Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Det er lov å diskutere kronprinsparets rolle rundt MBH saken i denne tråden, men ren diskusjon om MBH vil bli ryddet. 

Forumansvarlig

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det nå blir mer og mer åpenbart hvilken håpløs jobb kronprinsparet har gjort med oppdragelsen av Marius, går tankene til hvilken oppdragelse de to andre har fått, og i hvilken grad de har blitt utsatt for samme handlingslammelse og fravær av konsekvenser for egne handlinger som storebror. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Ja, klart alle søsken til de jeg vet om som er kriminelle eller rusavhengige ser jeg annerledes på, det må jo være noe med dem også? 🙃 Og det er iallfall foreldrenes skyld! 

:ironi:for sikkerhets skyld

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Ja, klart alle søsken til de jeg vet om som er kriminelle eller rusavhengige ser jeg annerledes på, det må jo være noe med dem også? 🙃 Og det er iallfall foreldrenes skyld! 

:ironi:for sikkerhets skyld

Selvsagt! Alle nevnt, ingen glemt. Inkludering i praksis. Hjerte, hjerte..

Nei, jeg synes ikke søsknene fortjener å innlemmes i drøft rundt MBH og hans  fungering. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Folkeavstemning om monarkiet skal fortsette den dagen Harald parkerer tøflene?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (16 minutter siden):

Selvsagt! Alle nevnt, ingen glemt. Inkludering i praksis. Hjerte, hjerte..

Nei, jeg synes ikke søsknene fortjener å innlemmes i drøft rundt MBH og hans  fungering. 

Du kan så si. Faktum er at søster, prinsesse Ingrid Alexandra, ser opp til ham etc. i følge henne selv. 

Det er bekymringsverdig vil jeg mene. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (På 12.8.2025 den 18.24):

Men nå er det altså sånn at ikke-priviligerte 19-åringer får jobb på gallerier/museumer rett etter videregående ved å sende helt alminnelige søknader på utlyste stillinger. Og de har faktisk lønn og trenger ikke penger hjemmefra. Er det helt umulig å forestille seg at SM og kjæresten er kapable til å både skrive søknader, stille til intervjuer, gå på jobb og betale husleie, buss og lettmelk med pengene de tjener? Hva er det helt spesifikt som får deg til å tenke at de ikke er kapable til helt normale ting?

Det er mulig du har rett, men det vet vi ikke. Så enn så lenge er det altså bare rykter og spekulasjoner og som så mye i denne tråden, på grensen til mobbing. Til og med at SM har jobbet på galleri er bare et rykte, er det ikke? 

Det er ikke umulig, jeg ser bare på det som lite sannsynlig at BEGGE tilfeldigvis har klart dette, samtidig, i samme lille by, som nok har ganske begrenset antall stillinger innen kunst/gallerier  for 19-åringer uten formell kompetanse på området. 
Sorry, men så kynisk er JEG. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (3 timer siden):

Når det nå blir mer og mer åpenbart hvilken håpløs jobb kronprinsparet har gjort med oppdragelsen av Marius, går tankene til hvilken oppdragelse de to andre har fått, og i hvilken grad de har blitt utsatt for samme handlingslammelse og fravær av konsekvenser for egne handlinger som storebror. 

Tja, prinsessen er i gang med utdanning etter førstegangstjenesten. Flott. 
Prinsens aktiviteter er fortsatt lite definert. Han burde ideelt sett også klare å gjennomføre førstegangstjenesten?

Intrykket som etterlates er ikke imponerende i forhold til andre kongehus i vår tid. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (8 minutter siden):

Det er ikke umulig, jeg ser bare på det som lite sannsynlig at BEGGE tilfeldigvis har klart dette, samtidig, i samme lille by, som nok har ganske begrenset antall stillinger innen kunst/gallerier  for 19-åringer uten formell kompetanse på området. 
Sorry, men så kynisk er JEG. 

Museer er vanskelig å få jobb i, og ihvertfall uten utdannelse, og de fleste gallerier sliter med inntjeningen i disse dyre tidene vi er inne i så at det skal være lett for uskolerte skole-ungdommer tror jeg nok ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Glufseguri skrev (9 timer siden):

Håper hvert fall på en seriøst debatt rundt temaet. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
TigerK skrev (13 timer siden):

Ikke vær så sikker! Det hender at foreldre gjør alt riktig, også går det galt likevel. Kjenner til søskenflokker selv fra oppveksten der de vokste opp i gode og trygge hjem. Der de fleste klarte seg godt, mens en havnet på gale veier. Ikke undervurder narkotika. Med en gang de begynner lefle med det, mister foreldrene all kontroll. De får ikke stoppet det. Vi vet ingenting om hva de har gjort og ikke. Jeg ser ingen grunn til at han skulle ende opp sånn, utenom det faktum at narkotikaen tok han. De kan ikke binde dem fast og sperre dem inne, dessverre!!! 

Endret av Møkkalei
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Møkkalei skrev (4 minutter siden):

Ikke vær så sikker! Det hender at foreldre gjør alt riktig, også går det galt likevel. Kjenner til søskenflokker selv fra oppveksten der de vokste opp i gode og trygge hjem. Der de fleste klarte seg godt, mens en havnet på gale veier. Ikke undervurder narkotika. Med en gang de begynner lefle med det, mister foreldrene all kontroll. De får ikke stoppet det. Vi vet ingenting om hva de har gjort og ikke. Jeg ser ingen grunn til at han skulle ende opp sånn, utenom det faktum at narkotikaen tok han. De kan ikke binde dem fast og sperre dem inne, dessverre!!! 

Jo, vi vet en del av hva de har gjort, ikke alt, men følgende:

Marius har fått penger hver måned som han selv sier han har brukt på narkotika.

Marius har fått bil påspandert til godt over millionen.

Marius har ingen jobb og det virker ikke som det settes krav til noen form for akseptabel livsførsel for alle godene han får.

Marius har beholdt diplomatpass i nærmere 8 måneder ETTER han ble tatt for alt dette, også etter han ble tatt for narkotikalovbrudd, at man var kjent med hans kriminelle krets osv.

Marius har holdt 'Skaugumfestival' hvor det er lekket video filmet av noen på segway som kjører rundt inne hos MM\HM og diverse kriminelle organisasjoner har deltatt.

Marius har kjørt i 76 i 40 sonen på Skaugum og skrytt av å nesten ha kjørt på en gardist.

Marius har bodd gratis av og på på Skaugum selv om man er konfrontert med vold, rusmisbruk og alt ovenfor.

Marius blir tatt med på ferie og hotell i hist og pist, senest midt i mellom siktelse og tiltale, som virker som alt annet enn 'konsekvenser'.

Man sier at man 'føler med alle', istedenfor å snakke om ofrene, som bygger opp under at Marius kan gjøre som han vil, og uansett får hva han vil.

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Skrevet
Møkkalei skrev (6 minutter siden):

Narkotika gjør ikke folk til voldsutøvere. Vi ser et mønster i handlingene hans som er direkte skremmende. Jeg så en sending fra en amerikansk "kongehus-ekspert". Hun satte et stort spørsmål ved at IA og SM er vokst opp med han og tok også opp at IA sa i sin tale at han var hennes forbilde. Har yngre søsken tatt skade av å vokse opp sammen med ham? Hvilken innvirkning har han hatt på deres oppvekst? Dette er noe folk naturligvis spør seg selv om.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvor hadde grensen gått for andre her før man i hvert fall kuttet finansiell og moralsk støtte til en sønn som holdt på slik?

Her i gården ville poden antageligvis ikke fått lov til å bo hjemme etter fylte 20 år hvis ikke det forelå en konkret plan for å få livet på riktig kjøl, og det ville blitt krevd at man førte en ok livsførsel, gjerne arbeid kombinert med studier, og konkrete tidsrammer for når man så for seg å flytte ut igjen. Hadde han blitt tatt i kriminell oppførsel så ville han rykt ut på dagen, spesielt vold, herunder voldtekt og seksuelle krenkelser, og ikke minst bruk av narkotika.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Narkotika gjør ikke folk til voldsutøvere. Vi ser et mønster i handlingene hans som er direkte skremmende. Jeg så en sending fra en amerikansk "kongehus-ekspert". Hun satte et stort spørsmål ved at IA og SM er vokst opp med han og tok også opp at IA sa i sin tale at han var hennes forbilde. Har yngre søsken tatt skade av å vokse opp sammen med ham? Hvilken innvirkning har han hatt på deres oppvekst? Dette er noe folk naturligvis spør seg selv om.

Viktig det du skriver der. Narkotika gjør IKKE folk til voldsutøvere. Men, rus kan fungere som "flybensin" på en som allerede har underliggende alvorlige moralske brister. Det å voldta, krenke, fornedre, slå og knuse - slik tiltalen står nå, er på ingen måte utløst av rus eller ADHD. Det er rett og slett helt drøyt hvis noen mener det, og veldig feil ovenfor mennesker som sliter med rusavhenginghet eller som har en ADHD diagnose.

Når vi nå vet at kronprinsparet er varslet gjennom mange år, så er lommepenger til narkotika, bo gratis, skaugumfestivaler, ferier og "problemkomplekser" + "ingen kommentar" veldig lite tillitsvekkende. SM var vel også med på siste "guttetur". Signalene de/det hele sender er feil hele veien syns jeg. 

Men, dersom vår blodfattige kronprins faktisk mener at grov vold og voldtekt ER "problemkomplekser" bare, så blir han aldri min konge. Noe mer tafatt skal man lete etter. 

Endret av Isild
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Viktig det du skriver der. Narkotika gjør IKKE folk til voldsutøvere. Men, rus kan fungere som "flybensin" på en som allerede har underliggende alvorlige moralske brister. Det å voldta, krenke, fornedre, slå og knuse - slik tiltalen står nå, er på ingen måte utløst av rus eller ADHD. Det er rett og slett helt drøyt hvis noen mener det, og veldig feil ovenfor mennesker som sliter med rusavhenginghet eller som har en ADHD diagnose.

Når vi nå vet at kronprinsparet er varslet gjennom mange år, så er lommepenger til narkotika, bo gratis, skaugumfestivaler, ferier og "problemkomplekser" + "ingen kommentar" veldig lite tillitsvekkende ut. SM var vel også med på siste "guttetur". Signalene de/det hele sender er feil hele veien syns jeg. 

Men, dersom vår blodfattige kronprins faktisk mener at grov vold og voldtekt ER "problemkomplekser" bare, så blir han aldri min konge. Noe mer tafatt skal man lete etter. 

Helt enig, men jeg hadde byttet ut tafatt med arrogant i siste setning. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (32 minutter siden):

Helt enig, men jeg hadde byttet ut tafatt med arrogant i siste setning. 

Arrogant er mer treffende nå ja. Jeg forstår at dette er vanskelig for dem, men han fremstår arrogant når han svarer floskler, de er ikke spesiellt godt innøvet en gang. Hvor vanskelig kan det være så si at de tarhelt avstand fra vold og voldtekt, at slike overgrep er grusomme og kan ødelegge liv for alltid.  

Neida, ferie med lille drittsekken sin er det de prioriterer, og signalene det sender er motbydelige. For de "føler jo med alle involverte, også Marius". 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg konstaterer at MM var venn med Epstein, og de besøkte hverandre flere ganger fra 2011 til 2013. Jeg er ikke sjokkert over at MM ikke tar avstand fra noe som helst, når hun bedrev dette etter man visste at Epstein hadde gjort forferdelige ting.

MM er tydeligvis allergisk mot å ta avstand from folk som bedriver ekstremt alvorlige voldelige handlinger, selv om de ikke er hennes sønn. Hva er vel litt 'klask med åpen hånd', voldtekt og trusler, når man har hengt med tidenes pedofile hallik etter han ble dømt for grov pedofili? 

Artikkel

Sitat

Mette-Marits forbindelse til Epstein ble kjent i desember 2019. Da avslørte avisa Dagens Næringsliv at de hadde møttes flere ganger mellom 2011 og 2013 – altså flere år etter at forretningsmannen ble dømt for pedofili i 2008.

Det spesielle med Mette-Marits kontakt med den pedofilidømte amerikanske milliardæren, er at den startet etter at prins Andrew hadde fått offentlig kritikk for å ha pleid omgang med ham.

Vår neste dronning, dere.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Glufseguri skrev (11 timer siden):

Veldig godt spørsmål. Jeg lurer litt på hva folk tenker omkring dette. Nå er det valgkamp og jeg har fortsatt ikke hørt eller sett at en eneste politiker tar opp denne saken. Hvorfor er det ingen av våre folkevalgte stiller spørsmål rundt det faktum at vi har en kongefamilie som i mange år har dekket over for en overgriper (og som nekter å ta avstand fra vold og overgrep)? Jeg bare fatter ikke at monarkiets fremtid ikke diskuteres på bakgrunn av alt det som er kommet frem? 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (22 minutter siden):

Jeg konstaterer at MM var venn med Epstein, og de besøkte hverandre flere ganger fra 2011 til 2013. Jeg er ikke sjokkert over at MM ikke tar avstand fra noe som helst, når hun bedrev dette etter man visste at Epstein hadde gjort forferdelige ting.

MM er tydeligvis allergisk mot å ta avstand from folk som bedriver ekstremt alvorlige voldelige handlinger, selv om de ikke er hennes sønn. Hva er ve"Il litt 'klask med åpen hånd', voldtekt og trusler, når man har hengt med tidenes pedofile hallik etter han ble dømt for grov pedofili? 

Artikkel

Vår neste dronning, dere.

"Ikke min dronning" føler jeg. 

Hun virker veldig "utenpå". Hun klipper snorer, er med på åpning av krisesenter og "støtter" de politisk korrekte sakene, mens hun i realiteten er pottesur på media,  er ukritisk, uprofesjonell og naiv -   gjør bjørnetjenester for en narkoman og voldelig sønn, og "pynter brura" så ingen skal få vite om det. 

Jeg ønsker ikke hverken henne eller kronprinsen som mine statsoverhoder. De har håndtert det hele helt elendig. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...