Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Aricia skrev (1 minutt siden):

Hørt om prinsesse Ragnhild?

Han er jo ikke kronprins, så hvorfor skal ha ta militær utdannelse? Er det fordi han er mann? :filer: 

Ja, hørt om henne selvfølgelig, en frekk og arrogant dame.

Hun levde jo absolutt som det ble forventet av en overklasse-dame av sin tid. Bortsett fra ekteskapet.

En lite likandes person synes jeg, men hun var av en annen tid. 

Du lurer altså på om jeg synes SM skal ta militær utdannelse fordi han er mann?

Nei, jeg er veldig for likestilling. Jeg mener at fordi han har TITTEL SOM PRINS, for n'te gang, at han bør som et minimum avtjene verneplikt. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

fb26511e2aa95193edddc5f44a1d9e81.thumb.png.4cfdd986ce7ad693ddf0f52a3e6c7bed.png

I følge noen på tråden enn grusom handling. Kronprinsesse og hennes lillebror som viser hva dem driver med. Har dem ikke rett på privatliv? 

hvem har sagt at dette er en grusom handling? skjønner du ikke forskjellen på rett til privatliv og kongeliges offisielle oppdrag/opptredener?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

fb26511e2aa95193edddc5f44a1d9e81.thumb.png.4cfdd986ce7ad693ddf0f52a3e6c7bed.png

I følge noen på tråden enn grusom handling. Kronprinsesse og hennes lillebror som viser hva dem driver med. Har dem ikke rett på privatliv? 

Ja 😄her blir de voldsomt utlevert synes jeg.

Ironi, for de som ikke forsto det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 minutt siden):

Ja, hørt om henne selvfølgelig, en frekk og arrogant dame.

Hun levde jo absolutt som det ble forventet av en overklasse-dame av sin tid. Bortsett fra ekteskapet.

En lite likandes person synes jeg, men hun var av en annen tid. 

Du lurer altså på om jeg synes SM skal ta militær utdannelse fordi han er mann?

Nei, jeg er veldig for likestilling. Jeg mener at fordi han har TITTEL SOM PRINS, for n'te gang, at han bør som et minimum avtjene verneplikt. 

men som flere her har sagt flere ganger, så er det ikke vi - folket - som bestemmer dette. Det er SM selv.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_D skrev (1 time siden):

Nydelig at du støtter ham da, for han HAR jo jobbet et halvt år!! Han har jo jobbet i Trondhjem i et halvt år etter videregående, presis slik som du synes han burde.

Han har tross alt jobbet i 6 mnd, da er det nok ett stort behov for 6 mnd ferie. 6 mnd ferie betalt av oss som jobber og får 5 uker ferie maks. Tenk at ALT de foretar seg og kjøper fordi de har lyst er betalt av oss skattebetalere. De nevner noen ganger at det er brukt «private midler», hvor pokker kommer de midlene fra? Kommer det fra kunsten til Sonja og vevde filleryer fra MM?  Har aldri hørt at noen av kongefamiliens medlemmer jobber på si.

Jeg trudde aldri jeg skulle begynne å mislike kongefamilien, men det gjør jeg mer og mer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (2 minutter siden):

Ja 😄her blir de voldsomt utlevert synes jeg.

Ironi, for de som ikke forsto det.

skjønner du virkelig ikke poenget? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Han har tross alt jobbet i 6 mnd, da er det nok ett stort behov for 6 mnd ferie. 6 mnd ferie betalt av oss som jobber og får 5 uker ferie maks. Tenk at ALT de foretar seg og kjøper fordi de har lyst er betalt av oss skattebetalere. De nevner noen ganger at det er brukt «private midler», hvor pokker kommer de midlene fra? Kommer det fra kunsten til Sonja og vevde filleryer fra MM?  Har aldri hørt at noen av kongefamiliens medlemmer jobber på si.

Jeg trudde aldri jeg skulle begynne å mislike kongefamilien, men det gjør jeg mer og mer.

Å!, er det VI som har betalt lønnen hans disse månedene? Det ante jeg ikke!!! Jeg trodde det var hans arbeidsgiver! I stand corrected og legger meg flat

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

men som flere her har sagt flere ganger, så er det ikke vi - folket - som bestemmer dette. Det er SM selv.  

Jada, men folket bør jo etterhvert ta stilling til om dette tullet skal fortsette.

Jeg tror ikke det holder for fremtiden at bare IA følger "reglene". 

Nå blir kongefamilien kun assosiert med svindelsjamaner, seksualforbrytere, sminkedamer og ferie fra januar til januar.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_D skrev (Akkurat nå):

Å!, er det VI som har betalt lønnen hans disse månedene? Det ante jeg ikke!!! Jeg trodde det var hans arbeidsgiver! I stand corrected og legger meg flat

Se bort fra de 6 mnd, ALT det andre betales av oss. Jeg skulle forøvrig likt å visst hva han har tjent på de 6 mnd for å kunne ha råd til 6 mnd ferie. 

Mange av den yngre garde på jobben jobber nærmest ræva av seg ett helt år for å ha råd til å ha ferie i 4-6 mnd backpacking. SM skal neppe sove på hostel som mine kolleger gjør.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

skjønner du virkelig ikke poenget? 

Jo, men kan se ut som det går deg hus forbi.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (5 minutter siden):

hvem har sagt at dette er en grusom handling? skjønner du ikke forskjellen på rett til privatliv og kongeliges offisielle oppdrag/opptredener?

Dette viser hva disse to unge kongelige driver med. Som er helt normalt for kongelige. Er nok så unikt å mørke det. 

Kongelige får mye penger fra staten. 

Et sentralt argument for arvelig monarki er at det gir mulighet å forberede seg over tid for rollen. 

Begge disse tingene gjør at ting som utdanning og jobb er relevant for en offentlig diskusjon, som gjør at det ikke er skjermet av hensyn til privatlivet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Se bort fra de 6 mnd, ALT det andre betales av oss. Jeg skulle forøvrig likt å visst hva han har tjent på de 6 mnd for å kunne ha råd til 6 mnd ferie. 

Mange av den yngre garde på jobben jobber nærmest ræva av seg ett helt år for å ha råd til å ha ferie i 4-6 mnd backpacking. SM skal neppe sove på hostel som mine kolleger gjør.

Men @Freydis sa nettopp at ungdommer må jobbe i seks måneder for å reise, men nå sier du et helt år! Jeg vet simpelthen ikke hvem av dere to ungdomsreiseeksperter jeg skal tro på!!!!

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (Akkurat nå):

Jo, men kan se ut som det går deg hus forbi.

Nei, det gjør det virkelig ikke. Jeg vet mye om menneskerettigheter, og kongelige har altså akkurat de samme rettighetene som deg og meg. dette er fastslått av den internasjonale menneskerettighetsdomstolen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør det virkelig ikke. Jeg vet mye om menneskerettigheter, og kongelige har altså akkurat de samme rettighetene som deg og meg. dette er fastslått av den internasjonale menneskerettighetsdomstolen.

Nei, du tenker på en spesifikk sak i den Europeiske menneskerett domstolen, der domstolen vurderte at badebilder og slikt ikke var nok relevante for en offentlig debatt for at det skulle publiseres. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Dette viser hva disse to unge kongelige driver med. Som er helt normalt for kongelige. Er nok så unikt å mørke det. 

Kongelige får mye penger fra staten. 

Et sentralt argument for arvelig monarki er at det gir mulighet å forberede seg over tid for rollen. 

Begge disse tingene gjør at ting som utdanning og jobb er relevant for en offentlig diskusjon, som gjør at det ikke er skjermet av hensyn til privatlivet. 

jeg er helt sikker på at når den tiden kommer at SM starter en utdanning, så vil slottet opplyse om det. det har det vørt tradisjon for. Nå har vi akkurat fått opplyst hva han skal gjøre det neste halve året.  Jeg skjønner at du er opprørt over at han har valgt noe annet enn du synes passer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Nei, du tenker på en spesifikk sak i den Europeiske menneskerett domstolen, der domstolen vurderte at badebilder og slikt ikke var nok relevante for en offentlig debatt for at det skulle publiseres. 

herregud

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men nå mener altså jeg at menneskerettighetene til SM ikke blir truet av at offentligheten får litt innsyn i fremtidsplanene hans, i egenskap av å være prins.

Om alle skal ha like rettigheter på alle felt, ja da bør vi iallfall kvitte oss med kongehuset.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 minutter siden):

herregud

Og hva tenkte du på nå. At du ble skuffet over at du bommet? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_D skrev (4 minutter siden):

Men @Freydis sa nettopp at ungdommer må jobbe i seks måneder for å reise, men nå sier du et helt år! Jeg vet simpelthen ikke hvem av dere to ungdomsreiseeksperter jeg skal tro på!!!!

Jeg har ikke sagt de MÅ jobbe ett år før de kan reise. Jeg sa mine yngre kolleger jobber ett år før de har råd til å reise. Kollegene mine bruker egne midler, SM har non tjent litt men neppe til å holde i 6 mnd. Så hvor kommer evt resten av pengene fra?

Hvor får du det ifra at jeg anser meg selv som ungdomsreiseekspert? Du kan slutte med herking mot andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

jeg er helt sikker på at når den tiden kommer at SM starter en utdanning, så vil slottet opplyse om det. det har det vørt tradisjon for. Nå har vi akkurat fått opplyst hva han skal gjøre det neste halve året.  Jeg skjønner at du er opprørt over at han har valgt noe annet enn du synes passer.

Jepp, da jeg til forskjell fra deg er tradisjonell og prinsipiel monarkist så er jeg skuffet over at disse folkene er så utrolig useriøse. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...