TrineTrollet Skrevet 13. juli #5301 Skrevet 13. juli Kollontaj skrev (5 minutter siden): Hva synes du om sveisen til de andre kongelige jeg la inn da @TrineTrollet? Er langt løs hår innafor som kongelig kvinne? (Selv om bildet ditt var gammelt, men de bildene jeg la ut er nye.) Du kan selv lete linker på de kongelige du refererer til og finne at alle varierer frisyrer og klær på en forbilledlig måte. De er dyktige representanter for sine lands kongehus. 5 1 4
pøbelsara Skrevet 13. juli #5302 Skrevet 13. juli TrineTrollet skrev (1 minutt siden): Du kan selv lete linker på de kongelige du refererer til og finne at alle varierer frisyrer og klær på en forbilledlig måte. De er dyktige representanter for sine lands kongehus. Men de går ofte med utslått hår - også bak øret, både Mary og Kate. Og lenkene ligger jo der allerede. Kan du ikke bare se på dem? 9 1
~ Ada ~ Skrevet 13. juli #5303 Skrevet 13. juli TrineTrollet skrev (3 timer siden): https://www.seher.no/kongelig/prinsesse-pa-egne-ben/83318504 Prinsesse IA har fått eget kontor, kan vi lese. Javel, og hvorfor det? Hun skal jo til andre siden av jordkloden for å studere i hele tre år, og vil trolig kun ha korte opphold i Norge under den tiden. Så leser vi at hun angivelig står på egne ben. Hva menes egentlig med det? Alt er finansiert av våre penger, og hele opplegget rundt henne er organisert av andre. Jeg vil ikke si at noe av dette indikerer «å stå på egne ben», men heller et opplegg som går over alle grenser hva økonomi og det å være oppsatt med privilegier som går over alle grenser. Er det vel 20 millioner gildet vil koste? Det betales ikke av «egne ben», men skrelles fra skattebetalerne hardt opptjente penger inn i statskassen. Det står seg ikke. Fint med kontor og "sommerjobb". De har sikkert nok rom å ta av. 5
pøbelsara Skrevet 13. juli #5304 Skrevet 13. juli evahanshans skrev (16 minutter siden): Fotoene var fra svært avslappede anledninger. Alle disse kongelige har oppsatt hår og helt andre frisyrer når anledningen krever det. Bildet som ble kritisert, var også fra en slik avslappet anledning. Ikke galla. 10
PusheenPusheen Skrevet 13. juli #5305 Skrevet 13. juli (endret) pøbelsara skrev (2 minutter siden): Bildet som ble kritisert, var også fra en slik avslappet anledning. Ikke galla. Og bare for å ha det på det rene, tidligere (eller senere) på dagen, ble usikker på tidslinjen her, så hadde MM satt opp håret litt for anledningen. Endret 13. juli av PusheenPusheen Bilde 6 1
Sydney Skrevet 13. juli #5306 Skrevet 13. juli Sur sitron skrev (24 minutter siden): Ja, vi lurte på hvorfor hun får kontor og sekretær når planen er å reise til utlandet få uker senere. Ganske sikker på at hun fikk eget kontor og adjutant da hun fylte 18 år, og ikke få uker før hun skal reise til Australia. evahanshans skrev (16 minutter siden): Fotoene var fra svært avslappede anledninger. Alle disse kongelige har oppsatt hår og helt andre frisyrer når anledningen krever det. Ikke så mange dager siden Catherine var på gallamiddag, hvor håret ikke var i en håroppsats. 4 6
Orly Skrevet 13. juli #5307 Skrevet 13. juli Sydney skrev (1 minutt siden): Ganske sikker på at hun fikk eget kontor og adjutant da hun fylte 18 år, og ikke få uker før hun skal reise til Australia. Ikke så mange dager siden Catherine var på gallamiddag, hvor håret ikke var i en håroppsats. Hun fikk kontoret da hun ble 18 år ja. 5 3
pøbelsara Skrevet 13. juli #5308 Skrevet 13. juli Her er Kate 8. juli. https://www.instyle.com/kate-middleton-france-state-banquet-windsor-castle-lovers-knot-tiara-11768194 6 2
Sur sitron Skrevet 13. juli #5309 Skrevet 13. juli Orly skrev (1 minutt siden): Hun fikk kontoret da hun ble 18 år ja. Og sekretæren (adjutanten) ble ansatt i 2024: https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsesse-ingrid-alexandras-adjutant-fredrik-ness-engh-far-fortsette/s/5-95-2214905 1
evahanshans Skrevet 13. juli #5310 Skrevet 13. juli Sydney skrev (3 minutter siden): Ganske sikker på at hun fikk eget kontor og adjutant da hun fylte 18 år, og ikke få uker før hun skal reise til Australia. Var det ikke nettopp en gladsak i media om nytt kontor? I Forsvarets Forum. 1
Orly Skrevet 13. juli #5311 Skrevet 13. juli Sur sitron skrev (1 minutt siden): Og sekretæren (adjutanten) ble ansatt i 2024: https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsesse-ingrid-alexandras-adjutant-fredrik-ness-engh-far-fortsette/s/5-95-2214905 Engh har fungert som Ingrid Alexandras adjutant siden 1. januar 2022, står seg i artikkelen. Så han har vært ansatt en stund. 4 3
Sur sitron Skrevet 13. juli #5312 Skrevet 13. juli Orly skrev (1 minutt siden): Engh har fungert som Ingrid Alexandras adjutant siden 1. januar 2022, står seg i artikkelen. Så han har vært ansatt en stund. Ja, og har stillingen (foreløpig) ut 2027. 3
Sydney Skrevet 13. juli #5313 Skrevet 13. juli evahanshans skrev (6 minutter siden): Var det ikke nettopp en gladsak i media om nytt kontor? I Forsvarets Forum. Har ikke lest den artikkelen, men vet det har vært litt ekstra snakk om kontoret den siste tiden i forbindelse med at hun nylig hadde sin første audiens der. Selve kontoret har hun hatt i noen år nå: https://www.nrk.no/nyheter/prinsesse-ingrid-alexandra-far-kontor-1.15817055 3 3
evahanshans Skrevet 13. juli #5314 Skrevet 13. juli Sydney skrev (1 minutt siden): Har ikke lest den artikkelen, men vet det har vært litt ekstra snakk om kontoret den siste tiden i forbindelse med at hun nylig hadde sin første audiens der. Selve kontoret har hun hatt i noen år nå: https://www.nrk.no/nyheter/prinsesse-ingrid-alexandra-far-kontor-1.15817055 Ok, da har jeg misforstått. Takk for oppklaring. Lurer fremdeles på hva hun skal med heltidsansatt, egen sekretær de neste tre årene. 3 1 4
PusheenPusheen Skrevet 13. juli #5315 Skrevet 13. juli evahanshans skrev (2 minutter siden): Ok, da har jeg misforstått. Takk for oppklaring. Lurer fremdeles på hva hun skal med heltidsansatt, egen sekretær de neste tre årene. Det står at han også er hennes rådgiver, og det kan man jo trenge uansett om man studerer eller ikke, når man er prinsesse? Vet ikke, men tenker meg at rådgivning vil være en stor del av jobben hans mens hun er i Australia. Kan jo være situasjoner der hun må trenge rådgivning til? 5
evahanshans Skrevet 13. juli #5316 Skrevet 13. juli (endret) PusheenPusheen skrev (5 minutter siden): Det står at han også er hennes rådgiver, og det kan man jo trenge uansett om man studerer eller ikke, når man er prinsesse? Vet ikke, men tenker meg at rådgivning vil være en stor del av jobben hans mens hun er i Australia. Kan jo være situasjoner der hun må trenge rådgivning til? De har som nevnt rundt femti andre hun kan ta en telefon til om hun trenger råd, i tillegg til besteforeldre med over et halvt århundre med erfaring å henvende seg til. Og foreldre. Nå vet jeg ikke om denne rådgivningen fra noen i staben er verdt så mye, tatt i betraktning hvordan de har håndtert media og (tilsynelatende) rådgitt kongefamilien de siste årene. Men man kan jo håpe de har lært noe. Endret 13. juli av evahanshans 10 3 1
PusheenPusheen Skrevet 13. juli #5317 Skrevet 13. juli evahanshans skrev (1 minutt siden): De har som nevnt rundt femti andre hun kan ta en telefon til om hun trenger råd, i tillegg til besteforeldre med over et halvt århundre å henvende seg til. Og foreldre. Nå vet jeg ikke om denne rådgivningen fra noen i staben er verdt så mye, tatt i betraktning hvordan de har håndtert media og (tilsynelatende) rådgitt kongefamilien de siste årene. Men man kan jo håpe de har lært noe. Joda, femti andre, men det er vel tryggest å kun ha èn å forholde seg til likevel? Og hun kan jo likevel ta en telefon til bestefar om det skulle være noe. Var bare en tanke og en mulig forklaring på hvorfor hun har en rådgiver, da. Om han trengs, er jo et annet spørsmål. Jeg aner ikke hva de trenger råd og ikke til. 4
evahanshans Skrevet 13. juli #5318 Skrevet 13. juli PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Joda, femti andre, men det er vel tryggest å kun ha èn å forholde seg til likevel? Og hun kan jo likevel ta en telefon til bestefar om det skulle være noe. Var bare en tanke og en mulig forklaring på hvorfor hun har en rådgiver, da. Om han trengs, er jo et annet spørsmål. Jeg aner ikke hva de trenger råd og ikke til. Synes han kunne fått permisjon eller blitt satt til noe annet mens hun studerer. Er bare enda et eksempel av mange på hvor stort sløseriet er med denne familien. 8 1 5
~ Ada ~ Skrevet 13. juli #5319 Skrevet 13. juli Håper dette konservative, gammelmodige tøvet snart tar slutt. Besteborgelige antrekk og skikk og bruk - regler som ikke representerer vår tid en plass. 5 1
pøbelsara Skrevet 13. juli #5320 Skrevet 13. juli TrineTrollet skrev (16 minutter siden): Hvilke kriterier setter du for innhold i et monarki - hvordan det skal tjene sitt folk og land? Dette opp mot en republikk? jeg mener det er utdatert. Forøvrog deler jeg ikke din indignasjon over hvordan de utøver jobben i dag. Og så mener jeg at frisyrene til de kvinnelige medlemmene overhodet ikke har noen som helst betydning for hvordan jobben gjøres. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå