Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (25 minutter siden):

Men igjen, hvilke reelle sanksjonsmuligheter har Kongen? Utenom prinsessetittelen? Og tar han tittelen kan hun fortsatt kalle seg prinsesse, fordi det er ingen beskyttet tittel. Så ironisk nok vil det å ta fra henne tittelen også gjøre det enda lettere for henne å bruke «prinsesse» kommersielt…

Kongehuset kan ikke ta dem til retten (teknisk sett kan de, men det ville ikke hjulpet, tvert imot ville det bare gitt DV og ML enda mer bensin på offerbålet). De kan ikke nekte en voksen datter å gifte seg med den hun vil (hun er ikke tronarving, så kongen må ikke godkjenne giftemålet). I praksis er de faktisk vingeklippet. Så det mest effektive er å la DV og ML grave sin ege; grav. Og det er de godt i gang med nå fordi DV har nå gått over en grense i hvordan han omtaler Kongen og Dronningen og det bildet han tegner av dem, som «alle» i Norge og også deler av Europa vet at ikke er sant. De driter seg ut på et nytt nivå nå, uten å skjønne det selv. 

Sant nok. Når det skorter så totalt på selvinnsikt og manerer, mildt sagt, så kan de like så godt få reisepass, bli utestengt fra det gode selskap, bli Persona non grata. Ja, det mener jeg at de både fortjener og må påregne ved å oppføre seg så grenseoverskridende og respektløst som de to er på sin egotripping og sine egne selvopphøyde speilbilde. Det må settes en grense. Nok er nok, og det er på høy tid å kommunisere tydelig. Det ser dessverre ut til at den bortskjemte prinsessen vet at hun kan gjøre hva hun vil uten at «pappa» vil si henne imot. Det er jo dette man får et inntrykk av. 

De er veldig fornøyde med filmen og innholdet i følge denne promovideoen. 
https://www.vg.no/rampelys/i/almA2a/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-vi-er-saa-glade-for-aa-ha-laget-dette

Blir prinsessetittelen tatt bort og annonsert offisielt vil hun miste sin kraft om hun likevel trosser dette og durer i vei som før. Det blir om mulig enda verre, for henne og sjamanen om de surfer videre på den kongelige surfebølgen. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Jeg er også i «ta nå den tittelen da»-modus. Men jeg innser også at det kan være konsekvenser av det også som vi ikke har full oversikt over. Som at hun da i enda større grad kan gjøre «hva faen hun vil», og kongehuset ikke en gang kan vise til noen avtale og brudd på den. Det er forskjell på hva som er lurt på kort sikt og lang sikt. Det er ikke alltid det å velge kortsiktig signaleffekt er det lureste totalt sett. 

Det er det jeg også tenker. Kanskje konsekvensene slår hardere tilbake på Kongehuset enn det gjør på henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
missLynch skrev (7 timer siden):

Like greit at dokumentaren ble såpass ille som den ble, slik at alle får se Martha og Durek sine sanne ansikt. For noen oppblåste, selvopptatte og respektløse mennesker. 
Stakkars kongeparet. Tenker på alderen deres også, hva de må tåle og forsøke å håndtere. Håper de har dyktige folk rundt seg. 🥹

De har tydeligvis ikke dyktige folk rundt seg, mtp håndteringen både av MBH-saken og Märtha/Durek-saken...

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (30 minutter siden):

Sant nok. Når det skorter så totalt på selvinnsikt og manerer, mildt sagt, så kan de like så godt få reisepass, bli utestengt fra det gode selskap, bli Persona non grata. Ja, det mener jeg at de både fortjener og må påregne ved å oppføre seg så grenseoverskridende og respektløst som de to er på sin egotripping og sine egne selvopphøyde speilbilde. Det må settes en grense. Nok er nok, og det er på høy tid å kommunisere tydelig. Det ser dessverre ut til at den bortskjemte prinsessen vet at hun kan gjøre hva hun vil uten at «pappa» vil si henne imot. Det er jo dette man får et inntrykk av. 

De er veldig fornøyde med filmen og innholdet i følge denne promovideoen. 
https://www.vg.no/rampelys/i/almA2a/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-vi-er-saa-glade-for-aa-ha-laget-dette

Blir prinsessetittelen tatt bort og annonsert offisielt vil hun miste sin kraft om hun likevel trosser dette og durer i vei som før. Det blir om mulig enda verre, for henne og sjamanen om de surfer videre på den kongelige surfebølgen. 

Han kommer nok til å fortsatt konsekvent kalle henne Princess Maaartha (ref. telefonsamtalen i linken) Det kommer ihvertfall til å bli brukt når han skal true noen. 

• Liker 6
Skrevet
Eufemia- skrev (4 timer siden):

Det hele er skrekkelig. Det er vanskelig å finne ord som dekker alt. 
Det er klart at kongehuset står i en stor krise som de ikke ser ut til å klare å håndtere og få på rett kjøl. Det er virkelig å bekymre seg over. Det er også viktig å huske på at alt dette har foregått over noe tid der kongen ikke har klart, eller villet, sette hardt mot hardt oven for datteren sin som blåser en lang marsj i såkalte avtaler. Det tar seg dårlig ut at kongen vår blir utsatt for total ignoranse fra sin prinsessedatter og en sjaman som digger seg selv på en måte bare han og konen evner å se. De setter seg selv over kongen og kongehuset, og de får lov til å gjøre det uten konsekvenser! Det forundrer meg stort! 

Stemningen ulmer i folket, jeg har etter noe tid mange erfaringer og eksempler på det. Den siste jeg fikk fortalt av en butikksjef et sted, er at reklame for dette Hestmerket med bilde av prinsessedatteren avstedkom rett og slett så sterkt raseri og indignasjon fra kunder at de måtte fjerne bildene. Fokuset ble i stedet forsøkt rettet mot et par andre kvinner som også er del av klesfirma. Det var ille, sa vedkommende. 
Et renommé tar tid å bygge, men rives raskt ned. Kongehuset er en sentral del av alt som pågår nå, og har fått lov å gjøre det lenge, uten at det ageres med kraft og troverdighet. Kanskje på tide at rådgiverne våkner opp? 

Det forundrer meg veldig at de to andre kvinnene vil ha med Märtha. Det var jo de to som startet det, og nå ødelegger hun renomeet til merket. Jeg lurer på om de har mulighet til å presse henne ut …

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer på hvordan kongehus-debatten blir den dagen Kongen og Dronningen dør. Jeg håper og tror «noen» jobber i kulissene nå i forkant, og når tiden er inne (når kongeparet har gått bort), så blir det en ordentelig, seriøs og politisk forankret debatt om vi skal videreføre monarkiet. Så lenge kongeparet lever, er det svært få som ønsker å ta tak i problemstillingen. Og det er helt ok, kongeparet skal få regjere ut sin tid. Så er der tid for endring!

Jeg synes det er skremmende at i 2025 er det fortsatt ønskelig med et overhode basert på slekt og arv. Hva gjør vi den dagen en evt. fremtidig Konge eller Dronning ikke er like demokratisk, inkluderende, lojal og «ikke-politisk»? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Hulderen skrev (14 timer siden):

Det forundrer meg veldig at de to andre kvinnene vil ha med Märtha. Det var jo de to som startet det, og nå ødelegger hun renomeet til merket. Jeg lurer på om de har mulighet til å presse henne ut …

De tjener jo mer penger når de har med ML. Uten henne ville merket neppe blitt kjent i det hele tatt, og nå kommer sikkert salget til å fortsette å øke.

• Liker 3
Skrevet

Minner om at debatt rundt Märtha og Durek sitt liv som ikke er releatert til kongehuset skal tas i deres egne tråd. 

Forumansvarlig

• Liker 3
Skrevet
Miomino skrev (2 timer siden):

http://nrk.no/Norge/kronprinsesse-mette-marit-ma-pa-lungerehablitering-1.17574048

Kanskje det nå kan bli slutt med stygge kommentarer og spekulasjoner om MM utfordringer med helsen?

Jeg er kritiserer MM for å ha gjort feil i Marius saken ved å varsle, rydde med mer men vi trenger ikke kritisere henne for helseproblemer eller spekulere i at de er oppdikta av den grunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (57 minutter siden):

Jeg er kritiserer MM for å ha gjort feil i Marius saken ved å varsle, rydde med mer men vi trenger ikke kritisere henne for helseproblemer eller spekulere i at de er oppdikta av den grunn. 

Ja, er mye annet man kan kritisere, men sykdom og behandling, og oppdrag som må avlyses pga dette som konsekvens, synes jeg ikke man skal kritisere. Helsa kommer først.

• Liker 4
Skrevet
FruR skrev (57 minutter siden):

Ja, er mye annet man kan kritisere, men sykdom og behandling, og oppdrag som må avlyses pga dette som konsekvens, synes jeg ikke man skal kritisere. Helsa kommer først.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun kunne vært på dette uten at vi visste om det. Eller hun kan ha vært på det tidligere uten at har blitt informert om det. Fordi det passet seg best sånn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Miomino skrev (9 timer siden):

http://nrk.no/Norge/kronprinsesse-mette-marit-ma-pa-lungerehablitering-1.17574048

Kanskje det nå kan bli slutt med stygge kommentarer og spekulasjoner om MM utfordringer med helsen?

Er da vel ingen som har påstått at hun ikke har lungefibrose? Det må være lov å stille spørsmål ved prioriteringene hennes uansett hva som feiler henne.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Jeg har ingen tillitt til kongehuset mer, jeg har fått nok. Nå får dem rydde opp i eget hus. 

Vi trenger virkelig ingen konge i Norge mer, rigg opp en republikk. Familie dynasti med stesønn og sjaman i slektstreet blir for mye. Stesønn med sexovergrep med videoinnspilling, stesønn som mishandler kvinner, en prinsesse som har fått søke etter sin frelser over lengre tid, men touchet istedenfor borti engel søken og nå sist avsporing med onde ånder en med en mann som praktiserer det. 

La oss si det er en bedrift med styret som fikk opptre sånn over tid, uten at ingen i styret gjorde noe som helst, hvor mye kaos ville det ikke påført bedriften? styreleder ville sparket dem ut av styret.

Det er faktisk opptreden i flere enkel saker hvor mange ministre og politikere har måtte trekke seg fra sine poster pga. dårlige valg dem har tatt. 

Derfor uten at kongen bidrar å kaste ut onde hendelser, og skaper trygge rammer, da sier det seg selv at vi trenger ingen kongedømme i Norge mer, godt mulig det var behov før i tiden, men nå har hele kongedømme i Norge mistet sin posisjon og rykte. Siden kronprins i Norge har giftet seg med alenemor, så er det like greit at han trekker seg fra sin kronprins rolle. Kaoset som han har skapt får holde nå. Prinsessen i Norge får trekke seg totalt fra hennes rolle. 

Og siden vi ikke har regjering i Norge som er gode ledere, så er det befolkningen som må si i fra. Nok er nok. Kom med opprop for å si nok er nok. Befolkningen vil puste. 

Endret av Egenskap
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Selv er jeg imponert over kongen og dronningen's jobb etter alt de går gjennom og må svare for. Gamle har de blitt og slitt med mye sykdom i tillegg, og nå er det på tide å la de være litt i fred når det gjelder kritikk synes jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

En ting er sikkert. Kronprinsen var grenseløs naiv når han fridde til Mette Marit halvannet år etter han traff henne på Quart-festivalen. 
Naiv når han trodde Marius, som da ville bli en slags bastard i kongefamilien, ikke ville få betydelige utfordringer i fremtiden. 
Noe kronprinsens tante, Prinsesse Ragnhild, også påpekte. 
Marius som da vokser opp med tjenere og  bor herskapelig, ser at søsknene er prinsesse og prins. Mens han liksom bare skal være en vanlig borger? De andre barna kan leve flyktige tilværelser, leve på sine kongelige titler, mens Marius må leve og tilpasse seg som den vanlige mannen i gata. 
Er det kronprinsparets naive valg vi nå ser de overkompenserer ved å behandle Marius som en kjempestor baby? Deres dårlige samvittighet. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...