Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (1 time siden):

At noen googler en frilansfotograf før de eventuelt kjøper en tjeneste, er jo helt normalt – uavhengig av etternavn. Det er kvalitet og portefølje som avgjør om man får oppdrag over tid, ikke bakgrunnen. At noen starter med et visst utgangspunkt betyr ikke at resten av løpet går av seg selv. Nettverk kan åpne en dør, men det holder ikke døren åpen hvis man ikke leverer.

Nei, håper for all del at han må levere kvalitet for å få fortsette og få jobb. MEN man skal ikke undergrave viktigheten av å ha noen døråpnere for seg. Det kan bety alt. Kommer man ikke innenfor så får man heller aldri vist hva man kan. Mange opplever det, dessverre. 

Endret av Gulline
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Nei, håper for all del at han må levere kvalitet for å få fortsette og få jobb. MEN man skal ikke undergrave viktigheten av å ha noen døråpnere for seg. Det kan bety alt. Kommer man ikke innenfor så får man heller aldri vist hva man kan. Mange opplever det, dessverre. 

Når han velger å starte ENK innenfor feltet, og i tillegg gikk informasjonsteknologi- og medieproduksjon, høres det ikke ut som at han tenker at kvalitet ikke er viktig. Når han er i Italia med et ønske om å lære mer, slår han meg ikke som noen som ikke vil utvikle seg.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (16 timer siden):

At nettverk og bakgrunn kan være døråpnere er ganske universelt – det gjelder for kunstnere, gründere, politikere og alle som starter noe nytt.

Det spesielle er at det fremstilles som et problem før vi vet om han faktisk bruker tittelen strategisk, eller om han forsøker å bygge noe på fag og portefølje. Når det problematiseres på forskudd, handler det mindre om kvalitet og mer om en prinsipiell motstand mot at han får prøve seg.

Da er vi ikke lenger i en debatt om arbeid, men i en vurdering av hvem som i utgangspunktet anses som berettiget til å prøve seg.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (15 minutter siden):

At nettverk og bakgrunn kan være døråpnere er ganske universelt – det gjelder for kunstnere, gründere, politikere og alle som starter noe nytt.

Det spesielle er at det fremstilles som et problem før vi vet om han faktisk bruker tittelen strategisk, eller om han forsøker å bygge noe på fag og portefølje. Når det problematiseres på forskudd, handler det mindre om kvalitet og mer om en prinsipiell motstand mot at han får prøve seg.

Da er vi ikke lenger i en debatt om arbeid, men i en vurdering av hvem som i utgangspunktet anses som berettiget til å prøve seg.

Så lenge tittelen brukes i beskrivelsen av firmaet så er det selvsagt et problem. 

Vi vet alle at det ligger endel makt bak tittelen "prins".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (37 minutter siden):

Så lenge tittelen brukes i beskrivelsen av firmaet så er det selvsagt et problem. 

At tittelen ligger der som formell identifikasjon er i seg selv ikke det samme som at den brukes aktivt som virkemiddel. Tittelen Prins brukes ikke i firmanavnet. I offentlige registre står folk oppført med roller og titler av ulike grunner – også fordi det er slik de er registrert offisielt.

Spørsmålet er ikke om tittelen eksisterer, men om den utnyttes kommersielt.  Det er to forskjellige ting, og det er først der skillet blir relevant å diskutere.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (22 minutter siden):

Da er det jo fint den heter Sverre Magnus Productions.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke lest meg opp på de siste sidene her nå, så jeg kommer litt "sidelengs" inn i debatten, men bruker prinsen tittelen i besksrivelsen av Enk`et sitt? - hva er den beskrivelsen? 

• Liker 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

At tittelen ligger der som formell identifikasjon er i seg selv ikke det samme som at den brukes aktivt som virkemiddel. Tittelen Prins brukes ikke i firmanavnet. I offentlige registre står folk oppført med roller og titler av ulike grunner – også fordi det er slik de er registrert offisielt.

Spørsmålet er ikke om tittelen eksisterer, men om den utnyttes kommersielt.  Det er to forskjellige ting, og det er først der skillet blir relevant å diskutere.

Kjære vene, jeg har da heller aldri påstått det. Hvor tar du det fra?

Jeg sa at han bruker tittelen prins i beskrivelsen av firmaet sitt. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (27 minutter siden):

Hvor bruker han "prins" i beskrivelsen?

Jeg kan bare se at han oppgir sitt fulle navn i feltet for innehaver. Det må han jo.

https://virksomhet.brreg.no/nb/oppslag/enheter/935459141

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Hvor bruker han "prins" i beskrivelsen?

Jeg kan bare se at han oppgir sitt fulle navn i feltet for innehaver. Det må han jo.

Står under innehaver….
Hva ellers skal det stå tenker jeg da, han har jo ikke noe etternavn, så hvordan ellers identifisere innehaveren….? 

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lest meg opp på de siste sidene her nå, så jeg kommer litt "sidelengs" inn i debatten, men bruker prinsen tittelen i besksrivelsen av Enk`et sitt? - hva er den beskrivelsen? 

Nei, han gjør ikke det. 

Men han må jo oppgi sitt folkeregisterførte navn som innehaver, så det står prins Sverre Magnus som innehaver.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (6 timer siden):

Gå litt lenger ned til du kommer til "Innehaver":

•  

Ja, det er jo det jeg sier. Han må jo oppgi navnet sitt under "innehaver".

Det er jo det han heter i folkeregisteret.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
enkefru skrev (Akkurat nå):

Står under innehaver….
Hva ellers skal det stå tenker jeg da, han har jo ikke noe etternavn, så hvordan ellers identifisere innehaveren….? 

Han kunne f.eks skrevet Sverre Haraldsen ... eller Sverre Magnus Haraldsen.

Mulig de kunne brukt et alias akkurat som de gjør i passene sine på hemmelige reiser. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Det står bla i Brønnøysund-registeret:

Takk! Tenker du at det står "Innhaver: Prins Sverre Magnus" ? 

Det er jo samme problemstillingen som hans tante viftet med det ja. Hun følte hun måtte bruke prinsessetittelen i mangel på etternavn. Nå har hun og gemalen utnyttet sin "royalty" til gangs, vi har vel ingen grunn til å frykte at Sverre Magnus ønsker å gjøre det samme. 

Enn så lenge, så er dette innafor tenker jeg da. Vil tro samme avtalen vil gjelde for han som for ML/DV når han skal igang med business og markedsføring - at han ikke  skal bruke tittelen eller tilknytningen til kongehuset i kommersiell sammenheng. Men han ER prins, så i et offentlig register blir det jo ikke noe annet enn riktig at det står som det gjør nå da. Tenker jeg. 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det er jo det han heter i folkeregisteret. At du bruker det som "bevis" på misbruk av tittelen er så villedende og misvisende at det grenser til løgn. 

Nedrig.

Merkelig at prinsesse Madeleine klarer å skrive Madeleine Bernadotte når det kommer til sin forretning - nettopp for å unngå å blande inn kongelige titler. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (6 timer siden):

Han kunne f.eks skrevet Sverre Haraldsen ... eller Sverre Magnus Haraldsen.

Mulig de kunne brukt et alias akkurat som de gjør i passene sine på hemmelige reiser. 

Han heter ikke Haraldsen. Han heter prins Sverre Magnus.

Det er ikke noe galt i å oppgi sitt folkeregister navn på et skjema som krever at man oppgir sitt folkeregisternavn.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Merkelig at prinsesse Madeleine klarer å skrive Madeleine Bernadotte når det kommer til sin forretning - nettopp for å unngå å blande inn kongelige titler. 

Hva heter hun i det svenske folkeregisteret?

Hva skrev hun i det svenske foretaksregisteret?

• Liker 6
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nå må du gi deg.

Han heter ikke Haraldsen. Han heter prins Sverre Magnus.

Det er ikke noe galt i å oppgi sitt folkeregister navn på et skjema som krever at man oppgir sitt folkeregisternavn.

Du er på bærtur.

Ok

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...