Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Imponerende med 10 timer tidsforskjell å få til å ringe 7 ganger om dagen😅 Enig i at hun svarte bra på spørsmål om monarkiets fremtid. 

Haha, ja, syns også det var litt "gøy" at tittelen på forsiden var "mamma ringer meg 7 ganger om dagen", og når man klikker seg inn er det første man leser "godt med frihet" 😂😂

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Haha, ja, syns også det var litt "gøy" at tittelen på forsiden var "mamma ringer meg 7 ganger om dagen", og når man klikker seg inn er det første man leser "godt med frihet" 😂😂

Så vidt jeg leste, handler denne friheten om måten å studere på. Kanskje jeg tar feil, men tror det var det hun mente😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Så vidt jeg leste, handler denne friheten om måten å studere på. Kanskje jeg tar feil, men tror det var det hun mente😅

Joda, det gjorde det, men det ble bare litt moro når man leser de i sammenheng sånn 😝

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
blvck skrev (19 minutter siden):

Stort interervju med IA i VG i dag,https://www.vg.no/rampelys/i/rP0xq3/ingrid-alexandra-til-vg-om-studentlivet-det-er-mye-mer-frihet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-69049ec5e495017740133d3e&utm_source=androidapp&utm_medium=share

hvor hun blant annet sier: 

"Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra" 

Litt mye kontrollbehov fra mamma? 😅😅

Det er begrenset hvor dypt og ærlig hun kan svare, så sånne intervjuer blir jo litt overflatiske, men syns hun svarte godt for seg når det gjelder monarkiets rolle: 

– Med all turbulensen rundt kongefamilien det siste året er det blitt debatt om kongehusets rolle, der flere har tatt til orde for at monarkiet bør avskaffes. Hva tenker du om det?

– Om Norge skal forbli et monarki eller ikke, er ikke opp til meg. Det er utrolig viktig for Norge at det er en demokratisk prosess som skal bestemme det.

– Men skjønner du at det blir debatt når det er turbulens rundt kongehuset?

– Det er jo noe som jeg egentlig ikke trenger å gå inn i. Det er opp til flertallet i Norge å bestemme.

Jeg håper Ingrid A får vite at det ikke er normalt at en mor ringer sin voksene datter så mye.  Det alene er kanskje ikke nok til å kalle det negativ sosial kontroll og det kommer sikkert ann på omstendighetene og flere ting men det er et faretegn vil jeg si.

Jeg tror Kronprinsessen ønsker barna sine det beste og er glad i dem og de er glad i henne ( Ingrid sier at mamma og pappa er forbilde, broren hennes har tatovering med mom og hjerte på armen). Men noen ganger kan det at vi er glad i barna våre gjøre at vi fikser for dem i stedet for å la de lære ved å ordne opp selv og ta konsekvensen av handlinger. Eller vi ringer de 7 ganger om dagen for å vite hva de gjør når de er over 20 år og har flytta hjemmefra. Det kan gå over i det usunne og kontrollerende selv når det kommer fra et godt sted. Barna av disse type foreldre  blir ofte veldig knytta til foreldren(e) og innser ikke alltid at det er usunt eller unormalt. Det er også i noen tilfeller behagelig at forelderen passer på eller ordner opp. 

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Joda, det gjorde det, men det ble bare litt moro når man leser de i sammenheng sånn 😝

Ja, ser man isolert på sitatene, blir det kræsj😅

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
FruR skrev (28 minutter siden):

Jeg håper Ingrid A får vite at det ikke er normalt at en mor ringer sin voksene datter så mye.  Det alene er kanskje ikke nok til å kalle det negativ sosial kontroll og det kommer sikkert ann på omstendighetene og flere ting men det er et faretegn vil jeg si.

Jeg tror Kronprinsessen ønsker barna sine det beste og er glad i dem og de er glad i henne ( Ingrid sier at mamma og pappa er forbilde, broren hennes har tatovering med mom og hjerte på armen) men noen ganger kan det at vi er glad i barna våre gjøre at vi fikser for dem i stedet for å la de lære å ordne opp selv og ta konsekvensen av neglene handlinger eller ringer de 7 ganger om dagen for å vite hva de gjør når de er over 20 år og har flytta hjemmefra. Det kan gå over i det usunne og kontrollerende selv når det kommer fra et godt sted. Barna av disse blir ofte veldig knytta til foreldren(e) og innser ikke alltid  at det er usunt eller unormalt. Det er også i noen tilfeller behagelig at forelderen passer på eller ordner opp. 

Kan jo tro, og håpe for IAs del, at denne hyppige ringingen bare er nå i starten, og at det vil avta etter hvert. 7 (?) ganger er i overkant mye, og spesielt med tidsforskjellen. Må jo bli på natta for en av dem, da IA sannsynligvis er på skolen på dagtid😬 Høres slitsomt ut for begge parter om dette skulle vedvare.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (3 minutter siden):

Jeg tror Kronprinsessen ønsker barna sine det beste og er glad i dem og de er glad i henne ( Ingrid sier at mamma og pappa er forbilde, broren hennes har tatovering med mom og hjerte på armen). Men noen ganger kan det at vi er glad i barna våre gjøre at vi fikser for dem i stedet for å la de lære ved å ordne opp selv og ta konsekvensen av handlinger. Eller vi ringer de 7 ganger om dagen for å vite hva de gjør når de er over 20 år og har flytta hjemmefra. Det kan gå over i det usunne og kontrollerende selv når det kommer fra et godt sted. Barna av disse type foreldre  blir ofte veldig knytta til foreldren(e) og innser ikke alltid at det er usunt eller unormalt. Det er også i noen tilfeller behagelig at forelderen passer på eller ordner opp. 

Veldig enig med deg i dette 🙏 

Nå har det nok vært tøft for alle i kongefamilien siste året, men å ringe 7 ganger om dagen er ikke normalt. 

Jeg håper IA får mer frihet, og blir mer selvstendig. Hun skal være der i tre år så kan hende det går seg til med tiden for alle parter. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (13 minutter siden):

Hun høres ikke ut som en plaget, ung kvinne, akkurat. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
blvck skrev (1 time siden):

Veldig enig med deg i dette 🙏 

Nå har det nok vært tøft for alle i kongefamilien siste året, men å ringe 7 ganger om dagen er ikke normalt. 

Jeg håper IA får mer frihet, og blir mer selvstendig. Hun skal være der i tre år så kan hende det går seg til med tiden for alle parter. 

Enig.

-Pusheen- skrev (1 time siden):

Kan jo tro, og håpe for IAs del, at denne hyppige ringingen bare er nå i starten, og at det vil avta etter hvert. 7 ganger er i overkant mye, og spesielt med tidsforskjellen. Må jo bli på natta for en av dem, da IA sannsynligvis er på skolen på dagtid😬 Høres slitsomt ut for begge parter om dette skulle vedvare.

Ja Som nevnt kjærlighet kan lett gå over til at man bevisst eller ubevisst  gå over i kontroll hvor man ikke lar barna få lov å bli voksene og selvstendig . Det som gir meg litt vondt i magen når IA sier dette er at kritikken Mette Marit har fått i Marius saken som har også gått på at hun har sydd puter under armer, det er blitt diskutert hvor langt hun egentlig har gått for å beskytte Marius i den saken osv kan peke i retning overbeskyttende og kontrollerende mor det også. Dette er virkelig ikke for å henge ut noen men det er viktig og av offentlig interesse fordi det påvirker både MM og IA som fremtidige dronninger av Norge. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg oppfattet kommentaren om de syv gangene om dagen med tlf fra mor som en ironisk overdrivelse. dvs som litt tøys og erting, bare. 

Ikke nødvendig å krisemaksimere absolutt alt.

• Liker 21
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Aricia skrev (2 minutter siden):

Jeg oppfattet kommentaren om de syv gangene om dagen med tlf fra mor som en ironisk overdrivelse. dvs som litt tøys og erting, bare. 

Ja, jeg tenkte det samme, i og med at hun faktisk sier "hun ringer meg kanskje 7 ganger om dagen". Men man får jo inntrykk av at det er mer enn én gang daglig hvert fall. Selv om ikke det heller trenger å være tilfelle. Noen dager er det kanskje mer eller mindre enn andre. 

Endret av -Pusheen-
Tilføyelse
  • Liker 8
Skrevet (endret)
FruR skrev (5 minutter siden):

Enig.

Ja Som nevnt kjærlighet kan lett gå over til at man ikke bevisst eller ubevisst  gå over i kontroll hvor man ikke lar barna få lov å bli voksene og selvstendig . Det som gir meg litt vondt i magen når IA sier dette er at kritikken Mette Marit har fått i Marius saken som har også gått på at hun har sydd puter under armer, det er blitt diskutert hvor langt hun egentlig har gått for å beskytte Marius i den saken osv og det er virkelig ikke for å henge ut noen men det er viktig og av offentlig interesse fordi det påvirker både MM og IA som fremtiden dronninger av Norge. 

Synes du drar det langt i antakelser og spekulasjoner i verst tenkelige retning når du drar inn sosial kontroll, offentlig interesse osv. Tråden har akkurat åpnet igjen, vi trenger vel strengt tatt ikke å fyre av spekulasjoner etter to sek?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (51 minutter siden):

Synes du drar det langt i antakelser og spekulasjoner i verst tenkelige retning når du drar inn sosial kontroll, offentlig interesse osv. Tråden har akkurat åpnet igjen, vi trenger vel strengt tatt ikke å fyre opp spekulasjoner igjen etter to sek?

Jeg påpeker ting og utalelser som er kjent og sier hva jeg tenker om disse . Jeg sier det KAN være og tegn kan tyde på..   Jeg tar høyde for at det kommer ann på omstendighetene og at kan være ting vi ikke vet. Det skriver jeg jo i innlegget. Som nevnt så tror jeg MM er veldig glad i barna sine.

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Samme her, tenker det er en overdrivelse

• Liker 11
Skrevet

Tok det som en spøk, jeg. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Her er sitatet: 

– Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra.

Det står at hun ler, da er det garantert sagt på en letthjertet, spøkefull måte.

Fra artikkelen lengre opp

Endret av -Pusheen-
Bare la til kilden
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (8 minutter siden):

Jeg på peker ting og utalelser som er kjent og sier hva jeg tenker om disse . Jeg sier det KAN være og tegn kan tyde på..   Jeg tar høyde for at det kommer ann på omstendighetene og at kan være ting vi ikke vet. Det skriver jeg jo i innlegget,

Aftenposten komprimerer VG intervjuet ned til enkelt og greit: synes det er vanskelig med broren og mora ringer syv ganger og dagen 😂 

https://www.aftenposten.no/norge/i/VzyyP6/prinsesse-ingrid-alexandra-om-broren-vanskelig

Jeg tror også hun sier det med en form for spøk men det ligger jo åpenlyst en sannhet i det også: at MM tar mye kontakt med henne hver dag på daglig basis. Hva som er å anse som normal mengde kontakt er jo vanskelig å si, jeg antar at som kongelig er det noe som kan påvirke behovet for jevnlig kontakt? Og situasjonen de står i som familie gjør vel også noe med relasjonen dem mellom og behov for kommunikasjon. Hun sier dog ikke at det er mamma og pappa som ringer syv ganger for dagen. Det er utelukkende mamma. Hun sier også at MM unner henne å reise bort, dette i sammenheng med MM sin egen sykdom. Skulle vel bare mangle tenker jeg da men.. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle vet jo at å RINGE folk på den alderen omtrent er forfølgelse. ☺️ Send en snap eller til nød, hvis det er alvorlig; en sms. Har jeg fått vite. 😬

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Her er sitatet: 

– Mamma ringer meg kanskje syv ganger om dagen, ler prinsesse Ingrid Alexandra.

Det står at hun ler, da er det garantert sagt på en letthjertet, spøkefull måte.

Men mest sannsynlig også godt forankret i sannheten, tviler på at prinsessen lyver om det selv om hun ler av det. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Men mest sannsynlig også godt forankret i sannheten, tviler på at prinsessen lyver om det selv om hun ler av det. 

Ja, bestrider ikke at de sikkert ringes ofte. Om det faktisk er 7 ganger eller om det er 2-3 ganger, vet man jo ikke. Er jo ikke helt uvanlig å overdrive eller spøke litt. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...