Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (24 minutter siden):

Jeg oppfattet kommentaren om de syv gangene om dagen med tlf fra mor som en ironisk overdrivelse. dvs som litt tøys og erting, bare. 

Ikke nødvendig å krisemaksimere absolutt alt.

Å kommentere på det, og si at det ikke er normalt er ikke å krisemaksimere. 

Som flere har sagt: det går seg helt sikket til. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Ja, bestrider ikke at de sikkert ringes ofte. Om det faktisk er 7 ganger eller om det er 2-3 ganger, vet man jo ikke. Er jo ikke helt uvanlig å overdrive eller spøke litt. 

Som sagt, enig i at det er en spøk, og den er nok forankret i en eller annen grad av sannhet. Det går også over ens med den fremtoningen vi har sett av MM i morsrollen. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Aftenposten komprimerer VG intervjuet ned til enkelt og greit: synes det er vanskelig med broren og mora ringer syv ganger og dagen 😂 

https://www.aftenposten.no/norge/i/VzyyP6/prinsesse-ingrid-alexandra-om-broren-vanskelig

Jeg tror også hun sier det med en form for spøk men det ligger jo åpenlyst en sannhet i det også: at MM tar mye kontakt med henne hver dag på daglig basis. Hva som er å anse som normal mengde kontakt er jo vanskelig å si, jeg antar at som kongelig er det noe som kan påvirke behovet for jevnlig kontakt? Og situasjonen de står i som familie gjør vel også noe med relasjonen dem mellom og behov for kommunikasjon. Hun sier dog ikke at det er mamma og pappa som ringer syv ganger for dagen. Det er utelukkende mamma. Hun sier også at MM unner henne å reise bort, dette i sammenheng med MM sin egen sykdom. Skulle vel bare mangle tenker jeg da men.. 

Så klart er det sagt med glimt i øye og i en spøkefull tone! Hvis hun hadde følt seg forfulgt av egen mor er det vel ikke avise  hun hadde gått til for å få hjelp 😅 

Allikevel er det vel greit innafor å mene at å ringe dattera ca 7 ganger om dagen, som bor på andre siden av jordkloden, er vel mye syns jeg, men som sagt: dette er jo sagt med glimt i øyet 😄

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Alle vet jo at å RINGE folk på den alderen omtrent er forfølgelse. ☺️ Send en snap eller til nød, hvis det er alvorlig; en sms. Har jeg fått vite. 😬

Kan hende MM må lære seg snap og sms 😝

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (5 minutter siden):

Så klart er det sagt med glimt i øye og i en spøkefull tone! Hvis hun hadde følt seg forfulgt av egen mor er det vel ikke avise  hun hadde gått til for å få hjelp 😅 

Allikevel er det vel greit innafor å mene at å ringe dattera ca 7 ganger om dagen, som bor på andre siden av jordkloden, er vel mye syns jeg, men som sagt: dette er jo sagt med glimt i øyet 😄

Enig! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Som sagt, enig i at det er en spøk, og den er nok forankret i en eller annen grad av sannhet. Det går også over ens med den fremtoningen vi har sett av MM i morsrollen. 

Ærlig talt. Jeg kjenner mange mødre som er i kontakt med utflyttede barn flere ganger om dagen, særlig første året de studerer. Har ingenting med kontrollbehov å gjøre, virkelig ikke, mest om praktiske ting, samt at MM og IA kanskje nettopp i høst har hatt en del å snakke om. Viktig snakk. Nå må man slutte vri alt til noe negativt om MMs «fremtoning» i morsrollen. Tviler på at MM ringte masse da IA var i militæret. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (3 minutter siden):

Kan hende MM må lære seg snap og sms 😝

Kanskje de synes det holder at hun har lært seg å ringe? 😂

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Kanskje de synes det holder at hun har lært seg å ringe? 😂

Haha, ja, mulig - litt det samme som jeg gjør med mine foreldre: "dere trenger faktisk ikke å være på sosiale medier" - vet jo aldri hvilken dør man åpner når man slipper gamle folk ut på sosiale medier 😅

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt. Jeg kjenner mange mødre som er i kontakt med utflyttede barn flere ganger om dagen, særlig første året de studerer. Har ingenting med kontrollbehov å gjøre, virkelig ikke, mest om praktiske ting, samt at MM og IA kanskje nettopp i høst har hatt en del å snakke om. Viktig snakk. Nå må man slutte vri alt til noe negativt om MMs «fremtoning» i morsrollen. Tviler på at MM ringte masse da IA var i militæret. 

Kan ikke jeg få lov til å ha min mening også kan du ha din? :) 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Da jeg bodde i Australia ringte jeg hjem eller mine foreldre ringte meg en gang hver 14.dag. De ringte når de skulle legge seg - da var jeg klar til å gå på skolen. Om MM ringer datteren 7 ganger for dagen er det ikke mye tid igjen i døgnet til andre ting. Vi har også utflyttet ungdom og den av de som ringer mest hjem ringer en gang for dagen og det syns jeg er vel mye…men han lurer stadig vekk på hvilken grad klærne skal vaskes på og om pizzaen skal på varmluft. Nok sånne ting prinsessen ikke trenger å tenke på. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Når jeg leser her skjønner jeg for så vidt hvorfor prinsessen svarer "det trenger jeg ikke å gå inn på" på annethvert spørsmål.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Når jeg leser her skjønner jeg for så vidt hvorfor prinsessen svarer "det trenger jeg ikke å gå inn på" på annethvert spørsmål.

Ta det rolig 😂 

Å le litt av, og spøke med, og også være litt bekymret for, at det er ca. 7 samtaler om dagen med mamma (som er veldig mye!)  er nok helt innafor hva slottet og kronprinsessa klarer - var tross alt hun som ga informasjonen! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Ta det rolig 😂 

Å le litt av, og spøke med, og også være litt bekymret for, at det er ca. 7 samtaler om dagen med mamma (som er veldig mye!)  er nok helt innafor hva slottet og kronprinsessa klarer - var tross alt hun som ga informasjonen! 

Hvis noen tar det rolig her er det jo jeg, med respekt å melde.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvis noen tar det rolig her er det jo jeg, med respekt å melde.

Ja, du må gjerne mene det 😅

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Jeg påpeker ting og utalelser som er kjent og sier hva jeg tenker om disse . Jeg sier det KAN være og tegn kan tyde på..   Jeg tar høyde for at det kommer ann på omstendighetene og at kan være ting vi ikke vet. Det skriver jeg jo i innlegget. Som nevnt så tror jeg MM er veldig glad i barna sine.

Og jeg mener det er helt tullete å hoppe på full psyk-analyse.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Det eneste jeg tenker når jeg ser dette intervjuet er at jeg ønsker hele familien slapp fri fra dette.

For en anakronisme å ha monarki i 2025.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Gjest Beyond the Scoop
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Her er sitatet: 

– Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra.

Det står at hun ler, da er det garantert sagt på en letthjertet, spøkefull måte.

IA husker vel hva mor MM har gjort i det siste for å preppe henne til det kommende intervjuet og at hun skal huske å si det samme som sin far: 

Sitat

Det er også vanskelig. Det han er tiltalt for, er vanskelig både for meg, spesielt som søster, og for resten av familien. Og ikke minst selvfølgelig for alle dem som er berørt av saken.

Selvsagt spekulasjon fra min side. Men det er veldig likt det både mor og far hele tiden har sagt (og kun har sagt det) 

Skrevet
Beyond the Scoop skrev (1 time siden):

IA husker vel hva mor MM har gjort i det siste for å preppe henne til det kommende intervjuet og at hun skal huske å si det samme som sin far: 

Selvsagt spekulasjon fra min side. Men det er veldig likt det både mor og far hele tiden har sagt (og kun har sagt det) 

Selvfølgelig er det ganske likt. Det er ganske likt hva 90% av befolkningen ville sagt i en slik situasjon. Jeg ville sagt det, du ville sagt det og de andre i denne tråden ville sagt det. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Marihønepøne skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig er det ganske likt. Det er ganske likt hva 90% av befolkningen ville sagt i en slik situasjon. Jeg ville sagt det, du ville sagt det og de andre i denne tråden ville sagt det. 

Selvfølgelig kan hun ikke si noe annet. Hun er jo fanget i rollen sin for livet. 50-60 år til med diplomatisk, intetsigende pjatt.

Sett henne fri. De har penger nok til å klare seg i mange generasjoner.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja… hvor imponerende er egentlig disse svarene? Nå må vi ikke glemme at i forkant av slike «eksklusive» intervjuer mottar kongehuset spørsmålene på forhånd for godkjenning. Kommunikasjonsrådgiverne jobber hardt for å lage overfladiske og runde svar (som egentlig ikke gir oss svar på noe som helst). Hun svarer bare på det journalistene får lov å spørre om og svarene er ikke hennes egne.

Det er nok late som nå - slipp henne fri 🦋

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...