Kvittre Skrevet 15. februar #2401 Skrevet 15. februar PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Når vi først snakker om titler - hadde ikke ML en høyere tittel før hun giftet seg med Ari? Eller husker jeg feil nå? sverre Magnus er ikke kongelig høyet fordi han stiller bak sin søster i arverekkefølgen. Og så har du helt rett. ML var kongelig høyhet til hun ble selvstendig næringsdrivende/ giftet seg med ari . er det fordi hun ble født først tro? Hun fikk tittelen ved fødselen , naturlig nok , men hvorfor mistet hun den ikke når broren ble født? Vet ikke.
Kvittre Skrevet 15. februar #2402 Skrevet 15. februar Rev. Revenge skrev (3 minutter siden): Håper for hennes del at legeyrket ikke er hennes ønske, og at hun velger noe hun kan dra nytte av som kronprinsesse og etterhvert i dronningvirket. Så vil tiden vise hva det blir og om hun faktisk blir dronning når den tid kommer. Ja, det er jo langt fra sikkert at hun blir dronning så hun må ha 2 tanker i hodet her. Ja, håper hun har interesse for noe som kan være nyttig både som dronning, og som yrke.
PusheenPusheen Skrevet 15. februar #2403 Skrevet 15. februar Kvittre skrev (Akkurat nå): sverre Magnus er ikke kongelig høyet fordi han stiller bak sin søster i arverekkefølgen. Og så har du helt rett. ML var kongelig høyhet til hun ble selvstendig næringsdrivende/ giftet seg med ari . er det fordi hun ble født først tro? Hun fikk tittelen ved fødselen , naturlig nok , men hvorfor mistet hun den ikke når broren ble født? Vet ikke. Kanskje de ikke kunne "satse" på at de fikk en sønn neste gang, eller i det hele tatt fikk et barn til? At hun ikke mistet tittelen når broren kom, er litt merkelig i så fall. Kanskje det var sånn da de var små, at alle kronprinsbarna fikk Hennes/Hans Kongelige Høyhet? Har ikke satt meg inn i det, men det kan jo være? Vet ikke hva Ragnhild og Astrid hadde for titler før Harald ble født og før de giftet seg, men situasjonen var jo ikke ulik Harald sin da han skulle ha barn.
Kvittre Skrevet 15. februar #2404 Skrevet 15. februar PusheenPusheen skrev (10 minutter siden): Var det jeg synes å huske. Da har de vel fjernet den ordningen før Haakon fikk barn. Virker mer logisk nå. Det er jo litt enklere når det er den førstefødte som er tronarving.
PusheenPusheen Skrevet 15. februar #2405 Skrevet 15. februar Kvittre skrev (Akkurat nå): Det er jo litt enklere når det er den førstefødte som er tronarving. Ja, selvsagt.
Kvittre Skrevet 15. februar #2406 Skrevet 15. februar PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Kanskje de ikke kunne "satse" på at de fikk en sønn neste gang, eller i det hele tatt fikk et barn til? At hun ikke mistet tittelen når broren kom, er litt merkelig i så fall. Kanskje det var sånn da de var små, at alle kronprinsbarna fikk Hennes/Hans Kongelige Høyhet? Har ikke satt meg inn i det, men det kan jo være? Vet ikke hva Ragnhild og Astrid hadde for titler før Harald ble født og før de giftet seg, men situasjonen var jo ikke ulik Harald sin da han skulle ha barn. Nei, jeg mener at det var logisk at hun fikk tittelen ved fødsel. Huff, med alle sonjas spontanaborter og etterhvert høye alder så var de nok ikke sikre på en sønn nei. både Ragnhild og Astrid hadde tittelen frem til de giftet seg. Nei, igjen så er det logisk at Ragnhild fikk tittelen som førstefødt. Hvorfor Astrid ? Hmm….😅
PusheenPusheen Skrevet 15. februar #2407 Skrevet 15. februar Kvittre skrev (1 minutt siden): Nei, jeg mener at det var logisk at hun fikk tittelen ved fødsel. Huff, med alle sonjas spontanaborter og etterhvert høye alder så var de nok ikke sikre på en sønn nei. både Ragnhild og Astrid hadde tittelen frem til de giftet seg. Nei, igjen så er det logisk at Ragnhild fikk tittelen som førstefødt. Hvorfor Astrid ? Hmm….😅 Godt poeng. Rart! 1
Krimskrans Skrevet 15. februar #2408 Skrevet 15. februar Kvittre skrev (9 minutter siden): Nei, jeg mener at det var logisk at hun fikk tittelen ved fødsel. Huff, med alle sonjas spontanaborter og etterhvert høye alder så var de nok ikke sikre på en sønn nei. både Ragnhild og Astrid hadde tittelen frem til de giftet seg. Nei, igjen så er det logisk at Ragnhild fikk tittelen som førstefødt. Hvorfor Astrid ? Hmm….😅 Det har vært tradisjon at prinser og prinsesser får tittelen når de blir født. ML sa fra seg denne da hun opprettet enkeltmannsforetak og begynte å tjene penger selv. SM fikk ikke denne tittelen for å demoe noe av skillet mellom «de ekte» kronprinsbarna og bonussønnen. 1
Kvittre Skrevet 15. februar #2409 Skrevet 15. februar Krimskrans skrev (3 minutter siden): Det har vært tradisjon at prinser og prinsesser får tittelen når de blir født. ML sa fra seg denne da hun opprettet enkeltmannsforetak og begynte å tjene penger selv. SM fikk ikke denne tittelen for å demoe noe av skillet mellom «de ekte» kronprinsbarna og bonussønnen. https://www.aftenposten.no/norge/i/nQ1yB/prins-men-ikke-kongelig-hoeyhet det du skrev hørtes ut som en rar offentlig grunn, så måtte google. Er det du skriver noe som har blitt sagt av noen i kongefamilien?
Fremmed fugl Skrevet 15. februar #2410 Skrevet 15. februar Kvittre skrev (2 timer siden): Morsomt at du gir han titler han ikke har. Han er ikke « hans kongelige høyhet «. Han er prins Sverre Magnus. Glemte bort reformasjonen i bruk av titler i moderne tid. Så av enn eller annen merkelig grunn så skal han ikke tituleres tradisjonelt. Som vel passer inn i bildet, dem er ikke særlig glade i tradisjoner. 2
Eyr Skrevet 15. februar Forfatter #2411 Skrevet 15. februar Bedre å utdanne noen til lege son faktisk skal bruke utdanningen sin. Er mangelvare i Norge. 8 2
pøbelsara Skrevet 15. februar #2412 Skrevet 15. februar Eyr skrev (1 time siden): Bedre å utdanne noen til lege son faktisk skal bruke utdanningen sin. Er mangelvare i Norge. Har IA sagt hun skal studere medisin når hun er ferdig i forsvaret? 1
Gjest Freydis Skrevet 15. februar #2413 Skrevet 15. februar pøbelsara skrev (8 minutter siden): Har IA sagt hun skal studere medisin når hun er ferdig i forsvaret? Hun har sagt at moren vil hun skal studere medisin.
Sol Rampelyset Skrevet 15. februar #2414 Skrevet 15. februar Tråden er ryddet for avsporing. Sol, admin. 1
Kvittre Skrevet 15. februar #2415 Skrevet 15. februar Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Glemte bort reformasjonen i bruk av titler i moderne tid. Så av enn eller annen merkelig grunn så skal han ikke tituleres tradisjonelt. Som vel passer inn i bildet, dem er ikke særlig glade i tradisjoner. Ja, kjempe lang tradisjon, hele 2 generasjoner faktisk. 2 1
Kvittre Skrevet 15. februar #2416 Skrevet 15. februar Freydis skrev (1 time siden): Hun har sagt at moren vil hun skal studere medisin. Kjekt med en som kan skrive ut resepter i familien da 🤣🤦♀️ har ikke hørt dette før, det var jo et pussig ønske egentlig. Det var kanskje hennes drøm 4 1
rebella81 Skrevet 15. februar #2417 Skrevet 15. februar Eva-Lena skrev (På 14.2.2025 den 19.47): Jeg har ikke sagt de MÅ jobbe ett år før de kan reise. Jeg sa mine yngre kolleger jobber ett år før de har råd til å reise. Kollegene mine bruker egne midler, SM har non tjent litt men neppe til å holde i 6 mnd. Så hvor kommer evt resten av pengene fra? Hvor får du det ifra at jeg anser meg selv som ungdomsreiseekspert? Du kan slutte med herking mot andre. Vedkommende du siterer driver bare og troller og mobber en spesifikk annen debattant i tråden, bare overse og ikke bit på. 3 3
rebella81 Skrevet 15. februar #2418 Skrevet 15. februar pøbelsara skrev (På 14.2.2025 den 19.52): Det er riktig at jeg ikke er monarkist. jeg synes det er noe grunnleggende feil med å fødes inn i posisjoner. De er bare folk. Jg er opptatt av at de også har grunnleggende rettigheter, og tenker at alle unge voksne må få tid og mulighet til å tenke seg om når de skal gjøre viktige livsvalg. Det pleier å gå greit også med de som ikke har karriere- og utdanningsvalgene klare når de er ferdige på videregående. Jeg er for å behandle de kongelige som mennesker og ha respekt for at også de kan gjøre valg og få lov til å bestemme over egne liv. Akkurat som oss andre. Jeg synes argumentet ditt isolert sett er godt, og veldig fint at du er enig i at et monarki ikke er et moderne demokrati verdig. Når vi nå er stuck med en familie som vi av en eller annen grunn skal overøse med penger og bade dem i privilegier, så tenker jeg at det aller minste vi kan forlange av dem er fire ord om hva de nærmeste familiemedlemmene driver med for tida. Dette av respekt for de som synes det er så kooooselig med kongehus, og som fryder seg over fine kjoler og vinking, og se hvor lik SM er lik kong Olav. Av respekt for publikummet, av de som velviljen til deres opphøyde stilling i samfunnet står og faller på. For meg har det ikke en dritt å si om SM jobber på mækkern eller selger ulveskinnspelser til Flettfrid Andresens efterkommere fra øvre Singsaker. Men at det skal være et brudd på menneskerettighetene til de kongelig anlagte å skulle dele noen nøye gjennomtenkte og ditto vurderte dypt generelle ord om deres gjøren og laden forfattet av noen av de ørti rådgiverne de omringer seg med; se det er etter alle solemerker helt uproblematisk. 11 5
rebella81 Skrevet 15. februar #2419 Skrevet 15. februar Rev. Revenge skrev (7 timer siden): Da er det vel trist å vite at uansett hva akkurat IA velger er veien for hennes del allerede tråkket opp. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert om jeg hadde gått på vanlig skole og hatt vanlige jevnaldrende som har friheten til å velge å bli hva de vil, mens jeg selv vet at mitt liv er staket opp til dronning uten særlige valg. Et utrolig godt poeng. Ja til avskaffelse av monarkiet så den stakkars familien kan få gjøre som de vil. 5 2
TrineTrollet Skrevet 17. februar #2420 Skrevet 17. februar (endret) https://www.seher.no/kongelig/trosser-sykdommen/82691675 MM «rekker ut en hånd» og skal angivelig bidra sammen med kongeparet i ski VM i Trondheim til uken. MM skal visstnok også «kaste glans» over åpningskonserten i Nidarosdomen sammen med dronning Sonja. HM skal også delta på ulike steder og sammenhenger i denne tiden. Når dette er sett/lest og registrert så lurer jeg egentlig mest på hva kronprinsparet mener at de bidrar med utover å røre opp i all uroen som omgir dem selv, dette siden de gjennom årevis har involvert seg i MBH sitt liv og vært kjent med kompleksiteten i dette. De har vært kjent med at sønn, stesønn har utøvd vold mot sine ekser uten å ha reagert noe særlig for dem, eller MBH? Poenget mitt er at deres oppmøte i offisielle sammenhenger vil medføre støy! STØY! Forstår de ikke det? Endret 17. februar av TrineTrollet 7 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå