Gå til innhold

Kongehuset

Eyr

Anbefalte innlegg

Høres ut som enkelte her mener at både de svenske og danske kongehusene er plettfrie, det har de jo ikke akkurat vært opp gjennom årene ,,‘en mulig noen har glemt at det har vært skandaler der også 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (8 minutter siden):

Høres ut som enkelte her mener at både de svenske og danske kongehusene er plettfrie, det har de jo ikke akkurat vært opp gjennom årene ,,‘en mulig noen har glemt at det har vært skandaler der også 

Det har vært noen skandaler ja. Men da har det blitt tatt tak i. I vårt kongehus og kongefamilie har jo grov kriminalitet og utnyttelse av folk fått fotfeste, flere av dem er jo vaneforbrytere 

Så har vi den utvidede familien Høiby, vold og rus over en lav sko. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (4 timer siden):

Ja, enig i det du skriver.

Har alltid, inntil den siste tiden, tenkt hvor heldige vi er med personene vårt kongehus består av, selv om jeg er republikaner. 

Da det var reportasje fra skytetragedien i Sverige denne uka, hvor det svenske kongeparet var til stedet og viste sin sorg og medfølelse så merket jeg til min forskrekkelse at jeg faktisk misunner svenskene deres kongefamilie! En sånn tanke ville vært utenkelig for et par år siden.

Kronprinsparet med sin likegyldighet og  sløvhet og alt er " veldig, veldig, veldig..."

Märtha og Durek med all sin galskap og uverdige forsøk på å forføre folket.

Steprinsen med sin avskyelige adferd ( må han få sin straff).

Kongeparet vårt som er så preget av alderdom, og som dessverre har feilet så totalt i sitt sikkert velmente forsøk på å gi barna sine en mest mulig "vanlig" oppvekst.

Alt dette i kombinasjon med at jeg så Carl Gustaf og Silvia føre seg med verdighet og gjøre det som situasjonen krever av dem. Ja da ble kontrasten til våre hjemlige forhold så stor.

Håper på snarlig avvikling av dette sirkuset 

Dette har jeg tenkt mye på! Jeg jobber med svensker, og for mange år siden syntes mine kolleger det var litt «nedverdigende» at Kronprinsesse Victoria giftet seg med en mann som er personlig trener.

Nordmennene bare «ENGLESKOLE». 
Svenskene: you win

Selv om både Daniel og Sofia, og forsåvidt også Chris var normale borgere, så har de lært seg rollene sine til gangs. 
Daniel er rolig og støttende, Sofia en verdig prinsesse og Chris ser man jo ikke noe til. Alle tre verdige partnere av kongelige. 
Sammenligne de tre med DV liksom.

Det var et bilde av hele familien nå nylig, i forbindelse med Nobel-utdelingen tror jeg, og jeg tenkte hvor heldige Kong Carl Gustav og Dronning Silvia er med 5 voksne barn og svigerbarn i familien som  arbeider (jeg tror ikke Chris O’neill har noen representasjonsoppgaver). Må lette arbeidet veldig for de. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (24 minutter siden):

Dette har jeg tenkt mye på! Jeg jobber med svensker, og for mange år siden syntes mine kolleger det var litt «nedverdigende» at Kronprinsesse Victoria giftet seg med en mann som er personlig trener.

Selv om både Daniel og Sofia, og forsåvidt også Chris var normale borgere, så har de lært seg rollene sine til gangs. 
Daniel er rolig og støttende, Sofia en verdig prinsesse og Chris ser man jo ikke noe til. Alle tre verdige partnere av kongelige. 

Det var et bilde av hele familien nå nylig, i forbindelse med Nobel-utdelingen tror jeg, og jeg tenkte hvor heldige Kong Carl Gustav og Dronning Silvia er med 5 voksne barn og svigerbarn i familien som  arbeider (jeg tror ikke Chris O’neill har noen representasjonsoppgaver). Må lette arbeidet veldig for de. 

Ja, nettopp.

Noen synes det var ille at Sofia hadde vært med i reality. Hun har jo vist at hun takler sin rolle i kongefamilien til fulle. Blekner litt mot "vår" sjaman som for åpen mikrofon erkjenner å ha tafset på sine klienter.

Og Daniel, herlighet for en stødig og ordentlig mann. Fremstår som den perfekte ektemann og pappa, kommer  til å være en god støtte for sin kone hele livet 

Chris er anonym, hadde bare flere vært som ham tenker jeg.

Nei, de svenske fremstår profesjonelle, kan ikke sammenlignes med våre folk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (30 minutter siden):

Hadde det bare vært så vel at de som giftet seg inn i den norske kongefamilien var «vanlige birgere.» «VANLIGE» er det siste jeg vil beskrive noen av dem som.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...