PusheenPusheen Skrevet 13 timer siden #2201 Del Skrevet 13 timer siden Sier det seg ikke selv at de alltid vil komme til å ville være kongelig? Med alle fordelene det fører med seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 13 timer siden #2202 Del Skrevet 13 timer siden Freydis skrev (4 minutter siden): Da er det altså dere egen vilje til å stå i stillingen som teller for deg? Det var bare det jeg lurte på. Nei det er det ikke. I bunn og grunn ønsker jeg monarki. Men om de kongelige selv ikke liker jobben sin, og ønsker seg ut. Er ikke jeg en person som liker tvinge folk inn i roller de selv evnt ikke ønsker. Og da støtter jeg dem i evnt det også. For det kan jeg forstå. Hadde ikke selv ønsket å være en kongelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13 timer siden #2203 Del Skrevet 13 timer siden PusheenPusheen skrev (22 minutter siden): Sier det seg ikke selv at de alltid vil komme til å ville være kongelig? Med alle fordelene det fører med seg. Jeg klarer ikke å se noen fordeler med å bli presset inn i en rolle , joda de får kanskje noen fordeler men det hadde ikke veid opp for det negative i en sånn rolle. Mulig de som har blitt født inn i det tenker annerledes🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13 timer siden #2204 Del Skrevet 13 timer siden Orly skrev (3 minutter siden): Jeg klarer ikke å se noen fordeler med å bli presset inn i en rolle , joda de får kanskje noen fordeler men det hadde ikke veid opp for det negative i en sånn rolle. Mulig de som har blitt født inn i det tenker annerledes🤷♀️ Det er ingenting som indikerer på at de føler seg presset inn i rollen, men jeg skjønner hva du mener. Fordeler og ulemper med å være kongelig. Men du ser nu hun prinsesse Märtha. Hun tviholder jo så hardt hun kan på tittelen sin. Uten den er hun jo ingen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 13 timer siden #2205 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Freydis skrev (På 27.12.2024 den 14.39): Kong Harald er virkelig preget av høstens hendelser. Har sett endringer rent utseendemessig hos ham helt siden bryllupet i Geiranger. Det er vanvittig at kongen og dronningen - skal måtte forholde seg til dette kaoset og disse krisene på sine gamle dager. Ja det er virkelig trist. De har vært åpne for at barna skulle kunne velge livspartnere helt selv, for å slippe unna kong Haralds erfaring med å måtte vente i 9 lange år for å endelig få sin Sonja. Men så har de måttet oppleve at begge barna gjorde katastrofale valg av livspartnere, valg som har ført til den ene internasjonale skandalen etter den andre. Virkelig trist. Jeg mener at monarkiet i Norge har utspilt sin rolle av to grunner: 1) Det å fødes inn i hyperprivilegerte, ufortjent fornemme, offentlige roller finansiert av Norges skattebetalere fremstår utdatert og urettferdig. Det er bare merkelig at en helt ordinær familie uten spesielle evner eller prestasjoner skal settes på en urørlig pidestall skyhøyt over alle andre. 2) Det er direkte skremmende med sårbarheten som avsløres, når feil personer innlemmes i familien og river absolutt alt av verdighet, overklasse og tradisjon i fillebiter, på tross av familiens ubegrensede tilgang på skattebetalernes penger og ressurser. Norge har nå et kronprinspar bestående av en konfliktsky tøffel og en navlebeskuende, uføretrygdet kronprinsesse med en psykisk syk, rusmisbrukende serieovergriper av en sønn. Samt en skandaleombrust, gjeldsbefengt, skilt prinsesse som nå er nygift med en svindlersk, arrogant sjarlatan som utleverer sexlivet deres og som mener at kreftsyke har seg selv å takke. Ikke engang dramaserien Hotell Cæsar hadde klart å komme opp med et slikt plott. Endret 7 timer siden av Rastebenk 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 1 time siden #2206 Del Skrevet 1 time siden (endret) PusheenPusheen skrev (12 timer siden): Sier det seg ikke selv at de alltid vil komme til å ville være kongelig? Med alle fordelene det fører med seg. Nei, det tror jeg ikke. Jeg syns ikke kronprinsparet virker særlig gira over oppgaven, og IA og SM virrer rundt uten at vi vet hva som er planene der. IA har fullført førstegangstjenesten, men det wer ikke noe snakk om nå skal hun inn på den og den utdanningen fordi det vil være bra for henne når/hvis hun blir dronning. Jeg tror de ønsker fordelene, men jeg har ikke inntrykk av at de ønsker å være kongelige faktisk. Edit: når det gjelder Martha er hun i en annen kategori. Hun vil nok være prinsesse for alt det er verdt, så lenge det kun er fordeler og ingen krav eller kritikk. Resten av gjengen, altså Kronprinsparet, tror jeg likså godt kunne nøyd seg med å være grever eller lignende. Endret 1 time siden av pop up bruker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 24 minutter siden #2207 Del Skrevet 24 minutter siden pop up bruker skrev (55 minutter siden): Nei, det tror jeg ikke. Jeg syns ikke kronprinsparet virker særlig gira over oppgaven, og IA og SM virrer rundt uten at vi vet hva som er planene der. IA har fullført førstegangstjenesten, men det wer ikke noe snakk om nå skal hun inn på den og den utdanningen fordi det vil være bra for henne når/hvis hun blir dronning. Er ikke IA fremdeles i militæret? Tror hun har 2 måneder igjen ifølge denne: https://www.nrk.no/norge/prinsesse-ingrid-alexandra-kunngjor-videre-planer-i-forsvaret_-_-trives-veldig-godt-her-1.17049014 Enig i at det er rart de ikke sier noe om hva slags planer SM har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 15 minutter siden #2208 Del Skrevet 15 minutter siden BuffaloDuck skrev (9 minutter siden): Er ikke IA fremdeles i militæret? Tror hun har 2 måneder igjen ifølge denne: https://www.nrk.no/norge/prinsesse-ingrid-alexandra-kunngjor-videre-planer-i-forsvaret_-_-trives-veldig-godt-her-1.17049014 Enig i at det er rart de ikke sier noe om hva slags planer SM har. Beklager, trodde hun var ferdig og hjemme igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 8 minutter siden #2209 Del Skrevet 8 minutter siden Rastebenk skrev (12 timer siden): Ja det er virkelig trist. De har vært åpne for at barna skulle kunne velge livspartnere helt selv, for å slippe unna kong Haralds erfaring med å måtte vente i 9 lange år for å endelig få sin Sonja. Men så har de måttet oppleve at begge barna gjorde katastrofale valg av livspartnere, valg som har ført til den ene internasjonale skandalen etter den andre. Virkelig trist. Jeg lurer jo også litt på hvilken bagasje de har med hjemmefra. Hva fikk HM og ML til å velge slike partnere? De er jo ikke fra en «normal» familie, og jeg forestiller meg at en kanskje litt streng oppdragelse, med livvakter konstant rundt seg, førte til et ungdomsopprør av dimensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå