Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (7 minutter siden):

Denne korte kommentaren sier litt om hvordan Epstein ser ut til å ha operert for å bygge opp nettverket sitt, og pynte seg med relasjoner til mektige personer for å knytte til seg og få tillit hos nye. 

Dette 👆

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Denne korte kommentaren sier litt om hvordan Epstein ser ut til å ha operert for å bygge opp nettverket sitt, og pynte seg med relasjoner til mektige personer for å knytte til seg og få tillit hos nye. 

Sleipt og potensielt veldig skadelig på ymse måter.

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Epstein tvang jo ingen av disse til å henge med han. Det er en aktiv handling å dra hjem til en av historiens verste pedofile overgrepsmenn. En gang, ok - kanskje det var et dårlig uinformert valg. To ganger, skam. Tre ganger, hva tenker du på? Flere ganger - et mønster som det er vanskelig å bortforklare.  

Om PST er så dårlige på bakgrunnssjekker av våre statsoverhoders kontakter er det mange penger som går til spille i statsbudsjettet.

Jeg er helt enig med deg, Ellie. Det er en personlig, selvstendig avgjørelse hvilke personer man velger å omgås. 
MM må stå for det valget hun engang gjorde. Igjen må jeg virkelig undre over den angivelige manglende bakgrunnssjekken. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

At en serieovergriper som Epstein må ha vært en god manipulator også i arbeidet med å bygge opp det internasjonale nettverket sitt til mektige personer verden over synes ikke jeg er spesielt overraskende. 

Synd og skremmende at så mange topper innenfor næringsliv og internasjonal politikk har latt seg manipulere, jf https://www.skup.no/sites/default/files/2020-02/jeffrey-epsteins-norske-forbindelser.pdf

Sitat

Mektige akademikere, forretningsfolk og politikere i land over hele verden hadde vært i Epsteins nettverk. Vi så på det som usannsynlig at Rød-Larsen var den eneste nordmannen. Tidligere statsminister Bondevik bekreftet mistanken vår. Han fortalte om hvordan Epstein deltok på et møte med en rekke tidligere statsledere og diplomater, og fremsto som en konvensjonell filantrop. Det virket for oss sannsynlig at flere kunne ha kommet i kontakt med ham i dette miljøet.

Endret av Aricia
La til lenke og sitat
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er interessant at MM utelukkende pekte på seg selv som den som har skyld i kontakten med Epstein. Hvis andre ikke har gjort jobben sin, rådgivere eller PST, ville det jo vært naturlig å peke på dem. Jeg bare lurer på om det kan tolkes som om hun ikke har fått råd, eller blitt advart. Evt om hun involverte seg som privatperson. 

Men det der bra at hun tok selvkritikk, selv om jeg mener det er flere spørsmål som er ubesvart. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

At en serieovergriper som Epstein må ha vært en god manipulator også i arbeidet med å bygge opp det internasjonale nettverket sitt til mektige personer verden over synes ikke jeg er spesielt overraskende. 

Synd og skremmende at så mange topper innenfor næringsliv og internasjonal politikk har latt seg manipulere.

Ja, er jo liksom ikke bare noen få heller. Lista er lang, og garantert lengre enn vi egentlig vet. Om filene slippes, tror jeg flere kommer til å bli sjokkerte. 

• Liker 2
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Det er interessant at MM utelukkende pekte på seg selv som den som har skyld i kontakten med Epstein. Hvis andre ikke har gjort jobben sin, rådgivere eller PST, ville det jo vært naturlig å peke på dem. Jeg bare lurer på om det kan tolkes som om hun ikke har fått råd, eller blitt advart. Evt om hun involverte seg som privatperson. 

Men det der bra at hun tok selvkritikk, selv om jeg mener det er flere spørsmål som er ubesvart. 

Det er jo helt vanlig i arbeidslivet, at den på toppen tar på seg ansvaret uten å skylde på de ansatte. Skulle virkelig bare mangle.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Det er jo helt vanlig i arbeidslivet, at den på toppen tar på seg ansvaret uten å skylde på de ansatte. Skulle virkelig bare mangle.

Nja vet ikke om jeg tenker det er helt relevant. MM er da vitterlig ikke sjef over PST. Det ville jo være naturlig at PST tok selvkritikk, dersom de ikke hadde gjort jobben sin. Det er litt det jeg synes er rart, og jeg lurer på hvordan man skal forstå det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (12 minutter siden):

Nja vet ikke om jeg tenker det er helt relevant. MM er da vitterlig ikke sjef over PST. Det ville jo være naturlig at PST tok selvkritikk, dersom de ikke hadde gjort jobben sin. Det er litt det jeg synes er rart, og jeg lurer på hvordan man skal forstå det. 

Det virker kanskje som man ikke har ordentlige rutiner på hva man gjør når de man er satt til å passe på havner i dårlige situasjoner. MM er en del, MBH er en annen. Virker ikke helt som man er klare nok på at visse risikoer ikke er verdt å ta (henge med Foxtrot\Bhatti\Kilian-medlemmer, 'flere' sammenkomster med serie-pedofile Epstein). Det hjelper liksom lite hvis slike folk har adgang til å kunne presse våre statsoverhoder uten at det virker som noe gjøres før mediene tenner bål under dem.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Minner om at dette er tråden om det Norske Kongehuset. Ønsker man en debatt rundt den danske kongefamilien får man opprette en egen tråd om dette for å hindre de avsporingene som forekommer i denne tråden. Dette er heller ikke tråden for å diskutere Epsteinsaken utover koblingen til MM. Ønsker man en generell debatt om den saken finnes det allerede tråder om dette. 

Forumansvarlig

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Det sier seg nesten selv at MM sin versjon ikke kan være sann. Hun hevder altså at hun visste han var kriminell, men ikke «alvorlighetsgraden».
Skulle likt å høre hvordan det kan henge sammen. Har PST liksom sagt til henne: «Du, han Epstein-vennen din, han er dømt for noe sedelighetsforbrytelser , men vi gidder ikke å google akkurat hva det er». Tror ikke det

Faktum er at det var godt kjent, og det stod også om det i VG og andre norske nettaviser, så det var ikke som at man trengte å grave etter det en gang.

Så nei. Det er det ikke mulig å tro på.

https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Sitat; – Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det, sier kronprinsesse Mette-Marit i en uttalelse sendt fra slottet til DN.

Var hun ikke klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger!? Et googleklikk unna fakta. Det skal egentlig ikke være mulig. Eller? Det er visst mulig, utrolig nok! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (6 minutter siden):

https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Sitat; – Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det, sier kronprinsesse Mette-Marit i en uttalelse sendt fra slottet til DN.

Var hun ikke klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger!? Et googleklikk unna fakta. Det skal egentlig ikke være mulig. Eller? Det er visst mulig, utrolig nok! 

Og hvilke kriminelle handlinger er det hun regner som ikke alvorlige?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Et betimelig spørsmål, ja. 

Her er det som hun regnet som mindre alvorlige; 

https://www.nrk.no/urix/milliardaer-fengslet-for-overgrep-mot-unge-jenter-1.14619109

For de som foretrekker fakta:

Nå sier hun rent faktisk det motsatte av det du insinuerer:

"– Gjennom mitt langvarige arbeid med internasjonale helsespørsmål har jeg sett på nært hold de store skadene seksuelle overgrep påfører barn og kvinner. Vi har alle medansvar for å bekjempe seksuelle overgrep og støtte ofrene, og jeg ønsker å uttrykke min dype sympati og solidaritet med ofrene for de overgrep Jeffrey Epstein har begått, sier Mette-Marit i uttalelsen slottet har sendt til DN på epost."

Kronprinsesse Mette-Marit møtte sexforbryteren Jeffrey Epstein flere ganger: – Jeg burde undersøkt Jeffrey Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det | DN

Endret av MissLucy
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

"– Gjennom mitt langvarige arbeid med internasjonale helsespørsmål har jeg sett på nært hold de store skadene seksuelle overgrep påfører barn og kvinner. Vi har alle medansvar for å bekjempe seksuelle overgrep og støtte ofrene, og jeg ønsker å uttrykke min dype sympati og solidaritet med ofrene for de overgrep Jeffrey Epstein har begått, sier Mette-Marit i uttalelsen slottet har sendt til DN på epost."

Kronprinsesse Mette-Marit møtte sexforbryteren Jeffrey Epstein flere ganger: – Jeg burde undersøkt Jeffrey Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det | DN

https://www.aftenposten.no/norge/i/Jbqerb/hoeiby-siktelsen-snekkestads-mor-varslet-kronprinsen-direkte

Sitat

Juliane Snekkestads mor kontaktet kronprins Haakon direkte. Hun ville varsle om Marius Borg Høibys behandling av datteren. Hun er ikke den eneste som har gjort det.

Do as I say, not as I do.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Merkelig da å ha ham som omgangsvenn. Og hun innrømmer jo at hun visste han var kriminell, bare ikke «alvorlighetsgraden». 

Hun har selvsagt visst om dette. Det stod om det i VG og andre norske nettaviser, så hun hadde ikke trengt å «undersøke fortiden nærmere» heller.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (1 time siden):

Nei, hun er ikke det. Og PST har neppe som del av sitt mandat at de skal beskytte kongefamilien mot folk med tvilsom moral, så jeg antok at det var snakk om rådgiverne de har ansatt. 

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Det er fint å forsøke å rette opp. Likevel er det veldig trist å lese slikt som dette ift. Julianne Snekkestad og hennes møte/forsøk på dialog/kontakt; 

https://www.aftenposten.no/norge/i/pPOaaE/siktelsen-mot-hoeiby-kronprinsen-fikk-tilbud-om-aa-se-snekkestad-bilde

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (19 minutter siden):

Nei, hun er ikke det. Og PST har neppe som del av sitt mandat at de skal beskytte kongefamilien mot folk med tvilsom moral, så jeg antok at det var snakk om rådgiverne de har ansatt. 

Det er jo du som insinuerer at Jeffrey Epstein brukte utpressing og sosial makt til å holde kjente mennesker i sine nettverk. Er ikke dette noe PST burde varslet MM om?

Beklager, men tankerekken henger ikke helt sammen.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Det er fascinerende at MM og teamet rundt henne ikke visste at Epstein var tidligere dømt for å ha kjøpt seksuelle tjenester av mindreårig - i 2008. Ingen bakgrunnsjekk av personer våre kongelige omgås? 

Eller visste de det? 

Dersom hun faktisk visste det så sier det iallefall meg noe om at hun har et ganske lettvint og lemfeldig forhold til hva som er alvorlig og drøyt. Uforståelig for meg at hun ønsket å ha noe med den mannen å gjøre. Men, antageligvis nok et forhold vi aldri får vite sannheten om. 

Selvfølgelig har livvakttjenesten PST viste om Epstein dommen fra 2008. Dette er profesjonelle yrkesutøvere og jobben deres er å ivareta sikkerheten til de kongelige. De kan komme med anbefalinger og råd, noe de sikkert har gjort. Men de har ikke myndighet til å bestemme hvem de kongelige omgås. Samtidig har de taushetsplikt og kan ikke uttale seg. 

• Liker 9
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...