er noe Sonja holder seg oppdatert gjennom, samt med innspill fra de hun samarbeider med når det gjelder omsøm. 3
Junijulia Skrevet 23. april #3471 Skrevet 23. april Aricia skrev (4 timer siden): Denne synes jeg var både kul og kledelig, med accessoirer og frisyre som passet godt til. Dessuten ser den behagelig ut å ha på. Og i hvert fall langt å foretrekke foran den gule kjolen til Sonja, hvis vi nå skal sammenlikne to kreasjoner som har ca null til felles. Men nå er jeg nærmere Mette Marit enn Sonja i alder, så førstnevntes stil appellerer nok mer til meg. Han i sjakett og hun med bare tær. Artig combo 15 8
Pippio Skrevet 23. april #3472 Skrevet 23. april Junijulia skrev (32 minutter siden): Han i sjakett og hun med bare tær. Artig combo Jeg la også merke til tærne. Huff, ikke pent. 12 2 5
Istapp Skrevet 23. april #3473 Skrevet 23. april Rev. Revenge skrev (4 timer siden): Idag har vi Internett, Instagram og YouTube, samt bøker, kurs og motivasjon. Så jo, det er fullt mulig å tilegne seg både innsikt og kunnskap på egenhånd. Utdanningen Sonja tok er nok oppdatert og modernisert siden dengang, så jeg tipper de nevnte kanalene over er noe Sonja holder seg oppdatert gjennom, samt med innspill fra de hun samarbeider med når det gjelder omsøm. Sonja har nok innsiktsfull kompetanse fra sine studiedager i både den tyske- og franske sømtradisjonen, samt den mer nordiske. Dette er gammelt håndverk, hvor også dagens studenter, ikke oppnår fagbrev når de tar studieretningen på videregående, men får svennebrev slik som i gamle dager. Det er søm og mur/betong som fortsatt den dag i dag, anses som gamle tradisjonelle håndverksfag hvor "titler" er beholdt. Også hvordan fagene utøves er i de fleste kompetansemål beholdt. Så ja, det er lenge siden Sonja tok sin utdannelse, men den er nok rimelig gjenkjennelig for henne ved besøk på skoler med studieretningen kjole- og draktsyerfaget i 2025. 7 2 3
pop up bruker Skrevet 23. april #3474 Skrevet 23. april Rev. Revenge skrev (5 timer siden): Helt feil solbrille både til ansikt og bekledning. Utdannelsen tok hun vel før hun ble gift, så det begynner å bli noen år siden. Jeg syns antrekket er kjempekult. Det er skikkelig bad ass gammel rik tante-antrekk! Kunne aldri gått i det her selv, men det er veldig gjennomført og det er stilfult. 12 2 4
Istapp Skrevet 23. april #3475 Skrevet 23. april cookies skrev (7 timer siden): Er det virkelig slik at ALT må kritiseres? Jeg regner med at det hadde vært svært stor misnøye her dersom hun ikke hadde dratt i begravelsen. Da hadde pipa fått en annen lyd. Jeg tror MM hadde vært tjent med å representere på de nære tingene og situasjonen, slik at belastningen med reisevirksomhet var redusert til det minimale. Og ikke visa versa som hun gjør nå, deltar på alle festligheter i inn- og utland, dess lengre unna dess bedre og dess lengre opphold dess friskere er hun. Helt til hun kommer hjem og skal ta den "vanlige monarkijobben": samtale, vinke, klippe snorer, hilse osv, da er hun for dårlig og da blir den kroniske sykdommen eller bivirkningene av medisineringen så alvorlig at hun sykemeldes/må melde avbud. 11 1 12
Daisy R Skrevet 23. april #3476 Skrevet 23. april (endret) Istapp skrev (22 minutter siden): Jeg tror MM hadde vært tjent med å representere på de nære tingene og situasjonen, slik at belastningen med reisevirksomhet var redusert til det minimale. Og ikke visa versa som hun gjør nå, deltar på alle festligheter i inn- og utland, dess lengre unna dess bedre og dess lengre opphold dess friskere er hun. Helt til hun kommer hjem og skal ta den "vanlige monarkijobben": samtale, vinke, klippe snorer, hilse osv, da er hun for dårlig og da blir den kroniske sykdommen eller bivirkningene av medisineringen så alvorlig at hun sykemeldes/må melde avbud. Nå må du gi deg. Det at kronprinsparet representerer kongen og Norge, ved pavens begravelse, er ikke at "hun deltar på alle festligheter i inn- og utland." Det kan du ikke hevde med krav på å bli tatt alvorlig. Endret 23. april av Daisy R 7 5
Istapp Skrevet 23. april #3477 Skrevet 23. april Daisy R skrev (3 minutter siden): Nå må du gi deg. Det at kronprinsparet representerer kongen og Norge, ved pavens begravelse, er ikke at "hun deltar på alle festligheter i inn- og utland." Det kan du ikke hevde med krav på å bli tatt alvorlig. Jo, det kan jeg hevde med krav på å bli tatt alvorlig, like mye som du som mener motsatt. Du eier ikke fasiten på hva andre skal og kan mene. 11 2 11
Istapp Skrevet 23. april #3478 Skrevet 23. april https://borsen.dagbladet.no/nyheter/krever-grep-hvor-gar-grensa/82994279 Ja, de penga! Ja, de penga! Er til bekymring for fattige og... nei, ikke for kongefamilien. 11 2 6
Sur sitron Skrevet 24. april #3479 Skrevet 24. april Istapp skrev (4 timer siden): https://borsen.dagbladet.no/nyheter/krever-grep-hvor-gar-grensa/82994279 Ja, de penga! Ja, de penga! Er til bekymring for fattige og... nei, ikke for kongefamilien. Veldig bra hvis dette kan komme fram i lyset og han har så rett når han sier: Sitat jeg tror det handler om berøringsangst for kongefamilien, sier Unneland. Han reagerer også på hemmeligholdet fra kongehuset. - Jeg er ikke interessert i hva de putter i tacoen sin på fredager. Men jeg stiller spørsmål med hvor grensa egentlig går for hvor mye penger skattebetalerne i Norge skal bruke for å forvalte den private eiendomsmassen til kongefamilien. 4 1 12
Sol79 Skrevet 24. april #3480 Skrevet 24. april Daisy R skrev (6 timer siden): Nå må du gi deg. Det at kronprinsparet representerer kongen og Norge, ved pavens begravelse, er ikke at "hun deltar på alle festligheter i inn- og utland." Det kan du ikke hevde med krav på å bli tatt alvorlig. Jo, faktisk kan man det. Det er jo ingen som ble overrasket over at hun er frisk nok til en liten tur til Roma. 16 2 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå