Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Vi vet vel ikke om han har erfaring eller kvalifikasjoner? Kunne ha gjort noe mht det siste året. Mulig han jobber med å lage seg en portefølje nå. 

Vi vet ingenting. Ei heller hva han har gjort det siste året. Men en ting vet vi og det er at det ikke akkurat er noen ulempe å ha tittelen, prins i sin virksomhetsbeskrivelse. 

Fremtidige kunder sjekker garantert nøye  bakgrunnen til en ny fotograf som banker på døren.  

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Vi vet ingenting. Ei heller hva han har gjort det siste året. Men en ting vet vi og det er at det ikke akkurat er noen ulempe å ha tittelen, prins i sin virksomhetsbeskrivelse. 

Fremtidige kunder sjekker garantert nøye  bakgrunnen til en ny fotograf som banker på døren.  

Bakgrunnen? De sjekker vel heller porteføljen, evt faglig kvalitet og potensiale? Er familiebakgrunn særlig viktig i denne bransjen altså?

• Liker 8
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Bakgrunnen? De sjekker vel heller porteføljen, evt faglig kvalitet og potensiale? Er familiebakgrunn særlig viktig i denne bransjen altså?

Nå spekulerte Kollentaj i at han kanskje skulle til Italia for å jobbe med å lage seg en portefølje. Det var det jeg svarte på.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Med den logikken er det jo ingen som startet ENK som er suksessfulle etter hvert. Må være lov å starte et sted. 

Selvfølgelig er det lov å starte et sted, men er dette virkelig noe du hadde anbefalt din 20 år gamle sønn? 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Sol79 skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er det lov å starte et sted, men er dette virkelig noe du hadde anbefalt din 20 år gamle sønn? 

De fleste kan ikke anbefale sine barn det uten at de støtter dem økonomisk. Ikke alle her til lands kan støtte sine barns opphold i utlandet økonomisk, de har rett og slett nok med å klare seg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sol79 skrev (1 minutt siden):

Ikke hvis man har en forventing om at han skal stå på egne ben og forsørge seg selv.

• Liker 12
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Nå spekulerte Kollentaj i at han kanskje skulle til Italia for å jobbe med å lage seg en portefølje. Det var det jeg svarte på.

Og det gjorde du med en påstand om at bakgrunn var viktigere enn kvalifikasjoner i fotografbransjen. Utdyp gjerne.

• Liker 7
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Og det gjorde du med en påstand om at bakgrunn var viktigere enn kvalifikasjoner i fotografbransjen. Utdyp gjerne.

Til og med jeg sjekker bakgrunnen på ukjente jeg engasjerer til diverse ifm huset, feks. 

• Liker 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Til og med jeg sjekker bakgrunnen på ukjente jeg engasjerer til diverse ifm huset, feks. 

Ja da så.

• Liker 6
Skrevet
Sol79 skrev (8 minutter siden):

Det kommer jo helt an på situasjonen. For alt vi vet, har han kommet i kontakt med dyktige folk som kan hjelpe ham, kanskje han har et nettverk han kan lene seg på osv. Er ikke så naiv at jeg tror at prins Sverre Magnus av Norge står helt på bar bakke her, og det er jo bare fint for ham. Gjør ikke meg noe, i så fall.

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Det kommer jo helt an på situasjonen. For alt vi vet, har han kommet i kontakt med dyktige folk som kan hjelpe ham, kanskje han har et nettverk han kan lene seg på osv. Er ikke så naiv at jeg tror at prins Sverre Magnus av Norge står helt på bar bakke her, og det er jo bare fint for ham. Gjør ikke meg noe, i så fall.

Ikke meg heller. Skjønner ikke at dette (ennå) problematiseres med "fremtidig risiko". La nå fyren få prøve seg.

• Liker 8
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ikke meg heller. Skjønner ikke at dette (ennå) problematiseres med "fremtidig risiko". La nå fyren få prøve seg.

Enig, det samme sier jeg. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Enig, det samme sier jeg. 

Har ikke sett noen her påstå det motsatte. Det som sies er at han klart har fordeler av prinsetittelen og at sønn av hvem som helst kan ikke gjøre det samme. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Gulline skrev (37 minutter siden):

Har ikke sett noen her påstå det motsatte. Det som sies er at han klart har fordeler av prinsetittelen og at sønn av hvem som helst kan ikke gjøre det samme. 

Vel, jeg har sett mange snakke ned hele ENK'et, alt fra navnet på det, til manglende erfaring, det blir dratt linjer til hans tante, og gud forby at han er prins og kommer til å "leve på navnet sitt" osv osv. At han er ung, ikke tar universitetsutdannelse isteden for, at han ikke er i militæret isteden for, at han visstnok har fått praksisplass i Italia pga hvem han er, antydninger til at han har startet ENK'et uten planer om å faktisk jobbe, det blir stilt spørsmål om hvor vidt han har talent og kunnskap på dette. At han burde være et forbilde for alle 20-åringer her i landet istedenfor å gjøre det han selv har lyst til. At han heller burde representere på heltid og få apanasje, det ble kritisert at han flytter til Italia med sin kjæreste istedenfor å ha avstandsforhold. Så jeg vet ikke helt om jeg kjøper at ingen har påstått det motsatte.

Endret av -Pusheen-
Snek seg inn et ord for mye
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (7 timer siden):

Det er vel liten tvil om at det følger fordel med det å ha en prinsetittel, på mange måter. Jeg tenker ikke nødvendigvis på at det bidrar som fotograf og at kvaliteten på bilder blir bedre av den grunn. 
De fleste sjekker bakgrunnen til dem man velger å engasjere til arbeide man ønsker å få utført. Helt enig i det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (7 timer siden):

Vi vet vel ikke om han har erfaring eller kvalifikasjoner? Kunne ha gjort noe mht det siste året. Mulig han jobber med å lage seg en portefølje nå. 

Vi vet faktisk svært lite om ham til prins å være. Det er som om de pakker ham inn i en slags misforstått hemmelig tilværelse, og at hans ungdomstid i «frihet og anonymitet» skal fortsette også fremover i tid. Nå er det et liv i Milano sammen med kjæresten. 
Det koster flesk, altså det er på ingen måte billig å kjøpe/leie seg inn i en fin leilighet i den byen, og så kan vi tenke oss alle kostnader som tilkommer en tilværelse. Hvem betaler for oppholdet? Har han og kjæresten tatt opp studielån? Eller er det foreldrene som bidrar, henholdsvis hennes og kronprinsparet? Er det oss, skattebetalerne gjennom en del av den økte apanasjen? 

Det er vel riktig å kunne si at han selv ikke besitter inntekter til å stå for levekostnadene sine ennå? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Det virker som flere diskuterer ut fra ulike premisser – noen snakker om symbolikk og fordeler ved tittel, andre om selve yrkesløpet. Et navn kan vekke oppmerksomhet, men det kan ikke erstatte portefølje, faglig innhold eller videre oppdrag.  At unge i kreative bransjer etablerer ENK, bygger erfaring underveis og får økonomisk støtte hjemmefra er ikke uvanlig – det gjelder mange, ikke bare kongelige. Når vi legger til side spekulasjoner om økonomi og motiv, sitter vi igjen med en 20-åring som prøver et fagfelt. Det i seg selv er ikke spesielt dramatisk.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (8 timer siden):

At noen googler en frilansfotograf før de eventuelt kjøper en tjeneste, er jo helt normalt – uavhengig av etternavn. Det er kvalitet og portefølje som avgjør om man får oppdrag over tid, ikke bakgrunnen. At noen starter med et visst utgangspunkt betyr ikke at resten av løpet går av seg selv. Nettverk kan åpne en dør, men det holder ikke døren åpen hvis man ikke leverer.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (40 minutter siden):

Vi vet faktisk svært lite om ham til prins å være. Det er som om de pakker ham inn i en slags misforstått hemmelig tilværelse, og at hans ungdomstid i «frihet og anonymitet» skal fortsette også fremover i tid. Nå er det et liv i Milano sammen med kjæresten. 
Det koster flesk, altså det er på ingen måte billig å kjøpe/leie seg inn i en fin leilighet i den byen, og så kan vi tenke oss alle kostnader som tilkommer en tilværelse. Hvem betaler for oppholdet? Har han og kjæresten tatt opp studielån? Eller er det foreldrene som bidrar, henholdsvis hennes og kronprinsparet? Er det oss, skattebetalerne gjennom en del av den økte apanasjen? 

Det er vel riktig å kunne si at han selv ikke besitter inntekter til å stå for levekostnadene sine ennå? 

Jeg forstår ikke poenget med å lure på dette eller problematisere det. Det er da virkelig en privatsak hvem som betaler.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Vel, jeg har sett mange snakke ned hele ENK'et, alt fra navnet på det, til manglende erfaring, det blir dratt linjer til hans tante, og gud forby at han er prins og kommer til å "leve på navnet sitt" osv osv. At han er ung, ikke tar universitetsutdannelse isteden for, at han ikke er i militæret isteden for, at han visstnok har fått praksisplass i Italia pga hvem han er, antydninger til at han har startet ENK'et uten planer om å faktisk jobbe, det blir stilt spørsmål om hvor vidt han har talent og kunnskap på dette. At han burde være et forbilde for alle 20-åringer her i landet istedenfor å gjøre det han selv har lyst til. At han heller burde representere på heltid og få apanasje, det ble kritisert at han flytter til Italia med sin kjæreste istedenfor å ha avstandsforhold. Så jeg vet ikke helt om jeg kjøper at ingen har påstått det motsatte.

Vel talt!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...