PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 15:04 #5641 Skrevet lørdag kl 15:04 ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Skal hun aldri ha privatliv, men ha egne vakter rundt seg som passer møysommelig på hennes utseende mens hun rusler fra A til B? Skal de ha med skift til henne, og hvor skulle hun i så fall skiftet? Skal hun alltid, uansett ærend, bære rundt på ekstra skift selv? Skal hun ha en egen sensor på klærne som reagerte på skitt, når hun ikke oppdager det selv - finnes det? Skulle hun kastet buksen av umiddelbart, og gått videre i trusa? Høres hvert fall ut som et pengesluk😄 5 1
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 15:12 #5642 Skrevet lørdag kl 15:12 TrineTrollet skrev (9 minutter siden): Som tidligere nevnt er jeg noe undrende til at IA har valgt en studiested befengt med skandaler. Normaltvis skulle man tro at det ideelt sett skulle lukes bort fremfor et velrennomert universitet. Keg registrerer at noen mener livslæring innbefatter å gjøre som alle andre, det være seg kollektiv drikking, ritualer knyttet til studiesteder osv. Jeg har ikke registrert noen innvendinger ift. disse tingene som er kommet frem vedr. skandaleuniversitetet hun er student. Det er forskjell på selve universitetet og kollegiumet der IA bor. Så fordi det finnes innvielsesritualer, helt vanlige overgangsritualer for nye studenter ved de fleste universitet og høyskoler, skal et av de beste, universitetet i Sydney, tilsmusses og valg av studiested kritiseres. Samt vin og skitne buksebein. Man tror det jammen ikke før man leser det på Kvinneguiden. 6 3
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl 15:48 #5643 Skrevet lørdag kl 15:48 ~ Ada ~ skrev (46 minutter siden): Men de kravene du kommer med, er jo dehumaniserende. Det følger av grunnleggende menneskerettigheter at alle mennesker har rett på privatliv. Når de kongelige ikke får det, men forfølges av pressen på privaten, så må man ta høyde for at en bukse kan få flekker på seg. Du derimot, poengterer skitt på buksen på privaten som om det er et avvik på samfunnsoppdraget, når det er en grunnleggende situasjon som oppstår hos mennesker støtt og stadig når de er ute og går. Jeg kan ikke se hvordan situasjonen skulle vært løst uten at det ville utgjøre umenneskelig inngripen og trosse grunnleggende menneskerettigheter. Skal hun aldri ha privatliv, men ha egne vakter rundt seg som passer møysommelig på hennes utseende mens hun rusler fra A til B? Skal de ha med skift til henne, og hvor skulle hun i så fall skiftet? Skal hun alltid, uansett ærend, bære rundt på ekstra skift selv? Skal hun ha en egen sensor på klærne som reagerte på skitt, når hun ikke oppdager det selv - finnes det? Skulle hun kastet buksen av umiddelbart, og gått videre i trusa? Er det et krav til kongelige at de ikke kan drikke vin, mener du? Forøvrig også båret på på privaten. Hvor i tråden står alt du referer til her? Tenker da på det uthevede. 3 1
TrineTrollet Skrevet lørdag kl 15:49 #5644 Skrevet lørdag kl 15:49 (endret) ~ Ada ~ skrev (1 time siden): ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Men de kravene du kommer med, er jo dehumaniserende. Det følger av grunnleggende menneskerettigheter at alle mennesker har rett på privatliv. Når de kongelige ikke får det, men forfølges av pressen på privaten, så må man ta høyde for at en bukse kan få flekker på seg. Du derimot, poengterer skitt på buksen på privaten som om det er et avvik på samfunnsoppdraget, når det er en grunnleggende situasjon som oppstår hos mennesker støtt og stadig når de er ute og går. Jeg kan ikke se hvordan situasjonen skulle vært løst uten at det ville utgjøre umenneskelig inngripen og trosse grunnleggende menneskerettigheter. Skal hun aldri ha privatliv, men ha egne vakter rundt seg som passer møysommelig på hennes utseende mens hun rusler fra A til B? Skal de ha med skift til henne, og hvor skulle hun i så fall skiftet? Skal hun alltid, uansett ærend, bære rundt på ekstra skift selv? Skal hun ha en egen sensor på klærne som reagerte på skitt, når hun ikke oppdager det selv - finnes det? Skulle hun kastet buksen av umiddelbart, og gått videre i trusa? Er det et krav til kongelige at de ikke kan drikke vin, mener du? Forøvrig også båret på på privaten. Jeg ser det ikke som dehumaniserende at man kler seg skikkelig, hvem det enn måtte være. Jeg er oppdratt til å se ordentlig ut, og i det ligger også det å ha på meg rene klær. For øvrig lik mine venner og omgangskrets. Man går rett og slett ikke med møkkete klær, og skjer det uhell så søker man å gjøre noe med det. Nå snakker jeg ikke om kongelige, men om hvilken standard jeg er lært opp til. Jeg har ikke tatt noe skade, og opplever meg heller ikke dehumanisert på grunn av dette. Jeg har aldri sagt, skrevet og/eller ment at kongelige ikke skal ha sine private liv. Dog er det slik at om/når de beveger seg i det offentlige rom så må de påregne oppmerksomhet. Sånn fungerer det, og i større grad i utlandet, og dette med ref. til høyere aktivitet fra pressen og paparazzier som søker å tjene penger på både kongelige og kjente personligheter. Jeg påpekte prinsesse IA ikledd en møkkete bukse, det er riktig. Siden du tar det opp som et «problem» kan jeg føye til at det ikke ser ut som en flekk påkommet som i f.eks. et uhell, men at skittenheten ser ut som om hun har subbet de lange buksebena i støv og skitt en stund. Det er en vesensforskjell, og noe man legger merke til. Jeg innrømmer frimodig at jeg ble overrasket over dette - det at vår prinsesse velger å fremstå på denne måten, samt også det faktumet at hun bærer på en kasse med vin. Og Ada - ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg respekterer at du mener annerledes enn meg, og jeg forventer at du forholder deg til meningsforskjeller uten å konkludere på vegne av meg. Det er både utidig og uakseptabelt. Endret lørdag kl 16:08 av TrineTrollet 6 1 6
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 15:53 #5645 Skrevet lørdag kl 15:53 TrineTrollet skrev (3 minutter siden): Jeg ser det ikke som dehumaniserende at man kler seg skikkelig, hvem det enn måtte være. Jeg er oppdratt til å se ordentlig ut, og i det ligger også det å ha på meg rene klær. For øvrig lik mine venner og omgangskrets. Man går rett og slett ikke med møkkete klær, og skjer det uhell så søker man å gjøre noe med det. Nå snakker jeg ikke om kongelige, men om hvilken standard jeg er lært opp til. Jeg har ikke tatt noe skade, og opplever meg heller ikke dehumanisert på grunn av dette. Jeg har aldri sagt, skrevet og/eller ment at kongelige ikke skal ha sine private liv. Dog er det slik at om/når de beveger seg i det offentlige rom så må de påregne oppmerksomhet. Sånn fungerer det, og i større grad i utlandet, og dette med ref. til høyere aktivitet fra pressen og paparazzier som søker å tjene penger på både kongelige og kjente personligheter. Jeg påpekte prinsesse IA ikledd en møkkete bukse, det er riktig. Siden du tar det opp som et «problem» kan jeg føye til at det ikke ser ut som en flekk påkommet som i f.eks. et uhell, men at skittenheten ser ut som om hun har subbet de lange buksebena i støv og skitt en stund. Det er en vesensforskjell, og noe man legger merke til. Jeg innrømmer frimodig at jeg ble overrasket over dette - det at vår prinsesse velger å fremstå på denne måten, samt også det faktumet at hun bærer på en kasse med vin. Og Ada - ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg respekterer at du mener annerledes enn meg, og jeg forventer at du forholder deg til meningsforskjeller uten å konkludere på vegne av meg. Det er både utidig og uakseptabelt. Har du aldri vært uheldig å grise til klærne du har på deg ute? Som jeg sa tidligere, for alt vi vet var hun på tur for å skifte den buksa som hadde skitt nederst. 7 1
pøbelsara Skrevet lørdag kl 15:57 #5646 Skrevet lørdag kl 15:57 ~ Ada ~ skrev (5 timer siden): I Kongeriket Norge drikker studenter vin og får skitt på klær. TrineTrollet skrev (2 timer siden): Denne alminneliggjøringen av kongehuset tjener det ikke. Kongehuset og kongefamiliens medlemmer verken kan, skal eller må alminneliggjøres. Den alminneliggjøringens ytterste konsekvens er at det ikke er behov for et kongehus. Om de aldri så mye ønsker å være alminnelige så er det et utopisk ønske. Det er ingenting alminnelig ved, og med, en kongefamilie. Dette skrev Ada og dette svarte du, @TrineTrollet Jeg tolker det også som at du mener at skitten buksekant og vinbæring ikke er kompatibelt med kongelig status. 7 2
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl 16:00 #5647 Skrevet lørdag kl 16:00 TrineTrollet skrev (23 timer siden): Joda, men vi/dem som har gått på universitet i utlandet har ikke fått millioner av offentlige penger for å kunne finansiere studiene. Hun er altså prinsesse av Norge og vil derfor få oppmerksomhet av den grunn. At det tilligger henne en åpenbar forventning og ansvar om at hun vil være en god referanseperson tar jeg for gitt. Det er det norske folk som gir henne utdanning på første klasse fordi «hun er den hun er». Det komiske i denne situasjonen er at alle hoffreportere og synsere skriver at hun skal være som en normal student under studietiden i Australia. Det er ingenting normalt med hennes studiesituasjon, uansett hvor langt unna Norge hun er. Så vidt meg bekjent er det vel ingen andre «normale» studenter som får studier for en halv million dekket av staten per semester. Eller har foreldre som kan bidra med sterk økonomisk rygg. De normale studentene må låne penger og ha en til to jobber ved siden av studiene for å få hverdagen til å gå rundt. I tillegg så vil IA være yndet objekt for Paparazzier i Australia, der hun ikke er fredet i motsetning til her i Norge. Det betyr at hun må mest sannsynlig trå mer forsiktig enn her i Norge hvor også innbyggerne har mer respekt for privatlivets fred. Lojaliteten hos hennes medsoldater fra forsvaret er beundringsverdig, med tanke på hva de vet. 7 1 8
~ Ada ~ Skrevet lørdag kl 16:25 #5648 Skrevet lørdag kl 16:25 (endret) TrineTrollet skrev (46 minutter siden): Jeg ser det ikke som dehumaniserende at man kler seg skikkelig, hvem det enn måtte være. Jeg er oppdratt til å se ordentlig ut, og i det ligger også det å ha på meg rene klær. For øvrig lik mine venner og omgangskrets. Man går rett og slett ikke med møkkete klær, og skjer det uhell så søker man å gjøre noe med det. Nå snakker jeg ikke om kongelige, men om hvilken standard jeg er lært opp til. Jeg har ikke tatt noe skade, og opplever meg heller ikke dehumanisert på grunn av dette. Jeg har aldri sagt, skrevet og/eller ment at kongelige ikke skal ha sine private liv. Dog er det slik at om/når de beveger seg i det offentlige rom så må de påregne oppmerksomhet. Sånn fungerer det, og i større grad i utlandet, og dette med ref. til høyere aktivitet fra pressen og paparazzier som søker å tjene penger på både kongelige og kjente personligheter. Jeg påpekte prinsesse IA ikledd en møkkete bukse, det er riktig. Siden du tar det opp som et «problem» kan jeg føye til at det ikke ser ut som en flekk påkommet som i f.eks. et uhell, men at skittenheten ser ut som om hun har subbet de lange buksebena i støv og skitt en stund. Det er en vesensforskjell, og noe man legger merke til. Jeg innrømmer frimodig at jeg ble overrasket over dette - det at vår prinsesse velger å fremstå på denne måten, samt også det faktumet at hun bærer på en kasse med vin. Og Ada - ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg respekterer at du mener annerledes enn meg, og jeg forventer at du forholder deg til meningsforskjeller uten å konkludere på vegne av meg. Det er både utidig og uakseptabelt. Hvilke meninger mener du jeg tillegger deg? Du skriver at andre her normaliserer, jeg mener det du kaller andre gjør, er humanisering. Jeg mener det motsatte er dehumanisering. Jeg måtte ta skjermbilde og zoome for å kunne se buksa ut fra lys og skygge. Det mener jeg er et for stort inngripen i privatlivets fred og ikke har noe med deres rolle og oppdrag som representanter for kongehuset å gjøre, som du argumenterer for. Endret lørdag kl 16:36 av ~ Ada ~ Fjernet bilder 3 1 3
~ Ada ~ Skrevet lørdag kl 16:30 #5649 Skrevet lørdag kl 16:30 Anonym_2024 skrev (38 minutter siden): Hvor i tråden står alt du referer til her? Tenker da på det uthevede. Det første: Det poengteres som uakseptabelt i lys av rollen som prinsesse. Det andre: Det er det jeg som skriver, altså mine spørsmål. 2 2
Kollontaj Skrevet lørdag kl 16:53 #5650 Skrevet lørdag kl 16:53 TrineTrollet skrev (3 timer siden): Denne alminneliggjøringen av kongehuset tjener det ikke. Kongehuset og kongefamiliens medlemmer verken kan, skal eller må alminneliggjøres. Den alminneliggjøringens ytterste konsekvens er at det ikke er behov for et kongehus. Om de aldri så mye ønsker å være alminnelige så er det et utopisk ønske. Det er ingenting alminnelig ved, og med, en kongefamilie. Vin og skitten buksekant? 😆🙃 Håper ikke du er seriøs nå. 7 3
velociraptor Skrevet lørdag kl 17:12 #5651 Skrevet lørdag kl 17:12 Anonym_2024 skrev (1 time siden): Det komiske i denne situasjonen er at alle hoffreportere og synsere skriver at hun skal være som en normal student under studietiden i Australia. Det er ingenting normalt med hennes studiesituasjon, uansett hvor langt unna Norge hun er. Så vidt meg bekjent er det vel ingen andre «normale» studenter som får studier for en halv million dekket av staten per semester. Eller har foreldre som kan bidra med sterk økonomisk rygg. De normale studentene må låne penger og ha en til to jobber ved siden av studiene for å få hverdagen til å gå rundt. I tillegg så vil IA være yndet objekt for Paparazzier i Australia, der hun ikke er fredet i motsetning til her i Norge. Det betyr at hun må mest sannsynlig trå mer forsiktig enn her i Norge hvor også innbyggerne har mer respekt for privatlivets fred. Lojaliteten hos hennes medsoldater fra forsvaret er beundringsverdig, med tanke på hva de vet. Dette! Det er ingenting ved dette som tyder på at IA skal ha noe i nærheten av et normalt studentliv. Tvert i mot skal hun leve i luksus sammen med andre steinrike og privilegerte studenter, hevet over almuen. Hadde hatt mer respekt om hun gikk inn i et vanlig kollektiv og sov på en skumgummimadrass og spiste nudler for å ha råd til noen øl, i tre år. Da kunne man snakket om å leve som vanlige studenter og få et innblikk i hvordan livet er for «folket». 7 2 3
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 17:24 #5652 Skrevet lørdag kl 17:24 (endret) velociraptor skrev (14 minutter siden): Dette! Det er ingenting ved dette som tyder på at IA skal ha noe i nærheten av et normalt studentliv. Tvert i mot skal hun leve i luksus sammen med andre steinrike og privilegerte studenter, hevet over almuen. Hadde hatt mer respekt om hun gikk inn i et vanlig kollektiv og sov på en skumgummimadrass og spiste nudler for å ha råd til noen øl, i tre år. Da kunne man snakket om å leve som vanlige studenter og få et innblikk i hvordan livet er for «folket». Jeg var en vanlig student og bodde aldri i kollektiv, sov ikke på skumgummimadrass og spiste ordentlig mat, ikke bare nudler. Lurer på hvilken standard du tror "vanlige" har... Ikke alle bor som en fattig student. Ikke alle har kun en skumgummimadrass, og ikke alle bor i kollektiv. Endret lørdag kl 17:28 av PusheenPusheen 11
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 17:55 #5653 Skrevet lørdag kl 17:55 (endret) velociraptor skrev (44 minutter siden): Dette! Det er ingenting ved dette som tyder på at IA skal ha noe i nærheten av et normalt studentliv. Tvert i mot skal hun leve i luksus sammen med andre steinrike og privilegerte studenter, hevet over almuen. Hadde hatt mer respekt om hun gikk inn i et vanlig kollektiv og sov på en skumgummimadrass og spiste nudler for å ha råd til noen øl, i tre år. Da kunne man snakket om å leve som vanlige studenter og få et innblikk i hvordan livet er for «folket». Hevet over almuen, faktisk. En almue med en vanlig studenttilværelse der mamma og pappa støtter den unge, lovende med å kjøpe leilighet så studenten kan bo sentralt under studietiden. PusheenPusheen skrev (33 minutter siden): Jeg var en vanlig student og bodde aldri i kollektiv, sov ikke på skumgummimadrass og spiste ordentlig mat, ikke bare nudler. Lurer på hvilken standard du tror "vanlige" har... Ikke alle bor som en fattig student. Ikke alle har kun en skumgummimadrass, og ikke alle bor i kollektiv. Heller ikke jeg sov på skumgummimadrass i et kollektiv og spiste nudler. Det virker som om enkelte er merkelig forutinntatte mtp en reell studenttilværelse og må gjøre det så ekstremt som mulig for ikke å akseptere at IA er student. Helst burde hun også gå i striesekk og sandaler og be om tilgivelse for å være prinsesse. Endret lørdag kl 17:57 av Rev. Revenge 3 5
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 18:00 #5654 Skrevet lørdag kl 18:00 Rev. Revenge skrev (1 minutt siden): Heller ikke jeg sov på skumgummimadrass i et kollektiv og spiste nudler. Det virker som om enkelte er merkelig forutinntatte mtp en reell studenttilværelse og må gjøre det så ekstremt som mulig for ikke å akseptere at IA er student. Ja, altså, det er jo så forskjellig fra student til student. Noen bor selvsagt i kollektiv, men slettest ikke alle. Langt fra alle, faktisk. Jeg hadde ikke overflod av penger, jeg fikk lån og stipend, hadde jobb og var alenemor. Likevel spiste jeg ikke nudler eller var "fattig", slik jeg får inntrykk av at den vanlige studentopplevelsen males som her. Selvsagt levde jeg ikke slik IA gjør, men jeg forventer ikke at hun skal leve blakk i tre år akkurat. 3
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 18:12 #5655 Skrevet lørdag kl 18:12 PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Ja, altså, det er jo så forskjellig fra student til student. Noen bor selvsagt i kollektiv, men slettest ikke alle. Langt fra alle, faktisk. Jeg hadde ikke overflod av penger, jeg fikk lån og stipend, hadde jobb og var alenemor. Likevel spiste jeg ikke nudler eller var "fattig", slik jeg får inntrykk av at den vanlige studentopplevelsen males som her. Selvsagt levde jeg ikke slik IA gjør, men jeg forventer ikke at hun skal leve blakk i tre år akkurat. Akkurat. Jeg tror IAs studenttilværelse i Sydney virker triggende på enkelte av "det norske folk" fordi hun tydeligvis gjør dumme ting det ikke skrives om, ikke er fattig, har livvakter, og tilhører et Kongehus som det siste året har hatt mye press og fokus på seg grunnet en storebror hun på 18-årsdagen sa hun så opp til. Derfor må hun kollektivt fordømmes og foraktes fordi "hun også er den hun er" i likhet med sin eldre bror. Litt ryktespredning er også fortjent, for siden prinsessen er formuende så bør både rykter og kritikk om vin og bukser tåles. 5 3
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 18:16 #5656 Skrevet lørdag kl 18:16 Rev. Revenge skrev (1 minutt siden): Akkurat. Jeg tror IAs studenttilværelse i Sydney virker triggende på enkelte av "det norske folk" fordi hun tydeligvis gjør dumme ting det ikke skrives om, ikke er fattig, har livvakter, og tilhører et Kongehus som det siste året har hatt mye press og fokus på seg grunnet en storebror hun på 18-årsdagen sa hun så opp til. Derfor må hun kollektivt fordømmes og foraktes fordi "hun også er den hun er" i likhet med sin eldre bror. Litt ryktespredning er også fortjent, for siden prinsessen er formuende så bør både rykter og kritikk om vin og bukser tåles. Ja, nå synes jeg argumentasjonen er veldig unyansert. Det er enten - eller, alt eller ingenting. Jada, hun har mer enn en vanlig norsk student noen gang kommer til å ha, men det argumenteres derfor for at hun ikke kan ha en vanlig studentopplevelse som en tilnærmet vanlig person med fadderuke, vin og snus i lomma. Det ene utelukker jo ikke det andre bestandig. 6
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl 18:19 #5657 Skrevet lørdag kl 18:19 Rev. Revenge skrev (5 minutter siden): Akkurat. Jeg tror IAs studenttilværelse i Sydney virker triggende på enkelte av "det norske folk" fordi hun tydeligvis gjør dumme ting det ikke skrives om, ikke er fattig, har livvakter, og tilhører et Kongehus som det siste året har hatt mye press og fokus på seg grunnet en storebror hun på 18-årsdagen sa hun så opp til. Derfor må hun kollektivt fordømmes og foraktes fordi "hun også er den hun er" i likhet med sin eldre bror. Litt ryktespredning er også fortjent, for siden prinsessen er formuende så bør både rykter og kritikk om vin og bukser tåles. Kollektiv fordømmes? Ikke overdrivelser i det hele tatt. 4 1 4
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 18:31 #5658 Skrevet lørdag kl 18:31 Anonym_2024 skrev (8 minutter siden): Kollektiv fordømmes? Ikke overdrivelser i det hele tatt. Nei, det er ingen som kritiserer IA for noe som helst her i tråden. Ikke skitten bukse, ikke vin, ikke snusboks, ikke valg av studiested, ikke valg av kollegium, og absolutt ikke at hun prøver å leve så normalt hun kan på tross av livvakter, arvet tittel og bankkonto. Jeg vet ikke hva du oppfatter som overdrivelser, men kritikken mot IA her er overdrevet. 6 1 5
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 18:31 #5659 Skrevet lørdag kl 18:31 (endret) Anonym_2024 skrev (9 minutter siden): Vi er ikke uenige i det hele tatt. Men hun kommer aldri til å bli en normal student uansett, selv med fadderuke, vin og snus. Hun er tronarving og en del av det norske kongehus, uansett hvor i verden hun er. Jeg fatter ikke den interessen media har for denne familien, generer de virkelig så mye klikk og views? Er de virkelig så stor andel av den norske pressen sin inntjening? Selvsagt ikke, men det er så rart at det kritiseres at hun skal på fest eller hva det nå var, og at buksa er litt skittent. Det er helt normalt for en student å dra på fest, og det er normalt for folk generelt at buksa blir litt skitten når den dras langs bakken. Jeg synes det er innafor at også hun deltar på fest, og at buksa blir litt skitten når hun kun er sitt private selv og bare går langs veien. Endret lørdag kl 18:34 av PusheenPusheen Fikset uthevet tekst 9
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl 18:39 #5660 Skrevet lørdag kl 18:39 PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Selvsagt ikke, men det er så rart at det kritiseres at hun skal på fest eller hva det nå var, og at buksa er litt skittent. Det er helt normalt for en student å dra på fest, og det er normalt for folk generelt at buksa blir litt skitten når den dras langs bakken. Jeg synes det er innafor at også hun deltar på fest, og at buksa blir litt skitten når hun kun er sitt private selv og bare går langs veien. Klart det er normalt å feste som student, selv som kongelig. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå