Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om de visst om overgrep, men jeg tenker de visste at sønnen hadde problemer. Var det jeg mente.

Ja, klart, det har de visst. Det tyder jo dette infamøse brevet til MM på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, klart, det har de visst. Det tyder jo dette infamøse brevet til MM på. 

Ja,nettopp. Og det er alvorlig i seg selv.

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Kvalifisert gjetning om at de ville funnet ut at de ikke passet sammen om de var samboere først og slikt.

Jeg vil heller si at det kan være en kvalifisert realistisk prøvetid for å finne ut om de passer godt sammen. I dette tilfellet handler det i tillegg om hvordan ens personlighet og menneskelige kvalifikasjoner vil kunne fylle en så forpliktende rolle som det å være kongelig. 

I de fleste forhold er den første tiden, gjerne et par år, preget av forelskelsen. Det å se hverandre i et lys som ser forbi evt. røde flagg osv.  Etter hvert så vil virkelighetens «briller» evt. også se tydeligere oppdage en mismatch, noe som kan være avgjørende for fortsettelsen. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja,nettopp. Og det er alvorlig i seg selv.

Javisst. Samtidig vet vi ikke hva de har gjort eller ikke gjort for å hjelpe. Siden han har ADHD, har de hvert fall hatt ham på utredning på et tidspunkt. 

• Liker 1
Skrevet
FruR skrev (3 timer siden):

Gratulerer med dagen til prinsesse Ingrid Alexandra 🎉🥳🎊men hvorfor er hun ikke tilbake på studiene der nede? Det var en lang juleferie fra studiene? Jeg oppriktig lure på  om hun har fått noe dispensasjon kanskje pga kongelige plikter eller  om det er mange internasjonale elever så de har lengre ferier og mer intenst løp når det er skole eller hvordan det er? 

Januar er midt på sommaren i Australia, og då har dei sommarferie, så det stussar eg ikkje på. Eg har imidlertid undra meg over at ho kom heim allereie i november. Innbiller meg at universitetet framleis var i drift då. Men det kan ha fleire grunnar, som å villa vera tett på familien i krise og hjelpa til med imaget; det var iallfall viktig at ho kom heim i tide til Nobelprisutdelinga den 10.12. Det kan og godt vera at førelesingane hennar var ferdige, og at resten av semesteret kunne fullførast heimefrå.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Javisst. Samtidig vet vi ikke hva de har gjort eller ikke gjort for å hjelpe. Siden han har ADHD, har de hvert fall hatt ham på utredning på et tidspunkt. 

Nei, det vet vi ikke. 

Jeg visste ikke at han hadde ADHD. 

• Liker 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Nei, det vet vi ikke. 

Jeg visste ikke at han hadde ADHD. 

Mener det ble sagt et sted. Om jeg tar feil, så er det bare for moderator å fjerne innlegget mitt.

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (24 minutter siden):

Kvalifisert gjetning om at de ville funnet ut at de ikke passet sammen om de var samboere først og slikt.

Tja, eg ser poenget ditt, men det er faktisk HM sjølv som har leidd meg inn på det sporet, for i den siste biografien om han fortel han levande om korleis han følte dei blei tvungne til å inngå ekteskap før forholdet hadde fått tid til å modna i ro og fred.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Mener det ble sagt et sted. Om jeg tar feil, så er det bare for moderator å fjerne innlegget mitt.

Du har sikkert rett. :)

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 minutter siden):

Tja, eg ser poenget ditt, men det er faktisk HM sjølv som har leidd meg inn på det sporet, for i den siste biografien om han fortel han levande om korleis han følte dei blei tvungne til å inngå ekteskap før forholdet hadde fått tid til å modna i ro og fred.

Og det gir jo noen tanker. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det har vel ikke vært særlig tradisjon for offentlige bursdagsfeiringer av de kongelige her til lands? Bortsett fra 18-årsdager, og noen runde tall?

Så at de ikke kjører stor ståhei for 22-årsdagen reagerer jeg ikke på. Syns det hadde sett rarere ut om de hadde startet med noe sånn nettopp nå...

• Liker 6
Skrevet
Kokosmakrone skrev (3 minutter siden):

Det har vel ikke vært særlig tradisjon for offentlige bursdagsfeiringer av de kongelige her til lands? Bortsett fra 18-årsdager, og noen runde tall?

Så at de ikke kjører stor ståhei for 22-årsdagen reagerer jeg ikke på. Syns det hadde sett rarere ut om de hadde startet med noe sånn nettopp nå...

Ja muligens, men det er uansett et klokt valg å bruke slike anledninger til å la oss bli kjent med arveprinsessen. Jeg er enig i at det muligens ikke er riktig tid å starte med det da.

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (58 minutter siden):

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hva de har visst og ikke. Man burde jo, med et problembarn, være tett på i oppveksten, og denne tett-på-heten vil naturligvis ikke avta helt når vedkommende blir voksen, tenker jeg. Å ha visst det Marius har fortalt og problemkompleksene - hva betyr det? At de har visst alt ned til minste detalj - neppe. Har de visst mye? Garantert. Og har det spilt noen rolle ifht hvordan de har forholdt seg til Marius på privaten? Hvor mye kan foreldre gjøre hvis (det voksne) barnet likevel gjør som han vil? De har helt klart kunne stoppet pengekrana, for eksempel. Men i praksis, har det vært bedre å få penger fra mamma enn å skaffe dem på ulovlig vis? Er så mange lag er, og jeg er som sagt nysgjerrig. Vil sikkert ikke få svar på noe av dette.

Då pressa verkeleg kasta seg over kronprinsen på oljemessa i Stavanger i september 2024 og bombarderte han med ufiltrerte spørsmål bl.a. om kva han og MM hadde visst frå før, syntest eg ein augneblink at eg såg panikk i auga hans - han verka ikkje førebudd. Det var då han til slutt svarte at dei var «tett på» og hadde visst om ein del av «problemkompleksa», «det som Marius hadde fortalt dei».

Men rett før det fekk eg inntrykk av at han lurte på kva i all verda det var som pressa nå hadde funne ut. Han verka mest letta over at det ikkje var verre då dei i neste augneblink la korta på bordet. Den gongen visste eg lite og ingenting om kva som ville komma fram seinare, men det ante meg at kronprinsen visste om mykje meir og bevisst heldt igjen for ikkje å risikera å røpa noko.

Mao tenkte eg at det var lurt av han å seia minst mogleg i rolla som stefar til ein som stod i fare for å bli tiltalt, samstundes som eg undra meg over at han ikkje var meir offensiv i rolla som kronprins mtp. verdisyn. På den tida velde eg likevel å lata tvilen komma heile familien til gode, men det biletet har rakna stadig meir.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Kokosmakrone skrev (15 minutter siden):

Det er heilt sant, men det kjem i tillegg til at kongeparet nett nå ikkje ville feira offentleg at dei hadde vore 35 år på trona, og at kronprinsfamilien skulle ha ei «privat» julefeiring.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (5 minutter siden):

Då pressa verkeleg kasta seg over kronprinsen på oljemessa i Stavanger i september 2024 og bombarderte han med ufiltrerte spørsmål bl.a. om kva han og MM hadde visst frå før, syntest eg ein augneblink at eg såg panikk i auga hans - han verka ikkje førebudd. Det var då han til slutt svarte at dei var «tett på» og hadde visst om ein del av «problemkompleksa», «det som Marius hadde fortalt dei».

Men rett før det fekk eg inntrykk av at han lurte på kva i all verda det var som pressa nå hadde funne ut. Han verka mest letta over at det ikkje var verre då dei i neste augneblink la korta på bordet. Den gongen visste eg lite og ingenting om kva som ville komma fram seinare, men det ante meg at kronprinsen visste om mykje meir og bevisst heldt igjen for ikkje å risikera å røpa noko.

Mao tenkte eg at det var lurt av han å seia minst mogleg i rolla som stefar til ein som stod i fare for å bli tiltalt, samstundes som eg undra meg over at han ikkje var meir offensiv i rolla som kronprins mtp. verdisyn. På den tida velde eg likevel å lata tvilen komma heile familien til gode, men det biletet har rakna stadig meir.

Var det ikke også rundt den tiden noen bilder florerte av Marius, som de spurte om han hadde sett? Det hadde han ikke, og han virket stresset over å få det spørsmålet - forståelig nok. Han har jo sikkert vært vant med at alt av offentlige greier skjer i kontrollerte former, så å få sånne spørsmål rokket kanskje noe ved denne tidligere tryggheten har hadde hatt i møte med pressen. Saken var også "ny" for dem, i den form av at ting plutselig var offentlig og særs ubehagelig for dem. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Var det ikke også rundt den tiden noen bilder florerte av Marius, som de spurte om han hadde sett? Det hadde han ikke, og han virket stresset over å få det spørsmålet - forståelig nok. Han har jo sikkert vært vant med at alt av offentlige greier skjer i kontrollerte former, så å få sånne spørsmål rokket kanskje noe ved denne tidligere tryggheten har hadde hatt i møte med pressen. Saken var også "ny" for dem, i den form av at ting plutselig var offentlig og særs ubehagelig for dem. 

Jo, nå hugsar eg - det var bileta i den tyske pressa dei spurte om, men det var tydeleg for meg at då dei spurte om «bilete» blei han fyrst redd for at det var snakk om noko mykje verre.

• Liker 5
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Jo, nå hugsar eg - det var bileta i den tyske pressa dei spurte om, men det var tydeleg for meg at då dei spurte om «bilete» blei han fyrst redd for at det var snakk om noko mykje verre.

Ja, de bildene. Ikke godt å si hva som gikk igjennom hodet hans da han fikk spørsmålet, men at han var ubekvem, var lett å se. 

• Liker 5
Skrevet

Man skal ikke spekulere, men jeg oppfordrer alle til å se på bildene som finnes av Marius. Han ser innbitt og lukket ut på de fleste av dem.

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Jo det hadde jeg glemt, men helt rett.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Kunne ikke sagt det bedre selv. Har også vært "sint" for dette, men så begynte jeg å tenke meg litt om. Hvordan hadde det gått om de støtet han fra seg? Kanskje det de har gjort, har minimert skaden? La oss håpe det, tross alt. Spesielt med tanke på narkotika. Samtidig, man gir ikke tusenvis av kr i måneden til noen som ikke bruker det på økonomiske forpliktelser, men heller på fest og moro. Ang anmeldelse - helt enig. Har de visst om de sjokkerende, alvorligste, tingene som har kommet frem, burde de absolutt ha anmeldt. "Problemkompleksene" som HM også sa, kan jo innebære samtaler med ekser og evt PST. Ville bare legge det til, for han sa jo problemkompleksene i tillegg til det Marius har fortalt oss. Hvilke samtaler har de hatt med ham, tro? Ikke noe som har nyttet, åpenbart.

Eg tykkjer heller ikkje at dei skulle la han enda opp på gata, men det er stor skilnad på å betala for ein luksusbustad i beste strøk (som «tilfeldigvis» og ligg midt i smørauga for det ville festelivet hans) og å betala for eit nøkternt krypinn der han får tak over hovudet. Når det er sagt, tek eg forbehald om at me strengt teke ikkje veit kven det er som betaler akkurat den husleiga.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...