Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Svigermor skrev (11 timer siden):

Jeg hadde mistet sikkerhetsklareringen min hvis jeg var i den samme situasjonen. Og dermed også jobben.

Jepp og alle som er rundt kronprinsparet skal jo ha sikrehetsklarering  ( vet ikke om kronprinsparet automatisk regnes som sikkerhetsklarert? Men antar det). At kronprinsparet saboterer for sin egen sikkerhet slik er et tankekors.

Endret av FruR
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1600 skrev (27 minutter siden):

Det tror jeg selv den mest innbitte forkjemperen for HM kan forstå om de prøver litte granne. 

du oppfatter meg som en forkjemper for HM? fordi jeg sier man som mann i gata må evne skille rollen som forelder og rollen som kronprins? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

du oppfatter meg som en forkjemper for HM? fordi jeg sier man som mann i gata må evne skille rollen som forelder og rollen som kronprins? 

Jeg er av dem som mener at han her BÅDE gjør en elendig rolle som kronprins OG en dårlig rolle som forelder som belønner dette kvinnehatende svinet med surfeferie når man vet hva han vil tiltales for. 

Sånn, nå har jeg skilt rollene og dette er min mening.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
Carrot skrev (25 minutter siden):

Man må også skille mellom mannen i gata og de kongelige. Hvis ikke, trenger man virkelig ikke et kongehus. Det stilles helt andre krav og forventninger til kongehuset enn til resten av oss, som seg hør og bør. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (16 timer siden):

Jeg leser i Marius-tråden at mange synes synd på kongeparet pga tiltalen mot Marius. 

I alle år har vi sett at de fleste medlemmer av kongefamilien med familie gjør akkurat som de vil uten at kongeparet legger hverken føringer eller krav. Det er engleskole, influencerkarrierer, sjamaner, ingen krav til utdannelse, Netflix/Hello-bryllup, barnepass for surrogat"kunder",  fester med hvem de vil, utleiebusiness osv osv

Jeg begynner å lure på om det er fri barneoppdragelse som både kongeparet, kronprinsparet og ML har oppdratt barn etter. 

De trenger jo ikke stå til ansvar for noe uansett, "ingen kommentar" holder jo for "alle". 

Hva mener du med gjøre som de vil? Er de ikke frie mennesker på noe vis og skal børe under 100% kontroll?

Et slikt kongepar er for meg ikke ønskelig.  Ja de er født inn i roller de ikke har valgt selv. Men  selve kongelige rollen må jo være tuftet på hvem de er i bunn og grunn. Å leve som en annen enn  seg selv, unner jeg ingen

Jeg ser dette  dras opp i megativ kontekst  hele tiden.  Uten at det direkte  blir konkretisert hva som er feil. og hva man mener  kongen skal gjøre.

Shaman øgler er naturligvis  ikke helt forenelig med en kongelig  rolle. Dog mener jeg at her kunne prinsesse martha klare å smelte sammen sin overtro og kongelige rolle på en bedre måte, enn hun har gjort. Men sjamanen hennes har ikje akkurat  bidratt k positiv retnong der , og han forstår  ikke hva et kongehus er. Eller så ee gan bare så eksentrisk at han ikke evner å prøve å sette seg inn i det heller. Han kunne ha kommet mye bedre ut av dette ved å vise litt mer respekt  for instutisjonen og det norske folk.

Når jeg leser slike innlegg  som dette, så skjønner jeg jo at kunnskapen om å leve med noen som sliter med diagnoser  er særdeles liten. Hadde ikke disse utfordringene  i større eller mindre grad eksistert.  Så hadde det heller ikke vært noen diagnoser å være  pårørende til.  

Så ja det er tøft å være pårørende  til  de som sliter med diagnoser  og det  er særdeles  tøft å være pårørende  til  de som sliter med rus. Begge deler påvirker hele  familien  på en negativ måte. Og det er noe man ikke kommer ut av heller. 

Når det gjelder overgrep etc, så har det mer med holdninger å gjøre.  nå kan jeg ikke si jeg noensinne har hatt noe intrykk av at mennene  på slottet har vært av kvinnefientlig karakter heller motsatt. Og vi har ett  kongehus som har sterke kvinner som blir  løftet frem.  Så dårlige holdninger til kvinner og misbruk av dem, kommer nok ikke fra det konfelige slott.

Så nei, vi har kanksje  ikke en konge som strammer inn etc. Å løfte frem har også en pris, men også  en gevinst.  Og det vil altid være  noen som er uenige .

Jeg forventer at voksne folk skjøtter sine liv og spesielt  fritid akkurat  på det de selv ønsker, så lenge de ikke gjør ulovlig ting.  Og er det  ulovlig  så har vi en rettstat som tar seg av sånt.

Marius er uansett om du vil eller ikke en del av kongefamilien.  Å ha kontakt  med han handler på ingen måte om å ikke ta avstand  fra  vold  voldtekter etc. For sånne som marius er det største håpet om bedre tider for alle, familien.  Det gjelder om det er en vanlig familie i arbeiderklassen, og kronprinsfamilien.

Når det gjelder rus kan det fikses helt, diagnoser  kan ikke fikses. Men de kan jobbes med. Men kroniske diagnoser og tilstander vil alltid være der. 

Alle  de kongelige  lever under svært mange krav. Mye mer  enn det hvermansen hadde funnet seg i. De kongelige  har også rett på et privat liv, og de har også noe som heter psykisk  og fysisk helse de også.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det en stefar og den kongelige, som dyttes fremst i MBH-sak? Hvorfor skånes biologisk mor og far til denne serieovergriperen (nei, han er ikke dømt - like lite dømt som Epstein).

I Dagbladet nå, skrives det:

Mette-Marits ektemann, kronprins Haakon, åpner i dag fiskeoppdrettsmessen Aqua Nor i Trondheim. Dagbladet er til stede under åpningen. Der varsles det at kronprins Haakon vil komme med en uttalelse om tiltalen klokka 12.50 i dag. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Man må også skille mellom mannen i gata og de kongelige. Hvis ikke, trenger man virkelig ikke et kongehus. Det stilles helt andre krav og forventninger til kongehuset enn til resten av oss, som seg hør og bør. 

Skiller egentlig MM og HM selv på disse rollene egentlig, eller gjør de rolleskillet alt etter hva som behager dem der og da?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Momma skrev (26 minutter siden):

Jeg er av dem som mener at han her BÅDE gjør en elendig rolle som kronprins OG en dårlig rolle som forelder som belønner dette kvinnehatende svinet med surfeferie når man vet hva han vil tiltales for. 

Helt enig. Jeg synes foreldrestilen hans, i hvert fall ifht Marius, er helt bak mål. Marius har blitt en bortskjemt type, rett og slett. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (29 minutter siden):

jeg er personlig enig i at de har gjort en dårlig greie på begge rollene, noe annet har jeg ikke skrevet heller - men jeg er også tydelig på at rollen som kongehuset har må være utrolig tungt å håndtere for våre sittende regenter. 

Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

helt klart enig i at det er en forskjell, men igjen,  rollen som kongehuset har må være utrolig tungt å håndtere for våre sittende regenter. 

Skrevet (endret)
Carrot skrev (4 minutter siden):

jeg er personlig enig i at de har gjort en dårlig greie på begge rollene, noe annet har jeg ikke skrevet heller - men jeg er også tydelig på at rollen som kongehuset har må være utrolig tungt å håndtere for våre sittende regenter. 

helt klart enig i at det er en forskjell, men igjen,  rollen som kongehuset har må være utrolig tungt å håndtere for våre sittende regenter. 

Se til nabolandene våre, hvor kongehusene er både billigere og man håndterer rollene sine bedre.

Det Norske kongehus har det ikke 'tyngre' enn de andre, og virker mye mere skjermet og dullet med. Våre naboers regenter har arbeidet jevnt og trutt gjennom sommeren, mens våre sjeldent gjør noe som helst utover ferie og fest.

Det kreves redelighet og moral for å være overhode, det virker ikke som neste generasjon har verken det ene eller det andre, ellers ville de gjort som det britiske kongehuset har gjort med Andrew, ikke omvendt og belønnet han med ferier, penger og sus\dus\rus.

Endret av 1600
  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (7 minutter siden):

Skiller egentlig MM og HM selv på disse rollene egentlig, eller gjør de rolleskillet alt etter hva som behager dem der og da?

Det skiller de på når de gjør ting folk oppfatter som kritikkverdige, da er de private og vi har ingenting med hva de gjør.

Mens når de vil ha penger til lån, bolig og fest, da skal plutselig det Norske folk være med.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det en stefar og den kongelige, som dyttes fremst i MBH-sak? Hvorfor skånes biologisk mor og far til denne serieovergriperen (nei, han er ikke dømt - like lite dømt som Epstein).

I Dagbladet nå, skrives det:

Mette-Marits ektemann, kronprins Haakon, åpner i dag fiskeoppdrettsmessen Aqua Nor i Trondheim. Dagbladet er til stede under åpningen. Der varsles det at kronprins Haakon vil komme med en uttalelse om tiltalen klokka 12.50 i dag. 

Det blir spennende å høre hva HM har å si om saken. Tipper de ikke ønsker å uttale seg da det er opp til domstolen å avgjøre saken. Samme korte svar som vanlig.

Det lureste hadde vært om både HM og MM hadde sagt de tar fullstendig avstand fra hva Marius har gjort, men kanskje de føler at de sparket beina unna Marius da. Det går fint an å ta avstand fra handlingene og samtidig være glad i en person.

Det er iallfall på høy tid at de kommer med en skikkelig uttalelse om saken og faktisk bør MM også si noe om saken. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

Se til nabolandene våre, hvor kongehusene er både billigere og man håndterer rollene sine bedre.

hvilke naboland er det du refererer til spesifikt? 

Altså, jeg er for kongehuset pr i dag, hva jeg er når vår sittende konge dør eller abdiserer vet jeg sannelig ikke MEN svenskekongen har jo vært ute i hardt vær :P og den danske dronningen også før hun abdiserte, og sønnen som nå er konge har tidvis fått flengende kritikk for sin lite inkluderende holdning til for eksempel kvinner osv osv men heldigvis har danskene en litt annen holdning til sine kongelige enn det virker som om vi har her hjemme om dagen.. Og snakker vi om det britiske kongehuset er jo det en helt annen historie nå etter at dronningen døde! De har jaggu hatt sine skandaler der.. Eller er det kanskej det nederlandske vi snakker om? Hvem er "nabolandene våre" i denne settingen? 

• Liker 5
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

hvilke naboland er det du refererer til spesifikt? 

Altså, jeg er for kongehuset pr i dag, hva jeg er når vår sittende konge dør eller abdiserer vet jeg sannelig ikke MEN svenskekongen har jo vært ute i hardt vær :P og den danske dronningen også før hun abdiserte, og sønnen som nå er konge har tidvis fått flengende kritikk for sin lite inkluderende holdning til for eksempel kvinner osv osv men heldigvis har danskene en litt annen holdning til sine kongelige enn det virker som om vi har her hjemme om dagen.. Og snakker vi om det britiske kongehuset er jo det en helt annen historie nå etter at dronningen døde! De har jaggu hatt sine skandaler der.. Eller er det kanskej det nederlandske vi snakker om? Hvem er "nabolandene våre" i denne settingen? 

Se på den Svenske og Danske kronprinsfamiliens arbeid i løpet av sommeren.

Ingenting av det du nevner er i NÆRHETEN av Durek og MBH. Andrew er totalt utfryst fra det Britiske kongehus pga. hans nærhet til Epstein.

At du ikke klarer å se forskjell får være din egen mening. Vi har et arbeidsskytt kronprinspar som helst ikke vil ha kritiske spørsmål selv når de holder på helt bak mål (som f.eks den turen til Portugal).

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Se på den Svenske og Danske kronprinsfamiliens arbeid i løpet av sommeren.

Ingenting av det du nevner er i NÆRHETEN av Durek og MBH. Andrew er totalt utfryst fra det Britiske kongehus pga. hans nærhet til Epstein.

At du ikke klarer å se forskjell får være din egen mening. Vi har et arbeidsskytt kronprinspar som helst ikke vil ha kritiske spørsmål selv når de holder på helt bak mål (som f.eks den turen til Portugal).

så du velger se fullstendig bort fra helheten i de familiene og kun se på arbeidet i løpet av sommeren som argument for dem mens du drar med alt gammelt i fht vår egen? Jaja, det gir jo sikkert mening for noen. 

• Liker 5
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

så du velger se fullstendig bort fra helheten i de familiene og kun se på arbeidet i løpet av sommeren som argument for dem mens du drar med alt gammelt i fht vår egen? Jaja, det gir jo sikkert mening for noen. 

Jeg velger å se på helheten.

Helheten er at ingen av de andre har en serie-overgriper boende på statsfinansiert eiendom som man gir lommepenger mens han voldtar, slår og truer folk, og så nekter å ta avstand, men heller tar med fyren på ferie rett før tiltale. I andre kongehus har ting hatt konsekvenser. I vårt stikker man hodet i sanden selv om man blir varslet og konfrontert med grov kriminalitet om og om igjen.

Og vet du hva? Danmark og Sveriges kongehus koster under det vårt gjør til sammen.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Eva-Lena skrev (6 minutter siden):

Det blir spennende å høre hva HM har å si om saken. Tipper de ikke ønsker å uttale seg da det er opp til domstolen å avgjøre saken. Samme korte svar som vanlig.

Det lureste hadde vært om både HM og MM hadde sagt de tar fullstendig avstand fra hva Marius har gjort, men kanskje de føler at de sparket beina unna Marius da. Det går fint an å ta avstand fra handlingene og samtidig være glad i en person.

Det er iallfall på høy tid at de kommer med en skikkelig uttalelse om saken og faktisk bør MM også si noe om saken. 

Han bør i hvert fall la være å floskle i vei om at "det er opp til domstolene å ta stilling til, blablabla", det vet vi alle utmerket godt. Og han kan godt, på generell basis, si at han/de tar avstand fra alle former for vold og overgrep, uten å si noe konkret om MBHs sak, men jeg antar det er sedvanlig svada som kommer fra den kanten. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Jeg velger å se på helheten.

Helheten er at ingen av de andre har en serie-overgriper boende på statsfinansiert eiendom som man gir lommepenger mens han voldtar, slår og truer folk, og så nekter å ta avstand, men heller tar med fyren på ferie rett før tiltale. I andre kongehus har ting hatt konsekvenser. I vårt stikker man hodet i sanden selv om man blir varslet og konfrontert med grov kriminalitet om og om igjen.

Og vet du hva? Danmark og Sveriges kongehus koster under det vårt gjør til sammen.

og vet du hva, det er en grunn til at nordmenn drar på "harryhandel" fordi det er generelt billigere i både sverige og danmark også. Du må nesten sammenligne potet og potet, ikke potet og eple sånn for ordens skyld.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Carrot skrev (27 minutter siden):

og vet du hva, det er en grunn til at nordmenn drar på "harryhandel" fordi det er generelt billigere i både sverige og danmark også. Du må nesten sammenligne potet og potet, ikke potet og eple sånn for ordens skyld.. 

Det er ikke billigere i Sverige og Danmark lengre. Selv om det var det, gjør ikke et dobbelt så dyrt kongehus opp for de små forskjellene i PPI. Når man i tillegg innregner at det er 10 millioner svensker, dobbelt så mye som nordmenn betyr det at vi betaler 3. ganger mer for våre kongelige enn de gjør. Er det musikalsk?

Nevnte jeg at kongehuset i Sverige har betalt skatt på privat inntekt siden 70-tallet, mens våre kongelige sitter på betydelige verdier mens de fyller opp med norske skattepenger på toppen uten å betale en døtt?

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (38 minutter siden):

Han bør i hvert fall la være å floskle i vei om at "det er opp til domstolene å ta stilling til, blablabla", det vet vi alle utmerket godt. Og han kan godt, på generell basis, si at han/de tar avstand fra alle former for vold og overgrep, uten å si noe konkret om MBHs sak, men jeg antar det er sedvanlig svada som kommer fra den kanten. 

Håper ett av spørsmålene er:

'Hvordan tror Hans Høyhet at ofrene opplever det at man tar med den tiltalte på nok en ferie så kort tid før tiltale?'

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...