Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Orly skrev (42 minutter siden):

Det er mange som reiser i noen mnd etter videregående, så ingenting unikt med det akkurat

Nei, men ingen planer er lagt for høsten heller. Da har det jo gått et år siden videregående . Akkurat det er vel ganske unikt når det gjelder personer høyt oppe i arverekke til posisjoner. 

I andre land iallfall.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sol79 skrev (31 minutter siden):

Sverre Magnus burde ta førstegangstjenesten, men noe sier meg at han ikke kommer til å gjøre det.

Han skal sikkert bli influencer han også. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (3 minutter siden):

Han har visst talent for gaming. Hva slags spill er det han spiller?

Talent betyr å ha spilt et spill. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Sverre Magnus burde ta førstegangstjenesten, men noe sier meg at han ikke kommer til å gjøre det.

Normalt hadde vært krigsskole. Men er en grunn at ingen av disse barna kommer gjennomføre det. 

PS. Spanias kronprinsesse ankom nettopp Brasil med sitt kull på Sjøkrigsskolen på langseilats. Hun er fenrik i Hæren siden sin tid der, og til høsten blir det Luftkrigsskolen i Murcia. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser på NRK at SM har vært med kronprinsparet på oppdrag ved flere anledninger den siste tiden. Noen som vet hva dette er? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Det er mange som reiser i noen mnd etter videregående, så ingenting unikt med det akkurat

Men de som reiser er ikke en prins fra et kongerike der foreldrene, som er kronprinsparet, ikke opplyser om hva han skal.  De får finansiert alt, alt for Norge, men ser ut for at de har blitt "privat"   De  har faktisk ikke rett på et privatliv i samme grad som alle andre, da de representer Norge

Endret av 42.
La til " i samme grad"
  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (2 timer siden):

Nei, men ingen planer er lagt for høsten heller. Da har det jo gått et år siden videregående . Akkurat det er vel ganske unikt når det gjelder personer høyt oppe i arverekke til posisjoner. 

I andre land iallfall.

Kan vel hende han bestemmer seg etterhvert, tenker det bare er fint å reise og få se litt av verden uansett om man er kongelig eller er ei

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42. skrev (10 minutter siden):

Men de som reiser er ikke en prins fra et kongerike der foreldrene, som er kronprinsparet, ikke opplyser om hva han skal.  De får finansiert alt, alt for Norge, men ser ut for at de har blitt "privat"   De  har faktisk ikke rett på et privatliv som alle andre, da de representer Norge

De har sagt han skal reise, skal du vite nøyaktig hvilke land han skal til ? Det ser ikke jeg noen grunn til å vite, men helt greit vi ikke er enige i det 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Kan vel håpe på han skal det neste år eller etter sommeren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

De har sagt han skal reise, skal du vite nøyaktig hvilke land han skal til ? Det ser ikke jeg noen grunn til å vite, men helt greit vi ikke er enige i det 

Skjønner du mener det er privat, men isåfall vil jeg gjerne vite hvor pengene til reisen kommer fra. Og i tillegg er man prins så er man prins, hvil de at han skal være helt privat, så kan han ikke være prins, eller tar jeg helt feil? 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42. skrev (38 minutter siden):

Skjønner du mener det er privat, men isåfall vil jeg gjerne vite hvor pengene til reisen kommer fra. Og i tillegg er man prins så er man prins, hvil de at han skal være helt privat, så kan han ikke være prins, eller tar jeg helt feil? 

Helt enig!!

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (44 minutter siden):

Kan vel hende han bestemmer seg etterhvert, tenker det bare er fint å reise og få se litt av verden uansett om man er kongelig eller er ei

Det kan vel hende, men normalt så pleier konservative, tradisjonsbundne organisasjoner å basere seg på planlegging og strategi mer enn tilfeldighetens spill.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (2 timer siden):

Leser på NRK at SM har vært med kronprinsparet på oppdrag ved flere anledninger den siste tiden. Noen som vet hva dette er? 

Han var med på en eller to kamper i håndball VM, og så kjørte han slalom da de besøkte Lommedalen skiklubb. Ikke store greiene og mest som en statist. Antagelig for at pressen skal finne noe positivt rundt familien.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (12 minutter siden):

Han var med på en eller to kamper i håndball VM, og så kjørte han slalom da de besøkte Lommedalen skiklubb. Ikke store greiene og mest som en statist. Antagelig for at pressen skal finne noe positivt rundt familien.

Ja, det tror jeg også. Og at han liksom har gjort noe. Dette er jo egentlig fritidsaktiviteter. 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (7 timer siden):

I andre land iallfall.

Nå er det noe som heter samordna opptak da, og hverken søknadsfrist eller tildelingsdato er i nærheten av å være passert. Da er det jo litt vanskelig å svare konkret på planer for høsten. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 timer siden):

Nå er det noe som heter samordna opptak da, og hverken søknadsfrist eller tildelingsdato er i nærheten av å være passert. Da er det jo litt vanskelig å svare konkret på planer for høsten. 

Vel, ikke veldig lenge til søknadsfrist, 15. april, og for alt vi vet hopper gjengen på Skaugum lett over «samordna opptak.» Men mulig prinsen vår famler i blinde, uten målnoden mening, og velger tilfeldig samme kveld som søknadsfristen for høyere utdanning går ut. 
Altså; ingen planer for framtida på han heller.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 timer siden):

Ja, for den som må stå i vanlig kø for tildeling av studieplass, så gjelder jo de reglene du nevner her.

Men dette er en person i arverekken til tronen, han vil neppe behandles som hvermansen. Hans mor gjennomførte(?) også studieløpet på en litt utradisjonell måte. Ikke noe som vi andre kan sammenligne oss med egentlig.

Selvfølgelig er det ikke så enkelt å svare for hva man har tenkt å gjøre resten av livet, men de fleste på alder med SM har vel en idé om hva de skal søke på 

Jeg synes det virker veldig flytende og ullent det meste hva denne familien har for planer, med unntak av IA. Planen er kanskje at det holder med én arbeidende, faglært. Så kan de resterende sose rundt på folkets etterhvert tynnslitte godvilje 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...