Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Istapp skrev (14 minutter siden):

Hvilke krav? Jisssissss, jeg spør jo om det følger krav og forventninger til det å motta apanasje eller om det ikke gjør det? 

MM tilfredsstiller få arbeidsgiveres krav til jobbdeltakelse, så det er vel ikke mine krav jeg etterspør. 

Så bra det ikke er dine krav da. 

Skal hun jobbe dagen etter lungeoperasjon også? Skjønner ikke helt hva du fisker etter her. Har hun ikke lov å være syk som kronprinsesse?

Jeg er vel iht dette tankesettet en arbeidsgiver  til mettemarit jeg også da, som er en av folket. Så jeg vil da som hennes arbridsgiver, si : du har gjort en formidabel innsats. Også som syk. Nå tenker jeg det er best for deg på personlig plan og for norge at du tar deg en ferie, roer litt ned, i den grad det lar seg gjøre.

Det er uansett ikke så lurt å være alt for ofisiell nå, med allt fokus på rettsaken, som også trenger sitt fokus. Så får vi håpe du er bedre senere på våren. Takk for akt du har gjort til nå, det har blitt satt pris på av mange. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper denne ferien innebærer turer til Italia hvor hennes mann skal være ifm. OL.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (29 minutter siden):

Vi skal legge ned monarkiet fordi vi har fått ei kronisk syk kronprinsesse? Ok.
Hvis du vil se hennes offentlige representasjonsoppdrag, kan du sjekke på kongehuset.no

(på oppdrag både 26. og 27.1)

Wow, to oppdrag på det som vil være to måneder etter hennes private reise som kommer nå. Tja, det tenker jeg virkelig fortjener økningen som ble gitt i apanasjen for året... 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Og det var UTROLIG hyggelig å være der, i følge kronprinsessen. 😁 (Beklager, kunne ikke dy meg.)

Jeg tenkte det samme, ble mer obs på det etter det ble sagt i tråden her 😅 Men det var sikkert interessant for dem, Haakon 7. la grunnsteinen. 

• Liker 3
Skrevet
Momma skrev (9 minutter siden):

Og det var UTROLIG hyggelig å være der, i følge kronprinsessen. 😁 (Beklager, kunne ikke dy meg.)

Gud bedre, ordforrådet råtner på rot.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte det samme, ble mer obs på det etter det ble sagt i tråden her 😅 Men det var sikkert interessant for dem, Haakon 7. la grunnsteinen. 

Det var sikkert veldig, veldig interessant. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Trenger Norge as å ha et monarki hvis vi ikke tenker at de (her kongehuset og familien som lever særdeles godt på privilegiene og midlene) skal fylle rollen sin som representanter for monarkiet og Norge? Vi stiller ikke krav og forventninger til innsats for de midlene som overføres via apanasje, midlene kan mottas, men man kan ta seg private fornøyelser/reiser/ferier i den grad man som mottaker selv vil?

Vi har feige politikere som tjener godt som folkevalgte på Stortinget, som ikke tør å ta diskusjonen åpent blant folket. Disse politikerne nyter også godt av sine privilegier med å omgås kongehusets- og kongefamiliens representanter, er dette en av grunnene for at det ikke er en eneste politiker som stiller konstruktiv kritikk til den situasjonen som nå er oppstått?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Familieferie midt i skoleåret er ikke uvanlig. Har vært på familieferie midt i skoleåret flere ganger, og kjenner masse folk som også har gjort det...

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Jeg tipper hun reiser dit helsa tillater henne å reise.

Og det synes jeg ikke er problematisk i det hele tatt. Å feks reise til et varmt land kan være lindrende. Dersom hun skulle følge sin datter så er det helt sikkert godt i ei tung tid, osv. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Familieferie midt i skoleåret er ikke uvanlig. Har vært på familieferie flere ganger, og kjenner masse folk som også har gjort det...

Ja, det kan være svært dannende å være på verdensskole ;)

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Man skulle tro at med lungesykdom så alvorlig at det snakkes om mulig transplantasjon, at hun er lett andpusten, plaget av åndenød… Hvis jeg har en elendig periode med psykisk belastning har jeg med mine friske lunger også åndenød. Selv om hennes sykdom ikke egentlig er annet enn ren fysisk sykdom er det utenkelig for meg at ikke denne belastningen med sønnen forverrer hennes dager. 
Jeg tviler litt på om hun kunne holdt ut fysisk sett å overvære rettssaken. Og tror på at hun hadde måttet melde forfall til annet i denne perioden også. Ergo, å reise vekk er sikkert lurt. Og, jeg tviler på at det blir en hyggelig «ferie».

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (29 minutter siden):

Wow, to oppdrag på det som vil være to måneder etter hennes private reise som kommer nå. Tja, det tenker jeg virkelig fortjener økningen som ble gitt i apanasjen for året... 

Pluss i dag, synes det er godt gjort, jeg! Fredrikstad bibliotek virker veldig glade for besøket. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan være svært dannende å være på verdensskole ;)

😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke tror hun reiser bort. Jeg tror hun kommer til å være i nærheten slik at hun kan støtte sønnen. Noe annet ville være atypisk for henne, så nært som de står hverandre.

Ellers lurt at hun ikke representerer i denne perioden, saken vil overskygge ethvert oppdrag der hun egentlig skulle bidra til fokus. 

• Liker 13
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Og det synes jeg ikke er problematisk i det hele tatt. Å feks reise til et varmt land kan være lindrende. Dersom hun skulle følge sin datter så er det helt sikkert godt i ei tung tid, osv. 

Hadde nok gjort godt å prøve å tenke på andre ting en liten stund.

Andrea59 skrev (4 minutter siden):

Man skulle tro at med lungesykdom så alvorlig at det snakkes om mulig transplantasjon, at hun er lett andpusten, plaget av åndenød… Hvis jeg har en elendig periode med psykisk belastning har jeg med mine friske lunger også åndenød. Selv om hennes sykdom ikke egentlig er annet enn ren fysisk sykdom er det utenkelig for meg at ikke denne belastningen med sønnen forverrer hennes dager. 
Jeg tviler litt på om hun kunne holdt ut fysisk sett å overvære rettssaken. Og tror på at hun hadde måttet melde forfall til annet i denne perioden også. Ergo, å reise vekk er sikkert lurt. Og, jeg tviler på at det blir en hyggelig «ferie».

Det tviler jeg også på. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (27 minutter siden):

Familieferie midt i skoleåret er ikke uvanlig. Har vært på familieferie midt i skoleåret flere ganger, og kjenner masse folk som også har gjort det...

I flere måneder?

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg var borte i rundt en mnd midt i skoleåret på en av de lengre ferieturene. Og gjorde skoleabreid underveis i ferien også. Dèt er kanskje ikke det vanligste, men å være på ferie i en eller to uker er ikke uhørt. Som var det jeg svarte på, at det ikke er uvanlig å dra på ferie midt i skoleåret. Det virket nemlig som om kritikken gikk på tidspunkt, og ikke på lengden.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

HM opplyste overhode ikke noe om at MM reise grunnet helsemessige årsaker, da hadde nok informasjonen vært som i fjor høst (jf. da hun reiste bort for å gjennomføre kartlegging, oppfølging osv pga helsemessige forhold). Nå reiser hun på en privat reise, som de fleste ville kalt ferie, og det er grunnet perioden vi kommer inn i med rettsaken. HM oppga også at MM reiste bort og det var uvisst om dette var for hele perioden (jf. da med hentydning til det han snakket om - de skulle ikke være tilstede i rettsalen). 

Hebbe-lille skrev (2 timer siden):

Jeg forholder meg til kilden som er HM. I motsetning til dine konklusjoner som er hentet fra egne synspunkter. Det er temmelig selvmotsigende når det gjelder å påstå at andre spekulerer. Ingen har uttalt årsakssammenheng men vi vet at hun ikke er sykemeldt og at hun skal på en privat ferie. Alt annet er oppspinn. 

Jeg forholder meg også til det som faktisk er sagt offentlig. Det som ikke er sagt, er at dette er “ferie”. Det er en merkelapp enkelte brukere selv velger å sette på en privat reise.

En privat reise kan ha mange årsaker, og når det gjelder en person med kjent alvorlig sykdom og en ekstraordinær familiesituasjon, blir det spekulativt å slå fast at dette er ferie i vanlig forstand.

Poenget mitt er nettopp å unngå bastante konklusjoner om motivasjon og årsak når vi ikke har full informasjon. Å insistere på at man vet at dette er ferie, er ikke mer faktabasert enn det dere anklager andre for.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...