Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 13:26 #2981 Del Skrevet onsdag kl 13:26 Avispapir skrev (2 minutter siden): Hatter burde komme tilbake til hvermannsens garderobe, synes jeg. Det gir det lille ekstra til antrekket. Kanskje det? Ikke alle kan bære en hatt, syns jeg. Selv ikke som kongelig. Da prinsesse Astrid brøt etiketten med rullestol og dyr på de offisielle bildene fra det islandske stasbesøket syns jeg hun var litt slumsete med valg av sort hatt med sørgeslør til en nydelig, pastellfarget blå kjole som fikk frem teinten i huden hennes og de store, blå øynene. Den skulle sikkert matche de sorte skoene, men hatt og sko må ikke alltid matche idag. Heller ikke kjole og stol. Det er tillatt å være litt frekk idag. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet onsdag kl 13:33 #2982 Del Skrevet onsdag kl 13:33 TigerK skrev (På 1.4.2025 den 16.21): Jeg tar meg i å lure innimellom, hva bedriver disse kongelige tiden med når de ikke er på besøk på et arrangement eller besøker en institusjon eller lignende? Disse velbeholdne overklassemenneskene som «jetter» hit og dit på galafester og møter med celebriteter og maktmennesker. Hva gjør de etterpå? Er det taco-fredag, potetskruer og gullrekka, liksom? «Binger» de nyeste sesong av «White Lotus» eller Kompani Lauritzen? Og de dagene det ikke er så mye på programmet, er det candy crush, klesvasken, og en time eller to i et eller annet kommmentarfelt? KG eller Reddit eller X, kanskje? For det kan vel bli langdryge dager når man ikke har noen faste rammer, med jobb fra 8-16? Eller er det bare fest og moro, veving, golf, ferier og dyre restauranter fra morgen til kveld? Fest ,moro og veving 😅😅 ja, jeg tror det er en del taco- fredag , potetskruer og gullrekka. Alle de kveldene de ikke er på fest eller dyre restauranter og blir fotografert, gjør de vel vanlige ting hjemme? Mm snakker jo mye om hvor mye hun leser, så det blir vel litt av det, men hun var også hekta på « game of thrones «, så de har nok hbo/ Max så hvorfor ikke « white lotus « ? Spiller sikkert candy Crush under bordet på kjedelige møter de og, selvom de ikke har blitt ferska som Erna 😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet onsdag kl 14:08 #2983 Del Skrevet onsdag kl 14:08 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og latterliggjøring. Forumansvarlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet onsdag kl 14:40 #2984 Del Skrevet onsdag kl 14:40 Rev. Revenge skrev (1 time siden): Kanskje det? Ikke alle kan bære en hatt, syns jeg. Selv ikke som kongelig. Da prinsesse Astrid brøt etiketten med rullestol og dyr på de offisielle bildene fra det islandske stasbesøket syns jeg hun var litt slumsete med valg av sort hatt med sørgeslør til en nydelig, pastellfarget blå kjole som fikk frem teinten i huden hennes og de store, blå øynene. Den skulle sikkert matche de sorte skoene, men hatt og sko må ikke alltid matche idag. Heller ikke kjole og stol. Det er tillatt å være litt frekk idag. Dronning Elisabeth hadde vel ofte med seg hundene på ulike offisielle bilder? 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet onsdag kl 15:29 #2985 Del Skrevet onsdag kl 15:29 Jeg tenker at denne tråden har veldig godt av bittelitt lettere stemning. Når man går av skaftet av indignasjon for at noen holder hender og bruker hårbøyle, kan tråden gjerne justeres ørlite grann fra beksvart til bittelitt lysere. Uten at det skader noen av de involverte. :tiara: 11 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet onsdag kl 15:38 #2986 Del Skrevet onsdag kl 15:38 (endret) pøbelsara skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at denne tråden har veldig godt av bittelitt lettere stemning. Når man går av skaftet av indignasjon for at noen holder hender og bruker hårbøyle, kan tråden gjerne justeres ørlite grann fra beksvart til bittelitt lysere. Uten at det skader noen av de involverte. :tiara: Og jeg synes det er tragisk at man blir latterliggjort og "lynsjet" for å mene noe om norges mektigste familie, hvordan de ter seg på jobb og hvordan de kler seg. Noen som tar dette som en personlig fornærmelse. Endret onsdag kl 15:39 av Sur sitron 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet onsdag kl 15:43 #2987 Del Skrevet onsdag kl 15:43 Sur sitron skrev (Akkurat nå): Og jeg synes det er tragisk at man blir latterliggjort og "lynsjet" for å mene noe om norges mektigste familie, hvordan de ter seg på jobb og hvordan de kler seg. Noen som tar dette som en personlig fornærmelse. Jeg tar det ikke personlig i det hele tatt, men tenker at hvis man synes absolutt alt med de kongelige, inklusive hvor høyt kongen har beltet sitt, og hvordan en ung prinsesse plasserer tiaraen, er feil, kanskje man burde droppe kongehusstoff en stund, for å få ned blodtrykket. :namaste: 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet onsdag kl 15:47 #2988 Del Skrevet onsdag kl 15:47 Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Kanskje det? Ikke alle kan bære en hatt, syns jeg. Selv ikke som kongelig. Da prinsesse Astrid brøt etiketten med rullestol og dyr på de offisielle bildene fra det islandske stasbesøket syns jeg hun var litt slumsete med valg av sort hatt med sørgeslør til en nydelig, pastellfarget blå kjole som fikk frem teinten i huden hennes og de store, blå øynene. Den skulle sikkert matche de sorte skoene, men hatt og sko må ikke alltid matche idag. Heller ikke kjole og stol. Det er tillatt å være litt frekk idag. Den kommentaren skulle sikkert være morsom. Men er det noen som fortjener respekt i kongefamilien er det prinsesse Astrid, hun er og har vært en flott representant for Norge. 10 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet onsdag kl 15:48 #2989 Del Skrevet onsdag kl 15:48 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Jeg tar det ikke personlig i det hele tatt, men tenker at hvis man synes absolutt alt med de kongelige, inklusive hvor høyt kongen har beltet sitt, og hvordan en ung prinsesse plasserer tiaraen, er feil, kanskje man burde droppe kongehusstoff en stund, for å få ned blodtrykket. :namaste: Blodtrykket mitt er helt fint, takk - du trenger ikke bekymre deg for det. Men jeg innrømmer at det er nervepirrende og se kong Harald representere når han såvidt klarer å fote seg. Det er ikke verdig i det hele tatt. Når det gjelder frisyrer til prinsesse og kronprinsesse så er det absolutt noe man kan kommentere og kritisere når det ser ut som om man faktisk ikke har tatt en kam gjennom håret før man kleiser på en tiara. MM er så mye finere når hun setter opp håret, det gir henne mer stil enn et langt, stritt bleket hår. Kongens belte har jeg ikke lest noe kritikk av. OG jeg har alltid berømmet dronningen vår som alltid er representativ og stilig - en dronning i kan være stolt av. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet onsdag kl 15:49 #2990 Del Skrevet onsdag kl 15:49 (endret) Junijulia skrev (3 minutter siden): Den kommentaren skulle sikkert være morsom. Men er det noen som fortjener respekt i kongefamilien er det prinsesse Astrid, hun er og har vært en flott representant for Norge. Du har så rett. Den kommentaren var totalt malplassert. Prinsesse Astrid jobber mer enn de fleste og langt mer enn den yngre garden i kongefamilien - og det har hun gjort i årevis, alltid blid og imøtekommende. Endret onsdag kl 15:51 av Sur sitron 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet onsdag kl 16:10 #2991 Del Skrevet onsdag kl 16:10 pøbelsara skrev (25 minutter siden): Jeg tar det ikke personlig i det hele tatt, men tenker at hvis man synes absolutt alt med de kongelige, inklusive hvor høyt kongen har beltet sitt, og hvordan en ung prinsesse plasserer tiaraen, er feil, kanskje man burde droppe kongehusstoff en stund, for å få ned blodtrykket. :namaste: Og hvis man ikke tåler å lese at folk faktisk mener noe om den norske kongefamilien så bør man kanskje ikke oppholde seg og lese i en tråd som handler om kongefamilien. Eller hva mener du man skal skrive her? Bare ros og ikke ris? 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet onsdag kl 16:12 #2992 Del Skrevet onsdag kl 16:12 Sur sitron skrev (Akkurat nå): Og hvis man ikke tåler å lese at folk faktisk mener noe om den norske kongefamilien så bør man kanskje ikke oppholde seg og lese i en tråd som handler om kongefamilien. Eller hva mener du man skal skrive her? Bare ros og ikke ris? Det samme føler jeg gjelder for de som ikke tåler en annen mening om gule gallakjoler. Skal vi bare rose de gule kjolene? Er det ikke lov med ris? 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet torsdag kl 04:51 #2993 Del Skrevet torsdag kl 04:51 Det er ganske besynderlig at man blir tatt for å kritisere medlemmer av kongefamiliens bekledning og hårfrisyrer. Idag hørt jeg på podcasten Audiens hvor det ble kastet terning på klær og frisyrer på de kongelige ifm mottakelse av det islandske presidentparet og gallamiddagen på kvelden. De påpekte akkurat det samme som noen av oss har kommentert her og det var befriende og få bekreftet at det ikke bare er noen få av oss som skulle sett prinsessen og kronprinsessen legge om stilen sin. Mette Marit fikk veldig "hard medfart" for både frisyre og bekledning og det ble sagt at frisyren til Ingrid Alexandra ikke passet kjolen hun bar. Men det som de sa og som ikke er sagt her i tråden er mangelen av norsk design. De burde har brukt denne anledningen til å fronte norsk design slik som Kate og Mary er så flinke til med hhv britisk og dans design. OG når man går for gjenbruk så må plaggene tilpasses, kroppene er forskjellige så justeringer må gjøres for at ting skal sitte skikkelig på. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet torsdag kl 04:55 #2994 Del Skrevet torsdag kl 04:55 Sur sitron skrev (3 minutter siden): Det er ganske besynderlig at man blir tatt for å kritisere medlemmer av kongefamiliens bekledning og hårfrisyrer. Idag hørt jeg på podcasten Audiens hvor det ble kastet terning på klær og frisyrer på de kongelige ifm mottakelse av det islandske presidentparet og gallamiddagen på kvelden. De påpekte akkurat det samme som noen av oss har kommentert her og det var befriende og få bekreftet at det ikke bare er noen få av oss som skulle sett prinsessen og kronprinsessen legge om stilen sin. Mette Marit fikk veldig "hard medfart" for både frisyre og bekledning og det ble sagt at frisyren til Ingrid Alexandra ikke passet kjolen hun bar. Men det som de sa og som ikke er sagt her i tråden er mangelen av norsk design. De burde har brukt denne anledningen til å fronte norsk design slik som Kate og Mary er så flinke til med hhv britisk og dans design. OG når man går for gjenbruk så må plaggene tilpasses, kroppene er forskjellige så justeringer må gjøres for at ting skal sitte skikkelig på. Ok 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet torsdag kl 06:01 #2995 Del Skrevet torsdag kl 06:01 Det ironiske med hele denne kjole-diskusjonen er at det er nettopp denne typen oppmerksomhet de kongelige «lever» av. Det er jo ikke sånn at noen av dem verken sier eller gjør noe som helst av betydning. De skaper ingenting av verdi, og de er ikke akkurat - kremt - intellektuelle. For min del kunne pressen gjerne sluttet å rapportere om disse totalt uinteressante gallamiddagene og snorklippingene. Men uten oppmerksomhet av denne typen så ville vel heller ikke folket akseptert å bruke hundrevis av millioner kroner på denne familien hvert år. Det eneste de gjør «for oss» er jo å være seg slags offisielt ansikt utad i ulike sammenhenger. Hvis stil og antrekk ikke skal kommenteres (noe som er greit for meg) så kunne de kanskje slutte å bruke omtrent en million kroner i året på klær? Og kanskje pressen kunne slutte å rapportere om disse tullete middagene? Men det er jo det siste de kongelige vil…. 8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet torsdag kl 06:23 #2996 Del Skrevet torsdag kl 06:23 Morgan Le Fay skrev (18 minutter siden): Det ironiske med hele denne kjole-diskusjonen er at det er nettopp denne typen oppmerksomhet de kongelige «lever» av. Det er jo ikke sånn at noen av dem verken sier eller gjør noe som helst av betydning. De skaper ingenting av verdi, og de er ikke akkurat - kremt - intellektuelle. For min del kunne pressen gjerne sluttet å rapportere om disse totalt uinteressante gallamiddagene og snorklippingene. Men uten oppmerksomhet av denne typen så ville vel heller ikke folket akseptert å bruke hundrevis av millioner kroner på denne familien hvert år. Det eneste de gjør «for oss» er jo å være seg slags offisielt ansikt utad i ulike sammenhenger. Hvis stil og antrekk ikke skal kommenteres (noe som er greit for meg) så kunne de kanskje slutte å bruke omtrent en million kroner i året på klær? Og kanskje pressen kunne slutte å rapportere om disse tullete middagene? Men det er jo det siste de kongelige vil…. Enig, det er jobben deres og vi har selvsagt lov til å si hva vi mener om påkledning og måten de fremstår når de faktisk er satt til å representere landet vårt. Jeg skulle ønske at de var flinkere til å fronte norsk design for hva er vel en bedre arena for det enn en utenlandsk statsbesøk. Bildene fra slottsplassen blir publisert over hele verden og da mener jeg det er på sin plass å vise fram det norske. 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet torsdag kl 06:54 #2997 Del Skrevet torsdag kl 06:54 Helt enig, vi har lov til å si hva vi mener om kronprinsessens, prinsessens og den unge prinsessens bekledning når det er vi, småfolket, som betaler for arbeidsantrekkene. Det er igrunnen rart de ikke fronter familiens egen hesteglade designer, prinsesse ML og hennes egen smykkedesigner. Det å hjelpe sin egen familie med å betale inkasso i trange situasjoner er jo det familier pleier å gjøre for å forhindre at familiemedlemmene havner på gata. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet torsdag kl 10:03 #2998 Del Skrevet torsdag kl 10:03 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet torsdag kl 15:45 #2999 Del Skrevet torsdag kl 15:45 (endret) Sur sitron skrev (9 timer siden): Enig, det er jobben deres og vi har selvsagt lov til å si hva vi mener om påkledning og måten de fremstår når de faktisk er satt til å representere landet vårt. Jeg skulle ønske at de var flinkere til å fronte norsk design for hva er vel en bedre arena for det enn en utenlandsk statsbesøk. Bildene fra slottsplassen blir publisert over hele verden og da mener jeg det er på sin plass å vise fram det norske. Kronprinsessen hadde en ny kjole fra Peter Dundas, som er norsk. Her kan du lese hvordan f.eks KK og Ida Einarsdottir roser Kronprinsessen for å fronte norsk design i anledning statsbesøket: https://www.kk.no/mote/mette-marit-valgte-norsk-luksusdesign/82944249 "For kronprinsesse Mette-Marit valgte norsk luksusdesign for anledningen. Nærmere bestemt fra den norske moteskaperen Peter Dundas. – Jeg er så glad for at kronprinsessen valgte norsk for anledningen, sier Einarsdóttir, og minner om at de kongelige er viktige representater for nettopp norsk mote – her og i utlandet." Og her er hun i Trondheim, fortsatt i anledning statsbesøket, og også her i norsk design: https://www.seher.no/kongelig/blomstret-i-norsk-design/82951608 "Dette er ikke første gang kronprinsessen dukker opp i klær fra byTimo. Hun har rett og slett lagt sin elsk på det norske merket, og har blant annet flere kjoler derfra i garderoben." Endret torsdag kl 15:52 av Daisy R 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet torsdag kl 15:54 #3000 Del Skrevet torsdag kl 15:54 (endret) Daisy R skrev (9 minutter siden): Kronprinsessen hadde en ny kjole fra Peter Dundas, som er norsk. Her kan du lese hvordan f.eks KK og Ida Einarsdottir roser Kronprinsessen for å fronte norsk design i anledning statsbesøket: https://www.kk.no/mote/mette-marit-valgte-norsk-luksusdesign/82944249 "For kronprinsesse Mette-Marit valgte norsk luksusdesign for anledningen. Nærmere bestemt fra den norske moteskaperen Peter Dundas. – Jeg er så glad for at kronprinsessen valgte norsk for anledningen, sier Einarsdóttir, og minner om at de kongelige er viktige representater for nettopp norsk mote – her og i utlandet." Og her er hun i Trondheim, fortsatt i anledning statsbesøket, og også her i norsk design: https://www.seher.no/kongelig/blomstret-i-norsk-design/82951608 Joda - han er norsfødt, men jeg forbinder ham med italiensk luksusdesign. Mulig han driver for seg selv nå, det vet ikke jeg. Men jeg tror nok de fleste reagerte på den merkelige bekledningen hun hadde på Slottsplassen tidligere på dagen. Endret torsdag kl 15:55 av Sur sitron 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå