Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Hun er ikke den eneste som har uttalt seg om kronprinsparet, nei. Det har også Haukland gjort. "Frem til nå har ikke MM blitt utfordret på dette". Det vet du ingenting om. Litt av noen "bevis". 

Hva er det Nora har uttalt? Det eneste jeg har sett er at hun fortalte kronprinsparet om hans rusproblemer etter at forholdet deres tok slutt. Har hun sagt noe mer?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Ok, prøver igjen. 

Vi kan ikke vite hva noen egentligen har for holdninger. 

Det er generelt udiskutabelt. Er slik som omtales som etablert kunnskap. Så hvis du skal fortsette å bestride det så er bevisbyrden på deg og ikke meg. 

Jeg snakker da ikke om følelser eller holdninger? Jeg snakker om engasjement i betydningen hva slags fokusområder kronprinsessen har valgt å engasjere seg i, og hva slags engasjement i form av handlinger hun gjør og har gjort i den forbindelse - jf lenken til slottets hjemmesider.

(Den som derimot kategorisk slo fast at lederen for Fokus IKKE vet hva slags engasjement kronprinsessen har var jo du selv. Så i så måte er det jo din egen påstand du problematiserer her).

Sånn ellers: Hvis jeg vil føre en fenomenologisk inspirert debatt om den epistemologiske umuligheten av direkte tilgang til andres bevissthet velger jeg mildt sagt andre arenaer. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sol79 skrev (1 time siden):

Kronprinsen kan bli kalt inn som vitne. Han er ikke biologisk i slekt med lille Marius.

Steforelder er også unntatt vitneplikt, det har riksadvokaten bestemt. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Hva er det Nora har uttalt? Det eneste jeg har sett er at hun fortalte kronprinsparet om hans rusproblemer etter at forholdet deres tok slutt. Har hun sagt noe mer?

Haukland i intervju med Aftenposten:

Nora Haukland mener at kronprinsparet har gjort så godt de kunne i denne saken. Hun mener at det er feil å peke på dem.

– Jeg ser på dem som en veldig varm og fin familie.

Nora Haukland: Varslet kronprinsparet om Høiby i et møte i fjor sommer https://share.google/JFnFCdhzGHV11WcLF

Endret av ~ Ada ~
For lang sitering
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (56 minutter siden):

Nora Haukland mener at kronprinsparet har gjort så godt de kunne i denne saken. Hun mener at det er feil å peke på dem.

Nora Haukland: Varslet kronprinsparet om Høiby i et møte i fjor sommer https://share.google/JFnFCdhzGHV11WcLF

Stemmer, det var møtet jeg nevnte som fant sted sommeren 2023, etter at forholdet deres var slutt. 

• Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Hadde hun svart det samme nå tro? Med tanke på hennes siste uttalelse :

https://www.newsner.no/kjendis/nora-hauklands-nye-ord-etter-tiltalen-mot-marius-borg-hoiby/

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg registrer at MM ikke kan dra på representasjonsreise til USA i oktober pga sin kroniske sykdom, men å dra til Australia i privat regi for noen uker siden går visst…

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sumarina skrev (1 time siden):

Jeg registrer at MM ikke kan dra på representasjonsreise til USA i oktober pga sin kroniske sykdom, men å dra til Australia i privat regi for noen uker siden går visst…

Vet vi hvilke oppdrag det er snakk om? Som kronisk syk vet man jo gjerne hvilke situasjoner som trigger sykdommen og ei. Lengden på oppdraget, årstid og andre faktorer kan også spille inn, uten at jeg vet hva som ligger bak dette.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nå er det en gang sånn at kronisk sykdom ikke er en stabil tilstand. Noen perioder klarer man mer enn andre. Og som jeg skrev over, det er mange faktorer som kan bidra til at sykdommen blusser opp. Er det ikke bedre at man sier ifra allerede nå at et oppdrag ikke er gjennomførbart, enn at man venter til siste liten, selv om man vet at man ikke kan allerede nå. Jeg synes det er en mye greiere løsning enn å avlyse rett før.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Det er både arrogant og forferdelig ignorant å ikke forholde seg til eller ha hørt om at kronikere har gode og dårlige dager, og at de derfor ikke kan legge planer på forhånd uten å måtte risikere å avlyse. 

Å insinuere at Mette-Marits strategier for å håndtere dette i bunn og grunn uløselige dilemmaet (altså kombinere representasjon med komplett uforutsigbarhet) har å gjøre med latskap eller personlige preferanser er intet annet enn nedrig - slik all uførehets er. Fy skam, rett og slett.

Endret av Aricia
  • Liker 9
  • Hjerte 3
Skrevet

Noen flere som har sett humoretaten i kveld? 😂 

Friskt til at det er NRK! 😅

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (18 minutter siden):

De gikk langt ja, men godt laget 😂 De dro jo ting ganske langt i vårsesongen også, særlig den ene episoden med sms’er fra MBH i familiechaten hvor han liksom prøvde seg på «mommo» for penger og ja😅 Gøy at de tør

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (8 timer siden):

Den traff så bra. Jeg lo høyt! 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (13 timer siden):

«Han er jo ikke min, ikke sant?»

«Du kan ikke ta ham med på kino, uten at han voldtar folk. Det er et helvete!» 🤣🤪

Så vanvittig bra!! 

Endret av TigerK
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Når det nevnes reise til USA, så slo deg meg at det er veldig strenge restriksjoner på innreise der, for personer som har noe på rullebladet. Selv relativt små saker, og spesielt hvis det innbefatter narkotika, kan føre til innreiseforbud i USA. Er det slik at de kongelige også må forholde seg til disse reglene? Eller er et diplomatpass en måte å omgå disse visumreglene på? Tenker, blant annet, på Marius som ble tatt for besittelse av kokain på Palmesus i 2017.

Endret av TigerK
Skrevet
TigerK skrev (47 minutter siden):

Når det nevnes reise til USA, så slo deg meg at det er veldig strenge restriksjoner på innreise der, for personer som har noe på rullebladet. Selv relativt små saker, og spesielt hvis det innbefatter narkotika, kan føre til innreiseforbud i USA. Er det slik at de kongelige også må forholde seg til disse reglene? Eller er et diplomatpass en måte å omgå disse visumreglene på? Tenker, blant annet, på Marius som ble tatt for besittelse av kokain på Palmesus i 2017.

Hvis han fikk, og godtok, forenklet forelegg, kommer det da på rullebladet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...