Daisy R Skrevet 5. april #2921 Del Skrevet 5. april Era Vulgaris skrev (15 timer siden): Nøyaktig hva er det hun er flink til i jobben sin? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Og jeg håper virkelig ikke du sammenlikner MM med Diana? Det er jo overhodet ingen likheter overhodet. Hekken skrev (2 timer siden): Der var det et gedigent tigersprang , ja ….😏 Er dere ikke enige i at Diana, i likhet med Mette Marit, var flink til å ta på et smil og holde maska og late som hun hadde det bra? Det må jeg si overrasker meg. Altså, Diana gråt jo offentlig, men det var ikke ofte, så jeg synes ikke det er riktig av dere å si at hun ikke var flink til å holde maska. (Helt til hun ikke holdt den selvfølgelig. Det er jo sant. Den glapp jo en periode. Så sånn sett kan man jo si at MM er bedre i smilejobben, siden hun ikke skriver klagebøker og gjør sjokkerende intervjuer.) 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2922 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (1 time siden): Er dere ikke enige i at Diana, i likhet med Mette Marit, var flink til å ta på et smil og holde maska og late som hun hadde det bra? Det må jeg si overrasker meg. Altså, Diana gråt jo offentlig, men det var ikke ofte, så jeg synes ikke det er riktig av dere å si at hun ikke var flink til å holde maska. (Helt til hun ikke holdt den selvfølgelig. Det er jo sant. Den glapp jo en periode. Så sånn sett kan man jo si at MM er bedre i smilejobben, siden hun ikke skriver klagebøker og gjør sjokkerende intervjuer.) Jeg visste ikke at å smile var definert som jobb. Man lærer stadig noe nytt her på KG. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 5. april #2923 Del Skrevet 5. april Era Vulgaris skrev (39 minutter siden): Jeg visste ikke at å smile var definert som jobb. Man lærer stadig noe nytt her på KG. Ingen har sagt det er en jobb. Du spurte hva hun er flink til i jobben. Smiling er en viktig del av jobben til de kongelige. Stor forskjell. Selve jobben i seg selv er jo bare å føde arvinger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2924 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (28 minutter siden): Ingen har sagt det er en jobb. Du spurte hva hun er flink til i jobben. Smiling er en viktig del av jobben til de kongelige. Stor forskjell. Selve jobben i seg selv er jo bare å føde arvinger. Du påsto hun er flink i jobben sin, jeg spurte om hva hun konkret er god på. Du svarer «å smile», hvilket er bare en måte å dreie debatten vekk fra tema. Du har tydeligvis ikke noe godt svar på spørsmålet mitt, så påstanden om hva hun er flink til i jobben sin står fremdeles ubesvart. Jeg tviler sterkt på at «å føde arvinger» inngår i stillingsbeskrivelsen. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 5. april #2925 Del Skrevet 5. april (endret) Hekken skrev (På 2.4.2025 den 10.30): At Mette Marit i det hele tatt henger sammen er for meg fullstendig ubegripelig! Hadde det vært min sønn så hadde jeg knekt sammen , og rett og og slett ikke klart å vise meg ute ! Forstår ikke hvordan hun klarer å smile og le og klappe barnehoder - som om ingenting hadde hendt … Daisy_D skrev (På 4.4.2025 den 9.57): Det er jo slik det er å være kongelig som er flink i jobben sin. Ta på et smil og gå ut og gjør jobben. Akkurat som prinsesse Diana. Hun var jo spesielt god på det, men jeg er enig med deg i at Kronprinsessen også er flink. Era Vulgaris skrev (19 timer siden): Nøyaktig hva er det hun er flink til i jobben sin? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Og jeg håper virkelig ikke du sammenlikner MM med Diana? Det er jo overhodet ingen likheter overhodet. Jeg forstår ikke hva du lurer på @Era Vulgaris. Det står jo helt tydelig i innleggene som inngår i samtalen. @Hekken skjønner ikke hvordan hun får det til. Jeg sa meg enig med @hekkan i at det er beundringsverdig at hun er flink til å smile og klappe barnehoder som om ingenting har hendt. Sånn som kongelige forventes å gjøre. Du siterer meg på at hun er flink til å smile i jobben, med å spørre hva hun er flink til i jobben. Hva er det du mener? Du siterer jo svaret i spørsmålet ditt. Hun er flink til å smile på jobb som om ingenting var hendt. Hun tar ikke med seg private sorger på jobb. Hun smiler uanfektet akkurat slik som vi er vant til å forvente av prinsesser. Hun er sikkert flink i andre deler av stillingsbeskrivelsen sin også, som f.eks å føde tronarvinger, men akkurat nå var temaet å holde masken, putting on a happy face, skjule det indre når man er på jobb. Endret 5. april av Daisy_D 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2926 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (58 minutter siden): Jeg forstår ikke hva du lurer på @Eyr. Det står jo helt tydelig i innleggene som inngår i samtalen. @Hekken skjønner ikke hvordan hun får det til. Jeg sa meg enig med @hekkan i at det er beundringsverdig at hun er flink til å smile og klappe barnehoder som om ingenting har hendt. Sånn som kongelige forventes å gjøre. Du siterer meg på at hun er flink til å smile i jobben, med å spørre hva hun er flink til i jobben. Hva er det du mener? Du siterer jo svaret i spørsmålet ditt. Hun er flink til å smile på jobb som om ingenting var hendt. Hun tar ikke med seg private sorger på jobb. Hun smiler uanfektet akkurat slik som vi er vant til å forvente av prinsesser. Hun er sikkert flink i andre deler av stillingsbeskrivelsen sin også, som f.eks å føde tronarvinger, men akkurat nå var temaet å holde masken, putting on a happy face, skjule det indre når man er på jobb. Dette må være det største vissvasset jeg har lest her inne. Gratulerer. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 5. april #2927 Del Skrevet 5. april Era Vulgaris skrev (24 minutter siden): Dette må være det største vissvasset jeg har lest her inne. Gratulerer. Virkelig? Personlig synes jeg misforståelsene om sarkofagen var meget verre enn å mene at de kongelige pleier å smile, men man har jo så ulike prioriteringer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2928 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (34 minutter siden): Virkelig? Personlig synes jeg misforståelsene om sarkofagen var meget verre enn å mene at de kongelige pleier å smile, men man har jo så ulike prioriteringer. Det kan vi enes om. Jeg forstår jo den nesegruse beundringen for MM når lista ligger så lavt som dette. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 5. april #2929 Del Skrevet 5. april Era Vulgaris skrev (53 minutter siden): Det kan vi enes om. Jeg forstår jo den nesegruse beundringen for MM når lista ligger så lavt som dette. Ligger lista så lavt, da? Utgangspunktet var jo at flere mente det må være vanskelig å henge sammen i det hele tatt i det MM står i nå, med sønnen siktet for alvorlige forbrytelser, og egen sykdom, men likevel klarer hun å gå på jobb og smile og klappe barnehoder. Jeg vet ikke om jeg er enig i at det er en lav list, men du er kanskje vant til verre? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2930 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (1 time siden): Ligger lista så lavt, da? Utgangspunktet var jo at flere mente det må være vanskelig å henge sammen i det hele tatt i det MM står i nå, med sønnen siktet for alvorlige forbrytelser, og egen sykdom, men likevel klarer hun å gå på jobb og smile og klappe barnehoder. Jeg vet ikke om jeg er enig i at det er en lav list, men du er kanskje vant til verre? Vi er jo i grunnen vant til verre fra den kanten, hva jeg personlig er vant til er fullstendig irrelevant. Hvis det er så beundringsverdig at hun klarer å smile og klappe noen fremmede barn på hodet, at det fører til en sammenligning med Diana, da forstår en hvorfor folk mener hun gjør en god jobb. Andre har høyere krav til hva en kommende dronning bør mestre. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 5. april #2931 Del Skrevet 5. april Era Vulgaris skrev (1 time siden): Vi er jo i grunnen vant til verre fra den kanten, hva jeg personlig er vant til er fullstendig irrelevant. Hvis det er så beundringsverdig at hun klarer å smile og klappe noen fremmede barn på hodet, at det fører til en sammenligning med Diana, da forstår en hvorfor folk mener hun gjør en god jobb. Andre har høyere krav til hva en kommende dronning bør mestre. Det var da veldig til bagatellisering av sønnens forbrytelser og og den alvorlige sykdommen. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal ha vært vanskeligere for Diana å smile, enn det er for MM? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 5. april #2932 Del Skrevet 5. april Aricia skrev (På 18.3.2025 den 7.25): Er det noe det norske kongehuset (som denne tråden jo tross alt handler om) har fått kritikk for det siste året i trådene her inne, så er at de følger prinsippet "never complain, never explain". Oh the irony. Akkurat som da vår kommende dronning skrev det berømte klagebrevet til pressen? Allerede der følgte hun ikke prinsippet never complain never explain. Har liknende brev /presseskriv noengang blitt offentliggjort hos de andre kongehusene i Europa? Aldri. 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. april #2933 Del Skrevet 5. april Daisy_D skrev (47 minutter siden): Det var da veldig til bagatellisering av sønnens forbrytelser og og den alvorlige sykdommen. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal ha vært vanskeligere for Diana å smile, enn det er for MM? Dette usammenhengende tullet gidder jeg ikke diskutere mer. Du starter med å si at hun gjør en god jobb. Når jeg spør om hva hun gjør så bra, kommer det bare fjas i retur. 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. april #2934 Del Skrevet 6. april Daisy_D skrev (19 timer siden): (Helt til hun ikke holdt den selvfølgelig. Det er jo sant. Den glapp jo en periode. Så sånn sett kan man jo si at MM er bedre i smilejobben, siden hun ikke skriver klagebøker og gjør sjokkerende intervjuer.) MM gjorde knapt noe annet enn å klage over media flere ganger i det siste intervjuet hun ga, som var i året med det kongelige på NRK. Jeg lurte på om hun hadde glemt stillingen sin. Hun klaget til og med på at folk var pågående da kongen ble sendt hjem fra Maylaysia fordi Haakon først og fremst var pårørende. Kongeparet på sin side takket for omtanken fra folket. 10 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 6. april #2935 Del Skrevet 6. april Era Vulgaris skrev (13 timer siden): Vi er jo i grunnen vant til verre fra den kanten, hva jeg personlig er vant til er fullstendig irrelevant. Hvis det er så beundringsverdig at hun klarer å smile og klappe noen fremmede barn på hodet, at det fører til en sammenligning med Diana, da forstår en hvorfor folk mener hun gjør en god jobb. Andre har høyere krav til hva en kommende dronning bør mestre. Hva er det hun ikke gjør godt nok, men som hun burde mestret? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. april #2936 Del Skrevet 6. april Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Hva er det hun ikke gjør godt nok, men som hun burde mestret? Hun kan jo starte med å få kontroll på sin eldte sønn. Det burde være et minimum. 15 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 6. april #2937 Del Skrevet 6. april Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Hva er det hun ikke gjør godt nok, men som hun burde mestret? Hun jobber jo knapt. Veldig vanskelig å bedømme noe som helst fra den kanten. Et minimum burde være å leve opp til kongehusets valgspråk «Alt for Norge», fremfor å være en enabler for sin kriminelle sønn. For øvrig har jeg enda ikke fått svar på spørsmålet om hva hun gjør bra i jobben sin. Bare unnvikende svar og/eller motspørsmål. 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 6. april #2938 Del Skrevet 6. april Era Vulgaris skrev (23 minutter siden): Hun jobber jo knapt. Veldig vanskelig å bedømme noe som helst fra den kanten. Et minimum burde være å leve opp til kongehusets valgspråk «Alt for Norge», fremfor å være en enabler for sin kriminelle sønn. For øvrig har jeg enda ikke fått svar på spørsmålet om hva hun gjør bra i jobben sin. Bare unnvikende svar og/eller motspørsmål. Du har fått svar flere ganger. Jeg vet ikke hvorfor du ikke forstår innleggene om å smile. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet 6. april #2939 Del Skrevet 6. april (endret) Sol79 skrev (6 timer siden): MM gjorde knapt noe annet enn å klage over media flere ganger i det siste intervjuet hun ga, som var i året med det kongelige på NRK. Jeg lurte på om hun hadde glemt stillingen sin. Hun klaget til og med på at folk var pågående da kongen ble sendt hjem fra Maylaysia fordi Haakon først og fremst var pårørende. Kongeparet på sin side takket for omtanken fra folket. Har du hørt om Dianas panoramaintervju, og konsekvensene det hadde? Eller biografien hun leverte lydopptak til i det skjulte? Det er nok mange som vil tenke at det er litt urettferdig å sammenligne noen løsrevne uttalelser fra Kronprinsessen vår med Dianas tell all-prosjekter. Jeg føler at mange vil mene at Dianas bok og intervju ikke fikk sin like før hennes sønn kom med sin selvbiografi Spare, og intervjuet med Oprah. Dette er jo veldig skuffende oppførsel fra Høyadelige Kongelige som the Spencers her, men slik er det. Det er faktisk ikke de som er best til å smile og late som ingenting når alt kommer til alt. Endret 6. april av Daisy_D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 6. april #2940 Del Skrevet 6. april Eyr skrev (På 6.9.2024 den 9.25): Her kan vi diskutere de kongelige, med respekt så klart. 😊 jeg er veldig glad i de kongelige ,spesielt Harald, Maud ,Leah, Ingrid og Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå