Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Miominoen skrev (3 minutter siden):

Har du satt deg inn i hvorfor kronprinsparet valgte Oslo International School for IA?  Jeg vil anta selv de mest surmaga kritikere ser det positive i at tronarvingen ikke snakker "Stoltenberg engelsk".

Det ville aldri IA uansett, da hun har reist og vært utsatt for engelsk siden hun var barn. Husker jeg leste begrunnelsen den gangen og tenkte at dårlig fundert grunnlag. 

'

Edit: Mitt kutt i sitat for å gjøre relevant til svar.

Endret av Natttåke
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Johan uten land skrev (4 timer siden):

Kongehuset er mer enn denne saken... Ser at Kongen har invitert til middag for diplomater i aften. Begynner å bli mer og mer slitsomt se han går med krykkker...  Det er vel kanskje ikke så lenge til det er bedre med rullestol, så vi undersåtter slipper å være bekymret for at han skal falle. Prinsesse Astrid har jo brukt et sånt hjelpemiddel en stund. Hun henger med, til tros for sine 93 år. Har et godt inntrykk av henne - fornuftig dame som stiller opp. 

Prinsesse astrid, får alt for lite kudos. For en dame, og resursj  hun er tross for høy alder også. Jobber fortsatt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (4 timer siden):

Gitt at MM reiser til IA i Australia: IA er halvsøster til en mann som har forgrepet seg på minst fire kvinner. Kvinner i samme aldersgruppe som IA. Jevnaldrene - sånn omtrent. Som kvinne er IA istand til å følsesmessig forestille seg hva de fire andre kvinnene opplevde. Jeg tror ikke denne saken er lett for henne. Man kan jo tenke seg selv hvordan man ville ha følt seg hvis ens far/bror/sønn stod tiltalt for å ha voldtatt fire kvinner.

I tillegg kommer medietrykket i forbindelse med rettssaken. Det kan de færreste av oss forestille seg. 

I en slik livssituasjon kan det være godt å få ha mamma helt for seg selv. Den selvsamme mammaen som er alvorlig syk, Norges kommende dronning, og mamma til den voldtektstiltalte halvbroren din. 

Hvis dette er tilfelle, så forstår jeg det veldig godt. For det er så menneskelig, og samtidig et subtilt, men lynkvasst nikk til MBH om hvem sin side mamma MM stiller seg på - nemlig kvinnen IAs side

Hvis dette skal være et subtilt nikk, så må vi jo faktisk få vite hvor hun er. Vanskelig å gjøre subtile nikk i full hemmelighet. 

Det som hadde vært en bedre løsning er at når rettskraftig dom er satt, da kan MM si noe som overhodet ikke trenger å være subtilt. Som landets kronprinsesse. Til kvinner.

Endret av CeXNS
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (7 timer siden):

Her gjekk IA på privatskule:

https://www.oslointernationalschool.no/admissions/school-fees

Reknar med at vanlege nordmenn ikkje har råd til å betala 277 100 kr i året i skulepengar. Her er det mange born av expatar som går, der arbeidsplassen gjerne betaler skulepengane, men elles må ein ha veldig god råd.

Jeg kjenner flere vanlige nordmenn som har barna sine på den skolen, ja det koster men for flere er det viktig med god skole , noe den der er kjent for å være. 

Endret av Orly
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (6 timer siden):

Vi har internasjonal skole i min kommune, hvor det går elever fra mange kommuner. Det er en del elever i gruppa du beskriver, men det er også mange elever fra nærmiljøet og nabokommunene, med helt vanlige foreldre, hvor man har valgt dette av ulike årsaker. 

Er stor forskjell på friskoler og helprivate skoler. 

Er vel den internasjonale skolen i Stavanger som kan sammenlignes med den som IA gikk på, men egentligen ikke da det er mangel på diplomater i Stavanger. 

Hvis man har lønnsinntekt og betaler skatt så vil man hvis man betaler denne skolen selv, bruke ca 550000 kroner i året. 

Men på denne skolen betaler normalt arbeidsgiver skolepengene, er en del av total pakken til dem som har blitt utplassert til Oslo. 

Er et stort gjennomtrekk, med lite stabilitet i klassen over tid. 

Jeg syns at dette var et godt skolevalg for IA sett fra hennes fremtid som blivende Dronning, akkurat som jeg tenker om hennes studier i Australia. 

Men det å sende barnet sitt på en slik skole er ikke å ønske barnet sitt en normal oppvekst og skolegang i Norge. 

Virket vel ikke som det fungerte så godt, da hun kun gikk der i to år. Men det er enn annen sak, men kan skjønne at det å hele tiden skifte ut klassen med nye elever fra ulike land ikke, samtidig som du går på skole lang fra hjemmet, kanskje ikke fungerer så godt. Og er kanskje ikke så kult at dem du går i klasse med er i gjennomsnitt vesentlig bedre på akademisk engelsk og er vant med pedagogikken. 

"Normal", "Folkelig", og "Privat" er begreper som brukes som retoriske triks når det passer. Akkurat som ord som "lønn" vedrørende apanasjen. 

Familien er ikke folkelig, dem har ikke hatt fokus på å gi barna en normal oppvekst, og dem bruker strategisk offentligheten til å markedsføre familien. Også Marius hadde en egen glansbilde med bilde og tekst på den offisielle hjemmesiden til Kongehuset frem til at man såg behov å avskaffe konseptet kongefamilien. Som ble gjort som skadekontroll med et markedsføringsfokus. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Istapp skrev (10 timer siden):

Enig med deg i det, men hvor realistisk tror du det er at MM drar med bilen borti høgget? 

Vent å se, det dukker opp bilder av MM fra det store utlandet. Noe skurrer om dette dukker opp fra Australia, tenker jeg, i og med fokuset kongehuset dreiet mot forverringen av helsesituasjonen i høst og før jul. Det stemmer ikke helt overens med en lang Australiareise og heller ikke sett ift ivaretakelse om noe skulle skje helsemessig. Det var dumdristig av kongen å dra på Malaisiaturen etter flere forutgående infeksjoner og sykdomsperioder, som resulterte i hjemtransport med med.oppfølging av både den ene og andre spesialisten i eget med.fly. Klok av disse erfaringene burde kongehuset derfor visst at man ikke tar risker slik helsesituasjonen ble signalisert med noen Australiatur. Men nå har vi ikke de klokeste avgjørelsene fra representantene i kongehuset, det viser vel situasjonen kongefamilien - nei, ikke kongehuset, men kongefamilien (noe som ikke akkurat gjør det så mye mindre oppsiktsvekkende egentlig) står med samtlige føtter i hengemyra i.

Men kan jo vente med å kritisere til man ser hvor hun reiser. Nå skriver du som om hun allerede er i Australia

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Istapp skrev (13 timer siden):

Lungesykdom og lengre flyreiser er ingen god kombinasjon grunnet kabinens lufttrykk. Det kan svært ofte bli behov for oksygenhjelp selv med svak lungefunksjon på kortere flyveturer, og økt svekkelse i lungefunksjon medfører økt risiko for å måtte trenge surstoffmaske, så lungesykdom kan bety komplikasjoner på flyturer.

Takk for info. Akkurat dette med flyreiser og lungesykdom vet jeg ingenting om, annet enn at en lungesyk venn ikke har noen problemer. Det er nok individuellt, og ikke minst så er det jo forskjellige sykdommer - som har forskjellige symptombilder. Jeg er ganske trygg på at MM er fulgt opp ,og antageligvis har fått  "go" ift å fly da. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

På et generelt grunnlag er det ikke vanskelig å si seg enig i at en partner til en regent eller kommende regent i et monarki, har en støttefunksjon. Har man ikke lyst til det, så gifter man seg ikke med en kronprins eller kronprinsesse. Monarken har et så eksepsjonelt ansvar på et menneskelig plan at jeg ikke klarer å finne noen gode sammenligninger. Og jeg sier ikke et vondt ord om de som trekker seg. Det hadde ikke vært noe for meg. Så på generelt grunnlag er jeg enig i at MM først og fremst burde støtte HM. Og han står unektelig i mye nå. Jeg blir ikke overrasket om han går på en smell.

Men så er det noen unntak fra denne generelle regelen. Det er hvis partner (i dette tilfelle MM) står i en større personlig krise som ikke kan ignoreres. Hvis moren hennes for eksempel hadde vært på dødsleiet, så hadde jeg ment det var urimelig å kreve at MM skulle gjøre jobben sin med å smile og klippe snorer og dikke med småbarn og først og fremst støtte HM i alt ansvaret hans. Til og med om moren hadde ødelagt sin egen helse og behandlet andre som dritt. I kriser så er det den som er nærmest problemet som må få støtte fra de lenger utover i familien.

Jeg mener nåværende situasjon også er en unntakssituasjon. MBH er MMs særkullsbarn. HM har sikkert vært en flott og engasjert stefar, men det er MM som er nærmest i og med at det er hennes sønn. Så akkurat her er det urimelig at hun plutselig skal begynne å spille hengiven kone. Det hadde vært rart.

HM har en gylden anledning nå til å gjøre noe for seg selv og de yngste barna; akseptere at MBH er et voksent menneske som har rett til å gjøre de valg han vil, og at valgene også gir han et ansvar for å håndtere dem selv. Og at deres fiksing og ordning ikke hjelper det grann.

Og med tanke på at han står i fare for å bli skikkelig utbrent, så er MBH det åpenbare ansvaret å kutte ut. MBH kan få en annen voksen person til å følge med i retten. Men vi kan ikke få en annen kronprins uten at han trekker seg. Det er rollen som ikke kan dekkes av andre. Og dette valget bør han gjøre for barna sine også, altså å lære dem at de ikke skal la seg dra ned av MBH og heller ikke har noe ansvar for han. Det skal ikke være sånn at vi blir invadert og så sitter dronningen hjemme hos storebror fordi han sliter sånn med abstinenser. Dette er ikke en sunn familie hvis man ikke klarer å sette grenser for den utagerende og kriminelle rusmisbrukeren. Og det begynner med de voksne.

Endret av Nymerïa
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Hvilke spekulasjoner om media er det du mener media kommer med?

Ser at jeg hadde skrevet en dårlig setning, men det er ikke media kritikk å for eksempel spekulere vilt om at journalister lyver bevist, uten å ha bevis for dette. 

Da er vi over i konspirasjonsteorier. Som det er mye av i denne tråden, mye frie fantasier om media. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (49 minutter siden):

På et generelt grunnlag er det ikke vanskelig å si seg enig i at en partner til en regent eller kommende regent i et monarki, har en støttefunksjon. Har man ikke lyst til det, så gifter man seg ikke med en kronprins eller kronprinsesse. Monarken har et så eksepsjonelt ansvar på et menneskelig plan at jeg ikke klarer å finne noen gode sammenligninger. Og jeg sier ikke et vondt ord om de som trekker seg. Det hadde ikke vært noe for meg. Så på generelt grunnlag er jeg enig i at MM først og fremst burde støtte HM. Og han står unektelig i mye nå. Jeg blir ikke overrasket om han går på en smell.

Men så er det noen unntak fra denne generelle regelen. Det er hvis partner (i dette tilfelle MM) står i en større personlig krise som ikke kan ignoreres. Hvis moren hennes for eksempel hadde vært på dødsleiet, så hadde jeg ment det var urimelig å kreve at MM skulle gjøre jobben sin med å smile og klippe snorer og dikke med småbarn og først og fremst støtte HM i alt ansvaret hans. Til og med om moren hadde ødelagt sin egen helse og behandlet andre som dritt. I kriser så er det den som er nærmest problemet som må få støtte fra de lenger utover i familien.

Jeg mener nåværende situasjon også er en unntakssituasjon. MBH er MMs særkullsbarn. HM har sikkert vært en flott og engasjert stefar, men det er MM som er nærmest i og med at det er hennes sønn. Så akkurat her er det urimelig at hun plutselig skal begynne å spille hengiven kone. Det hadde vært rart.

HM har en gylden anledning nå til å gjøre noe for seg selv og de yngste barna; akseptere at MBH er et voksent menneske som har rett til å gjøre de valg han vil, og at valgene også gir han et ansvar for å håndtere dem selv. Og at deres fiksing og ordning ikke hjelper det grann.

Og med tanke på at han står i fare for å bli skikkelig utbrent, så er MBH det åpenbare ansvaret å kutte ut. MBH kan få en annen voksen person til å følge med i retten. Men vi kan ikke få en annen kronprins uten at han trekker seg. Det er rollen som ikke kan dekkes av andre. Og dette valget bør han gjøre for barna sine også, altså å lære dem at de ikke skal la seg dra ned av MBH og heller ikke har noe ansvar for han. Det skal ikke være sånn at vi blir invadert og så sitter dronningen hjemme hos storebror fordi han sliter sånn med abstinenser. Dette er ikke en sunn familie hvis man ikke klarer å sette grenser for den utagerende og kriminelle rusmisbrukeren. Og det begynner med de voksne.

Marius har et gjeng med flinke profesjonelle folk som følger med i retten. Klarer ikke helt å skjønne dem som tror at han eller kronprinsparet skulle ha ønsket at mamma eller stefar satt å fulgte en rettsak som omhandler det denne gjør. Med unntak kanskje når det gjelder når dommen blir avgitt. 

Statsadvokaten skal prøve å føre bevis for at Marius har voldtatt og banket flere kvinner. 

Marius skal med hjelp av sine advokater prøve å få retten å stille tvil om statsadvokaten har oppfulgt sin bevisbyrde. 

Den prosessen tror jeg neppe dem ønsker eller å har godt av å dele som en familie aktivitet. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (25 minutter siden):

Marius har et gjeng med flinke profesjonelle folk som følger med i retten. Klarer ikke helt å skjønne dem som tror at han eller kronprinsparet skulle ha ønsket at mamma eller stefar satt å fulgte en rettsak som omhandler det denne gjør. Med unntak kanskje når det gjelder når dommen blir avgitt. 

Statsadvokaten skal prøve å føre bevis for at Marius har voldtatt og banket flere kvinner. 

Marius skal med hjelp av sine advokater prøve å få retten å stille tvil om statsadvokaten har oppfulgt sin bevisbyrde. 

Den prosessen tror jeg neppe dem ønsker eller å har godt av å dele som en familie aktivitet. 

Akkurat dette er vi helt enige i. Synes ikke det hører noen steds hjemme at kronprinsparet skulle vært til stede i denne rettssaken. Godt at de ikke skal det.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (10 timer siden):

Har du satt deg inn i hvorfor kronprinsparet valgte Oslo International School for IA?  Jeg vil anta selv de mest surmaga kritikere ser det positive i at tronarvingen ikke snakker "Stoltenberg engelsk".

Må man betale 300 000 i året for å unngå å snakke gebrokkent engelsk? Og du tenker at et par år på barneskolen er det som utgjør den store forskjellen for aksenten?

Orly skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner flere vanlige nordmenn som har barna sine på den skolen, ja det koster men for flere er det viktig med god skole , noe den der er kjent for å være. 

Igjen, definer vanlige. Jeg kjenner ingen VANLIGE nordmenn eller andre som har 300 000 etter skatt til overs for hvert av barna sine hvert år. Det er kun noen veldig veldig få som kan gjøre det.

Nymerïa skrev (1 time siden):

...

Dette, 100 % dette! Beste jeg har lest her på lenge.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (14 timer siden):

Vi har nok ikke samme syn på hva som er "helt vanlige foreldre" hvis du mener helt vanlige foreldre har nesten 300 000 netto til overs hvert år 😵

Vi har forøvrig også en internasjonal skole i vår kommune, men den koster ca 35 000 i året, ca ti ganger mindre.

Det var nett det som var poenget mitt - det og lenke til skulen sidan det blei etterspurt dokumentasjon.

Elles er eg slett ingen kritikar av privatskular. Snarare tvert imot har eg tidlegare uttrykt støtte til synet til foreldra til danskekongen (altså dronning Margrethe og prins Henrik), som i si tid argumenterte for at det ikkje ga meining å lata borna deira (altså prins Frederik og prins Joachim) gå på vanlege, offentlege skular når det blei forventa andre ting (les: meir) av dei enn av vanlege born.

Så eg synest faktisk at kronprinsparet vårt gjorde klokt i å investera i utdanninga til tronarvingen. Eg går ut i frå at dei kan ha hatt fleire gode grunnar til det enn det som blei sagt offentleg, som f.eks. høgare fagleg nivå generelt, og at ho skulle læra å te seg på den internasjonale scenen der ein tronarving må kunna kjenna seg heime. Å vera god i engelsk er bare ein liten del av dette.

Endret av Vonbrotenrojalist
presisering
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Klok og spennende tanke:

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/167Wxe/stortinget-boer-vedta-overgangsordning-fraa-monarki-til-republikk

Da kunne HM gjennomført jobben slik han med bravur gjør nå også og MM har ikke samme representasjonsmengde som "førstedame". I tillegg har vi forhåpentligvis god tid til å velge den neste presidenten (om ikke HM får hjerteinfart eller slag av arbeidspresset han står i alene mer eller mindre nå).

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (6 minutter siden):

Klok og spennende tanke:

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/167Wxe/stortinget-boer-vedta-overgangsordning-fraa-monarki-til-republikk

Da kunne HM gjennomført jobben slik han med bravur gjør nå også og MM har ikke samme representasjonsmengde som "førstedame". I tillegg har vi forhåpentligvis god tid til å velge den neste presidenten (om ikke HM får hjerteinfart eller slag av arbeidspresset han står i alene mer eller mindre nå).

Skulle man altså pålegge HM å legge fra seg den nedarvede kongelige tittelen og rollen som monark, som han har forbredt seg på hele livet, kanskje mot hans vilje. Det synes jeg rett og slett er ganske dårlig gjort. Dessuten må jo man først i Stortinget gjennom to perioder endre grunnloven, og det tar tid - man rekker neppe på gjør dette før Kong Harald dør, og dermed så vil man altså HM gå fra å bli Konge til å bli President, som som faktsik heller ikke flertallet av befolkningen ønsker per nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (På 27.1.2026 den 15.09):

Noen som vet om kongehuset har generelt stor oppslutning i Finnmark?  Hva er bakgrunnen for denne turen? 

Det handler om markering i en utrygg og ustabil verden. Slik kong Harald reiste til Svalbard i fjor:

https://www.klartale.no/norge/kongen-pa-svalbard/9814061

...Og slik kong Frederik reiser til Grønland om 3 uker:

https://www.vg.no/rampelys/i/y5RPGJ/kongehuseksperter-vil-bruke-kongemakt-mot-trump

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (På 28.1.2026 den 16.12):

Denne løsningen er den beste for alle parter. Det vil være er sirkus av utenlandsk presse ikke bare under rettssaken, men de ville mest sannsynlig også fotfølge kronprinsparet under representasjon. Det ville uten tvil ha tatt mye fokus bort fra saken, og skapt rammer for et slags «Hollywood kjendis glam» tilnærming fra den utenlandske pressen. Nå kan de fokusere på å dekke saken fremfor å prøve få et glimt av Mette for et scoop. 

Signerer denne. Denne rettssaken ser ut til å bli et skikkelig mediesirkus med 190 ulike medier fra inn- og utland til stede, og det aller siste som trengs er å putte medlemmer fra kongehuset oppi kaoset.

Kronprinsparet gjør svært klokt i å endelig markere en form for avstand til den godt voksne og notorisk kriminelle MBH, og det er klokt at de nå lar MBH stå i dette alene sammen med sine 2 forsvarere, som den voksne mannen han faktisk er.

Det hadde vært katastrofalt for kongehusets omdømme om de hadde blandet seg inn i rettssaken ved å være til stede. Det hadde gjort mediekaoset komplett. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Istapp skrev (På 28.1.2026 den 18.43):

Kan hver og en av oss gjøre det? Når vi føler at det røyner på og er belastende, kan vi da bare ta en 7ukers og beregne at arbeidsgivere synes dette er helt som det skal/bør være?

Kronprinsessen er så alvorlig syk at hun forlengst ville ha vært uføretrygdet fra en hvilken som helst annen jobb. I følge lungespesialisten hennes, Are Martin Holm, så nærmer den 52 år gamle kronprinsessen seg nå stadiet hvor hun kun har 1-2 år igjen å leve om hun ikke blir lungetransplantert.

Hva angår psykisk belastning så tilsier vel den høye sykefraværs- og sykemeldingsstatistikken i Norge at man kan sykemeldes om man utvikler asteni, f eks hvis man har voksne barn som skal gjennomgå en 7 uker lang, alvorlig rettssak samtidig som man selv er svært alvorlig fysisk syk. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (23 minutter siden):

Det hadde vært katastrofalt for kongehusets omdømme om de hadde blandet seg inn i rettssaken ved å være til stede. Det hadde gjort mediekaoset komplett. 

I tillegg ville mange kunne hevde at det hadde blitt et slags press, i retning av å gi MBH en mildere dom.

• Liker 6
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (På 29.1.2026 den 11.28):

Selve kjernen er vel at vi ikke vet annet enn at MM skal på reise. Jeg synes det er veldig klokt av kronprinsparet at hun holder en lav profil i perioden rettssaken varer. Et hvert representasjonsoppdrag i tiden rettssaken varer, vil tiltrekke seg presse som er opptatt av rettssaken, ikke representasjonsoppdraget. Jfr. episoden hvor kronprinsparet skulle besøke en hage i Oslo hvor barn drev urbant landbruk, hvor barna og de andre som hadde forberedt kongelig besøk, ikke fikk det aller minste fokus på hagen sin og arbeidet der, fordi pressen hadde møtt opp for å stille spørsmål om MBH. Når man stengte pressen fysisk ute ved å sette opp en trillebår for å hindre de mest nærgående, fikk de kritikk her inne for å unngå pressen.  Jeg synes pressen, som tok fokuset vekk fra de som hadde gledet seg til kongelig besøk, var det som oppførte seg kritikkverdig da - ikke kronprinsparet som gjorde jobben sin.

Når kongehuset gjør offisielle besøk rundt om, forbereder vertskapet seg i måneder. Det er ikke greit at fokuset flyttes fra hensikten med besøkene til massive presseoppbud hvor fokuset er et helt annet. Så da tenker jeg at det er greit at MM er på reise og ikke tilgjengelig mens dette pågår. Og det er jo faktisk ikke MM som er tiltalt i denne saken. 

Jeg mener det eneste rette er at samtlige medlemmer av kongehuset holder lang avstand fra Oslo tinghus så lenge rettssaken varer, og at kongehuset nå forhåpentligvis endelig begynner å markere avstand til en notorisk kriminell (ste)sønn. Jeg tror ikke at MM reiser spesielt langt, jeg tror at hun ønsker å holde seg i nærheten for å være en støtte for MBH. At hun er en støtte for sin sønn privat er naturlig og greit, men jeg håper hun tar innover seg alvoret for de forholdene hvor MBH faktisk blir dømt. At hun klarer å legge fra seg myrsnipebrillene som alle foreldre er utstyrt med, og se hvordan hans kriminelle luksusliv ser ut utad. For det er kongehuset sin fremtid som står på spill her.

Jeg mener at man ikke lenger kan forvente at MM utfører oppdrag for kongehuset. Hun er svært alvorlig lungesyk og står i en dyp livskrise med sin eldste sønn. Man kan heller ta det som en bonus, dersom hun innimellom har helse til å være med. Hun hadde vært uføretrygdet forlengst, om hun ikke var en del av kongehuset.

Angående å begrense representasjoner fra Kongehuset generelt i denne tiden; skandalene omkring MBH har vart i halvannet år og stopper garantert ikke etter en 7 uker lang rettssak. Det blir nesten garantert en anke, slik at det blir ny runde i retten om et års tid. Kongehuset kan ikke la være å representere så lenge skandalene rundt MBH består, det eneste fornuftige er å markere tydelig avstand til en notorisk skandaleombrust MBH. Få ham ut av luksusleiligheten på Frogners aller beste vestkant, gi ham en leilighet i Lillestrøm og marker avstand så lenge han fortsetter med sin kriminelle atferd. MBH har utført 17 lovbrudd etter første arrestasjon, og det er blåøyd og naivt å tro at han noen gang vil endre seg. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...