Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (13 minutter siden):

"Menneskerettighetene gjelder alle" var i sammenhengen knyttet til retten til privatliv. Jeg synes så absoutt det er verdt å bry seg om denne lovfestede rettigheten. Jeg mener samtidig at alle mennesker skal ha religionsfrihet.

Så du mener at samtlige menneskerettigheter vi har rattifisert skal gjelde for alle, og at en forelder ikke kan frata en sønn eller datter en slik rett?

• Liker 7
Skrevet
~ Ada ~ skrev (10 timer siden):

"Menneskerettighetene gjelder alle" var i sammenhengen knyttet til retten til privatliv. Jeg synes så absoutt det er verdt å bry seg om denne lovfestede rettigheten. Jeg mener samtidig at alle mennesker skal ha religionsfrihet.

Retten til privatliv gjelder ikke i offentlige rom i Australia, så denne stråmannen blir bare for dumt.

Om IA og Kongehuset var så forferdet over bilder, burde de sendt henne til et land med strengere lover mtp. gjengivelse. Det gjorde de altså ikke, så da blir det litt rart at flere her inne virker mer opprørt over at noen tar lovlige bilder av henne enn det hun\de virker selv.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Igjen; å ta bilder er en ting, et nytt valg tas av Se og Hør når de velger å publisere snikfotograferte bilder. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (30 minutter siden):

Retten til privatliv gjelder ikke i offentlige rom i Australia, så denne stråmannen blir bare for dumt.

Om IA og Kongehuset var så forferdet over bilder, burde de sendt henne til et land med strengere lover mtp. gjengivelse. Det gjorde de altså ikke, så da blir det litt rart at flere her inne virker mer opprørt over at noen tar lovlige bilder av henne enn det hun\de virker selv.

Vi drøfter ikke samme sak.

• Liker 6
Skrevet
Kollontaj skrev (50 minutter siden):

Igjen; å ta bilder er en ting, et nytt valg tas av Se og Hør når de velger å publisere snikfotograferte bilder. 

De skriver om at hun omtales i utenlandske medier. Det hadde vært veldig unaturlig om de ikke gjorde det - VG, Dagbladet, Nettavisen og TV2 skrev også artikler om at australske medier har døpt henne partyprinsessen etter at hun ble avbildet bærende på en kasse vin.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (38 minutter siden):

De skriver om at hun omtales i utenlandske medier. Det hadde vært veldig unaturlig om de ikke gjorde det - VG, Dagbladet, Nettavisen og TV2 skrev også artikler om at australske medier har døpt henne partyprinsessen etter at hun ble avbildet bærende på en kasse vin.

Det er ikke unaturlig at utenlandsk presse viser interesse for henne når hun har valgt studier i Australia. La oss ikke glemme at det engelske monarkiet representerer også i nettopp Australia. 

I denne konteksten kan man påregne at gutteturen hvor Norges tronarving drar på sydentur med MBH vil bli dekket i flere utenlandske medier. Jeg vil i den anledning mene at den såkalte gutteturen i praksis er en skandale fordi det etterlates et inntrykk av støtte til den etter hvert meget voksne mannen som ikke står i jobb, og som er blitt underholdt økonomisk og praktisk av kronprinsparet. 

Endret av TrineTrollet
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 time siden):

Det er ikke unaturlig at utenlandsk presse viser interesse for henne når hun har valgt studier i Australia. La oss ikke glemme at det engelske monarkiet representerer også i nettopp Australia. 

I denne konteksten kan man påregne at gutteturen hvor Norges tronarving drar på sydentur med MBH vil bli dekket i flere utenlandske medier. Jeg vil i den anledning mene at den såkalte gutteturen i praksis er en skandale fordi det etterlates et inntrykk av støtte til den etter hvert meget voksne mannen som ikke står i jobb, og som er blitt underholdt økonomisk og praktisk av kronprinsparet. 

Har slottet sparket rådgiverne sine?

https://www.seher.no/kongelig/pa-guttetur-med-marius/83414893

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Anonym_2024 skrev (19 minutter siden):

Har slottet sparket rådgiverne sine?

https://www.seher.no/kongelig/pa-guttetur-med-marius/83414893

Det er ikke enkelt å gi en fornuftig forklaring på. Kanskje de bare gjør slik de mener selv er best uten å reflektere over hvordan det tar seg ut? Rådgivere er vel ment å bidra til gode beslutninger som tjener monarkiet? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Leilighet til leie

Noen som blir fristet? 😄

Absolutt IKKE !

hadde jeg aldri våget….😬

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
TrineTrollet skrev (8 timer siden):

Enig. Til en viss grad tror jeg at hun er blitt skjermet av norsk presse her hjemme, og jeg er rimelig trygg på at hennes venner her hjemme er lojale ift. hennes privatliv og det hun evt. deler av dette. 
I Australia, derimot, er jeg ikke så knakende sikker på at hun vil møte særlig med mildhet på hvem hun er og hva hun gjør. 

Daily Mail hat vel aldri vært kjent for å respektere privatliv, gå stille i dørene eller ta hensyn. Se og hør er barnemat til sammenligning.

• Liker 6
Skrevet
TrineTrollet skrev (På 1.8.2025 den 18.41):

Joda, men vi/dem som har gått på universitet i utlandet har ikke fått millioner av offentlige penger for å kunne finansiere studiene. Hun er altså prinsesse av Norge og vil derfor få oppmerksomhet av den grunn. At det tilligger henne en åpenbar forventning og ansvar om at hun vil være en god referanseperson tar jeg for gitt. Det er det norske folk som gir henne utdanning på første klasse fordi «hun er den hun er». 

Jeg tenker at det var helt feil av slekten hennes å få hennes studietid å bli definert som "offentlig virke". Betyr at hun er der på "jobb". 

Er litt som du er sjef, og det er julebord på jobben. Ja, du kan ta drikke litt, være blid og hyggelig... Men du kan ikke ta festen helt ut. 

Laster ikke henne for det, og syns det er tullete hvis noen kritiserer henne for å bære litt vin, eller snuse. Håper hun får en flott studietid, men samtidig så må hun akseptere rammevilkårene. Hun er på jobb, hun har fått en svært priviligert rolle som forplktiger. Så forventer at hun fokuserer på studier og det å dra fordel av at hun er på et universitet med mange internasjonale studenter, med spennende bakgrunner som hun kan lære noe av. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker at det var helt feil av slekten hennes å få hennes studietid å bli definert som "offentlig virke". Betyr at hun er der på "jobb". 

Er litt som du er sjef, og det er julebord på jobben. Ja, du kan ta drikke litt, være blid og hyggelig... Men du kan ikke ta festen helt ut. 

Laster ikke henne for det, og syns det er tullete hvis noen kritiserer henne for å bære litt vin, eller snuse. Håper hun får en flott studietid, men samtidig så må hun akseptere rammevilkårene. Hun er på jobb, hun har fått en svært priviligert rolle som forplktiger. Så forventer at hun fokuserer på studier og det å dra fordel av at hun er på et universitet med mange internasjonale studenter, med spennende bakgrunner som hun kan lære noe av. 

Veldig enig med deg her, og synes selvsagt det er merkelig å kritisere en ung student for å bidra med å bære noen flasker vin til festen. Selv med møkkete buksekant og uten tiara.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger som tilhører annen tråd.

Forumansvarlig

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare jeg som har tenkt tanken. 🫣

«Her er TV 2s kongehusekspert, Ole-Jørgen Schulsrud-Hansen, enig med Taalesen.

– De tabloide mediene elsker narrativer som «partyprinsen», slik de gjorde med prins Harry (av England). Nå virker det som de prøver å trekke linjer til Marius Borg Høiby også – som om det å feste er en slags familiegreie i det norske kongehuset, sier han til VG.»

https://www.vg.no/rampelys/i/zAqWJw/kongehusekspert-om-mediedekningen-av-prinsessen-prisen-hun-maa-betale

• Liker 6
Skrevet

I tillegg til å trekke linjene fra MBH kan de samme linjene trekkes fra hennes mor, så ikke unaturlig at utenlandske medier gjør dette til en familiegreie. MEN prinsessen velger selvfølgelig hvilke bilder hun ønsker å gi dem. Blir mer og mer tydelig hvor skjermet hun har levd hjemme i Norge og hvor snille norsk presse er - spesielt mot de kongelige. Som antydet her tidligere er det også mye som aldri har blitt skrevet om IA. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krimskrans skrev (1 time siden):

I tillegg til å trekke linjene fra MBH kan de samme linjene trekkes fra hennes mor, så ikke unaturlig at utenlandske medier gjør dette til en familiegreie. MEN prinsessen velger selvfølgelig hvilke bilder hun ønsker å gi dem. Blir mer og mer tydelig hvor skjermet hun har levd hjemme i Norge og hvor snille norsk presse er - spesielt mot de kongelige. Som antydet her tidligere er det også mye som aldri har blitt skrevet om IA. 

Vil anta at utenlandsk presse vil trekke frem paralleller til mors utagerende festing i sin ungdomstid, og MBH sine rusproblemer. Det er uunngåelig med tanke på at de vil nok tjene noen ekstra kroner på å sette hele familien i samme kontekst. De tar ikke hensyn til privatlivets fred, slik norsk presse gjør.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (6 minutter siden):

Vil anta at utenlandsk presse vil trekke frem paralleller til mors utagerende festing i sin ungdomstid, og MBH sine rusproblemer. Det er uunngåelig med tanke på at de vil nok tjene noen ekstra kroner på å sette hele familien i samme kontekst. De tar ikke hensyn til privatlivets fred, slik norsk presse gjør.

Er en ganske så klar linje der, hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Selv hvor mye penger de har? Trulte og Truls rusmisbrukere som får barn sammen mister de. Har man penger så er man beskyttet.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Margit777 skrev (2 timer siden):

Er en ganske så klar linje der, hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Selv hvor mye penger de har? Trulte og Truls rusmisbrukere som får barn sammen mister de. Har man penger så er man beskyttet.

Fullt så enkelt er det vel ikke, håper jeg. 

Skrevet

Kom over denne boka da jeg søkte på noe annet. Har ikke lest alt, men de som betviler at Se og Hørs metoder var og er temmelig rå, kan jo lese delene om de kongelige. Kanskje få litt forståelse for f.eks. hvorfor HM reiser til anonyme steder i utlandet på ferie også. 
https://www.nb.no/items/c070b6d072371c1942967098ee424fa1?page=67&searchText=8203261094

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...