Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (24 minutter siden):

Hva han skal drive med i Italia uten å kunne språket og med en kjæreste som er opptatt med studier er vel vanskelig i vite. 

Du er sikkert annorledes enn meg som forelder, hadde aldri sponset noen av barna mine hvis dem hadde dratt sånn etter en kjæreste. Fordi det er det motsatte til å få seg et liv som voksen. Leve på pappas penger der kjæresten har flyttet. 

Du tror ikke de kan engelsk i Italia ?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rev. Revenge skrev (9 timer siden):

Ifølge vitenskapsmagasinet Billedbladet, er MM 179 cm. høy. Så høyden kan nok være årsaken til både lett krumbøydhet og lave sko. HM er 186 cm.

https://www.billedbladet.dk/kongelige/saa-hoeje-er-europas-kongelige-se-listen-her

Er ikke dette en ufin måte å omtale kroppen til kronprinsessen? 
Sitat; «Så høyden kan nok være årsaken til både lett krumbøydhet og lave sko.»

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Det var synd, men ikke uventet nå. Dette er nok noe hun gjerne skulle deltatt i om formen var bedre.

Det er synd, ja. Vi får tro at hun retter opp relativt godt etter rehabiliteringen. 
Det er også trist for alle de hardt prøvede unge som møtte til gjestebudet, men man må tro at de fikk noe positivt ut av det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig. Skoene er greit nok, men krumbøydheten trenger vi ikke kommentere selv om det er et veldig vanlig fenomen hos høye jenter og kvinner. 

• Liker 2
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Det er synd, ja. Vi får tro at hun retter opp relativt godt etter rehabiliteringen. 
Det er også trist for alle de hardt prøvede unge som møtte til gjestebudet, men man må tro at de fikk noe positivt ut av det. 

Hvorfor skulle de ikke få det? 🤔 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet, klart det er like stas å komme til Skaugum og like viktig for saken til alle involverte selv om MM ikke kunne delta. Er vel mer enn å gå ned noen trapper å ha et slikt arrangement, for øvrig. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (13 minutter siden):

Du tror ikke de kan engelsk i Italia ?

Jeg sjekket, og det var derfor jeg skrev om at kanskje han tar noen korte kurs og workshops her og der som finnes på engelsk. Alt hjelper i den retningen han ønsker vil jeg tro. Så vil tiden vise om han kan bygge videre på dette. 

• Liker 3
Skrevet
Eufemia- skrev (24 minutter siden):

Jeg tror mennesker med slike livsbelastninger har svært gode forutsetninger for å forstå at hun har det vanskelig. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Nei. Jeg beskriver høyde og holdning, ikke kroppen. Det er en helt nøytral observasjon.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Herlighet, klart det er like stas å komme til Skaugum og like viktig for saken til alle involverte selv om MM ikke kunne delta. Er vel mer enn å gå ned noen trapper å ha et slikt arrangement, for øvrig. 

Den store gallamiddagen på slottet for kort tid siden var vel også litt mer enn "å gå ned noen trapper"....

• Liker 3
Skrevet
Donatello skrev (25 minutter siden):

Den store gallamiddagen på slottet for kort tid siden var vel også litt mer enn "å gå ned noen trapper"....

Å, ja, så bra at kronisk syke mennesker forventes å klare like mye som de klarte en tidligere dag. Det er vel bare å skjerpe seg litt. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Donatello skrev (48 minutter siden):

Og relevansen er...? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (11 timer siden):

Å, ja, så bra at kronisk syke mennesker forventes å klare like mye som de klarte en tidligere dag. Det er vel bare å skjerpe seg litt. 

Det virker ikke som det er så mange med kjennskap til eller forståelse for kronisk sykdom i denne tråden. Det tys stadig til fordomsfullhet, akkurat slik som kronisk syke mennesker, gjerne med usynlig sykdom, møter ellers i hverdagen.

Endret av Rev. Revenge
autocorrect
  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (15 minutter siden):

Det virker ikke som det er så mange med kjennskap til eller forståelse for kronisk sykdom i denne tråden. 

Nei, det kan man trygt si. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det hadde vært bedre om hun ikke hadde gjort avtaler og heller kommet på det hun kan stille på. Folk blir jo skuffet når det er annonsert at hun kommer.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (15 timer siden):

Han har et ENK registrert på en av utleie boligene på Skaugum, som vel mest sannsynligvis ikke har noen aktivitet. Ingen hjemmeside, ingen profilering på sosiale medier, eller noe annet som skulle tilsi aktivitet i den bransjen. 

Er ingen opplysninger om at han skal ha registrert et ENK i Italia, og slottet sa ikke noe om det i sin pressemelding. 

Kjæresten hans har kommet inn på universitetsstudier. 

Som forelder til barn i den alderen så hadde jeg ikke likt å se noe slikt, da det er det motsatte til å få seg et liv som voksen. Hadde selvfølgelig ikke sponset med en krone. 

⬆️Dette er hva du siterte og svarte til et kort innlegg som forklarte deg at SM har et ENK.

Du hevder at ENKet ikke har aktivitet uten å ha innsyn, og dermed insinuerer er for syns skyld. Du hopper over at for å ta betalt for oppdrag og leve som selvstendig næringsdrivende må man ha et organisasjonsnummer.

Så hevder du også at SM kun har flyttet etter kjæresten og lever på andres penger, uten å ha mer informasjon om hva SM faktisk gjør, som nettopp kan være å skaffe seg lærlingplass, fagbrev, og skaffe seg erfaring ved å jobbe. Dette får man også andre steder enn bare i hjemlandet.

For min del virker det som han faktisk bygger sitt eget selvstendige liv som voksen, det motsatte av hva du insinuerer med grunnlag i manglende innsikt i hans regnskap og voksenliv, samt moraliserer over at han burde hatt et avstandsforhold til en kjæreste han har hatt lenge.

Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Oppdragelsesplikten opphører når våre barn blir voksne. Da er dem voksne mennesker som vi ikke oppdrar. 

Det jeg skrev var et tilsvar på en påstand om at det hadde vært feil å forvente at Prinsen av Norge hadde steppet inn å tatt mer oppgaver for monarkiet når kongen er gammel og syk, kronprinsessen er syk, og arveprinsessen er på andre siden av kloden... Med motivasjon at det hadde vært urimelig av han å sette livet sitt på vent. 

I mine øyne er det å flytte etter kjæresten som ung voksen å leve på andres penger, akkurat det å sette livet på vent. 

Jobb som lærling så fagbrevet hadde kommet i boks, studier, eller militærtjeneste er vel mere å komme seg videre i livet i en slik situasjon. Sammen med å ta å støtte opp om det som gjør at han er prins av Norge. Avstandsforhold er helt vanlig i den alderen. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Svigermor skrev (26 minutter siden):

Jeg synes det hadde vært bedre om hun ikke hadde gjort avtaler og heller kommet på det hun kan stille på. Folk blir jo skuffet når det er annonsert at hun kommer.

Er nok ikke alltid så lett å forutse hvordan formen er den aktuelle dagen..

Edit:  Og nå ser jeg at det er akkurat det du mener og... My bad! 🙈 

Endret av enkefru
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes man gjerne  kan diskutere monarkiet litt mer prinsipielt enn ut fra at det ikke funker fordi den av de sentrale medlemmene har en kronisk sykdom.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jeg synes man gjerne  kan diskutere monarkiet litt mer prinsipielt enn ut fra at det ikke funker fordi den av de sentrale medlemmene har en kronisk sykdom.

Problemstillingen er at kongehuset i Norge har et lavt  antall representanter. Det er for så vidt ikke bare pga kronisk sykdom hos et medlem. Men sist jeg nevnte andre medlemmer i kongehuset som er del av problemkomplekset, ble innlegget mitt fjernet så jeg kan ikke utdype dette videre dessverre.

Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 timer siden):

⬆️Dette er hva du siterte og svarte til et kort innlegg som forklarte deg at SM har et ENK.

Du hevder at ENKet ikke har aktivitet uten å ha innsyn, og dermed insinuerer er for syns skyld. Du hopper over at for å ta betalt for oppdrag og leve som selvstendig næringsdrivende må man ha et organisasjonsnummer.

Så hevder du også at SM kun har flyttet etter kjæresten og lever på andres penger, uten å ha mer informasjon om hva SM faktisk gjør, som nettopp kan være å skaffe seg lærlingplass, fagbrev, og skaffe seg erfaring ved å jobbe. Dette får man også andre steder enn bare i hjemlandet.

For min del virker det som han faktisk bygger sitt eget selvstendige liv som voksen, det motsatte av hva du insinuerer med grunnlag i manglende innsikt i hans regnskap og voksenliv, samt moraliserer over at han burde hatt et avstandsforhold til en kjæreste han har hatt lenge.

Her var det mye spekulasjoner. 

For det første så er det som jeg skriver ikke noe annet enn spekulasjoner at SM skal drive med næringsvirksomhet koblet til et norsk ENK i Italia. Som jeg skrev finnes det ikke noe spor av dette ENK annet enn at det er registrert. Ikke noen kontaktinformasjon, ingen nærvær på sosiale medier, ingen kjente kunder, ingen kjent produksjon... 

Så spekulerer du i at han har en lærlingplass i Norge, og nå skal gjennomføre en utbyttesplassering i Milano, eller hva du egentligen spekulerer i.

PS. Hvis han hadde hatt en veldrevet forretningsvirksomhet så hadde det vært velkjent. Hvis han hadde hatt en jobb i form av lærlingplass i Norge, så hadde det vært velkjent. Pressemeldingen fra slottet var "utforske...". 

PS2. En læringsplass ved Forsvarets mediasenter hadde vel vært det optimale for han. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...