Freydis Skrevet tirsdag kl 05:46 #2441 Del Skrevet tirsdag kl 05:46 pop up bruker skrev (5 timer siden): Jeg startet tråden så jeg bør kanskje poste det første innlegget også 😅 https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2019/12/03/skurrende-slottssignaler/ Det å pleie omgang med overgripere bør være et veldig klart nei for kronprinsparet. Jeg forventer og tror jo at noe gjør noe bakgrunnkjekk også, så dette burde egentlig ikke vært en sak.... Det er egentlig ganske utrolig at man ikke har bakgrunnssjekk av personer kongehuset knytter kontakt med. Kan nesten virke som om penger og berømmelse blender og går foran alt. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet tirsdag kl 06:03 #2442 Del Skrevet tirsdag kl 06:03 Freydis skrev (14 minutter siden): Det er egentlig ganske utrolig at man ikke har bakgrunnssjekk av personer kongehuset knytter kontakt med. Kan nesten virke som om penger og berømmelse blender og går foran alt. Magefølelsen er at hun kom i kontakt med Epstein gjennom Terje Rød Larsen (som hadde mye kontakt med Epstein), som passet godt i bildet å bygge strategisk maktnettverk som kronprinsparet drev med på den tiden. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5ae/kronprinsesse-mette-marit-brukte-egne-erfaringer-i-fn-tale-om-hiv-aids Her introduserte Terje Mette Marit på et arrangement en uke der hun også besøkte Epstein i hjemmet hans. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 06:09 #2443 Del Skrevet tirsdag kl 06:09 Man kan undre seg over om beboerne på Skaugum hadde fått sikkerhetsklarering til å jobbe der… 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet tirsdag kl 06:30 #2444 Del Skrevet tirsdag kl 06:30 Fremmed fugl skrev (24 minutter siden): Magefølelsen er at hun kom i kontakt med Epstein gjennom Terje Rød Larsen (som hadde mye kontakt med Epstein), som passet godt i bildet å bygge strategisk maktnettverk som kronprinsparet drev med på den tiden. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5ae/kronprinsesse-mette-marit-brukte-egne-erfaringer-i-fn-tale-om-hiv-aids Her introduserte Terje Mette Marit på et arrangement en uke der hun også besøkte Epstein i hjemmet hans. Ja, Terje Rød Larsen skyldte penger til Epstein av en eller annen grunn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerK Skrevet tirsdag kl 08:40 #2445 Del Skrevet tirsdag kl 08:40 (endret) Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Magefølelsen er at hun kom i kontakt med Epstein gjennom Terje Rød Larsen (som hadde mye kontakt med Epstein), som passet godt i bildet å bygge strategisk maktnettverk som kronprinsparet drev med på den tiden. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5ae/kronprinsesse-mette-marit-brukte-egne-erfaringer-i-fn-tale-om-hiv-aids Her introduserte Terje Mette Marit på et arrangement en uke der hun også besøkte Epstein i hjemmet hans. Epstein har vært inne i denne kretsen siden HM var ungdom. Hans tidligere kjæreste C M!ddelfart var knyttet til både Epstein og Trump. Så at Epstein var et «tilfeldig» bekjentskap i 2013 eller deromkring er nok bare ønsketenkning. Epstein hadde som mål å knytte til seg innflytelsesrike mennesker i maktposisjoner over hele verden, for så å bruke hemmeligheter (bilder og filmer fra «uheldige» situasjoner) som utpressing. Han fikk knyttet til seg Andrew i England, så han har tydeligvis sett nytten i å ha «ballegrep» på kongelige. Endret tirsdag kl 08:44 av TigerK 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #2446 Del Skrevet tirsdag kl 08:58 Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Magefølelsen er at hun kom i kontakt med Epstein gjennom Terje Rød Larsen (som hadde mye kontakt med Epstein), som passet godt i bildet å bygge strategisk maktnettverk som kronprinsparet drev med på den tiden. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5ae/kronprinsesse-mette-marit-brukte-egne-erfaringer-i-fn-tale-om-hiv-aids Her introduserte Terje Mette Marit på et arrangement en uke der hun også besøkte Epstein i hjemmet hans. Det er sikkert noe sant i det. Terje Rød Larsen skylte også Epstein penger https://www.nrk.no/urix/dagens-naeringsliv_-terje-rod-larsen-skyldte-jeffrey-epstein-130.000-dollar-1.15199725 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet tirsdag kl 09:11 #2447 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 TigerK skrev (12 timer siden): Apropos Epstein… hadde ikke HM en kjæreste før MM som ble samboer med Epstein eller Trump, eller noe sånn? Kronprinsen var en periode sammen med Celina Middelfart, men hun har hevdet at hun ikke hadde noe forhold til Epstein, selv om han har hevdet det motsatte. Slik jeg har forstått det. Hun var en del av miljøet rundt Trump. https://www.vg.no/nyheter/i/G3eXb4/celina-midelfart-jeg-har-aldri-hatt-noe-forhold-til-eller-datet-epstein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet tirsdag kl 09:35 #2448 Del Skrevet tirsdag kl 09:35 (endret) Når det gjelder Epstein har nok rådgiverne rundt MM & co sovet på jobb, og det har de gjort i mange år med mtp MBH og hans festing inne på Skaugum, både hos seg selv og i hovedhuset. Jeg tror MM har tenkt at ryktene rundt Epstein ikke er så alvorlige og at det har vært status å kjenne han, siden mange andre som er høyt på strå har hatt kontakt med han også. Endret tirsdag kl 23:03 av Tough cookie 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerK Skrevet tirsdag kl 09:50 #2449 Del Skrevet tirsdag kl 09:50 pop up bruker skrev (35 minutter siden): Kronprinsen var en periode sammen med Celina Middelfart, men hun har hevdet at hun ikke hadde noe forhold til Epstein, selv om han har hevdet det motsatte. Slik jeg har forstått det. Hun var en del av miljøet rundt Trump. https://www.vg.no/nyheter/i/G3eXb4/celina-midelfart-jeg-har-aldri-hatt-noe-forhold-til-eller-datet-epstein Miljøet rundt Epstein hadde i hvert fall inntrykk av at de var sammen. Uansett var de mye sammen, festet sammen og fløy privatfly sammen (lolita express). https://www.independent.co.uk/news/world/americas/crime/ghislaine-maxwell-epstein-trump-midelfart-b1977719.html 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet tirsdag kl 10:17 #2450 Del Skrevet tirsdag kl 10:17 (endret) Aricia skrev (15 timer siden): Ingen planlegger å bli kronisk syke, og mange som blir det har selvsagt krevende jobber - det kan ramme hvem som helst av oss. Å fortsette å jobbe som kroniker innebærer mer sykefravær, med alt det innebærer av uforutsigbarhet. Jeg synes faktisk det er verdifullt at kronprinsessen synliggjør denne problematikken som er aktuell for en stor del av befolkningen ved at hun fortsetter å representere tross diagnosen sin. Det er en håndsrekning til de mange i liknende livssituasjoner, og en påminnelse til oss alle om at vi helt fint har plass til og bruk for kronisk syke i arbeidslivet, med all kompetanse og livserfaring de kan berike fellesskapet med. Jeg kan ellers komme på mange andre arbeidsoppgaver som det ville være mer alvorlig å måtte avlyse enn et forfatterintervju. Hva intervjueren sier eller bidrar med i slike sammenhenger er jo ikke det vesentlige uansett - det er det forfatterens svar som er. Litteraturfestivalen kan sikkert ha en forsmådd litteraturviter i bakhånd, klar til å steppe inn om nødvendig - de er fleksible og rause folk. Jeg er enig med deg i det å respektere legitimt fravær grunnet sykdom. Vi får tro, som du også sier, at der er en forsmådd fagperson som vil stå standby. Jeg vil nok ikke bagatellisere intervjuerens oppgave dithen at dennes bidrag ikke tilfører oppgaven verdi og kvalitet. Kompetanse i tematikk gir dialoger dimensjoner hvor budskapet gis et kvalitativt godt innhold. Når det er sagt er jeg ikke videre imponert over tidligere intervju hun har holdt, og hvor hun stotrer frem spørsmål og forsøk på refleksjon på et middelmådig språkføring i engelsk. Det må være tillat å mene det. Hun synes ikke å beherske det å løfte intervjuobjektet inn i hovedrollen, men faller ofte for eget behov for å hevde seg selv og egne følelser i meninger som ytres. Hun avbryter objektet ofte med latter, «mhmmm» i lydbildet, noe som skaper forstyrrelse for tilhørere. Det er jo ikke en privat setting hvor slike ting ikke er av betydning. Jeg, og flere med meg, undrer over hvorfor MM velger offentlig representasjon/intervju til å relatere personlig, og da omkring personlig føleri. Endret tirsdag kl 10:43 av TrineTrollet 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet tirsdag kl 10:40 #2451 Del Skrevet tirsdag kl 10:40 Tough cookie skrev (53 minutter siden): Når det gjelder Epstein har nok rådgiverne rundt MM &co sovet på jobb, og det har de nok gjort i mange år med mtp MBH og hans festing inne på Skaugum, både hos seg selv og i hovedhuset. Jeg tror MM har tenkt at ryktene rundt Epstein ikke er så alvorlige og at det har vært status å kjenne han, siden mange andre som er høyt på strå har hatt kontakt med han. Hvor var dømmekraften hos MM selv? Og, som du sier, hvor var rådgiverne oppe i dette? Man kan spørre seg om, etter hva vi etter hvert har fått vite, om hun rett og slett trumfet sine egne ønsker om kontakt på tross av evt. advarsler omkring hans bakgrunn. Hva var intensjonen i kontakten? Såvidt jeg vet var dette reiser hun gjennomførte alene uten HM. Muligens fant hun Epstein som en spennende kontakt som tilførte henne noe hun ønsket seg i livet som kongelig? Dagens Næringsliv skrev artikkel om relasjonen, men den er slettet. Hvorfor ble artikkelen slettet, mon tro? DN publiserte bl.a. noen refleksjoner omkring alvoret i relasjonen til MM/kongehuset; https://www.dn.no/video/m/jZ2yUylj/dns-politiske-redaktor-er-ikke-i-tvil-om-hva-som-ville-skjedd-om-en-statsrad-hadde-gjort-som-kronprinsessen-hvordan-kunne-dette-skje?play=1 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet tirsdag kl 14:31 #2452 Del Skrevet tirsdag kl 14:31 (endret) Tough cookie skrev (5 timer siden): Når det gjelder Epstein har nok rådgiverne rundt MM &co sovet på jobb, og det har de nok gjort i mange år med mtp MBH og hans festing inne på Skaugum, både hos seg selv og i hovedhuset. Jeg tror MM har tenkt at ryktene rundt Epstein ikke er så alvorlige og at det har vært status å kjenne han, siden mange andre som er høyt på strå har hatt kontakt med han. Jeg tror ikke de har sovet på jobb. De er nok kjempefrustrert over ikke å bli lyttet til. Men hva skal de gjøre, de kan ikke nekte henne. Kronprinsessen tror jeg gjør som hun vil. Når det gjelder MBH tror jeg det passer henne å ikke si noe, selv om enkelte mener at det er rådet de har fått. Hadde hun ment at å uttale seg hadde gagnet MBH, hadde hun gjort det. Endret tirsdag kl 14:40 av Junijulia 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 14:40 #2453 Del Skrevet tirsdag kl 14:40 Junijulia skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke de har sovet på jobb. De er nok kjempefrustrert over ikke å bli lyttet til. Men hva skal de gjøre, de kan ikke nekte henne. Kronprinsessen tror jeg gjør som hun vil. Når det gjelder MBH tror jeg det passer henne å ikke si noe, selv om enkelte mener det er det rådet de har fått. Hadde hun ment at å uttale seg hadde gagnet MBH, hadde hun gjort det. Hvis så er tilfelle, at rådgiverne har hatt full oversikt, mens kronprinsessen har valgt å ikke ta innover seg alvorlighetsgraden, er det jo høyst kritikkverdig. Samt for alle andre som har valgt å ha sosial omgang med ham. Jeg synes det er merkelig at man ikke skulle ha fått med seg hva dette innebar. Og hva mener hun med "alvorlighetsgraden"? Spiller det virkelig noen rolle om det f.eks er snakk om 2 personer kontra 36? Det er for mange uansett. Når det er snakk om overgrep, er det jo alltid for mange, uansett om det er snakk om én person eller 150 personer. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet i går, 10:33 #2454 Del Skrevet i går, 10:33 (endret) Ser kongen skal feire bursdagen sin privat på slottet. Tilbaketrekkinga fra folket fortsetter. Om ikkje folket vill avskaffe monarkiet, verkar iallefall kongefamilien klar til det. Endret i går, 10:38 av oss-to Tok vekk eit ord for mykje 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet i går, 12:06 #2455 Del Skrevet i går, 12:06 (endret) I fjor feiret han privat på ferie i utlandet. I følge denne artikkelen, pleier han å feire privat, men denne gangen er han hjemme istedet for i utlandet. Hvorfor er det å fjerne seg fra folket, hvis han alltid har gjort det sånn? https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-feirer-kongen-bursdag/82700294 Endret i går, 12:08 av pøbelsara 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuwanda2 Skrevet i går, 12:14 #2456 Del Skrevet i går, 12:14 pøbelsara skrev (6 minutter siden): I fjor feiret han privat på ferie i utlandet. I følge denne artikkelen, pleier han å feire privat, men denne gangen er han hjemme istedet for i utlandet. Hvorfor er det å fjerne seg fra folket, hvis han alltid har gjort det sånn? https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-feirer-kongen-bursdag/82700294 Enig. Og tenker det er galt uansett hva de gjør. Hadde de reist bort, ville det vært feil pga han ble syk i fjor, hadde de invitert til stor feiring med mange gjester hadde det vært galt fordi MBH er under etterforskning og ML ikke betaler regningene sine.. La oss være ærlige - de fleste 88-års feiringer foregår kun med de nærmeste og jubilanten går og legger seg tidlig 😊. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet i går, 12:21 #2457 Del Skrevet i går, 12:21 Nuwanda2 skrev (3 minutter siden): Enig. Og tenker det er galt uansett hva de gjør. Hadde de reist bort, ville det vært feil pga han ble syk i fjor, hadde de invitert til stor feiring med mange gjester hadde det vært galt fordi MBH er under etterforskning og ML ikke betaler regningene sine.. La oss være ærlige - de fleste 88-års feiringer foregår kun med de nærmeste og jubilanten går og legger seg tidlig 😊. Han kunne kanskje gjort som sin danske tremenning og hilst på folket hver fødselsdag. Hun har smilende vinket til det danske folket fra soveromsvinduet hvert år. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet i går, 12:22 #2458 Del Skrevet i går, 12:22 Freydis skrev (1 minutt siden): Han kunne kanskje gjort som sin danske tremenning og hilst på folket hver fødselsdag. Hun har smilende vinket til det danske folket fra soveromsvinduet hvert år. ja. Men det har aldri Harald gjort. Og folk har likt ham likevel. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet i går, 12:25 #2459 Del Skrevet i går, 12:25 pøbelsara skrev (17 minutter siden): I fjor feiret han privat på ferie i utlandet. I følge denne artikkelen, pleier han å feire privat, men denne gangen er han hjemme istedet for i utlandet. Hvorfor er det å fjerne seg fra folket, hvis han alltid har gjort det sånn? https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-feirer-kongen-bursdag/82700294 Beklager her legg eg meg flat. Ser at kongen ikkje pleier inkludere folket. https://www.nettavisen.no/kjendis/kongen-skal-ha-bursdagsfeiring-pa-slottet-fredag/s/5-95-2295041 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet i går, 12:34 #2460 Del Skrevet i går, 12:34 Freydis skrev (10 minutter siden): Han kunne kanskje gjort som sin danske tremenning og hilst på folket hver fødselsdag. Hun har smilende vinket til det danske folket fra soveromsvinduet hvert år. Den norske kongen vinker til folket i timesvis fra Slottsbalkongen på 17. mai i stedet - på en tid på året som værmessig egner seg bedre til det for både monark og publikum enn bursdagen hans den 21. februar. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå