Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (30 minutter siden):

Mnjo, men han stopper ikke med å si «jeg er ikke en del».

Han sier han ikke vet hvem som betaler.

Det tror jeg ingenting på, selv om jeg ellers synes han svarer godt i talen.

Det er vel mer i retning at han på forhånd har sagt «ikke fortell meg».

For enten betaler MM, eller så betaler faren - eventuelt spleiser de. Og det virker ikke som faren er SÅ bemidlet? Eller? 

Kongehuset v/HM og MM har vært med på å bidra gjennom vel ti år. 
Når kronprinsen uttaler at han ikke vet hvem som betaler, så utfordrer det kraftig. 
MM eier så vidt jeg vet ingen formue/kapital, hun nyter privilegiet av den generøse apanasjen. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

HM avkreftet at det spesifikt ikke er ham som har noe med det sivile søksmålet å gjøre? Han nevner ikke MM sin rolle i dette, slik jeg har lest uttalelsene hans?

både HM, slottet v/Guri Varpe og MBHs advokat avkrefter at slottet har noe med søksmålet å gjøre.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

både HM, slottet v/Guri Varpe og MBHs advokat avkrefter at slottet har noe med søksmålet å gjøre.

Ok. Hvorfor tenker du at Slottet valgte å mene? 
https://www.nrk.no/norge/slottet-om-hoiby-bok_-_-en-rekke-usannheter-1.17621082

En rekke angivelige usannheter er absolutt forståelig at blir påtalt. 
Slik som bildet også, jeg mener at det også ble protestert på. Man ser jo at det er en kvinne, tenker jeg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

Slik som bildet også, jeg mener at det også ble protestert på. Man ser jo at det er en kvinne, tenker jeg. 

At slottet uttalte at det er usannheter i boken samtidig som de understreket at de ikke uttalte seg om det som er del av straffesaken, er et annet spørsmål enn at MBH har tatt ut søksmål for å stoppe boken.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg må le av naiviteten. Nei, selvsagt sender ikke advokatene faktura direkte til Slottet. Det beviser absolutt null.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (14 minutter siden):

At slottet uttalte at det er usannheter i boken samtidig som de understreket at de ikke uttalte seg om det som er del av straffesaken, er et annet spørsmål enn at MBH har tatt ut søksmål for å stoppe boken.

Ok, men da kan du med rette si at alt som ikke handler om tiltaler er usannheter i følge kongefamilien da? Dvs. hans kriminelle nettverk, farens kriminelle nettverk, bindinger til HA\Foxtrot\Kinehan og alt annet som spesifikt ikke handler om tiltaler, og ikke minst det som står om narkotikanettverk i Norge.

Du skjønner hvordan dette høres ut, ikke sant? Vipps så har MBHs forsvarere et stort kongehus-fundamentert argument. 'Marius er ikke så ille, som kongehuset sier så er alt som ikke er spesifikt tiltalebesluttet løgn og oppspinn, derved er det vel ikke så langt å strekke seg til å si at også politiet har vært særs fantasifulle i sin etterforskning'. 'Det er vel overhodet ikke noen grunn til å lukke rettssalen når vi snakker om MBHs påståtte offer, han har jo ikke kriminelle venner, det er jo bare oppspinn og usannheter som selv Kongen sier seg enig i.'

Det er nesten merkelig at det ikke er noen voksne hjemme når Guri Varpe endelig skal skrive noe annet enn 'ingen kommentar', men jeg skjønner jo at det er vanskelig for en som er norgesmester i ingen kommentar å uttale seg om noe annet. 

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (22 minutter siden):

Ftv0NRYF9X2OJkzsJmwAageXk5CJm5aSd57F8Cjh

Dette er altså ikke Marius selv om det ligner. ( et bilde fra vedlagt link. ) 

Endret av Eufemia-
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (3 timer siden):

Ftv0NRYF9X2OJkzsJmwAageXk5CJm5aSd57F8Cjh

Dette er altså ikke Marius selv om det ligner. ( et bilde fra vedlagt link. ) 

Fra tv 2.no og Reddit…Legger ved link til usensurert versjon bilde. Da er det lettere å kunne vurdere  hvem man synes det ligner.  Jeg synes det ligner et medlem av kongehuset men med usensurerte bilde så kan vi alle gjøre oss opp sin mening. Jeg kan forstå at hvis det er et bilde av et konghusmedlem så vil kongehuset ønske å stoppe boka.

Moderator: Kunstutstillinger er lov å ta bilde av. Originalbildet er henta fra intragram. Henta bildet her:  https://www.reddit.com/r/norge/s/YKn8FSqMgB   Men det har også vært postet på insta og tv2.no som nevnt.  Minner om at det juridiske styret rundt bilde ikke handler om opphavsrett men at det ble hevdet å være Marius på bildet. Jeg tror ikke det er Marius og hevder heller ikke det. Ber derfor om at du lar bilde stå. 

IMG_0250.jpeg

Endret av FruR
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Men nå har altså slottet ved Guri Varpe avkreftet at Kongehuset er involvert i betalingen og Marius sine advokater har avkreftet det samme. 

Enten må det selges luksuseiendeler eller så blir noen gjeldsslave da. Interessant er det ihvertfall. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Folk blir ikke kriminelle voldsforbrytere verken av å bli bortskjemt på materielle goder, bli invitert med på familieferie, ha diplomatpass, i på spandert ny madrass, eller ettergivende foreldre, 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Folk blir ikke kriminelle voldsforbrytere verken av å bli bortskjemt på materielle goder, bli invitert med på familieferie, ha diplomatpass, i på spandert ny madrass, eller ettergivende foreldre, 

Har noen sagt det?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Funfact: Ingen vet om madrassen ble kjøpt til Marius Borg Høiby.

Ble madrassen i det hele tatt kjøpt? Se og hør påstår det, da.

#dypt involvert 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er poenget med å male igjen og igjen og igjen på hva kronprinsparet har betalt  og tatt ham med på? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Kongefamilien har privat formue og arvet etter kong Olav i sin tid. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (2 timer siden):

Nei, det eneste bildet som er protestert på er det på forsiden. 
Det er vel sagt at det andre ikke forestiller MBH, men det er ikke en del av saken.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Kongefamilien har privat formue og arvet etter kong Olav i sin tid. 

Og inntekter fra Skaugum.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (27 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, men de blir heller ikke kriminelle voldsforbrytere ut av det blå over natten. Det finnes alltid årsaker.

Årsakene til at voksne folk er voldelig kriminelle finnes  både i gener og oppvekst. Mishandling, omsorgssvikt, seksuelt misbruk, foreldres rusmisbruk, ustabil oppvekst, oppdragelse osv. er forhold som øker risikoen, i tillegg til gener.

Jeg er ikke interessert i å gå inn i denne diskusjonen du legger opp til nå, for det blir  spekulasjoner. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (31 minutter siden):

Hva er poenget med å male igjen og igjen og igjen på hva kronprinsparet har betalt  og tatt ham med på? 

Nei, det kan du si.

Jeg finner det ikke spesielt interessant å kritisere. Jeg finner det mer givende å håpe at alle involverte får god støtte og hjelp med det de måtte stå i av utfordringer og belastninger, slik at de får styrket ressursene og endret det som måtte være av uheldige/bekymringsfulle mønstre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvordan kronspinsen ikke kan vite hvordan rettsaken skal finansieres. En ting er å si at han ikke betaler, men syns det er veldig rart han ikke vet hvordan dette finansieres. De har tidligere sagt de er tett på, og denne prosessen med sette seg i så stor gjeld bør de virklig være tett på. 

Det er til nå  snakk om 1.6 millioner kroner, og hvis han og Kronprinsessa skal ha et håp om at Marius skal komme seg på beina igjen og ut av kriminalitet og rus er det veldig viktig at han ikke står i gjeld til feks andre kriminelle.

Også for kongehusets egen sikkerhetet tenker jeg de burde fått klarhet i hvem som faktisk betaler. 

Endret av blvck
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Funfact: Ingen vet om madrassen ble kjøpt til Marius Borg Høiby.

Ble madrassen i det hele tatt kjøpt? Se og hør påstår det, da.

#dypt involvert 

Tror du at se og  hør lyver vel da når de sier at Marius og mamma kjøpte madrass? Kan selvfølgelig ha vært at de kjøpte den til prinsessen på erten for alt vi vet og at Marius bare var med. Dette var jo kort tid etter lydklippene med  frognerkvinnen kom frem så han hadde sikkert lyst å shoppe med mor da. Dra på kjøpesenter en lørdag med masse folk . I etterkant kom det frem at dette kjøpet av madrass var dagen etter at en av ( ! ) voldtektene skal ha skjedd på Skaugum ( lenke: voldtekt på Skaugum 26.9.2024 https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053 og  her madrasskjøp 27/9/24 https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546)). Når du drar å handler madrass dagen etter en angivelig voldtekt så virker det jo litt som om det er for å skjule noen spor? og her er altså kongehuset med. 

Tillegg info: for de observante så kan de også legge merke til at det i dagbladet artikkelen jeg linker til så blir nevnt når politiet anmeldte denne voldtekten og det er dagen før Haakon måtte avlyse program for å dra med Marius til London fordi som husker det.

Endret av FruR
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...