Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Familieferie midt i skoleåret er ikke uvanlig. Har vært på familieferie flere ganger, og kjenner masse folk som også har gjort det...

Ja, det kan være svært dannende å være på verdensskole ;)

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skulle tro at med lungesykdom så alvorlig at det snakkes om mulig transplantasjon, at hun er lett andpusten, plaget av åndenød… Hvis jeg har en elendig periode med psykisk belastning har jeg med mine friske lunger også åndenød. Selv om hennes sykdom ikke egentlig er annet enn ren fysisk sykdom er det utenkelig for meg at ikke denne belastningen med sønnen forverrer hennes dager. 
Jeg tviler litt på om hun kunne holdt ut fysisk sett å overvære rettssaken. Og tror på at hun hadde måttet melde forfall til annet i denne perioden også. Ergo, å reise vekk er sikkert lurt. Og, jeg tviler på at det blir en hyggelig «ferie».

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (29 minutter siden):

Wow, to oppdrag på det som vil være to måneder etter hennes private reise som kommer nå. Tja, det tenker jeg virkelig fortjener økningen som ble gitt i apanasjen for året... 

Pluss i dag, synes det er godt gjort, jeg! Fredrikstad bibliotek virker veldig glade for besøket. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan være svært dannende å være på verdensskole ;)

😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke tror hun reiser bort. Jeg tror hun kommer til å være i nærheten slik at hun kan støtte sønnen. Noe annet ville være atypisk for henne, så nært som de står hverandre.

Ellers lurt at hun ikke representerer i denne perioden, saken vil overskygge ethvert oppdrag der hun egentlig skulle bidra til fokus. 

• Liker 13
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Og det synes jeg ikke er problematisk i det hele tatt. Å feks reise til et varmt land kan være lindrende. Dersom hun skulle følge sin datter så er det helt sikkert godt i ei tung tid, osv. 

Hadde nok gjort godt å prøve å tenke på andre ting en liten stund.

Andrea59 skrev (4 minutter siden):

Man skulle tro at med lungesykdom så alvorlig at det snakkes om mulig transplantasjon, at hun er lett andpusten, plaget av åndenød… Hvis jeg har en elendig periode med psykisk belastning har jeg med mine friske lunger også åndenød. Selv om hennes sykdom ikke egentlig er annet enn ren fysisk sykdom er det utenkelig for meg at ikke denne belastningen med sønnen forverrer hennes dager. 
Jeg tviler litt på om hun kunne holdt ut fysisk sett å overvære rettssaken. Og tror på at hun hadde måttet melde forfall til annet i denne perioden også. Ergo, å reise vekk er sikkert lurt. Og, jeg tviler på at det blir en hyggelig «ferie».

Det tviler jeg også på. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (27 minutter siden):

Familieferie midt i skoleåret er ikke uvanlig. Har vært på familieferie midt i skoleåret flere ganger, og kjenner masse folk som også har gjort det...

I flere måneder?

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg var borte i rundt en mnd midt i skoleåret på en av de lengre ferieturene. Og gjorde skoleabreid underveis i ferien også. Dèt er kanskje ikke det vanligste, men å være på ferie i en eller to uker er ikke uhørt. Som var det jeg svarte på, at det ikke er uvanlig å dra på ferie midt i skoleåret. Det virket nemlig som om kritikken gikk på tidspunkt, og ikke på lengden.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

HM opplyste overhode ikke noe om at MM reise grunnet helsemessige årsaker, da hadde nok informasjonen vært som i fjor høst (jf. da hun reiste bort for å gjennomføre kartlegging, oppfølging osv pga helsemessige forhold). Nå reiser hun på en privat reise, som de fleste ville kalt ferie, og det er grunnet perioden vi kommer inn i med rettsaken. HM oppga også at MM reiste bort og det var uvisst om dette var for hele perioden (jf. da med hentydning til det han snakket om - de skulle ikke være tilstede i rettsalen). 

Hebbe-lille skrev (2 timer siden):

Jeg forholder meg til kilden som er HM. I motsetning til dine konklusjoner som er hentet fra egne synspunkter. Det er temmelig selvmotsigende når det gjelder å påstå at andre spekulerer. Ingen har uttalt årsakssammenheng men vi vet at hun ikke er sykemeldt og at hun skal på en privat ferie. Alt annet er oppspinn. 

Jeg forholder meg også til det som faktisk er sagt offentlig. Det som ikke er sagt, er at dette er “ferie”. Det er en merkelapp enkelte brukere selv velger å sette på en privat reise.

En privat reise kan ha mange årsaker, og når det gjelder en person med kjent alvorlig sykdom og en ekstraordinær familiesituasjon, blir det spekulativt å slå fast at dette er ferie i vanlig forstand.

Poenget mitt er nettopp å unngå bastante konklusjoner om motivasjon og årsak når vi ikke har full informasjon. Å insistere på at man vet at dette er ferie, er ikke mer faktabasert enn det dere anklager andre for.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke tror hun reiser bort. Jeg tror hun kommer til å være i nærheten slik at hun kan støtte sønnen. Noe annet ville være atypisk for henne, så nært som de står hverandre.

Ellers lurt at hun ikke representerer i denne perioden, saken vil overskygge ethvert oppdrag der hun egentlig skulle bidra til fokus. 

Saken har vel overskygget ethvert oppdrag de har hatt siden august 2024, og kommer til å overskygge oppdrag de har i ganske mange år fremover også. Til uken begynner en 7-ukers rettsak, men tviler sterkt på at dette blir den siste i saken. Så å stå i og gjennomføre oppdrag som blir overskygget av saken, det må de tåle.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (21 minutter siden):

Saken har vel overskygget ethvert oppdrag de har hatt siden august 2024, og kommer til å overskygge oppdrag de har i ganske mange år fremover også. Til uken begynner en 7-ukers rettsak, men tviler sterkt på at dette blir den siste i saken. Så å stå i og gjennomføre oppdrag som blir overskygget av saken, det må de tåle.

Spesielt å meldte at de må tåle det.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Jeg var borte i rundt en mnd midt i skoleåret på en av de lengre ferieturene. Og gjorde skoleabreid underveis i ferien også. Dèt er kanskje ikke det vanligste, men å være på ferie i en eller to uker er ikke uhørt. Som var det jeg svarte på, at det ikke er uvanlig å dra på ferie midt i skoleåret. Det virket nemlig som om kritikken gikk på tidspunkt, og ikke på lengden.

De fleste gjør det ikke slik. De fleste respekterer skolen og tar ferien i selve skoleferien. De fleste skoler er også veldig strenge på dette og vet om de som har fått avslag på en enkelt fridag, det må være en vesentlig grunn. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

De fleste gjør det ikke slik. De fleste respekterer skolen og tar ferien i selve skoleferien. De fleste skoler er også veldig strenge på dette og vet om de som har fått avslag på en enkelt fridag, det må være en vesentlig grunn. 

Men det er altså ikke helt unormalt, og burde ikke sjokkere at noen tar ut ferie midt i skoleåret. Noen ganger snakkes det som om kongefamilien er de eneste som gjør enkelte ting, og det stemmer jo bare ikke i veldig mange tilfeller. Er kun det jeg reagerer på.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Er ganske forbauset over hvor mange her inne som ikke evner å se hvor tøff situasjon Mette Marit står i nå. Alvorlig lungesyk, med neste forverring som kanskje blir lungetransplantasjon og kriminell sønn som snart skal i rettsak. Samtidig som hun er i en veldig offentlig situasjon. En slik situasjon ville værr tøff for andre mer anonyme personer også. Men hun blir kritisert i alle bauer og kanter. Ha litt slack med henne!

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

Men det er altså ikke helt unormalt, og burde ikke sjokkere at noen tar ut ferie midt i skoleåret. Noen ganger snakkes det som om kongefamilien er de eneste som gjør enkelte ting, og det stemmer jo bare ikke i veldig mange tilfeller. Er kun det jeg reagerer på.

Kongefamilien noen måneder og du en måned. Kjenner ikke noen andre som holder på sånn. Vet om noen som måtte kjempe hardt for å få fri en fredag til begravelse av et nært familiemedlem. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kongefamilien noen måneder og du en måned. Kjenner ikke noen andre som holder på sånn. Vet om noen som måtte kjempe hardt for å få fri en fredag til begravelse av et nært familiemedlem. 

Som jeg skrev tidligere, det virket som om kritikken gikk på tidspunkt av ferie, og ikke lengden på den. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Det er tøft for lungene i så fall. Satt selv på en flyreise i Europa 4 timer og fikk problemer med å puste, selv som frisk - det var skikkelig ubehagelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere, det virket som om kritikken gikk på tidspunkt av ferie, og ikke lengden på den. 

Selvsagt var det lengden av den. Det var ikke sikkert barna fikk innpass i skolen en gang etter såpass lang tid. Det var det mye skriverier om. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvsagt var det lengden av den. Det var ikke sikkert barna fikk innpass i skolen en gang etter såpass lang tid. Det var det mye skriverier om. 

Ok.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...