Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke tror hun reiser bort. Jeg tror hun kommer til å være i nærheten slik at hun kan støtte sønnen. Noe annet ville være atypisk for henne, så nært som de står hverandre.

Ellers lurt at hun ikke representerer i denne perioden, saken vil overskygge ethvert oppdrag der hun egentlig skulle bidra til fokus. 

Saken har vel overskygget ethvert oppdrag de har hatt siden august 2024, og kommer til å overskygge oppdrag de har i ganske mange år fremover også. Til uken begynner en 7-ukers rettsak, men tviler sterkt på at dette blir den siste i saken. Så å stå i og gjennomføre oppdrag som blir overskygget av saken, det må de tåle.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (21 minutter siden):

Saken har vel overskygget ethvert oppdrag de har hatt siden august 2024, og kommer til å overskygge oppdrag de har i ganske mange år fremover også. Til uken begynner en 7-ukers rettsak, men tviler sterkt på at dette blir den siste i saken. Så å stå i og gjennomføre oppdrag som blir overskygget av saken, det må de tåle.

Spesielt å meldte at de må tåle det.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Jeg var borte i rundt en mnd midt i skoleåret på en av de lengre ferieturene. Og gjorde skoleabreid underveis i ferien også. Dèt er kanskje ikke det vanligste, men å være på ferie i en eller to uker er ikke uhørt. Som var det jeg svarte på, at det ikke er uvanlig å dra på ferie midt i skoleåret. Det virket nemlig som om kritikken gikk på tidspunkt, og ikke på lengden.

De fleste gjør det ikke slik. De fleste respekterer skolen og tar ferien i selve skoleferien. De fleste skoler er også veldig strenge på dette og vet om de som har fått avslag på en enkelt fridag, det må være en vesentlig grunn. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

De fleste gjør det ikke slik. De fleste respekterer skolen og tar ferien i selve skoleferien. De fleste skoler er også veldig strenge på dette og vet om de som har fått avslag på en enkelt fridag, det må være en vesentlig grunn. 

Men det er altså ikke helt unormalt, og burde ikke sjokkere at noen tar ut ferie midt i skoleåret. Noen ganger snakkes det som om kongefamilien er de eneste som gjør enkelte ting, og det stemmer jo bare ikke i veldig mange tilfeller. Er kun det jeg reagerer på.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Er ganske forbauset over hvor mange her inne som ikke evner å se hvor tøff situasjon Mette Marit står i nå. Alvorlig lungesyk, med neste forverring som kanskje blir lungetransplantasjon og kriminell sønn som snart skal i rettsak. Samtidig som hun er i en veldig offentlig situasjon. En slik situasjon ville værr tøff for andre mer anonyme personer også. Men hun blir kritisert i alle bauer og kanter. Ha litt slack med henne!

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

Men det er altså ikke helt unormalt, og burde ikke sjokkere at noen tar ut ferie midt i skoleåret. Noen ganger snakkes det som om kongefamilien er de eneste som gjør enkelte ting, og det stemmer jo bare ikke i veldig mange tilfeller. Er kun det jeg reagerer på.

Kongefamilien noen måneder og du en måned. Kjenner ikke noen andre som holder på sånn. Vet om noen som måtte kjempe hardt for å få fri en fredag til begravelse av et nært familiemedlem. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kongefamilien noen måneder og du en måned. Kjenner ikke noen andre som holder på sånn. Vet om noen som måtte kjempe hardt for å få fri en fredag til begravelse av et nært familiemedlem. 

Som jeg skrev tidligere, det virket som om kritikken gikk på tidspunkt av ferie, og ikke lengden på den. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Det er tøft for lungene i så fall. Satt selv på en flyreise i Europa 4 timer og fikk problemer med å puste, selv som frisk - det var skikkelig ubehagelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere, det virket som om kritikken gikk på tidspunkt av ferie, og ikke lengden på den. 

Selvsagt var det lengden av den. Det var ikke sikkert barna fikk innpass i skolen en gang etter såpass lang tid. Det var det mye skriverier om. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvsagt var det lengden av den. Det var ikke sikkert barna fikk innpass i skolen en gang etter såpass lang tid. Det var det mye skriverier om. 

Ok.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (37 minutter siden):

Sitat

Kronprinsessen har planlagt en privat reise de neste ukene. Om den varer hele perioden, er ikke klart ennå.

https://www.aftenposten.no/norge/i/q6ABwo/kronprins-haakon-vi-vil-ikke-vaere-til-stede-under-rettssaken

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (39 minutter siden):

Kombinasjonen. Tidspunktet hadde neppe vært noe å reagere på om det var snakk om et par dager midt i skoleåret, eller hva tror du?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Kombinasjonen. Tidspunktet hadde neppe vært noe å reagere på om det var snakk om et par dager midt i skoleåret, eller hva tror du?

Tja, "alt" reageres jo på når det er kronprinsfamilien som gjør/ikke gjør det, så jeg vet nu ikke.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er jo ikke kongevennlig, men her berømmer jeg dem for å holde seg borte, samt at MM tar vare på seg selv så langt hun kan. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Jeg er jo ikke kongevennlig, men her berømmer jeg dem for å holde seg borte, samt at MM tar vare på seg selv så langt hun kan. 

Det er det beste hun kan gjøre i denne situasjonen.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det er det beste hun kan gjøre i denne situasjonen.

Nettopp. Et klokt valg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Tja, "alt" reageres jo på når det er kronprinsfamilien som gjør/ikke gjør det, så jeg vet nu ikke.

Du fikk sikkert ikke med deg at skolene uttalte at de ikke kunne love å holde skoleklassene åpne når de kom tilbake fra en så lang tur. Men selvsagt, det var kronprinsparets barn, så det gikk helt fint 😅

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Du fikk sikkert ikke med deg at skolene uttalte at de ikke kunne love å holde skoleklassene åpne når de kom tilbake fra en så lang tur. Men selvsagt, det var kronprinsparets barn, så det gikk helt fint 😅

Det må de si til alle som tar barna ut så lenge, I praksis går det oftest fint å komme tilbake.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 timer siden):

Ny opplæringslov av 2023 har innskjerpet reglene for å gi permisjon til "fri" i undervisningsåret. Så nei, det er nå unormalt å få ta ut ferie midt i skoleåret.

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...