Nuwanda2 Skrevet onsdag kl 12:42 #2461 Del Skrevet onsdag kl 12:42 Aricia skrev (6 minutter siden): Den norske kongen vinker til folket i timesvis fra Slottsbalkongen på 17. mai i stedet - på en tid på året som værmessig egner seg bedre til det for både monark og publikum enn bursdagen hans den 21. februar. For ikke å snakke om at Daisy ser sjarmerende ut i morgenkåpe, uten sminke og med bustede hår- det er vel nettopp derfor danskene ( og vi) liker det så godt. Hun blir så veldig folkelig den dagen… Kong Harald er folkelig «hver dag».. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 12:52 #2462 Del Skrevet onsdag kl 12:52 Aricia skrev (18 minutter siden): Den norske kongen vinker til folket i timesvis fra Slottsbalkongen på 17. mai i stedet - på en tid på året som værmessig egner seg bedre til det for både monark og publikum enn bursdagen hans den 21. februar. Ja, farlig å stikke hodet ut av vinduet i februar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet onsdag kl 12:57 #2463 Del Skrevet onsdag kl 12:57 Freydis skrev (2 minutter siden): Ja, farlig å stikke hodet ut av vinduet i februar. 17. mai!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 13:06 #2464 Del Skrevet onsdag kl 13:06 Aricia skrev (6 minutter siden): 17. mai!!! Åja - balkongen på 17. mai - at jeg kunne glemme det. Det var snakk om å dele fødselsdagen sin med det norske folk. Tror du ikke dronning Margrete traff det danske folket utenom vindu-seansen på fødselsdagen? (som for øvrig er i april og ikke akkurat en sommerdag) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet onsdag kl 13:26 #2465 Del Skrevet onsdag kl 13:26 Ja. La oss disse kongefamilien litt for manglende vinking fra balkongen på merkedager. Jeg tenker det er en nydelig tradisjon med kongefamilien på slottsbalkongen 17. mai, det liker til og med en republikaner som meg. Og så tenker jeg at hvis kongen har feiret bursdagen sin privat i 87 år, så er det greit for meg at han fortsetter den tradisjonen også på 88. årsdagen. Kongeparet har vel feiret runde dager sammen - og sammen med folket tidligere? Da kongeparet ble 70 i 2007, ble det jo feiret med en hel rekke greier for begge to. Og det samme da de ble 80. Jeg synes det er en fin greie at de runde årene markeres slik de har gjort før. Og mye mer praktisk å ta begge sammen, så kan man velge å gjøre det på en årstid som er litt mer publikumsvennlig. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet onsdag kl 13:31 #2466 Del Skrevet onsdag kl 13:31 Aricia skrev (52 minutter siden): Den norske kongen vinker til folket i timesvis fra Slottsbalkongen på 17. mai i stedet - på en tid på året som værmessig egner seg bedre til det for både monark og publikum enn bursdagen hans den 21. februar. Så flott da. Skulle vel egentlig bare mangle all den tid barna i barnetoget bruker både før og på selve 17.mai til å lage folkefest for kongehuset. Har et korpsbarn som øvde med korpset sitt i timesvis over flere dager både på marsjering og spilling. 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet onsdag kl 14:32 #2467 Del Skrevet onsdag kl 14:32 Glem Kongen!! Nå «strekker jo MM ut en hånd til kongeparet, trosser den svært alvorlige sykdommen sin og gir ALT for Norge!!» under ski-VM i Trondheim 😅🤭🥱 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet onsdag kl 19:16 #2468 Del Skrevet onsdag kl 19:16 oss-to skrev (8 timer siden): Ser kongen skal feire bursdagen sin privat på slottet. Tilbaketrekkinga fra folket fortsetter. Om ikkje folket vill avskaffe monarkiet, verkar iallefall kongefamilien klar til det. Uff ja, det er jo veldig vanskelig egentlig å finne noe å kritisere Kongen for, men her har du funnet noe skikkelig. Det er jo en skandale. Intet mindre. 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet onsdag kl 19:20 #2469 Del Skrevet onsdag kl 19:20 Freydis skrev (6 timer siden): Han kunne kanskje gjort som sin danske tremenning og hilst på folket hver fødselsdag. Hun har smilende vinket til det danske folket fra soveromsvinduet hvert år. Strålende forslag! Men jeg tror kanskje han har soverom inn mot gården? Da er det jo ikke så enkelt å vinke til folket fra soveromsvinduet. Og lenge hadde han jo soveromsvinduet sitt på Skaugum. Der er det vel bare sauer å vinke til. Men det går vel kanskje ut på det samme. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet onsdag kl 19:26 #2470 Del Skrevet onsdag kl 19:26 Jeg tror egentlig aldri jeg har brydd meg om hva kongen (eller de andre) gjør på bursdagen sin. Er det noe som opptar folk? Spør kun fordi jeg selv aldri har ansett det som særlig interessant😅 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 19:36 #2471 Del Skrevet onsdag kl 19:36 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Jeg tror egentlig aldri jeg har brydd meg om hva kongen (eller de andre) gjør på bursdagen sin. Er det noe som opptar folk? Spør kun fordi jeg selv aldri har ansett det som særlig interessant😅 Tenker at det med å hilse på folk på fødselsdagen hadde vært en hyggelig gest - men forstår at mange mener det er overflødig. Dersom ingen bryr seg om kongefamilien og kongefamilien ikke bryr seg om folket - hva skal vi med dem? Trond Norèn Isaksen beskrev det så bra: https://www.dagbladet.no/kjendis/framstar-irrelevant-og-overflodig/82610508 Kongehuset fjerner seg mer og mer fra folket. Vi blir ikke lenger informert når regenten er ute av landet. Vi burde vite hvem som er landets statsoverhode til enhver tid. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 19:41 #2472 Del Skrevet onsdag kl 19:41 Freydis skrev (3 minutter siden): Tenker at det med å hilse på folk på fødselsdagen hadde vært en hyggelig gest - men forstår at mange mener det er overflødig. Dersom ingen bryr seg om kongefamilien og kongefamilien ikke bryr seg om folket - hva skal vi med dem? Trond Norèn Isaksen beskrev det så bra: https://www.dagbladet.no/kjendis/framstar-irrelevant-og-overflodig/82610508 Kongehuset fjerner seg mer og mer fra folket. Vi blir ikke lenger informert når regenten er ute av landet. Vi burde vite hvem som er landets statsoverhode til enhver tid. Har han noen gang gjort det? Hvis ikke, er det vel litt rart å begynne i slutten av 80 årene? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 19:47 #2473 Del Skrevet onsdag kl 19:47 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): Har han noen gang gjort det? Hvis ikke, er det vel litt rart å begynne i slutten av 80 årene? Det er ikke snakk om å starte nye tradisjoner. Det kom et spørsmål om hvorfor de kongelige feirer fødselsdagene sine privat dersom det ikke er veldig rundt tall. Da nevnte jeg at det er hyggelig med dronning Margrete som vinker fra soveromsvinduet med håret på snei hver gang hun fyller år. Så var det noen som sa at han vinker jo fra balkongen på 17. mai - på samme måte som andre kongelige har sine tradisjoner. Ikke verre. Bare snakk om at kongehuset trenger å nærme seg folket igjen etter alt som har skjedd i det siste. Samme det - nå skal hele gjengen på ski-vm til Trondheim så da får nok royalister og ski-entusiaster noe å leve på en stund 😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 20:18 #2474 Del Skrevet onsdag kl 20:18 Freydis skrev (25 minutter siden): Det er ikke snakk om å starte nye tradisjoner. Det kom et spørsmål om hvorfor de kongelige feirer fødselsdagene sine privat dersom det ikke er veldig rundt tall. Da nevnte jeg at det er hyggelig med dronning Margrete som vinker fra soveromsvinduet med håret på snei hver gang hun fyller år. Så var det noen som sa at han vinker jo fra balkongen på 17. mai - på samme måte som andre kongelige har sine tradisjoner. Ikke verre. Bare snakk om at kongehuset trenger å nærme seg folket igjen etter alt som har skjedd i det siste. Samme det - nå skal hele gjengen på ski-vm til Trondheim så da får nok royalister og ski-entusiaster noe å leve på en stund 😅 oss-to skrev (9 timer siden): Ser kongen skal feire bursdagen sin privat på slottet. Tilbaketrekkinga fra folket fortsetter. Om ikkje folket vill avskaffe monarkiet, verkar iallefall kongefamilien klar til det. Utgangspunktet var vel dette fra brukeren over. Skjønner du synes det hadde vært hyggelig, men hvis det aldri er gjort før er det jo en smule merkelig greie å ønske fra en gammel mann som grep mot "tilbaketrekning". Ja, de har vel alltid vært tilstede på slike store idrettsstevner, så intet nytt med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 20:24 #2475 Del Skrevet onsdag kl 20:24 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): Utgangspunktet var vel dette fra brukeren over. Skjønner du synes det hadde vært hyggelig, men hvis det aldri er gjort før er det jo en smule merkelig greie å ønske fra en gammel mann som grep mot "tilbaketrekning". Ja, de har vel alltid vært tilstede på slike store idrettsstevner, så intet nytt med det. Jeg sa vel ikke at det er noe nytt heller - sa bare at det blir hyggelig for både royalister og skientusiaster, Forstår at kongeparet drar på årene og kommer til å jobbe mindre og mindre og neppe starte nye tradisjoner på sine gamle dager. Jeg skrev bare at danskene setter stor pris på at deres dronning hver morgen på sin fødselsdag hilser folket fra soveromsvinduet. De møter opp i hopetall ved Amalienborg slott for å hylle dronningen på dagen hennes. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet onsdag kl 20:33 #2476 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Freydis skrev (6 minutter siden): Jeg sa vel ikke at det er noe nytt heller - sa bare at det blir hyggelig for både royalister og skientusiaster, Forstår at kongeparet drar på årene og kommer til å jobbe mindre og mindre og neppe starte nye tradisjoner på sine gamle dager. Jeg skrev bare at danskene setter stor pris på at deres dronning hver morgen på sin fødselsdag hilser folket fra soveromsvinduet. De møter opp i hopetall ved Amalienborg slott for å hylle dronningen på dagen hennes. Faktisk ikke - du gikk nok mer i retning av å råde kong Harald til å gjøre det samme (fordi han ikke prøver hardt nok?): Freydis skrev (8 timer siden): Han kunne kanskje gjort som sin danske tremenning og hilst på folket hver fødselsdag. Hun har smilende vinket til det danske folket fra soveromsvinduet hvert år. Pluss denne hyggelige her tilslutt da: Freydis skrev (7 timer siden): Ja, farlig å stikke hodet ut av vinduet i februar. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 20:39 #2477 Del Skrevet onsdag kl 20:39 Freydis skrev (8 minutter siden): Jeg sa vel ikke at det er noe nytt heller - sa bare at det blir hyggelig for både royalister og skientusiaster, Forstår at kongeparet drar på årene og kommer til å jobbe mindre og mindre og neppe starte nye tradisjoner på sine gamle dager. Jeg skrev bare at danskene setter stor pris på at deres dronning hver morgen på sin fødselsdag hilser folket fra soveromsvinduet. De møter opp i hopetall ved Amalienborg slott for å hylle dronningen på dagen hennes. Ok, skjønner. Neida, du sa ikke det var nytt, men mange vil vel mene at deltakelse på slike store arrangementer nettopp er å møte folket ref. det å nærme seg folket igjen og å vinke på bursdager, så da forstår jeg ikke hvorfor du skrev det så ironisk når du synes det er så fint å vise seg for folket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 21:20 #2478 Del Skrevet onsdag kl 21:20 PusheenPusheen skrev (1 time siden): Jeg tror egentlig aldri jeg har brydd meg om hva kongen (eller de andre) gjør på bursdagen sin. Er det noe som opptar folk? Spør kun fordi jeg selv aldri har ansett det som særlig interessant😅 Nei. Selv driter jeg en langflat marsj i flaggdagene i anledning bursdager. Ikke vært borti andre som har brydd seg heller. Kan ikke huske at nyhetssendinger har markert det heller med unntak av når det er runde tall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 21:25 #2479 Del Skrevet onsdag kl 21:25 ~ Ada ~ skrev (45 minutter siden): Ok, skjønner. Neida, du sa ikke det var nytt, men mange vil vel mene at deltakelse på slike store arrangementer nettopp er å møte folket ref. det å nærme seg folket igjen og å vinke på bursdager, så da forstår jeg ikke hvorfor du skrev det så ironisk når du synes det er så fint å vise seg for folket. Det er ikke ofte hele kongefamilien stiller opp samtidig - så det blir hyggelig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 21:27 #2480 Del Skrevet onsdag kl 21:27 Aricia skrev (52 minutter siden): Faktisk ikke - du gikk nok mer i retning av å råde kong Harald til å gjøre det samme (fordi han ikke prøver hardt nok?): Pluss denne hyggelige her tilslutt da: Du har ikke så lett for humor, skjønner jeg. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå