Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Daisy_D skrev (2 timer siden):

Du har fått svar flere ganger. Jeg vet ikke hvorfor du ikke forstår innleggene om å smile. 

Nei, du får lure videre på det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes sjeldent jeg ser søskenbarna samlet noe sted. De virker ikke som noen sammensveiset familie, egentlig. Reiser de på ferie sammen? Eller feirer jul, bursdag eller andre begivenheter sammen? De er en familie med såpass unik bakgrunn at men nesten skulle tro at de støttet seg mer på hverandre. Og med Märtha som styrer på og bryter kontrakter i hytt og gevær uten noen konsekvenser, samt Marius som vel har gjort det samme. Kanskje det er så mange lik i skapene rundt om, at alle har «noe» på alle, og at hele familien er i en evig, gjensidig «black mail» situasjon?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 4.4.2025 den 19.24):

Nøyaktig hva er det hun er flink til i jobben sin? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Og jeg håper virkelig ikke du sammenlikner MM med Diana? Det er jo overhodet ingen likheter overhodet. 

Vel, noen er det. Diana hadde heller ingen utdannelse å snakke om (det er vanskelig å ta denne mastergraden til MM alvorlig). Og Diana var nok en helt annen type enn MM, men Diana hadde også issues i fleng, for å si det forsiktig. 

Hovedforskjellen ligger vel i at ekteskapet mellom MM og HM var basert på kjærlighet, mens Diana og Charles sitt ekteskap ikke var det (i alle fall ikke fra hans side). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 timer siden):

Synes sjeldent jeg ser søskenbarna samlet noe sted. De virker ikke som noen sammensveiset familie, egentlig. Reiser de på ferie sammen? Eller feirer jul, bursdag eller andre begivenheter sammen? De er en familie med såpass unik bakgrunn at men nesten skulle tro at de støttet seg mer på hverandre. Og med Märtha som styrer på og bryter kontrakter i hytt og gevær uten noen konsekvenser, samt Marius som vel har gjort det samme. Kanskje det er så mange lik i skapene rundt om, at alle har «noe» på alle, og at hele familien er i en evig, gjensidig «black mail» situasjon?

Jeg trodde Maud og IA hadde et nært forhold? I alle fall tidligere, vet ikke hvordan det er nå. Det er vel ganske vanlig at søskenbarn ikke reiser på ferie sammen eller feirer jul sammen. Det kan jo også tenkes at DVs inntog i familien har ført til at det er mindre kontakt, men det vet vi jo ikke noe om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_D skrev (8 timer siden):

Har du hørt om Dianas panoramaintervju, og konsekvensene det hadde? Eller biografien hun leverte lydopptak til i det skjulte?

Det er nok mange som vil tenke at det er litt urettferdig å sammenligne noen løsrevne uttalelser fra Kronprinsessen vår med Dianas tell all-prosjekter. Jeg føler at mange vil mene at Dianas bok og intervju ikke fikk sin like før hennes sønn kom med sin selvbiografi Spare, og intervjuet med Oprah.

Dette er jo veldig skuffende oppførsel fra Høyadelige Kongelige som the Spencers her, men slik er det. Det er faktisk ikke de som er best til å smile og late som ingenting når alt kommer til alt.

Haha ja, MMs klaging kan absolutt ikke sammenlignes med det Diana drev på med! Hun visste akkurat hvordan hun skulle både samarbeide med og manipulere pressen for å få fram budskapet sitt. 
Jeg kunne tenke meg å lese Spare, men jeg ønsker ikke å bidra til å fylle lommeboka til Harry og Meghan, så det har blitt med tanken. Kanskje jeg kan låne den på biblioteket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Ikke sammenlign Mette Marit fra Vågsbygd med Diana fra Sandringham, med et slektstre bestående av jarler og lorder og som strekker seg helt tilbake til slektskap til kong Charles 2 på 1600-tallet. 
Diana var et ikon som ikke bare vinket, smilte pent og viste frem fine kjoler. 
Hun hadde et ekte engasjement for de hjemløse. Ikke bare kom og hilste på de men greide å samle inn millioner av pund.
Som engasjerte seg for forbud mot landminer.  Spankulerte gjennom minefelt. 
Og for sitt engasjement for HIV/AIDS syke. Hun var av de første offentlige personer som håndhilste og klemte aids-pasienter. Som hadde en utrolig effekt på folks syn på HIV i Storbritannia og resten av verden. Dette var jo på tiden hvor mange folk trodde de kunne ble smittet ved hudkontakt. 
Diana var høyt elsket av folket men utrolig dårlig behandlet av kongefamilien. Hun stod alene og var veldig ensom. 
At hun følte seg presset i et hjørne for å gjøre noe mot den notorisk utroe ektemannen og hans likegyldige familie kan man skjønne.

Hva med first price kronprinsessen Mette Marit? Jeg lar den stå åpen..

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (10 minutter siden):

Hehe. Ikke sammenlign Mette Marit fra Vågsbygd med Diana fra Sandringham, med et slektstre bestående av jarler og lorder og som strekker seg helt tilbake til slektskap til kong Charles 2 på 1600-tallet. 
Diana var et ikon som ikke bare vinket, smilte pent og viste frem fine kjoler. 
Hun hadde et ekte engasjement for de hjemløse. Ikke bare kom og hilste på de men greide å samle inn millioner av pund.
Som engasjerte seg for forbud mot landminer.  Spankulerte gjennom minefelt. 
Og for sitt engasjement for HIV/AIDS syke. Hun var av de første offentlige personer som håndhilste og klemte aids-pasienter. Som hadde en utrolig effekt på folks syn på HIV i Storbritannia og resten av verden. Dette var jo på tiden hvor mange folk trodde de kunne ble smittet ved hudkontakt. 
Diana var høyt elsket av folket men utrolig dårlig behandlet av kongefamilien. Hun stod alene og var veldig ensom. 
At hun følte seg presset i et hjørne for å gjøre noe mot den notorisk utroe ektemannen og hans likegyldige familie kan man skjønne.

Hva med first price kronprinsessen Mette Marit? Jeg lar den stå åpen..

Helt enig i at det er noe helt annet når det er adelige som oppfører seg som white trash. Det er liksom noe opphøyet over det, da.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_D skrev (2 minutter siden):

Helt enig i at det er noe helt annet når det er adelige som oppfører seg som white trash. Det er liksom noe opphøyet over det, da.

Du mener Diana er white trash? Hadde sett deg tørre si noe slikt til en brite i England. Da hadde du fått deg en på tryne..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (20 minutter siden):

Du mener Diana er white trash? Hadde sett deg tørre si noe slikt til en brite i England. Da hadde du fått deg en på tryne..

Det jeg mener finner du faktisk i det du siterte: "Oppfører seg som".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Her gjør de det igjen» - kronprinsparet tar fokuset bort fra hva statsbesøket handler om, nemlig den Islandske presidenten. 
Dette er et offisielt bilde, og det er ikke stedet for utveksling av private handlinger som viker fra kutymen. 
Noen vil sikkert mene at det er rørende, men dette handler om voksne mennesker i formelle situasjoner, og de burde vite bedre. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/her-gjor-de-det-igjen/82940123

Den Islandske presidenten blir statist på et bilde hvor hun er hovedpersonen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, hele kongefamilien burde vite bedre. Det ville tatt seg mye bedre ut om MM holdt lanke med den islandske presidenten eller mannen hennes, eventuelt om alle sammen kunne holdt lanke. Det hadde også vært mer passende om de samtidig kunne gått rundt en enebærbusk, en maistang selv om det ikke er mai ennå, holdt små vårbuketter eller rett og slett stått arm i arm.

Fru Ferner er den som dessverre ødelegger hele oppstillingen med rullestolen på enden og gjør det hele skikkelig rotete. Særlig med hunden på fanget. Dette stjeler jo all oppmerksomhet fra Presidenten med gemal. Det er synlig værre enn at kronprinsparet holder hender. Hun burde med all sin erfaring i hvert fall kjenne sin plass i formelle situasjoner og holde rullestol og hund unna på offisielle bilder. Huff huff.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TrineTrollet skrev (25 minutter siden):

«Her gjør de det igjen» - kronprinsparet tar fokuset bort fra hva statsbesøket handler om, nemlig den Islandske presidenten. 
Dette er et offisielt bilde, og det er ikke stedet for utveksling av private handlinger som viker fra kutymen. 
Noen vil sikkert mene at det er rørende, men dette handler om voksne mennesker i formelle situasjoner, og de burde vite bedre. 

Seriøst? Det blir hun virkelig ikke. Hun er midt i bildet og smiler pent.

Det hadde vært lettere å ta kritikken alvorlig hvis ikke absolutt ALT skal disses og rakkes ned på. Jeg måtte lese bildeteksten for å skjønne hvor de voldsomme kotymebruddet foregikk.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (31 minutter siden):

Jeg er blitt så vant til at MM klenger på HM. Lurer på om hun gjør det for å føle trygghet? Aner ikke, men det ser svært uprofesjonelt ut. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - gi dere - det synes jo ikke en gang hvis man ikke aktivt ser etter det.

Gått helt tom for ting å kritisere?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Herregud - gi dere - det synes jo ikke en gang hvis man ikke aktivt ser etter det.

Gått helt tom for ting å kritisere?

Det har ihvertfall ikke du. Men det er tydeligvis greit så lenge man ikke kritiserer norges best betalte ansikter utad, hvor en stor del av jobben deres består i å representere. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (35 minutter siden):

Seriøst? Det blir hun virkelig ikke. Hun er midt i bildet og smiler pent.

Det hadde vært lettere å ta kritikken alvorlig hvis ikke absolutt ALT skal disses og rakkes ned på. Jeg måtte lese bildeteksten for å skjønne hvor de voldsomme kotymebruddet foregikk.

Enig, får være måte på til kritisering. Blir bare usaklig 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (1 time siden):

😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (43 minutter siden):

Jeg er blitt så vant til at MM klenger på HM. Lurer på om hun gjør det for å føle trygghet? Aner ikke, men det ser svært uprofesjonelt ut. 

Det er helt forferdelig at HM har ytret offentlig at han savner kona si. Fysj, for en tøffel han er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...