Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snurrevippen skrev (22 minutter siden):

Nei. Det vet du faktisk ikke. Du tror det, men har ingen verifiserte kilder på at dine tolkninger stemmer. 

Søkeresultatene for Epstein var ikke like synlige den gang. Først etter 2019 dro det seg kraftig opp.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=Jeffrey Epstein

Jo da. Du skriver bare tull. Her er Wikipedia-artikkel om Epstein fra mars 2011:

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=416817638

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

https://www.kongehuset.no/nyheter/apnet-nye-kongsberg-krisesenter

Skarve året etter hun var i full kontakt med en av USAs absolutt verste overgripere.

Moraler? Nja. Når man diskuterer med fullt overlegg med Epstein at han liker damene unge og flørter frem og tilbake, er det noe hakkende galt.

Ja det er helt uvirkelig å lese.

-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Skal man bedømme etter siste pressemøte med Haakon, vil jeg si at det i alle fall nå ikke ser veldig lyst ut. Han så helt ødelagt ut. 

Haakon Magnus fremstår som tidenes tøffel. Kan aldri tenke meg at ekteskapet tar slutt på grunn av dette. Mens tradisjonelle medier dessverre vil anse mye av mailkorrespondansen som svært uheldig, men privat. Det norske folk vil aldri få vite om "substances" og at "Mette is a mess". 

-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Jeg leste det også sånn først, men googlet det, og det kommer opp masse bøker. Bl.a denne: Sweetness Summary - BookBrief

Skal ikke si at det er det de mener, at det er akkurat denne de i såfall snakker om, men... Kommer som sagt opp mange bøker når jeg søker. Kan også være andre ting de mener.

Jeg syns det fremkommer ganske godt at Sweetness er en bok. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det kan det være. Jeg får uansett inntrykk av at de snakker om en bok her.

Jeg mener også bestemt dette.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo så galt som det går an å bli….. Hva med å fjerne tittelen som hun har fått? Og krisesenterene kan jo f.eks. si at de ikke ønsker å ha en slik beskytter? Alle kan gjøre feil, men det får nå gå en grense et sted. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Ja det er helt uvirkelig å lese.

Haakon Magnus fremstår som tidenes tøffel. Kan aldri tenke meg at ekteskapet tar slutt på grunn av dette. Mens tradisjonelle medier dessverre vil anse mye av mailkorrespondansen som svært uheldig, men privat. Det norske folk vil aldri få vite om "substances" og at "Mette is a mess". 

Ja, han ser sliten og er stressa, hør på pusten mellom ordene.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon_-vi-kommer-ikke-til-a-vaere-til-stede-i-rettssalen-1.17745182

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me three times, and I can't be fooled again.

Hvor mange slike enorme skandaler skal Høiby-familien få lov til å dra det Norske kongehuset igjennom før det faktisk får konsekvenser?

Dama skriver jo regelrett flørtende meldinger til Epstein rett etter hun innrømmer at google søk på han ikke ser godt ut.

Dette er IKKE en dronning verdig.

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Skal man bedømme etter siste pressemøte med Haakon, vil jeg si at det i alle fall nå ikke ser veldig lyst ut. Han så helt ødelagt ut. 

Stakkars mann! Nå skal han bære et mediesirkus av en annen verden ift rettssaken- i tillegg til disse nye skandaløse avsløringene. om MM`s kontakt med Epstein.  

Den egosentriske og eksentriske søsteren og svogeren er nok ikke mye å støtte seg på, og foreldrene må få ta hensyn til helse og alderdommen sin nå. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Bare vent til Daily Mail er ferdig med å skrive om Andrew og de retter fokus på vår kronprinsesse. 

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Tror ting innhenter ham nå, for å si det sånn. Han har nok tenkt det beste om ekteskapet og sin kone, og som @Nymerïa skrev lengre opp, man er kjapp med å forsvare ekteskapet når man er i krise. Det er vanlige mekanismer, dessverre. Men kanskje dette er en slags øyeåpner for ham? Tror ikke han har visst detaljene i disse mailene.

Ja, det MÅ jo være en bok?

Natttåke skrev (1 minutt siden):

Jeg mener også bestemt dette.

Skjønner ikke hva annet det kan være. Et menneske?😬 Nei, må være en bok, vel?

• Liker 2
Skrevet

Dette bør ende i skillsmisse. Faktisk i dette synes jeg dette er bunnalvorlig. Dersom monarkiet skal overleve dette tenker jeg han må gå fra henne. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skilsmisse. 

Noe annet er helt uaktuelt for å bevare tillit for kongehuset. 

Haakon Magnus må ta på voksenbuksene, ta av forelskelsesbrillene og vise Kongen og det norske folk hvor prioriteringene hans er. Dette kan ikke MM få komme unna. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Vil det egne seg med representasjonsoppdrag for noen i perioden fremover? Fokuset vil jo måtte være på enten saken MBH eller saken/korrespondansen MM-Epstein uansett hvem som er på oppdraget, det være seg kongen, dronningen eller fjompen. Og nå hjelper det lite, særdeles lite å si "ingen kommentar", "dette er privat", "dette står vi fint i" eller "vi er her på oppdrag x, y eller z", det betyr ikke noe. Kongehusets/kongefamiliens egne medlemmer har tråkket på, dratt ned i søppelkassa, laget drittpakke ut av Norges monarki helt alene!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Stakkars mann! Nå skal han bære et mediesirkus av en annen verden ift rettssaken- i tillegg til disse nye skandaløse avsløringene. om MM`s kontakt med Epstein.  

Den egosentriske og eksentriske søsteren og svogeren er nok ikke mye å støtte seg på, og foreldrene må få ta hensyn til helse og alderdommen sin nå. 

Timingen med slippet av disse filene kunne ikke være dårligere for dem. Eller, bedre? Alt etter som. Ble enormt mye på en gang, og Haakon er jo den som fremstår som den eneste som ikke har noe direkte med noe av dette å gjøre. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har hun styrt på med dette bak Håkons rygg? Reist dit alene?

• Liker 6
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Enkelte må tydeligvis, på krampeaktig måte, forsvare begredelighetene til siste slutt.

Det kan være tøft for enkelte og ta innover seg at den de har forsvart på alle områder ikke er så uskyldsren som de trodde.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (8 minutter siden):

Sven O, Marius, og nå veldig drøye avsløringer om MM. Det er veldig rart om ikke dette sliter på både ekteskap og kongehus. For meg er alt dette et eksempel på at det IKKE fungerer å vanne ut et monarki. 

Vi har fått et kongehus som drukner i skandaler om rølp, vold, klovner og dårlig dømmekraft i aller næreste familie. 

Ikke glem øglesjaman Durek, Märtha Louise sin engleskole og hennes Steinerskole-barn med rosa og grønt hår. Ikke engang Hotell Cæsar hadde et mer spenstig og virkelighetsfjernt manus enn livet til den norske kongefamilien.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Man kan jo, for dere private, personlige del, håpe (eller hva man skal si) at de klarer å ikke la det knekke dem. Jeg unner ingen en (stygg) skillsmisse. Men for monarkiets del? Jeg synes ikke det passer seg at MM blir dronning. Nå er det så mye som skjer. Jeg tror personlig ikke at hun har gjort noe ulovlig, med mindre noe helt sjokkerende dukker opp i filene som jeg ikke har sett enda, men (igjen) dårlig dømmekraft, elendig rolleforståelse og blåøydhet er ikke noe jeg ser på som en styrke når man skal være dronning. Sett at man fortsatt velger å beholde det.

For alt vi vet kan det være at en skilsmisse ender opp med å bli et gode. Det har ikke virket som om MM har hatt et lykkelig liv som prinsesse, det er det jo også ting som tyder på i disse epostene som er offentliggjort hvor hun betror seg, kanskje spesielt til denne Boris som skriver til Epstein "MM is a mess".

Jeg får vel bare håpe at de gjør det beste ut av saken. Ingen er tjent med at de er miserable.

Jeg skjønner jo at man lett tok det som en fornærmelse når folk sa at MM ikke var egnet. Men det trenger jo ikke egentlig å være det, å være kongelig er en ekstrem situasjon. Og den er på livstid. Det er ikke rart at det ikke passer alle, spesielt de som ikke er født inn i det og sliter med andre ting.

• Liker 12
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...