Justlooking Skrevet fredag kl 18:05 #5601 Skrevet fredag kl 18:05 Det ser ut til å være et fantastisk sted å studere: https://www.vg.no/rampelys/i/738Plv/prinsesse-ingrid-alexandra-21-bor-paa-eksklusivt-studenthjem-i-sydney-standrews-college 3 1 1
TrineTrollet Skrevet fredag kl 20:51 #5602 Skrevet fredag kl 20:51 Kollontaj skrev (3 timer siden): Hun har rett på privatliv. Riktignok prinsesse, men er ikke på jobb 24 t i døgnet, antakelig vil hun jobbe lite så lenge hun er i Australia. Dette privatlivet skyves foran svært ofte, og i verste fall for monarkiets fremtid så vil hun ikke være en prinsesse det norske folk vil relatere til. Hun er fjern, man kjenner henne ikke, ikke engang nå som voksen. Med årene i utlandet, og på andre siden av jordkloden, vil hun bli både ytterligere distant og muligens glemt, rett og slett. https://www.seher.no/kjendis/risikerer-a-ga-i-glemmeboka/83399119 9 1 3
Kollontaj Skrevet fredag kl 20:57 #5603 Skrevet fredag kl 20:57 TrineTrollet skrev (1 minutt siden): Dette privatlivet skyves foran svært ofte, og i verste fall for monarkiets fremtid så vil hun ikke være en prinsesse det norske folk vil relatere til. Hun er fjern, man kjenner henne ikke, ikke engang nå som voksen. Med årene i utlandet, og på andre siden av jordkloden, vil hun bli både ytterligere distant og muligens glemt, rett og slett. https://www.seher.no/kjendis/risikerer-a-ga-i-glemmeboka/83399119 Australia-studenter har veldig lang ferie midt på vinteren, kommer sikkert hjem da, samt på sommeren. Vi får regne med at enkelte norske aviser og Se og Hør vil holde folk oppdaterte. Tror vel ikke det blir store forskjellen fra halvannet år i militæret, egentlig, men time will show. De har kanskje en plan for dette, men det var vel ikke så mange som glemte HM da han var i USA. 6
TrineTrollet Skrevet fredag kl 21:06 #5604 Skrevet fredag kl 21:06 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Australia-studenter har veldig lang ferie midt på vinteren, kommer sikkert hjem da, samt på sommeren. Vi får regne med at enkelte norske aviser og Se og Hør vil holde folk oppdaterte. Tror vel ikke det blir store forskjellen fra halvannet år i militæret, egentlig, men time will show. De har kanskje en plan for dette, men det var vel ikke så mange som glemte HM da han var i USA. Jeg har inntrykk av at kongehuset var bedre på å imøtekomme pressen den gang, og dermed ble informasjonsbehovet dekket. Det er utrolig mye hemmelighold nå for tiden, noe som ikke tjener kongehuset. Som du skriver, vi får regne med at pressen vil oppdatere landets befolkning. Jeg vet at du ønsker og forstår deres behov for privatliv, og jeg anerkjenner at du har dine meninger om dette. Jeg er av en annen oppfatning, men det vet du jo.😉 8 2 2
Kollontaj Skrevet fredag kl 21:15 #5605 Skrevet fredag kl 21:15 TrineTrollet skrev (5 minutter siden): Jeg har inntrykk av at kongehuset var bedre på å imøtekomme pressen den gang, og dermed ble informasjonsbehovet dekket. Det er utrolig mye hemmelighold nå for tiden, noe som ikke tjener kongehuset. Som du skriver, vi får regne med at pressen vil oppdatere landets befolkning. Jeg vet at du ønsker og forstår deres behov for privatliv, og jeg anerkjenner at du har dine meninger om dette. Jeg er av en annen oppfatning, men det vet du jo.😉 Jeg vet ikke hvordan pressen dekket de tre årene han var i USA på slutten av 90-tallet, kan ikke huske noe info om han fra den tiden, heller, for å være ærlig. Annerledes uansett i dag siden en tilfeldig forbipasserende eller student kan ta et bilde og selge det eller legge det ut på sosiale medier. HM hadde nok en mer privat og lukket student-tilværelse enn det IA kanskje vil få. 5 1
TrineTrollet Skrevet fredag kl 21:23 #5606 Skrevet fredag kl 21:23 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hvordan pressen dekket de tre årene han var i USA på slutten av 90-tallet, kan ikke huske noe info om han fra den tiden, heller, for å være ærlig. Annerledes uansett i dag siden en tilfeldig forbipasserende eller student kan ta et bilde og selge det eller legge det ut på sosiale medier. HM hadde nok en mer privat og lukket student-tilværelse enn det IA kanskje vil få. Søker man litt så kommer det opp informasjon, for dem som tar seg tid. Det var nok før nettet tok over distribusjonen av nyheter. Noen reportasjer i blader og papiraviser forekom. Ser vi hen til andre kongehus så praktiserer de en betydelig åpenhet ift. her i landet. 4 1 3
Kollontaj Skrevet fredag kl 21:40 #5607 Skrevet fredag kl 21:40 TrineTrollet skrev (14 minutter siden): Søker man litt så kommer det opp informasjon, for dem som tar seg tid. Det var nok før nettet tok over distribusjonen av nyheter. Noen reportasjer i blader og papiraviser forekom. Ser vi hen til andre kongehus så praktiserer de en betydelig åpenhet ift. her i landet. Reportasjer i blader og aviser, ja. Redaktør-styrte medier. I dag kan hvem som helst spre bilder og info eller det som kjapt skjer: bilder og falsk info. Lang mer sårbart mht å klare å opprettholde et privatliv eller en normal student-tilværelse. 6 2
Rev. Revenge Skrevet fredag kl 22:18 #5608 Skrevet fredag kl 22:18 (endret) Kollontaj skrev (13 timer siden): Australia-studenter har veldig lang ferie midt på vinteren, kommer sikkert hjem da, samt på sommeren. Vi får regne med at enkelte norske aviser og Se og Hør vil holde folk oppdaterte. Tror vel ikke det blir store forskjellen fra halvannet år i militæret, egentlig, men time will show. De har kanskje en plan for dette, men det var vel ikke så mange som glemte HM da han var i USA. Selvfølgelig vil "Se og Hør" være behjelpelig med informasjon til leserne. Ingen garanti bedt om når det gjelder den nyoppståtte partyprinsessen som bærer vin under flanken iført skittrand på den møkkete, hvite buksen sin. Endret lørdag kl 10:17 av Rev. Revenge autocorrect 5
Krimskrans Skrevet lørdag kl 04:58 #5609 Skrevet lørdag kl 04:58 MM må nok skrive brev igjen - denne gangen også på engelsk… 9 1 5
TrineTrollet Skrevet lørdag kl 07:46 #5610 Skrevet lørdag kl 07:46 Prinsesse IA skal gå på et skandalebefengt universitet! Det er velkjent at drikking og ritualer er en stor del av miljøet, pluss en hel del andre svært negative referanser. Jeg sitter med en undring over at kongehuset ikke kan ha gjort undersøkelser ift. dette? Det er mulig at de har sjekket dette, men likevel «går for det»? https://www.tv2.no/underholdning/bor-pa-skandaleskole-giftig-kultur/17958210/ Det er jo også mulig at de ikke kom på å undersøke bakgrunn, med ref. til Epsteinsaken. Når man vil noe sterkt nok så trumfer det realiteter? 12 1
Gjest Miaminmia Skrevet lørdag kl 07:47 #5611 Skrevet lørdag kl 07:47 PusheenPusheen skrev (17 timer siden): La henne nå få ha en så lik som mulig studieopplevelse som oss andre. Det kunne vi ønske. Men da burde hun kanskje for det første ikke valgt å bo på de hinsides anakronistiske og latterlig snobbete colleget som vi kan lese om i VG.
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 07:56 #5612 Skrevet lørdag kl 07:56 Miaminmia skrev (4 minutter siden): Det kunne vi ønske. Men da burde hun kanskje for det første ikke valgt å bo på de hinsides anakronistiske og latterlig snobbete colleget som vi kan lese om i VG. Har ingen forventninger om at hun ikke skulle gå/bo på et prestisjetungt og snobbete college, da... Hun får jo dekt dette og er prinsesse. Noe annet hadde vært utenkelig i denne settingen. Men at hun drar på studiefester og drikker vin, som jeg kommenterte på, ser jeg ikke helt problemet med. Vi får bare håpe hun oppfører seg som et normalt oppegående menneske mens hun holder på. Paparazziene der nede er nok på hvis hun skulle gå på en blemme. Hun vil i så fall måtte lære fort. 4
Gjest Miaminmia Skrevet lørdag kl 08:23 #5613 Skrevet lørdag kl 08:23 PusheenPusheen skrev (17 minutter siden): Har ingen forventninger om at hun ikke skulle gå/bo på et prestisjetungt og snobbete college, da... Hun får jo dekt dette og er prinsesse. Noe annet hadde vært utenkelig i denne settingen. Men at hun drar på studiefester og drikker vin, som jeg kommenterte på, ser jeg ikke helt problemet med. Vi får bare håpe hun oppfører seg som et normalt oppegående menneske mens hun holder på. Paparazziene der nede er nok på hvis hun skulle gå på en blemme. Hun vil i så fall måtte lære fort. Ydmykende innvielsesritualer, hemmelige, eksklusive foreninger og en Harry Potter-aktig kappekledd obligatorisk middag en dag i uka? Ofre og overgripere som er ett og det samme og beskytter hverandre innenfor tjukke murvegger. Finnes en mellomting mellom det og en hybel på Kringsjå. Jeg syns slike institusjoner som beskrives både i VG og i lenka til TV2 lenger oppe i tråden, representerer tradisjoner og bindinger et moderne kongehus burde reflektere over om de ønsker å bidra til. Det er slik makt konsolideres og overføres mellom generasjonene hos de privilegerte. Og de ydmykende opplevelsene som ikke tåler dagens lys, blir hemmeligheter som binder dem sammen i en syk lojalitet som hindrer forandring. Du ønsker henne en mest mulig lik studenttilværelse som andre, da bør hun velge annerledes. Bare å håpe at vi snart har sett vår siste monark i Norge.
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 08:30 #5614 Skrevet lørdag kl 08:30 Miaminmia skrev (6 minutter siden): Ydmykende innvielsesritualer, hemmelige, eksklusive foreninger og en Harry Potter-aktig kappekledd obligatorisk middag en dag i uka? Ofre og overgripere som er ett og det samme og beskytter hverandre innenfor tjukke murvegger. Finnes en mellomting mellom det og en hybel på Kringsjå. Jeg syns slike institusjoner som beskrives både i VG og i lenka til TV2 lenger oppe i tråden, representerer tradisjoner og bindinger et moderne kongehus burde reflektere over om de ønsker å bidra til. Det er slik makt konsolideres og overføres mellom generasjonene hos de privilegerte. Og de ydmykende opplevelsene som ikke tåler dagens lys, blir hemmeligheter som binder dem sammen i en syk lojalitet som hindrer forandring. Du ønsker henne en mest mulig lik studenttilværelse som andre, da bør hun velge annerledes. Bare å håpe at vi snart har sett vår siste monark i Norge. Alt dette har jeg ikke noe formening om. Jeg snakker om vin med studiekompiser. 7
TrineTrollet Skrevet lørdag kl 09:19 #5615 Skrevet lørdag kl 09:19 PusheenPusheen skrev (38 minutter siden): Alt dette har jeg ikke noe formening om. Jeg snakker om vin med studiekompiser. Vin med studievenner er noe de fleste kan relatere til. Siden kongehuset ikke er folket, så stiller de i en annen kontekst. Som kongelig har man helt andre øyne på seg enn hva folk flest har. Det er selvsagt å håpe på at prinsessen ikke ryker ut i noe som kan stille henne og det norske monarkiet/kongehus i et dårlig lys. Vi er kjent med at prinsessen har valgt å studere ved et universitet som har et belastet rykte. Bare dette faktumet er bekymringsverdig. Drikking utover alminnelig inntak skal være en «greie» i miljøet ved universitetet. Jeg er nok ganske sikker på at paparazzier vil være tett på for om mulig skaffe seg bilder, like mye som det kan lekke ut informasjon om uheldige episoder. Sånn er verden blitt. De fleste fikk trolig med seg at det danske, den gang kronprinspar, valgte å ta sønnen sin ut av Herlufsholm. Dette begrunnet de med at de ikke ønsket å bli knyttet opp mot en belastet skole. De tenker riktig ift. viktigheten av gode idealer og referanser som støtter etikk og moral. De har åpenbart forstått viktigheten av dette. 18 1 2
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 09:31 #5616 Skrevet lørdag kl 09:31 TrineTrollet skrev (10 minutter siden): Vin med studievenner er noe de fleste kan relatere til. Siden kongehuset ikke er folket, så stiller de i en annen kontekst. Som kongelig har man helt andre øyne på seg enn hva folk flest har. Det er selvsagt å håpe på at prinsessen ikke ryker ut i noe som kan stille henne og det norske monarkiet/kongehus i et dårlig lys. Vi er kjent med at prinsessen har valgt å studere ved et universitet som har et belastet rykte. Bare dette faktumet er bekymringsverdig. Drikking utover alminnelig inntak skal være en «greie» i miljøet ved universitetet. Jeg er nok ganske sikker på at paparazzier vil være tett på for om mulig skaffe seg bilder, like mye som det kan lekke ut informasjon om uheldige episoder. Sånn er verden blitt. De fleste fikk trolig med seg at det danske, den gang kronprinspar, valgte å ta sønnen sin ut av Herlufsholm. Dette begrunnet de med at de ikke ønsket å bli knyttet opp mot en belastet skole. De tenker riktig ift. viktigheten av gode idealer og referanser som støtter etikk og moral. De har åpenbart forstått viktigheten av dette. Hører hva du sier, altså. Jeg bare tenker at man bør gi det en sjanse istedenfor å dømme det nord og ned før hun i det hele tatt har startet. Viser det seg at det går skeis, så kan man ta det når man kommer til det. Mulig det er dømt til å feile, mulig det går bra. 7 2
Forumansvarlig Skrevet lørdag kl 09:36 #5617 Skrevet lørdag kl 09:36 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Forumansvarlig 3
PusheenPusheen Skrevet lørdag kl 10:15 #5618 Skrevet lørdag kl 10:15 (endret) Rev. Revenge skrev (4 minutter siden): Jeg forventer at IA vil gjøre sine egne tabber mens hun utvikler seg til å bli voksen. Dette. Hun kommer til å gjøre noen tabber underveis, det er hvertfall spinnvilt å ha en forestilling om at hun bør være for god for det på en eller annen måte. Hun har sikkert allerede gjort noen tabber allmennheten ikke vet om. Alle driter seg ut i større eller mindre grad, og det er sånn man vokser og lærer. Forhåpentligvis. Men en vikartong og litt skitne bukseben er ikke noe jeg synes er så farlig. Endret lørdag kl 10:16 av PusheenPusheen 9
~ Ada ~ Skrevet lørdag kl 10:30 #5619 Skrevet lørdag kl 10:30 TrineTrollet skrev (20 timer siden): Der hvor prinsesse IA setter sin fot, uansett hvor i verden og uansett hva hun gjør, så setter hun et avtrykk av Norge. Husk denne familien er Norge. Les; Kongeriket Norge. I Kongeriket Norge drikker studenter vin og får skitt på klær. 7
Inocybe Skrevet lørdag kl 10:57 #5620 Skrevet lørdag kl 10:57 Tenker det hadde vært mer betenkelig om ikke prinsessen deltar på helt vanlige studentfester. Det går selvfølgelige en grense for hva som er akseptabelt et sted, og det kan vi ta den dagen hun _kanskje_ tråkker over, men en kasse vin på vei til fadderfest er på ingen måte det. Ønsker prinsessen en god moro studiestart. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå