Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg mener ikke at de burde gjort det. Jeg mener at Se & hør sprer rykter på tynt grunnlag - de har ikke engang hostet opp et bilde, men velger å skrive en lang følelsesutlegning av en artikkel hvor de spekulerer vilt i folk de ikke har snakket med, sine følelser, som de illustrerer med bildene av noe som ikke handler om det artikkelen handler om.

Kanskje de spiste pizza - vi vet at noen har sagt det  til Se & Hør, men hva motiverte dem til å fortelle dette? Og det er påfallende hvor mye mindre krav enkelte  her har til dokumentasjon når det kommer fra se & hør enn når det kommer fra andre kilder. 

På grunn av se og hør er marius nå tiltalt for 38 lovbrudd. 

Syns du skal sette pris på jobben dem har gjort 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

På grunn av se og hør er marius nå tiltalt for 38 lovbrudd. 

Syns du skal sette pris på jobben dem har gjort 

Vel, nei. På grunn av ei modig kvinne som kontaktet politiet. Noe Se og Hør ikke gjorde. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Kronprinsen har nettopp møtt pressen:

"

– Det er klart vi tenker mye på alle de berørte i saken. Dette er noe som påvirker dem, familiene deres, de som er glade i dem. Vi har omtanke for dem, sa kronprins Haakon og henvendte seg deretter direkte til de berørte:

– Jeg vet at mange av dere har det vanskelig nå, sa han" i følge NRK

De kommer ikke til å være til stede under rettsaken, og MM reiser bort.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Villroses hage skrev (10 minutter siden):

"

– Det er klart vi tenker mye på alle de berørte i saken. Dette er noe som påvirker dem, familiene deres, de som er glade i dem. Vi har omtanke for dem, sa kronprins Haakon og henvendte seg deretter direkte til de berørte:

Og;

Sitat

– Marius Borg Høiby er ikke en del av kongehuset, så sånn sett står han fritt. Men vi er glade i ham, og han er en viktig del av vår familie, sa han.

– Og han er en borger i Norge. Gjennom det har han det samme ansvaret som alle andre, men også de samme rettighetene.

Kronprinsen beskrev flere ganger situasjonen som vanskelig for alle parter.

Og, ikke minst, for å komme i forkant av et velsmurt argument for flere her inne, fra Norstat nå i januar;

Sitat

Samtidig svarer nå 37 prosent at de har fått et mer negativt syn på monarkiet det siste året.

Endret av Ellie42
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Villroses hage skrev (5 minutter siden):

"

Bra for MM at hun reiser bort. Hadde jeg også gjort. 

• Liker 5
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (8 minutter siden):

Jeg også.

Men hvis planen hennes er å holde for ørene når det kommer til detaljene (jeg hadde sikkert gjort det samme hvis det var min sønn), så håper jeg hun forstår at hun ikke bør fortsette å forsvare han. For det blir full krasj hvis offentligheten vet nøyaktig hva han har gjort mens hun oppfører seg som om det ikke er skjedd.

Stakkars menneske.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner pinadø godt at MM reiser bort... 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Absolutt, det tror jeg mange ville gjort under slike belastning.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (34 minutter siden):

Jeg også.

Men hvis planen hennes er å holde for ørene når det kommer til detaljene (jeg hadde sikkert gjort det samme hvis det var min sønn), så håper jeg hun forstår at hun ikke bør fortsette å forsvare han. For det blir full krasj hvis offentligheten vet nøyaktig hva han har gjort mens hun oppfører seg som om det ikke er skjedd.

Stakkars menneske.

Her lager du en klassisk: you damed if you do, and damed if you don't.

Her velger du å kritiserr henne for å dra vekk. Flere har tidligere i tråde her  bla  påpekt at hun ikke bør vise seg iht rettsaken. Fordi hun har sosial makt som kan hindre folk til å uttale seg sant i retten. Nå vet jeg ikke om du har , delt den meningen også. 

Så i mitt syn er det å trekke seg slik tilbake nå, ikke å gjemme seg, men å symbolisere at hun redpekterer retten. Trekker seg vekk fra at fokus skal ligge på henne. Det er ikke der fouks skal ligge nå, eller under saken.

Så i mitt syn ser jeg det helt omvent, at det er  å vite sin plass, og vise respekt.

Av alle ting nå, syntes jeg det er rart fokuset atter en gang skal på mora hans. Det er ikke hun som er tiltalt i denne saken, og da er det også litt forunderlig at det fortsatt hun som har fokus.... må bare spørre, er dette for å dra fokus vekk fra marius saken. Ikke se på han, se på mora istedenfor?

Viktig å skille på at du tror hun drar for å holde på ørene. Og at det ikke er en grunn hun har delt selv. Ergo ikke ennsannhet da

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (33 minutter siden):

Forskjellen på deg og MM er vel at du måtte ivaretatt din eventuelle jobb og gjennomført de forpliktelsene du hadde der og ikke bare kunne reist bort slik MM gjør. Hadde du vært sykemeldt var det eventuelt helsen din som var kriterium for om du hadde helse til å kunne reise bort. I MMs tilfelle så vet vi jo at hennes helse medfører at hun ikke alltid kan utføre jobboppdragene sine og helsensituasjonen er forverret, noe som også sikkert (burde) påvirker mobilitet og helsemessige forhold til å ta lengre reiser.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes forresten Haakon så berørt ut under pressemøtet, sliten. Dette er nok jævlig vanskelig. Så setter jeg pris på at han uttrykte medfølelse med de fornærmede og deres familier. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg tror at det er lett å gi MM litt ansvar siden hun snakket med offere og i tillegg ryddet Marius sin leilighet. Da har hun alt blandet seg inn.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Synes forresten Haakon så berørt ut under pressemøtet, sliten. Dette er nok jævlig vanskelig. Så setter jeg pris på at han uttrykte medfølelse med de fornærmede og deres familier. 

Ja, enig!

• Hjerte 1
Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Forskjellen på deg og MM er vel at du måtte ivaretatt din eventuelle jobb og gjennomført de forpliktelsene du hadde der og ikke bare kunne reist bort slik MM gjør. Hadde du vært sykemeldt var det eventuelt helsen din som var kriterium for om du hadde helse til å kunne reise bort. I MMs tilfelle så vet vi jo at hennes helse medfører at hun ikke alltid kan utføre jobboppdragene sine og helsensituasjonen er forverret, noe som også sikkert (burde) påvirker mobilitet og helsemessige forhold til å ta lengre reiser.

Ja. Mange forskjeller på meg og en av Norges mektigste og rikeste kvinner. Min sønn hadde nok ikke fått holde på i 10+ år. Han hadde ikke badet i luksus mens han voldtok seg gjennom Oslos bedre vestkant. 

Mette Marit har uansett ingenting å bidra med i denne rettsaken. Juliane sin sak er henlagt, så Mette Marit trenger ikke føle på noe moralsk press til å vitne. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

Ja. Mange forskjeller på meg og en av Norges mektigste og rikeste kvinner. Min sønn hadde nok ikke fått holde på i 10+ år. Han hadde ikke badet i luksus mens han voldtok seg gjennom Oslos bedre vestkant. 

Mette Marit har uansett ingenting å bidra med i denne rettsaken. Juliane sin sak er henlagt, så Mette Marit trenger ikke føle på noe moralsk press til å vitne. 

Jeg tenkte overhode ikke ift vitnemål, men når folk i tråden er enige og forstår at MM reiser bort, så blir dette litt uforståelig for meg. Jeg vet jeg ikke kunne reist bort i 7 uker, som rettsaken skal vare. Mine forpliktelser i jobb tilsier ikke slik "reise bort når det passer meg"-holdning. Ikke har jeg 7 uker jeg kan bruke på ett år heller, da måtte jeg brukt hele ferien min samt tatt ulønnet permisjon. Jeg tviler sterkt på at MM foretar dette. Hun bare reiser bort - det er privat anliggende, men kronasjen til MM den øker årlig selv om arbeidsinnsatsen ikke står i forhold til økt innsats for pengene. Det stilles lite krav og forventninger til pengebruken - et tema vi i tråden har diskutert også ovenfor MM og HMs krav og forventninger, eller manglende sådan, til MBH.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (30 minutter siden):

Ja normalen hadde vel vært at de satt i salen som foreldre flest. Men det ville i denne saken fått konsekvenser og  tulla med fokus.

(Nå vet jeg ikke hvor vanlig det er at foreldre er med som tilhører. Men jeg hadde ønsket det, dersom mitt barn ikke hadde sagt nei til det)

Akkurat her kan vi nok si at kronprinsesserollen og privat livet kræsjer, og gir henne egentlig kun ett valg. Å ikke være til stede

• Liker 3
Skrevet

Nokså opplagt at Kongefamilen ikke vil bidra til å gjøre rettssaken til et enda større mediesirkus ved å være til stede. Så at en journlaist stilte et kritisk spørsmål til krompen om dette, som han svarte gankse tydlig på at de jo selvsagt støtter sønnen/stesønnen selv om de ikke er til stede... 

.. en tilstedeværelse ville jo bare gi enda mer oppmerksomhet til en sak spesielt flere av ofrene synes er mest ille på grunn av medieoppmerksomheten.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Nokså opplagt at Kongefamilen ikke vil bidra til å gjøre rettssaken til et enda større mediesirkus ved å være til stede. Så at en journlaist stilte et kritisk spørsmål til krompen om dette, som han svarte gankse tydlig på at de jo selvsagt støtter sønnen/stesønnen selv om de ikke er til stede... 

.. en tilstedeværelse ville jo bare gi enda mer oppmerksomhet til en sak spesielt flere av ofrene synes er mest ille på grunn av medieoppmerksomheten.. 

Ja, helt klart et godt og riktig valg. 

• Liker 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Ja, helt klart et godt og riktig valg. 

Veldig enig!

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Enig. Jeg fikk vondt av ham og tenkte faktisk at jeg har aldri sett ham så stresset. Han har nok valgt sine ord med omhu for å ikke skape konflikter innad i familien også. Viktigst av alt så har han jo et familieliv å ivareta.

Som familie av folk som har vær utpå så vet jeg hvordan en familie blir negativt påvirket når et familiemedlem begår lovbrudd. 

Denne familien har opplagt opplevd mer krise enn den interne krisen ved å oppdage at han er rusmisbruker og en overgriper. De har hatt det offentlige puste og pese dem i hælene underveis hele tiden også. Hver og en av dem er blitt analysert , vurdert og diskutert i denne ubehagelige situasjonen. 

Jeg synes min situasjon er urettferdig, det er trist å "miste" en av sine egne, men også urettferdig at det påvirker så mye av ens familie og eget liv i negativ retning. Dem som derimot er offentlige personer har nok kjent på den urettferdigheten i mye større grad. Han har jo for de fleste svertet deres gode navn og rykte.

Vi har en kongefamilie som har att all grunn til å gå rakryggede, de er personer vi kan være stolte av, og jeg synes at slik dem håndterer dette er mer enn godt nok. 

Mette Marit føler nok skyld, hun er jo hans mor, og det å vite at han har ødelagt for så mange, familien sin, og seg selv kan ikke være enkelt. 

Jeg synes at det er spesielt trist at Sonja og Harald måtte oppleve dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...